Οι πραγματικοί συνοδοιπόροι του ΕΛΑΜ
Τρίτη 16.03.2021
Τρίτη 16.03.2021, από Μαρία Παναγιώτου
Μαρία Παναγιώτου
Εκπρόσωπος Τύπου Κ.Σ. ΕΔΕΚ

Μια μορφή έμμεσης φίμωσης που εφάρμοζαν τα φασιστικά καθεστώτα ήταν και η πρακτική κατά την οποία μέσω ψευδολογίας και συκοφαντίας επιχειρούσαν να εκφοβίσουν τους αντιπάλους τους εξαναγκάζοντάς τους να σταματήσουν τη χρήση συγκεκριμένων φράσεων, λέξεων και ενεργειών που ανέκαθεν χρησιμοποιούσαν. Η φασιστική αυτή πρακτική  εντάσσεται στο πλαίσιο συγκεκριμένης στρατηγικής που στοχεύει στο να προκαλέσει στον αντίπαλο την ντροπή, τον φόβο ή και την ενοχή, ώστε εν τέλει να φιμωθεί και να σταματήσει να πρεσβεύει όσα υποστήριζε.

 

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της φασιστικής πολιτικής είναι η «έμμεση» φίμωση που προσπαθεί να επιβάλει το φασιστικό κόμμα της Κύπρου και οι συνοδοιπόροι του, στην ΕΔΕΚ, με τον εξής τρόπο: το ΕΛΑΜ υιοθετεί αλά καρτ κάποιες θέσεις της ΕΔΕΚ τις οποίες προσπαθεί να οικειοποιηθεί προβάλλοντάς τες ως δικές του. Η χρήση ή επανάληψη αυτών των θέσεων από την ΕΔΕΚ την μετατρέπει, κατά την αντίληψη κάποιων, σε φασιστικό κόμμα. Η επιτυχία αυτής της πολιτικής θα σήμαινε τερματισμό της επανάληψης αυτών των απόψεων, ενεργειών και πράξεων, από την ΕΔΕΚ (δηλ. φίμωση της ΕΔΕΚ) και επιτυχία του ΕΛΑΜ.

 

Το πόσο πετυχημένη ή όχι είναι αυτή η πολιτική θα φανεί από το δρόμο που θα ακολουθήσει στο μέλλον η ΕΔΕΚ, της οποίας οι επιλογές είναι δύο:

 

1η επιλογή: Να απαλείψει κάποιες από τις θέσεις που διαχρονικά περιλαμβάνονταν στις διακηρύξεις και στην πολιτική της, και τις οποίες αλά καρτ ενέταξε το ΕΛΑΜ στη δική του ρητορική και φρασεολογία και να παραχωρήσει στο ΕΛΑΜ την κυριότητά τους.  Ακολούθως, η ΕΔΕΚ να προχωρήσει και να χαράξει μία καινούργια πορεία, χωρίς τις πιο πάνω θέσεις, ώστε κανένας να μην μπορεί να την κατηγορεί για ΕΛΑΜοποιήση.  

 

2η επιλογή: Να εμείνει στις διαχρονικές της θέσεις, όπως αυτές ειπώθηκαν και καθορίστηκαν από τον Βάσο Λυσσαρίδη και τους ιδρυτές του Κινήματος, προσανατολισμένες στον πατριωτικό σοσιαλισμό, δίνοντας ακόμα μία μάχη κατά του φασισμού και της έμμεσης φίμωσης.

 

Για μένα η επιλογή είναι μία και φυσικά είναι η δεύτερη που προνοεί συνέχιση του αγώνα. Αγώνας βέβαια που είναι διπλός: από τα μια απέναντι στους ΕΛΑΜίτες και από την άλλη απέναντι στους καμουφλαρισμένους συνοδοιπόρος του ΕΛΑΜ που είτε εντεταλμένα, είτε από αφέλεια, είτε αυτόβουλα και πλήρως συνειδητοποιημένα, προσπαθούν να πλήξουν την ΕΔΕΚ αναφερόμενοι δήθεν σε «ΕΛΑΜοποίησή» της! Εκτός από το ΕΛΑΜ, οι κύκλοι που υιοθετούν τα περί ΕΛΑΜοποίησής της ΕΔΕΚ το κάνουν επειδή ενοχλούνται από τις πατριωτικές θέσεις αλλά και τη δυναμική της ΕΔΕΚ. Οι συγκεκριμένοι κύκλοι, οι οποίοι παρουσιάζουν τους εαυτούς τους προοδευτικότερους των προοδευτικών, επιτίθονται στην ΕΔΕΚ κατηγορώντας την για απομάκρυνση από τις διαχρονικές της θέσεις, αγνοώντας σκόπιμα, ότι η ΕΔΕΚ εμμένει στις αρχικές σοσιαλιστικές της θέσεις. Με την στάση τους αυτή, όμως,  ρίχνουν νερό στον μύλο του ΕΛΑΜ. Παίζουν το παιχνίδι του, ταυτίζονται μαζί του και συμπορεύονται στην προσπάθεια του ΕΛΑΜ να πλήξει μία ιστορική πολιτική ομάδα του νησιού η οποία, είτε αρέσει σε κάποιους είτε όχι, έχει παλέψει για κοινωνικά θέματα και έχει υπερασπιστεί τη δημοκρατία και την πατρίδα προσφέροντας ακόμα και νεκρούς.

 

Απέναντι στο ΕΛΑΜ και τους πραγματικούς συνοδοιπόρους του, η ΕΔΕΚ προτάσσει τους αγώνες της, το έργο και την προσφορά της εντός και εκτός νησιού για τα δίκαια της Κύπρου και των λαών της Ευρώπης. Η ΕΔΕΚ, όσο κι αν ενοχλεί κάποιους, παραμένει το κόμμα που υπερασπίζεται τον Κύπριο πολίτη και την Κυπριακή Δημοκρατία, το κόμμα που παλεύει για μια ελεύθερη Κύπρο και για μια ακόμα πιο δημοκρατική και δίκαιη Ευρώπη!

 

Όσοι συγχύζουν τον εθνικισμό με τον πατριωτισμό μπορούν να συνεχίσουν να αποκαλούν το ΕΛΑΜ ως το real thing και να το προμοτάρουν εξυψώνοντας και υιοθετώντας τα περί ελαμοποίησης. Όσοι όμως θυμούνται πως ο ΕΔΕΚίτης γαλουχήθηκε υπερασπιζόμενος τη Δημοκρατία και το νόμιμο κράτος, έννοιες ξένες με το ΕΛΑΜ και τους συνοδοιπόρους του της Χρυσής Αυγής, κατανοούν πως η υπεράσπιση και η προστασία της ΕΔΕΚ από την έμμεση φίμωση, είναι ταυτόχρονα και προστασία των δίκαιων αγώνων τούτου του τόπου για πραγματική ελευθερία.

 

ΥΓ. Όταν και εσάς σας καλέσει προσωπικά ο πατέρας του ηρωομάρτυρα Σολωμού Σολωμού σε εκδήλωση που διοργανώνει η οικογένειά του στο οδόφραγμα της Δερύνειας, να έχετε τα κότσια να του πείτε πως φοβάστε να πάτε γιατί θα σας πουν φασίστα. Εμάς ο Βάσος Λυσσαρίδη μας έμαθε να αντιμετωπίζουμε τους φασίστες. Όχι να κρυβόμαστε από αυτούς. Όσοι πιστοί. 

 

Blog