ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Uncategorized

 

Στο φετινό προσχέδιο προόδου για την Τουρκία, που παρουσιάστηκε στην Επιτροπή Εξωτερικών Υποθέσεων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, την Τετάρτη 21 Νοεμβρίου, γίνεται, για πρώτη φορά, αναφορά για αναστολή των ενταξιακών διαπραγματεύσεων της Τουρκίας, λόγω της σαφέστατης παραβίασης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στη χώρα καθώς και στην απουσία του κράτους δικαίου. Σημειωτέων ότι η πρόταση για αναστολή δεν προκύπτει λόγω της κατοχής της χώρας μας, που αποτελεί ευρωπαϊκό έδαφος.

Η αναφορά για αναβάθμιση της τελωνειακής ένωσης, της Ευρωπαϊκής Ένωσης με την Τουρκία, αποτελεί σοβαρότατο κίνδυνο για την Κυπριακή Δημοκρατία, καθώς αποτελεί ικανοποίηση της Τουρκικής πλευράς, με τεράστια οικονομικά κέρδη, χωρίς την ίδια στιγμή να είναι υποχρεωμένη να προβεί σε μεταρρυθμίσεις, όπως προβλέπεται στη διαδικασία ανοίγματος ενταξιακών κεφαλαίων. Ουσιαστικά, θα αποτελέσει ένταξη της Τουρκίας στην Ε.Ε, από  τη πίσω πόρτα, χωρίς κανένα όφελος για την Κυπριακή Δημοκρατία, σε σχέση με τις προσπάθειες επίλυσης του Κυπριακού και άρσης της Τουρκικής κατοχής.

Εδώ είναι που έρχεται και ο ρόλος της Κυπριακής Δημοκρατίας, που πρέπει να ξεκαθαρίσει, χωρίς κανένα δισταγμό και με αποφασιστικότητα, ότι σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να αποδεχτεί αναβάθμιση της τελωνειακής ένωσης Ε.Ε – Τουρκίας, αν δεν προχωρήσει η Τουρκία στην εφαρμογή του Πρωτοκόλλου της Άγκυρας και αναγνωρίσει την Κυπριακή Δημοκρατία.

Την ίδια στιγμή η Κυπριακή Κυβέρνηση και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας θα πρέπει να κινηθούν για δημιουργία συμμαχιών εντός του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, με απαίτηση λήψη οικονομικών και εμπορικών κυρώσεων κατά της Τουρκίας, κατ’ αντίστοιχο τρόπο που λήφθηκαν κυρώσεις κατά της Ρωσίας, για το ζήτημα της Κριμαίας, σε περίπτωση που η Τουρκία προχωρήσει σε επιθετικές ενέργειες εντός της Α.Ο.Ζ της Κυπριακής Δημοκρατίας.

Επίσης, η Κυβέρνηση, οφείλει να αξιοποιήσει το ψήφισμα της Επιτροπής Αναφορών, για παράδοση της πόλης της Αμμοχώστου στους νόμιμους κατοίκους της.

Τέλος, μετά από τις δηλώσεις του Ερντογάν, σχετικά με την απόφαση του Ε.Δ.Α.Δ για άμεση απελευθέρωση του ηγέτη του φιλοκουρδικού κόμματος της Τουρκία Σελαχατίν Ντεμιρτάς, όπου ουσιαστικά την αγνοεί και μάλιστα προκαλεί, λέγοντας ότι η Ευρώπη δεν εξαρθρώνει τρομοκρατικές οργανώσεις, έχω ήδη προβεί σε κατάθεση γραπτής ερώτησης προς την Ύπατο Εκπρόσωπο της Ένωσης για θέματα Εξωτερικής Πολιτικής και Πολιτικής Ασφαλείας, κ. Φεντερίκα Μογκερίνι, όπου ζητώ για τις δέουσες ενέργειες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

 

Γραφείο Τύπου Ευρωβουλευτή

24.11.2018

07-06-2018 ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΕΔΕΚ ΜΣ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΜΕ ΠΙΣ

Θα συνεχίσουμε με θετικές και εποικοδομητικές παρεμβάσεις να στηρίζουμε την πορεία σωστής και γρήγορης εφαρμογής του ΓΕΣΥ

Μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης του Προέδρου της ΕΔΕΚ με αντιπροσωπεία του ΠΙΣ, ο κ. Αγαθαγγέλου δήλωσε:

«Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Πρόεδρο για τη σημερινή εποικοδομητική συνάντηση που έλαβε χώρα στα πλαίσια της ενημέρωσης της πολιτικής ηγεσίας για την επερχόμενη μεταρρύθμιση στον τομέα της υγείας για την εφαρμογή του ΓΕΣΥ.

Ανταλλάξαμε κάποιες απόψεις, μοιραστήκαμε κάποιους προβληματισμούς για το πού πάει η αυτονόμηση που αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο για την πραγματική βιώσιμη και λειτουργική εφαρμογή του ΓΕΣΥ.

Έχουμε συμμεριστεί κάποιες από τις εισηγήσεις και από τους προβληματισμούς μας. Η αλήθεια είναι ότι ο Πρόεδρος ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα της πρόσκλησης του Παγκύπριου Ιατρικού Συλλόγου όπως αυτό έχει γίνει και με τα υπόλοιπα κόμματα ώστε να μπορέσουμε να έχουμε μια αλληλοενημέρωση και ταυτόχρονα να δώσουμε όλοι το μήνυμα ότι με τους προβληματισμούς και την ανταλλαγή απόψεων και εισηγήσεων θα συμβάλουμε εποικοδομητικά ώστε να πετύχει αυτό το μεγάλο εγχείρημα. Γιατί στόχος όλων είναι η ασφάλεια των ασθενών αλλά και η αναβαθμισμένη παροχή υπηρεσιών υγείας που να χαρακτηρίζονται πάνω στα θέματα ποιότητας και ασφάλειας σε όλα τα επίπεδα και να είμαστε περήφανοι για το κράτος μας. Όσον αφορά ένα σχέδιο υγείας που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των ασθενών, αλλά και να ανταποκρίνονται στο χαρακτήρα που πρέπει να έχει το κάθε κράτος που θέλει να ονομάζεται κράτος κοινωνικής πρόνοιας.

Ένα εγχείρημα το οποίο δεν είναι μόνο για να εφαρμοστεί αλλά και να πετύχει. Κύριε Πρόεδρε σας ευχαριστώ πολύ και θα συνεχίσουμε την επαφή μας γιατί μέσα από τη δική σας συμβολή και ως συνάδελφος, είμαι βέβαιος ότι θα δώσετε και εσείς τη δική σας αν θέλετε μάχη σε εισαγωγικά για να μπορέσουμε να διασφαλίσουμε ότι πράγματι και η αυτονόμηση θα είναι στα σωστά επίπεδα και η εφαρμογή του ΓΕΣΥ να είναι πραγματικά λειτουργική και βιώσιμη».

Ακολούθως, ο κ. Σιζόπουλος δήλωσε:

«Εμείς απλά θα επιβεβαιώσουμε ότι θα συνεχίσουμε την προσπάθεια γιατί θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η προσπάθεια για εφαρμογή του ΓΕΣΥ έχει ξεκινήσει από την ΕΔΕΚ. Το έχουμε πει πάρα πολλές φορές και αυτή την προσπάθεια δεν θα την παραχωρήσουμε σε κανέναν. Θα τη συνεχίσουμε προς την ορθή κατεύθυνση, γι’ αυτό και η σημερινή συνάντηση με τον Παγκύπρια Ιατρικό Σύλλογο και τον Προέδρό του, δεν στηρίχτηκε μόνο σε αλληλοενημέρωση γενικού ενδιαφέροντος και σε γενικές αρχές. Ήταν μια ενημέρωση η οποία εισήλθε σε λεπτομέρειες, επιστημονικές, τεχνικές και όχι μόνο, οι οποίες έχουν τη δική τους σημασία. Θα πρέπει να τονίσουμε ότι ανησυχούμε ιδιαίτερα από το γεγονός ότι ενώ βρίσκεται επι θύραις η φορολόγηση των πωλητών για την εφαρμογή του ΓΕΣΥ, δεν έχουν μέχρι στιγμής ληφθεί εκείνα τα αναγκαία και απαραίτητα μέτρα τα οποία να διασφαλίζουν ότι η εφαρμογή του ΓΕΣΥ θα είναι σωστή, λειτουργική και προπάντων βιώσιμη για να μπορέσει να προσφέρει σε ολόκληρη την Κύπρο, σε όλους τους πολίτες, ειδικά σε αυτούς που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να εξασφαλίσουν υψηλού επιπέδου περίθαλψή σε σχέση με άλλους.

Λυπούμαστε να παρατηρήσουμε ότι πολλά πράγματα γίνονται χωρίς συντονισμό, χωρίς συγκροτημένη οργανωτική σκέψη και κυρίως ελλοχεύουν σοβαροί κίνδυνοι μέσα από αυτή την πορεία και στο τέλος να καταρρεύσει το σύστημα όπως κατέρρευσαν οι Κυπριακές Αερογραμμές, όπως κατέρρευσε και ο Συνεργατισμός.

Αυτή είναι η μεγάλη μας ανησυχία και το πιο σημαντικό επιχειρείται αυτή τη στιγμή η αυτονόμηση των νοσοκομείων χωρίς προηγουμένως να υπάρξει η αποσυμφόρηση των κρατικών νοσηλευτηρίων, χωρίς να υπάρχει αναδιοργάνωση των κρατικών νοσηλευτηρίων, χωρίς να υπάρχει μια σοβαρή μελέτη η οποία ακριβώς να καταγραφεί τις ανάγκες του δημοσίου τομέα σε κλινικές σε όλη την επικράτεια, σε ιατρικό εξοπλισμό, για να μπορούν οι γιατροί να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους και κυρίως σε ιατρικό προσωπικό.

Αντιλαμβάνεστε ότι εάν αυτές οι προϋποθέσεις δεν υλοποιηθούν δεν θα μπορέσει ο δημόσιος τομέας να είναι ανταγωνιστικός όταν εφαρμοστεί πια το ΓΕΣΥ. Και δεδομένου ότι το κράτος δεν θα μπορεί να καλύψει τα ελλείματα του δημόσιου τομέα υγείας πέραν από τα πέντε χρονιά, τότε υπάρχει ο κίνδυνος ή να κλείσουν τα νοσοκομεία ή να εκποιηθούν στον ιδιωτικό τομέα με ότι αυτό συνεπάγεται.

Για αυτό και η διαβεβαίωσή μας προς τους πολίτες είναι ότι από πλευράς ΕΔΕΚ θα συνεχίσουμε με θετικές και εποικοδομητικές παρεμβάσεις να στηρίζουμε την πορεία σωστής και γρήγορης εφαρμογής του ΓΕΣΥ για να μπορέσει ακριβώς να προσφέρει τις υπηρεσίες του στους πολίτες όπως όλοι προσδοκούμε και όπως όλοι επιθυμούμε να είναι. Σας ευχαριστώ».

 

Λευκωσία, 7 Ιουνίου 2018

 

ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΚΤΙΡΙΟ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ

Γίνεται δεκτή η υποβολή αιτήσεων για μία κενή μόνιμη θέση Λειτουργού Ερευνών, Μελετών και Εκδόσεων, Βουλή των Αντιπροσώπων, η οποία σύμφωνα με τις παρούσες ανάγκες της Υπηρεσίας προορίζεται για τον Τομέα Εκδόσεων. (Η θέση είναι Πρώτου Διορισμού και Προαγωγής). Εγκεκριμένη Μισθοδοτική Κλίμακα: Α8: €17.946, 18.823, 19.700, 20.577, 21.454, 22.331, 23.208, 24.085, 24.962, 25.839, 26.716, 27.593, Α10: €25.112, 26.313, 27.514, 28.715, 29.916, 31.117, 32.318, 33.519, 34.720 και Α11: €29.684, 30.885, 32.086, 33.287, 34.488, 35.689, 36.890, 38.091, 39.292 (Συνδυασμένες Κλίμακες). Στη μισθοδοσία προστίθενται οι οποιεσδήποτε γενικές αυξήσεις που έχουν εγκριθεί με νομοθεσία. Επιπλέον, καταβάλλεται τιμαριθμικό επίδομα, σύμφωνα με το ποσοστό που εγκρίνεται από την Κυβέρνηση από καιρό σε καιρό.

Αιτήσεις υποβάλλονται μόνο ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας της Επιτροπής Δημόσιας Υπηρεσίας (www.psc.gov.cy) ή μέσω της Κυβερνητικής Διαδικτυακής Διόδου Ασφαλείας (Αριάδνη) (https://eservices.cyprus.gov.cy), όχι αργότερα από την Παρασκευή, 16 Μαρτίου 2018 και ώρα 14:00.

2. Σύμφωνα με το ισχύον Σχέδιο Υπηρεσίας της θέσης, τα καθήκοντα και οι ευθύνες, καθώς και τα προσόντα που απαιτούνται για τη μία κενή μόνιμη θέση Λειτουργού Ερευνών, Μελετών και Εκδόσεων, Βουλή των Αντιπροσώπων, η οποία σύμφωνα με τις παρούσες ανάγκες της Υπηρεσίας προορίζεται για τον Τομέα Εκδόσεων, έχουν ως εξής:

2. 1. Καθήκοντα και ευθύνες:

Με την επιφύλαξη των προνοιών του περί των Υπηρεσιών και του Προσωπικού της Βουλής των Αντιπροσώπων Νόμου του 1961, όπως αυτός έχει μεταγενέστερα τροποποιηθεί με τους περί Προϋπολογισμού Νόμους –

1. Ελέγχει το κείμενο των πρακτικών των συνεδριάσεων της Βουλής, μεριμνά για θεώρηση από τους αγορητές των ομιλιών τους και φροντίζει για την τελική έκδοσή τους.

2. Επιμελείται γλωσσικά όλων των κειμένων που εκδίδει η Βουλή των Αντιπροσώπων.

3. Συμβάλλει στην πραγματοποίηση εκδόσεων και ενημερωτικών φυλλαδίων που αποφασίζει η Βουλή στα πλαίσια των δραστηριοτήτων της.

4. Συμβάλλει στην οργάνωση μουσείου κοινοβουλευτικής ιστορίας της Βουλής των Αντιπροσώπων και άλλων κοινοβουλίων.

5. Εργάζεται και πέραν των συνήθων ωρών εργασίας, όταν το απαιτούν οι ανάγκες της Υπηρεσίας.

6. Εκτελεί οποιαδήποτε άλλα καθήκοντα του ανατεθούν.

2.2. Απαιτούμενα προσόντα:

(1) (α)Πανεπιστημιακό δίπλωμα ή τίτλος στην Ελληνική Φιλολογία, ή στα Νομικά (περιλαμβανομένου του Barrister-at-Law), ή στη Δημόσια Διοίκηση.

(β) Μεταπτυχιακό δίπλωμα ή τίτλος σε οποιαδήποτε από τα πιο πάνω θέματα θεωρείται πρόσθετο προσόν.

(2) Πολύ καλή γνώση της Ελληνικής και της Αγγλικής γλώσσας. Η πολύ καλή γνώση της Γαλλικής γλώσσας αποτελεί πλεονέκτημα. Σημειώσεις:

(α) Eνόψει Απόφασης του Ανωτάτου Δικαστηρίου στην Αναθεωρητική Έφεση 60/2011, η κατοχή των γλωσσών στο απαιτούμενο επίπεδο θα πρέπει να τεκμηριώνεται από τους υποψηφίους είτε μέσω αποδεκτών τεκμηρίων είτε μέσω εξετάσεων μέχρι την ημερομηνία λήξης της υποβολής των αιτήσεων.

(β) Αναφορικά με τους υποψηφίους –

(i) των οποίων η μητρική γλώσσα δεν είναι η Ελληνική και δεν έχουν απολυτήριο Ελληνικού Σχολείου Μέσης Εκπαίδευσης, και

(ii) οι οποίοι, δυνάμει του ΄Αρθρου 2.3 του Συντάγματος, επέλεξαν να ανήκουν στην Ελληνική κοινότητα, 2 απαιτείται μόνο καλή γνώση της Ελληνικής γλώσσας, νοουμένου ότι θα έχουν άριστη γνώση της Αγγλικής γλώσσας.

(3) Πολυμερής μόρφωση και ευρεία γνώση των πολιτικών και οικονομικών πραγμάτων και ειδικότερα της κοινοβουλευτικής πρακτικής στην Κύπρο.

(4) Ικανότητα σύνταξης και διόρθωσης με ταχύτητα και σαφήνεια μελετών, εκθέσεων, εγγράφων, πρακτικών κ.τ.λ.

(5) Ισχυρή προσωπικότητα, πρωτοβουλία, αξιοπιστία, ακεραιότητα χαρακτήρα, εχεμύθεια, ευθυκρισία και προθυμία στην ανάληψη ευθυνών.

Σημειώνεται ότι οι υποψήφιοι θα πρέπει να επιτύχουν σε ειδική γραπτή εξέταση που θα διεξαχθεί από την Ειδική Επιτροπή. Ειδικότερα, η πιο πάνω θέση, διέπεται από τις πρόνοιες του περί Αξιολόγησης Υποψηφίων για Διορισμό στη Δημόσια Υπηρεσία (Προσωρινές Διατάξεις) Νόμου του 2017 (Ν.110(Ι)/2017), σύμφωνα με τον οποίο οι υποψήφιοι υποβάλλονται σε γραπτή εξέταση, η οποία μπορεί να είναι κοινή με την εξέταση άλλων ομοειδών θέσεων που επίσης έχουν δημοσιευθεί ή ξεχωριστή εξέταση, όπως σχετικά ήθελε αποφασίσει η Ειδική Επιτροπή, σε συνεννόηση με τον οικείο Προϊστάμενο Τμήματος, στο οποίο ανήκει η υπό πλήρωση θέση.

3. Οι αιτητές πρέπει να είναι πολίτες της Κυπριακής Δημοκρατίας ή πολίτες κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης: Νοείται ότι σύμφωνα με την επιφύλαξη του άρθρου 31 των περί Δημόσιας Υπηρεσίας Νόμων του 1990 έως (Αρ. 3) του 2017 “το Υπουργικό Συμβούλιο μπορεί να επιτρέψει σε ειδική περίπτωση, για εξυπηρέτηση του δημόσιου συμφέροντος, όπως πρόσωπο που δεν είναι πολίτης της Δημοκρατίας ή κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης υποβάλλει αίτηση για διορισμό σύμφωνα με τις διατάξεις των Νόμων αυτών και σε περίπτωση επιλογής του, αυτό μπορεί να διοριστεί – (α) Με σύμβαση για ορισμένο χρονικό διάστημα . ή (β) πάνω σε μόνιμη βάση, αν το εν λόγω πρόσωπο είχε απασχοληθεί στη δημόσια υπηρεσία με σύμβαση για περίοδο όχι μικρότερη από τέσσερα χρόνια”.

4. Σύμφωνα με το άρθρο 31(β) των περί Δημόσιας Υπηρεσίας Νόμων του 1990 έως (Αρ. 3) του 2017 “Κανένας δε διορίζεται στη δημόσια υπηρεσία, εκτός αν συμπλήρωσε την ηλικία των δεκαεπτά χρόνων και, νοουμένου ότι πρόκειται για πολίτη της Δημοκρατίας, έχει εκπληρώσει τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις ή έχει απαλλαγεί νομίμως από αυτές”.

5. Αιτητές οι οποίοι καλύπτονται από τις πρόνοιες του Περί Πρόσληψης Ατόμων με Αναπηρίες στον Ευρύτερο Δημόσιο Τομέα (Ειδικές Διατάξεις) Νόμου του 2009 (Ν.146(Ι)/09), καλούνται όπως, το δηλώσουν στην ηλεκτρονική αίτηση.

6. Επισημαίνεται ότι αιτήσεις υποβάλλονται μόνο ηλεκτρονικά, όπως αναφέρεται στην παράγραφο (1) πιο πάνω, όχι αργότερα από την Παρασκευή, 16 Μαρτίου 2018 και ώρα 14:00.

Για να προχωρήσει με τη συμπλήρωση της ηλεκτρονικής αίτησης, ο αιτητής θα πρέπει να είναι εγγεγραμμένος χρήστης στην Αριάδνη. Η ταυτοποίηση των αιτητών σε Κέντρο Εξυπηρέτησης του Πολίτη ή άλλο εξουσιοδοτημένο κέντρο δεν είναι απαραίτητη.

Ο αιτητής επιλέγει τη θέση για την οποία ενδιαφέρεται και συμπληρώνει τα πεδία της αίτησης. Για την επιτυχή υποβολή της αίτησης πρέπει να συμπληρωθούν όλα τα υποχρεωτικά πεδία.

Σε μεταγενέστερο στάδιο είναι δυνατόν να ζητηθεί από τον αιτητή να υποβάλει αποδεικτικά στοιχεία αναφορικά με τα προσόντα ή/και την πείρα που έχει δηλώσει στην αίτησή του και, στην περίπτωση που έχει δηλώσει στην ηλεκτρονική αίτησή του αναπηρία, τα πρωτότυπα πιστοποιητικά των θεραπόντων ιατρών του στα οποία να περιγράφεται το είδος και η κατάσταση της αναπηρίας του. Άτομα που λόγω της αναπηρίας τους συναντούν δυσκολίες και δεν μπορούν άλλως πως να υποβάλουν ηλεκτρονικά αίτηση μπορούν, εάν το επιθυμούν, να απευθύνονται για βοήθεια στο τηλέφωνο 22602571. 7. Αιτήσεις από μέρους δημόσιων υπαλλήλων θα πρέπει να υποβληθούν μέσα στην προθεσμία που καθορίζεται στη δημοσίευση, με ενημέρωση των οικείων Προϊσταμένων των Τμημάτων στα οποία υπηρετούν.

(Φ. 15.21.001.002.001.016.010)

ΤΥΜΒΟΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΤΙΣΣΑΣ


Αναμφίβολα πρόκειται για μια θλιβερή εικόνα. Ανεξάρτητα από την οικονομική πτυχή τίθενται δύο σοβαρά ζητήματα.

Το πρώτο είναι η πολιτική διάσταση του ζητήματος και κυρίως οι αρχές του κράτους οι οποίες έπρεπε να είχαν την ευθύνη για τον έλεγχο της ολοκλήρωσης αυτής της κατασκευής και να ελέγχουν την ποιότητα αλλά και την προέλευση των υλικών.

Το δεύτερο είναι καθαρά θέμα ηθικής και σεβασμού απέναντι σε όλους αυτούς τους ήρωες που έδωσαν τη ζωή τους  εναντίον της τουρκικής εισβολής, για να διατηρήσουν την ελευθερία και την ακεραιότητα της πατρίδας μας.

Αυτή τη στιγμή τα μνήματά τους και επιτύμβιες πλάκες προέρχονται είτε από τα κατεχόμενα είτε από την Τουρκία και στην ουσία ενισχύουμε οικονομικά το κατοχικό καθεστώς και εμμέσως πλην σαφώς τα κατοχικά στρατεύματα.

Το κράτος οφείλει να διερευνήσει σε βάθος αυτό το ζήτημα και ήδη έχω ζητήσει το θέμα να εγγραφεί στην ημερήσια διάταξη της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Άμυνας την ερχόμενη Πέμπτη ώστε να δοθούν οι δέουσες διευκρινήσεις και να απαντηθούν τα ερωτήματα που τέθηκαν και προηγουμένως.

Λευκωσία, 25 Σεπτεμβρίου 2017

ΝΙΚΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ

Το πώς εννοεί την ενότητα ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας φαίνεται από τις πράξεις του.

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας αναχωρεί για τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ και για τη συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα:

  • Χωρίς να έχει συγκαλέσει το Εθνικό Συμβούλιο και χωρίς να έχει διαβούλευση με τους πολιτικούς αρχηγούς.
  • Έχοντας υποβαθμίσει το ρόλο του Εθνικού Συμβουλίου.
  • Παρά τα όσα έχουν προηγηθεί, δεν έχει προβεί σε καμία ενέργεια και αντίδραση για τις αναβαθμισμένες προκλητικές συμπεριφορές της Τουρκίας και του κατοχικού καθεστώτος (Navtex, περίπτωση Μαρωνιτών και περίκλειστης πόλης της Αμμοχώστου). Ως εκ τούτου φαίνεται ξεκάθαρα πως μεταβαίνει στη Νέα Υόρκη εντελώς απροετοίμαστος.
  • Έχει ήδη αποδεχθεί Πενταμερή, κάτι που απέρριπταν όλες οι κυπριακές κυβερνήσεις ήδη από τη δεκαετία του 1960, υποβαθμίζοντας την Κυπριακή Δημοκρατία.
  • Το ναυάγιο του Κραν Μοντανά επιβεβαιώνει την αποτυχημένη τακτική που έχει ακολουθήσει.
  • Δεν απέσυρε δημόσια τις επικίνδυνες υποχωρήσεις που έκανε στο Κραν Μοντανά.
  • Παρά τη δημόσια δέσμευσή του στις 4 Σεπτεμβρίου και στις 22 Σεπτεμβρίου σε δυο τηλεοπτικές εκπομπές να στείλει σε όλους του Πολιτικούς Αρχηγούς (και όχι μόνο στον Γενικό Γραμματέα του ΑΚΕΛ) τα έγγραφα, δεν το έπραξε.
  • Παρά τις επανειλημμένες εκκλήσεις μας, δεν μας έδωσε ούτε:

    –  Το έγγραφο των συγκλίσεων.

    –  Την τελευταία επιστολή που του απέστειλε ο Προέδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κ. Γιούνγκερ, η οποία σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, απευθύνεται στον κ. Αναστασιάδη όχι ως Πρόεδρο της Δημοκρατίας αλλά ως εκπρόσωπο της Ελληνοκυπριακής κοινότητας.

    Ελπίζουμε και ευχόμαστε ότι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας να μην έχει πάλι καμία ευφάνταστη πρόταση να καταθέσει, όπως έκανε και παλαιότερα με την πρότασή του για  τις «χιαστί» επισκέψεις των διαπραγματευτών σε Αθήνα και Άγκυρα.

Λευκωσία, 17 Σεπτεμβρίου 2017

Κυπριακή Οικονομία

Είναι γεγονός πως η κυπριακή οικονομία παρουσιάζει μικρή ανάκαμψη η οποία όμως είναι αποτέλεσμα μη σταθερών παραγόντων, όπως είναι η τουριστική κίνηση και η «πώληση» διαβατηρίων. Τομείς δηλαδή που επηρεάζονται σημαντικά από εξωγενείς παράγοντες που είναι ασταθείς και δεν μπορούν να προσφέρουν μακροοικονομική σταθερότητα.

Ως εκ τούτου αυτό που θα πρέπει να γίνει κατανοητό είναι ότι θα πρέπει να προχωρήσουμε σε ένα μακροπρόθεσμο προγραμματισμό οικονομικής ανάπτυξης, στηριζόμενοι  κυρίως σε ποιοτικούς παράγοντες και αξιοποιώντας το υψηλού επιπέδου επιστημονικό προσωπικό που διαθέτει η Κύπρος.

Την ίδια στιγμή οφείλουμε να συμβάλουμε και στη βελτίωση των μισθών κυρίως του ιδιωτικού τομέα, στην αύξηση του κατώτατου μισθού και στη βελτίωση των εργασιακών σχέσεων που παραβιάζονται κατά κόρων.

Λευκωσία, 16 Αυγούστου 2017

 

The implementation of the European acquis and how it ensures a democratic and viable solution of the Cyprus problem”

Dear Ambassador of Slovakia, dear compatriots,

On behalf of the Socialist Party of Cyprus EDEK, I welcome you at today’s meeting. I want to thank the Ambassador of Slovakia Mrs Oksana Tomova separately, for her continuous efforts to achieve a peaceful solution to our problem. Today, 28th of June 2017 is an important and crucial day for Cyprus, as the talks for a democratic, just, and viable solution to the Cyprus Problem continue in Crans Montana.

In order to create a sense of togetherness and build solidarity bonds among all Europeans, the promotion of a European Identity should be reinforced along with the existing national identity. Staying together, be united, means sharing both the positive and negative challenges and promoting human rights without compromises. That’s the Europe, that’s the union we should be aiming for.

Supporting each other, creating a homely feeling for all Europeans wherever they live, whatever their origin is, strengthening the feeling of belonging in the same family would positively expand the framework of european values and reinforce the feeling of security.

<European Union governing bodies, core EU leaders and representatives at all levels, should be far ahead promoting, supporting, representing the interests of each and every European citizen and the interests of state members beyond EU borders forming by this way a strong alliance that would promote the sense of belonging to the same family and the sense of sharing the same framework of principles and values. The acquis communautaire should be implemented in all forms and under any circumstances with no exemption by all member states.>

The latter, was my contribution at the conference of the European Social Democrats that took place on the 25th March, 2017 in Rome, when State or Government Heads and Presidents of the EU Institutions came together to mark the 60th anniversary of the signature of the Rome Treaty, a treaty which laid the foundations the European Union as we know it today.

The acquis communautaire is the shared body of rights and obligations that govern the European Union. According to the stated principles of the European Union, the European acquis encompasses the principles and political objectives of the Union’s Treaties, the legislation adopted pursuant to the Treaties and the case-law of the Court of Justice, the declarations and resolutions within the Union framework, actions related to the common foreign and security policy, acts concluded in the framework of justice and home affairs, and international agreements by the Union, as well as those concluded by the Member States with each other in the field of the Union’s activities.

As a Socialist party we believe in:
– Democracy;
– Equality for all citizens; irrespective of ethnic, religious, social or economic background;
– Harmonious cooperation;
– The narrowing of the income inequality gap;
– The creation of equal opportunities for all citizens to issues pertaining education and health.

Deeply embedded within the European acquis, is the respect for human dignity, freedom, democracy, equality, the rule of law and respect for human rights, including the rights of people belonging to minorities, in accordance with Article 1a of the Treaty of Lisbon. Integral parts of the acquis are also, the fundamental freedoms of the Union, namely the freedom of movement of persons, services, goods and capital which are embodied in primary and secondary EU law. Other important components of the European acquis are:
the elimination of any internal borders, the internal market, the competitive social market economy, economic, social and territorial cohesion and solidarity between the Member States, and the equality among the member states.

Constituting a member state since 2004, the AC is already in force in Cyprus, and upon a possible solution to the Cyprus Problem, we hope that the acquis communautaire will be applied to the whole island. With a solution to the Cyprus Problem, all Cypriot citizens (Greek Cypriots and Turkish Cypriots and all legal citizens) will be able to enjoy the benefits of the acquis as outlined above.

The basic route for the application of the AC in the case of a forthcoming solution to the Cyprus Problem is the respect to the four fundamental freedoms of the European Union.

In the area of freedom of movement for people, the removal of barricades will allow for legal and free mobility throughout the island. The citizens of the island will be free to travel, settle and work around the island without any legal limitations.

Regarding the freedom of movement of goods, the latter will be ensured through the elimination of customs duties, quantitative restrictions and the prohibition of any other measure of this nature. The citizens of the island will be able to transfer and trade goods throughout the island.

Through freedom of movement, not only the quality of goods and services will improve but also open access to all European goods and services will be facilitated. Trade with both EU member states and other countries will also be eased.

As far as the basic freedom of capital movement is concerned, this liberalisation of capital movements will contribute to the establishment of the single market by completing other freedoms. It is also expected to encourage economic progress by through the efficient investment of capital.

The fourth basic freedom concerns the free movement of services. Self-employed and professionals or legal persons legally operating in a Member State may: (i) conduct economic activity in a stable and continuous manner in another Member State (freedom of establishment) or (ii) offer and provide their services in other Member States on a temporary basis, remaining established in the country of origin (freedom to provide services). This requires the abolition of all discrimination based on nationality and if we want to enjoy these freedoms at their full, initiating measures to facilitate their exercise, in particular, the harmonisation of access rules or mutual recognition. All Cypriot citizens, will be able to conduct economic activities, offer and provide their services, not only all over the island but also in the other Member States of the European Union.

Besides the four basic freedoms of the European Union, all Cypriot citizens will benefit from several other EU regulation such as food safety, environmental protection and children’s toys.

• Food safety: There are specific rules and criteria regarding food safety that need to comply with the EU food safety regulations. This will lead to safer and healthier food products. With food safety regulations slaughterhouses will have to meet specific requirements, leading to more control of the products.

• Environmental Protection: The EU has in place a thorough list of environmental regulations. Some of them are fuel controls, emission controls, blue flag beach certifications, Natura 2000 (for protected environment areas) etc. All these regulations will be for the best interest of not only the island’s nature but for its citizens too.

• Children’s’ Toys: Toys and especially children’s toys will have to pass from certain controls before reaching the shelves.

In its White Paper on the future of Europe, adopted on 1st March, the European Commission maps out the drivers of change in the next decade and presents a range of scenarios for how Europe can evolve by 2025. In doing so, it starts a debate that should help focus minds and find new answers to an old question: What is the future that we want for ourselves, for our children and for our Union?

<Europe’s founding fathers were visionaries – Spinelli and Rossi, imprisoned by a fascist regime, dared to dream of a place where allies and adversaries would unite. Unable to speak freely, they penned a manifesto For a free and United Europe which had to be circulated secretly in Rome among the Italian resistance movement in 1943.
Writing this manifesto – this new chapter – Spinelli and Rossi decided not to cling to the darkness surrounding them in their Ventotene prisons cells. They stretched out their arms to the light instead. They dreamed of a better future and paved the way towards it.> Brussels, 1 March 2017
Speech by President Juncker at the Plenary Session of the European Parliament

AND THE QUESTION IS: Dear compatriots, dear friends, are we going to move forward together? are we ready to share the light, trust each other, share the values of EU and build together our common future within The European Union,?

We are political parties, we represent people. Citizens will tell us what they expect of the European Union and the acquis communautaire, what they expect from us. They will likely express their doubts, their questions, but also their hopes. Then it is for us to respond. Evaluating the pros and cons will help us formulate good answers.

Now is our time to be pioneers and carve out a vision so that we may walk hand in hand, united as one country, one people, one identity, towards our common and integrally blended future within the framework of the European Union and European values.

28 June 2017

 

Τη Δευτέρα 26 Ιουνίου 2017 στις 7.30 μ.μ. στο Κτήμα Μακένζυ στη Λάρνακα, ο Νικόλας Παπαδόπουλος, υποψήφιος Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας, θα παρουσιάσει την κοινή πρόταση των κομμάτων ΔΗΚΟ, ΕΔΕΚ και Αλληλεγγύη για την ασφάλεια και τις εγγυήσεις και θα ενημερώσει για τις τρέχουσες εξελίξεις στο Κυπριακό.

Στην εκδήλωση θα απευθύνουν χαιρετισμό ο Μάρκος Κυπριανού, ο Μαρίνος Σιζόπουλος και η Ελένη Θεοχάρους.

 

Λευκωσία, 22 Ιουνίου 2017

Οι πρόσφατες συνεντεύξεις του εκπροσώπου του Γενικού Γραμματέα του ΟΗΕ στην Κύπρο επιβεβαιώνουν για πολλοστή φορά ότι μεροληπτεί υπέρ της Τουρκίας και δρα εκτός των όρων εντολής του.

Ανάμεσα σε άλλα ο κ. Άιντα επιλέγει να:
Τοποθετείται υπέρ των Τουρκικών θέσεων περί αλληλένδετης συζήτησης. Αυτό είναι κάτι που έπρεπε να είχε γίνει εξαρχής και όχι εκ των υστέρων, την ώρα μάλιστα που οι όποιες συγκλίσεις είναι αποτέλεσμα των δικών μας μονομερών υποχωρήσεων.

. Διασυνδέει την πορεία των συνομιλιών με την ενεργειακή πολιτική και παραδέχεται την ενδεχόμενη ύπαρξη θερμού επεισοδίου, μένοντας ταυτόχρονα απαθής στις τουρκικές απειλές και παραβιάσεις αφού δεν προχωρά στην καταγγελία των τουρκικών ενεργειών. Αυτή η πράξη στην ουσία συνιστά έμμεσο εκβιασμό και απειλή.
. Υιοθετεί την ύπαρξη φυσικών χρονοδιαγραμμάτων.
. Εκτιμά πως η Τουρκία έχει ειλικρινές ενδιαφέρον για την επίλυση του κυπριακού και δεν αναγνωρίζει καμία απολύτως ευθύνη τόσο για τις απειλές όσο και για το ότι αποφεύγει να καταθέσει προτάσεις για την διεθνή πτυχή του Κυπριακού.

Παρά τις δημόσιες δηλώσεις του Προέδρου της Δημοκρατίας περί απαράδεκτων αναφορών του κ. Άιντα, η συμπεριφορά του εκπροσώπου του ΓΓ του ΟΗΕ στην Κύπρο είναι εδώ και μήνες σταθερά φιλοτουρκική.

Καμία απολύτως ενέργεια δεν έχει αναλάβει ο Πρόεδρος για να τερματίσει ή έστω να περιορίσει τις ενέργειες του κ. Άιντα με αποτέλεσμα αυτός να συνεχίσει να δρα και να τοποθετείται δημοσίως υπέρ της Τουρκίας. Ως ΕΔΕΚ εμμένουμε στη θέση μας περί απομάκρυνσης του κ. Άιντα (έστω και τώρα) και ελπίζουμε ότι η κυβέρνηση θα λάβει εμπράκτως μέτρα και δεν θα μείνει σε βαρύγδουπες δηλώσεις.

            Λευκωσία, 30 Μαΐου 2017

Προς διευκρίνηση επειδή αφέθηκε από τον Αναπληρωτή Πρόεδρο του Κινήματος Μ. Σιζόπουλο η υπόνοια ότι οι δηλώσεις της Κοινοβουλευτικής Ομάδας που έγιναν το περασμένο Σάββατο μπορεί να μην αντιπροσώπευαν όλα τα μέλη της Κοινοβουλευτικής Ομάδας, δηλώνω ξεκάθαρα ως Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος ότι η Κοινοβουλευτική Ομάδα αποτελείτε από πέντε μέλη συμπεριλαμβανομένου και του Προέδρου της Βουλής των Αντιπροσώπων Γιαννάκη Ομήρου, και ότι οι δηλώσεις έγιναν εκ μέρους όλων των μελών της.