Εμπάργκο 11.30π.μ-23 Οκτωβρίου 2022
Ομιλία Προέδρου Κ.Σ. ΕΔΕΚ, Μαρίνου Σιζόπουλου στη Σύνοδο της Κεντρικής Επιτροπής, 23 Οκτωβρίου 2022
Συναγωνίστριες/στες,
Η περίοδος που διανύουμε είναι ιδιαίτερα ρευστή και ασταθής. Χαρακτηρίζεται από τρία σημαντικά στοιχεία:
Τις ασύμμετρες απειλές σε βάρος της Κυπριακής Δημοκρατίας λόγω της επεκτατικής πολιτικής της Τουρκίας.
Τη συμφεροντολογική πολιτική που ακολουθούν οι ευρωπαίοι εταίροι μας.
Την παρατεταμένη πολιτική, οικονομική και θεσμική κρίση που διέρχεται τα τελευταία χρόνια η πατρίδα μας.
Γι΄ αυτό και απαιτείται ιδιαίτερα ψύχραιμη και προσεκτική διαχείριση. Οι πιο πάνω παράγοντες διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο στον καθορισμό της θέσης της ΕΔΕΚ για τις προσεχείς Προεδρικές εκλογές και την επιλογή υποψηφίου.
Με μια πρωτόγνωρη διαδικασία για τα δεδομένα της πατρίδας μας, απόλυτα δημοκρατική και διαφανή, δόθηκε η δυνατότητα στα μέλη του Κόμματος να διαμορφώσουν, χωρίς επηρεασμό και παρεμβάσεις, την άποψή τους και να καθορίσουν με την ψήφο τους στο Έκτακτο Παγκύπριο Συνέδριο της 13ης Ιουλίου, την τελική θέση της ΕΔΕΚ. Να υποστηριχθεί ο ανεξάρτητος υποψήφιος Νίκος Χριστοδουλίδης.
Η ΕΔΕΚ ως ένα πατριωτικό και σοσιαλιστικό Κόμμα, έχει καθήκον και υποχρέωση έναντι της πατρίδας μας, της νέας γενιάς αλλά και της ιστορίας, όπως έπραξε από την ίδρυσή της, να συμβάλει με πατριωτική και κοινωνική υπευθυνότητα στη διαμόρφωση πολιτικής για την υλοποίηση συγκεκριμένων προτάσεων προς όφελος του λαού και της πατρίδας μας.
Με εποικοδομητικές παρεμβάσεις και προτάσεις, ανεξάρτητα από τις εκάστοτε Κυβερνήσεις, προσπάθησε να συμβάλει είτε σε αποτροπή αρνητικών επιπτώσεων, είτε σε επίλυση προβλημάτων. Πολιτεύτηκε κόντρα στα κατεστημένα, ντόπια και εισαγόμενα, για τα πιστεύω της, πληρώνοντας βαρύ αλλά περήφανο τίμημα. Δεν συντάχθηκε ποτέ με τα κατεστημένα για να κεφαλαιοποιήσει πρόσκαιρα κέρδη. Δεν είναι τυχαίο ότι ήταν και είναι το πλέον στοχοποιημένο κόμμα.
Κυπριακό
Αναφορικά με το Κυπριακό από την ίδρυσή της η ΕΔΕΚ αγωνίστηκε:
Να προασπίσει τη συνταγματική νομιμότητα και να ματαιώσει τα προδοτικά σχέδια της χούντας των Αθηνών.
Μετά την εισβολή και την κατοχή του 37% της εδαφικής μας επικράτειας, αγωνίζεται σταθερά και απαρέγκλιτα για την απελευθέρωση της πατρίδας μας και την προώθηση λύσης δίκαιης, βιώσιμης και δημοκρατικής με διασφάλιση των ανθρωπίνων και πολιτικών δικαιωμάτων όλων των νόμιμων κατοίκων.
Μετά την ένταξη στην Ε.Ε. και για την πλήρη εφαρμογή των τεσσάρων βασικών ελευθεριών και του ευρωπαϊκού κεκτημένου σε ολόκληρη την επικράτεια χωρίς μόνιμες παρεκκλίσεις.
Δυστυχώς από το 1989 άρχισε ένας κατήφορος διολισθήσεων, με την ψευδαίσθηση ότι αυτές θα κάμψουν την αδιαλλαξία του κατακτητή και θα οδηγήσουν σε λύση. Ως αποτέλεσμα αυτών των διολισθήσεων:
Το Κυπριακό από διεθνές πρόβλημα εισβολής, κατοχής και εθνοκάθαρσης μετατράπηκε αρχικά σε δικοινοτικό και στη συνέχεια σε θέμα ΜΟΕ, με αποτέλεσμα η Τουρκία και το κατοχικό καθεστώς να κεφαλαιοποιήσουν σημαντικά πολιτικά οφέλη, τα οποία οδηγούν σε έμμεση αναβάθμιση.
Έγιναν αποδεκτές ρυθμίσεις στο πλαίσιο της εσωτερικής διακυβέρνησης που σε περίπτωση αποδοχής τους, οδηγούν σε ένα πολιτειακό μοντέλο ρατσιστικό, αντιδημοκρατικό, μη βιώσιμο. Στην ουσία όπως επιχειρήθηκε να διαμορφωθεί τόσο με το σχέδιο Ανάν όσο και στο πρόσφατο παρελθόν στο Κρανς Μοντανά, δεν είναι Ομοσπονδία, αλλά στην καλύτερη περίπτωση Συνομοσπονδία. Γι’ αυτό και η Τουρκία μετά την κατοχύρωση της πολιτικής διεκδικεί και την κυριαρχική ισότητα.
Όλα τα παραπάνω συνέβαλαν στην περαιτέρω αναβάθμιση των προκλητικών διεκδικήσεων της Τουρκίας, στο πλαίσιο της επεκτατικής της πολιτικής στην Αν. Μεσόγειο. Διεκδικεί συμμετοχή στην εκμετάλλευση του Φ.Α. και προχωρεί στον εποικισμό της Αμμοχώστου.
Μπροστά σε αυτή την προκλητική συμπεριφορά, λόγω και της αποφυγής διεκδίκησης των αυτονόητων προϋποθέσεων για την επίλυση του Κυπριακού, οι κατά τα άλλα δίκαιοι και αντικειμενικοί εταίροι μας, στη βάση των δικών τους εθνικών συμφερόντων, στηρίζουν ουσιαστικά την τουρκική πολιτική σε βάρος της Κύπρου:
Επιβάλλουν κυρώσεις στη Ρωσία λόγω της εισβολής στην Ουκρανία, αλλά όχι στην Τουρκία, την οποία ενισχύουν οικονομικά και οπλικά.
Επιβάλλουν κυρώσεις στη Λευκορωσία για το μεταναστευτικό, αλλά όχι στην Τουρκία που εργαλειοποιεί το μεταναστευτικό ως μορφή υβριδικού πολέμου σε βάρος της Κύπρου και της Ελλάδας.
Προωθούν την κατάργηση της απόφασης της 4ης Διακρατικής προσφυγής της Κύπρου στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων για να απαλλάξουν την Τουρκία από τις ευθύνες για την παράνομη κατοχή της Κύπρου.
Αναγνωρίζουν κατά παράβαση του Καταστατικού Χάρτη του ΟΗΕ την παράνομη Επιτροπή Αποζημιώσεων στα κατεχόμενα, σε μια προσπάθεια να συμβάλουν και να νομιμοποιήσουν την απόκτηση εδάφους από την Τουρκία, ώστε να διεκδικεί τη νομιμότητα του εδαφικού και πληθυσμιακού διαχωρισμού.
Οικονομική – Κοινωνική πολιτική
Η πενταετία 1988 – 1993, δεν ήταν απλά η αρχή της διολίσθησης του Κυπριακού, ήταν και η πενταετία αλλαγής της βάσης και του προσανατολισμού της Κυπριακής οικονομίας.
Εγκαταλείφτηκε ο πρωτογενής και ο δευτερογενής τομέας της οικονομίας, για να ενισχυθεί σε βάρος τους ο εμπορικός (οι εισαγωγείς), ο τραπεζικός (εκτόξευση των δανειστικών επιτοκίων) και οι Υπηρεσίες.
Δεν είμαστε αντίθετοι με την ανάπτυξη των Υπηρεσιών, του τουριστικού και του κατασκευαστικού τομέα. Όμως όπως έχει αποδειχθεί, και από τις πρόσφατες κρίσεις, η οικονομία μιας ημικατεχόμενης χώρας δεν μπορεί να στηρίζεται αποκλειστικά σε τομείς ιδιαίτερα ευαίσθητους, που εξαρτώνται από εξωτερικούς και μη ελεγχόμενους παράγοντες. Παρά το γεγονός ότι διαχρονικά θέτουμε το θέμα στήριξης του πρωτογενούς και του δευτερογενούς τομέα της οικονομίας, για να αποκτήσει η πατρίδα μας σχετική επάρκεια καταναλωτικών αγαθών, δεν υπάρχει καμιά ανταπόκριση.
Όλα τα παραπάνω, λόγω απροθυμίας της εκτελεστικής εξουσίας, οδήγησαν σε μια σειρά γεγονότων, τα οποία σταδιακά φτωχοποίησαν μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού και συγκέντρωσαν υπερκέρδη στους ολίγους. Συγκεκριμένα:
Το 1999 -2002 ήταν το σκάνδαλο του Χρηματιστηρίου.
Τα αλλεπάλληλα σκάνδαλα στο Συνεργατισμό.
Τα σκάνδαλα της Focus, της Λαϊκής Τράπεζας και του Βγενόπουλου.
Η οικονομική κρίση του 2012 -13.
Η απορρόφηση των αξιογράφων.
Το Μνημόνιο.
Το κούρεμα των καταθέσεων.
Οι εκποιήσεις.
Για όλα τα παραπάνω δεν τιμωρήθηκε κανένας. Ο λαός πλήρωσε και το κόστος και τις συνέπειες.
Τα τελευταία χρόνια δεχόμαστε μια συστηματική πολεμική, άλλοτε συγκαλυμμένα και άλλοτε όχι, τόσο για τις θέσεις μας στο Κυπριακό, όσο και για θέματα κοινωνικής, οικονομικής πολιτικής και εσωτερικής διακυβέρνησης, με παραποίηση γεγονότων. Απλά γιατί κάποιοι προσπαθούν να συγκαλύψουν, για τους δικούς τους λόγους, είτε τις ευθύνες τους, είτε την αντιλαϊκή πολιτική που ακολουθούν. Ταυτόχρονα δεν θέλουν η ΕΔΕΚ να επιβραβευτεί για τις επιτυχίες της.
Το 2021 όταν η ΕΔΕΚ ψήφισε τον προϋπολογισμό, κεφαλαιοποιώντας σημαντικά οφέλη στις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού, κατηγορήθηκε ότι στηρίζει μια διεφθαρμένη κυβέρνηση και ότι είναι το δεκανίκι του ΔΗ.ΣΥ. Πριν από 2021 και το 2022 όταν ψηφίστηκαν οι προϋπολογισμοί, χωρίς την ψήφο της ΕΔΕΚ, δεν υπήρξε η ίδια αντίδραση. Αυτό και μόνο μαρτυρεί την εμμονή και την αντιπάθεια που τρέφουν κάποιοι σε βάρος του Κόμματός μας.
Για χάρη της ιστορίας να αναφέρω ότι τα τελευταία 20 χρόνια, οι προτάσεις μας για θέματα κοινωνικής και οικονομικής πολιτικής δικαιώθηκαν πλήρως. Κάποιες από αυτές, παρά το εκλογικό μας μέγεθος με σωστή και εποικοδομητική τακτική, υιοθετήθηκαν και υλοποιήθηκαν. Ενδεικτικά αναφέρω:
Είμαστε το μόνο κόμμα που προειδοποιήσαμε τον λαό για τους κινδύνους που ελλοχεύουν από τον τρόπο λειτουργίας του ΧΑΚ και δεν συστήσαμε επενδυτική εταιρία όπως έπραξαν οι υπόλοιποι.
Την περίοδο 2001-2004 η Κύπρος απότυχε να υλοποιήσει τρία προγράμματα οικονομικής σύγκλισης με τους δείκτες του Μάστριχτ και κινδύνευε να τεθεί σε πρόγραμμα δημοσιονομικής επιτήρησης από την Ε.Ε. Η πρότασή μας για φορολογική αμνηστία έσωσε την οικονομία μας και οδήγησε την πατρίδα μας στην ένταξη στην ευρωζώνη και την υιοθέτηση του ευρώ την 1.1.2008.
Τον Νοέμβριο του 2008 από του βήματος της Βουλής, προειδοποιήσαμε για τους κινδύνους που ελλοχεύουν για την κυπριακή οικονομία από την ανεξέλεγκτη λειτουργία του τραπεζικού τομέα και ζητήσαμε αυστηροποίηση του εποπτικού ελέγχου.
Το 2013 είμαστε το μόνο κόμμα που εισηγηθήκαμε αντί για κούρεμα το κράτος να προχωρήσει σε δανεισμό από τους καταθέτες έναντι 10ετούς κρατικού ομολόγου με χαμηλό επιτόκιο.
Τον Σεπτ. του 2014 η ΕΔΕΚ ήταν το μόνο κόμμα που δεν ψήφισε τις εκποιήσεις, ενώ τον Απρίλιο του 2015 προσπάθησε να ενισχύσει το πλαίσιο αφερεγγυότητας προς όφελος των πολιτών.
Αναφορικά με την κρατικοποίηση του Συνεργατισμού προτείναμε να δοθεί το 1.5 δις και να αγορασθούν 3.5 δις ΜΕΔ για να προστατευθούν οι δανειολήπτες από σκόπιμες εκποιήσεις. Από τα έσοδα να καταρτιστεί ειδικό στεγαστικό πρόγραμμα για παραχώρηση κατοικίας σε νεαρά ζευγάρια σε τιμή κόστους και σε ευπαθείς οικογένειες με χαμηλό ενοίκιο.
Προτείναμε τη σύσταση του Ειδικού Τμήματος στα Επαρχιακά Δικαστήρια για να προσφεύγουν οι δανειολήπτες όταν διαφωνούν με τις υπερχρεώσεις των τραπεζών ή τις αθέμιτες διαδικασίες εκποίησης.
Το 2021 για να ψηφίσουμε τον κρατικό προϋπολογισμό εξασφαλίσαμε 13 μέτρα υπέρ των ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού.
Επιπρόσθετα στο πλαίσιο της κοινωνικής μας πολιτικής τα τελευταία επτά χρόνια κατορθώσαμε να υιοθετηθούν και να υλοποιηθούν οι παρακάτω προτάσεις:
Παραχώρηση σύνταξης χηρείας στους άνδρες από την 1.1.2018.
Παραχώρηση σύνταξης στους θαλασσαιμικούς στο 50ο έτος της ηλικίας τους.
Επέκταση κατά δύο βδομάδες της άδειας μητρότητας.
Καθορισμός κατώτατης σύνταξης.
Υιοθέτηση του θεσμού της άδειας πατρότητας.
Έναρξη του διαλόγου για συνταξιοδότηση στα 63 σε εργαζόμενους σε επικίνδυνα και ανθυγιεινά επαγγέλματα χωρίς την αποκοπή του 12%.
Επιδότηση της βρεφονηπιακής φροντίδας σε εργαζόμενες μητέρες.
Την παραχώρηση επιδόματος διακίνησης σε εργαζόμενους που κατοικούν στην ύπαιθρο.
Αύξηση μέχρι και 30 χιλ. ευρώ του στεγαστικού επιδόματος.
Ένταξη στο πρόγραμμα στεγαστικής επιδότησης 294 περιαστικών κοινοτήτων οι οποίες στο αρχικό σχέδιο είχαν εξαιρεθεί.
Υπό προϋποθέσεις οικιστική ανάπτυξη των Αγροτεμαχίων για σκοπούς στέγασης των ιδιοκτητών ή των παιδιών τους.
Κατάργηση του έκτακτου φόρου ακίνητης περιουσίας που είχε επιβληθεί το 2012.
Ρύθμιση του ΦΠΑ στην α΄ κατοικία προς όφελος των πολύτεκνων οικογενειών και των κατοίκων των αγροτικών, ημιορεινών και ορεινών περιοχών.
Μισθολογική αναβάθμιση περίπου 400 στελεχών της Ε.Φ.
Δυστυχώς η οικονομική κρίση του 2012-13, το μνημόνιο της τρόικας, η πανδημία του κορωνοϊού, η ασυδοσία των τραπεζιτών, η πρόσφατη ενεργειακή κρίση, οδήγησαν την πατρίδα μας σε μια πρωτοφανή σε μέγεθος οικονομική κρίση, με ταυτόχρονη συρρίκνωση της μεσαίας τάξης. Οδήγησαν σε φτωχοποίηση τον λαό σε σημείο όπου ένας στους τέσσερεις συμπατριώτες μας να βρίσκεται κάτω ή κοντά στο όριο της φτώχειας.
Τα όσα πετύχαμε αποτελούν τη μεγαλύτερη επιβεβαίωση πως η ΕΔΕΚ αφουγκράζεται την κοινωνία, διεκδικεί τα όσα βελτιώνουν την ποιότητα των πολιτών και τα κάνει πράξη. Αποτελούν το καλύτερο εχέγγυο ότι η συμμετοχή στη διαμόρφωση και την άσκηση κυβερνητικής πολιτικής είναι αναγκαία και απαραίτητη για την κοινωνία. Θα προσδώσει στην κυβέρνηση ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα. Με επίκεντρο τον πολίτη, θα στηρίξουμε αποφασιστικά τον άνθρωπο που:
Παλεύει για αξιοπρεπή διαβίωση.
Διεκδικεί υψηλού επιπέδου ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.
Απαιτεί μια ανθρωποκεντρική παιδεία.
Θέλει να μεγαλώσει τα παιδιά του με ασφάλεια σε μια ελεύθερη πατρίδα.
Επιθυμεί μια εύρωστη οικονομία προς όφελος των πολλών και όχι των ολίγων.
Αγωνίζεται για την κατάργηση των κοινωνικών ανισοτήτων.
Θέλει μια κοινωνία η οποία να δίνει ίσες ευκαιρίες και να κατοχυρώνει ίσα δικαιώματα σε όλους τους νόμιμους πολίτες της.
Η διαδρομή των τελευταίων 48 χρόνων επιβεβαιώνει ότι, οι ισχυροί πυλώνες του κυπριακού λαού για τη διεκδίκηση των δίκαιων αιτημάτων αναφορικά με την επίλυση του Κυπριακού, είναι η κρατική μας οντότητα σε συνδυασμό με τη διεθνή αναγνώριση στη βάση και του ψηφίσματος 186 της 4ης Μαρτίου 1964 του Σ.Α. του ΟΗΕ και η οικονομική ευρωστία που πρέπει να διασφαλίσουμε στην πατρίδα και τον λαό μας.
Το πολιτειακό σύστημα, δυστυχώς, καθιστά καθοριστικό παράγοντα στη διαμόρφωση και εφαρμογή πολιτικής, για την αντιμετώπιση όλων αυτών των ζητημάτων, την εκάστοτε εκτελεστική εξουσία. Το Κοινοβούλιο, με τις αρμοδιότητες που του προσφέρει το σύνταγμα, έχει περιορισμένες δυνατότητες αποτελεσματικής στήριξης των πολιτών.
Ως εκ τούτου η ΕΔΕΚ για να μπορέσει να συνεισφέρει στην πατρίδα και τον λαό-μας, πρέπει να ενεργήσει με τρόπο που να την καθιστά μέρος της εκτελεστικής εξουσίας, να συμμετέχει στη διαμόρφωση της κυβερνητικής πολιτικής και όχι να αγωνίζεται να τη διαφοροποίηση, ή να την εμβολιάσει.
Σήμερα, όσο ποτέ άλλοτε απαιτείται πραγματική αλλαγή, αλλαγή νοοτροπίας, αναβάθμιση των θεσμών και η διακυβέρνηση να έχει ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα. Όπως απέδειξε το πρόσφατο παρελθόν η εναλλαγή προσώπων στην εξουσία δεν οδηγεί σε ουσιαστική αλλαγή, αλλά σε ανακύκλωση και επανάληψη.
Η ΕΔΕΚ διαχρονικά ακολουθεί πολιτική που είναι άκρως ανθρωποκεντρική, ως προς την κοινωνικοοικονομική της πολιτική και απόλυτα δικαιωμένη αναφορικά με το Κυπριακό.
Η δικαίωση όμως δεν είναι αρκετή για να γίνει η αλλαγή. Η αλλαγή επιτυγχάνεται με εποικοδομητική συμμετοχή.
Η ΕΔΕΚ μπορεί και πρέπει να συνδιαμορφώσει το κυβερνητικό πρόγραμμα.
Η ΕΔΕΚ πρέπει με σύνεση και αξιοπιστία να διαμορφώσει τις συνθήκες, ώστε να συμμετέχει στην επόμενη Κυβέρνηση, για να μπορέσει να υλοποιήσει κάποιες από τις προτάσεις της.
Είναι λογικό ότι, στο πλαίσιο μιας συνεργασίας, δεν είναι δυνατόν να επιβάλεις το σύνολο των θέσεών σου, αλλά ούτε και να αποδεχθείς το σύνολο των θέσεων των συνεργατών σου. Να μην αυτοαναιρείσαι, αλλά και να μην τους αναιρείς.
Η συμμετοχή στην Κυβέρνηση δεν είναι αυτοσκοπός, είναι υποχρέωση προς την πατρίδα και το λαό μας. Αποδείξαμε ότι οι θέσεις μας είναι ρεαλιστικές, αξιόπιστες και εάν κάποιες από αυτές υιοθετούντο, από τους εκάστοτε κυβερνώντες, η κατάσταση για την πατρίδα μας θα ήταν πολύ καλύτερη τόσο στο Κυπριακό, όσο και στα θέματα εσωτερικής διακυβέρνησης, οικονομίας και κοινωνικής πολιτικής.
Η απόφαση της 13ης Ιουλίου για τη στήριξη του Νίκου Χριστοδουλίδη, αιφνιδίασε και ενόχλησε πολλούς. Για ακόμα μια φορά δεν μας πρόβλεψαν. Προσπαθούν με διάφορους τρόπους να μειώσουν τη σημασία αυτής της απόφασης.
Μας κατηγορούν ότι η απόφασή μας είναι για να κρύψουμε τα ποσοστά μας, ότι συνεργαζόμαστε με υποψήφιο που προέρχεται από το ΔΗ.ΣΥ. που είναι υποστηρικτής της ΔΔΟ, ότι νερώσαμε τις θέσεις μας για να γίνουμε εξουσία. Απαντούμε με ευθύτητα.
Δεν έχουμε ανάγκη να κρυφτούμε, όπως δεν κρυφτήκαμε ποτέ στην 54χρονη παρουσία μας στα πολιτικά δρώμενα της πατρίδας μας. Όπως δεν κρυφτήκαμε το 2016, το 2019, το 2021 παρά την ανελέητη πολεμική που δεχθήκαμε και από εντός και από εκτός. Δεν θα κρυφτούμε σήμερα, δεν θα κρυφτούμε το 2024 και το 2026.
Σε όλα τα κόμματα υπάρχουν στελέχη έντιμα, υπεύθυνα που ανεξάρτητα από διαφορετικές θέσεις σε πολιτικά θέματα, υπάρχει η δυνατότητα συνεννόησης και συνεργασίας για την επίτευξη των ελάχιστων στόχων που τίθενται. Ο Νίκος Χριστοδουλίδης είναι ένα από αυτά τα στελέχη.
Οι λόγοι που μας οδήγησαν στην αποκήρυξη της ΔΔΟ και ως ονοματολογίας είναι γνωστοί. Πρωταρχικός στόχος της ΕΔΕΚ είναι η επίλυση του Κυπριακού και όχι η διάλυση της Κυπριακής Δημοκρατίας. Η λύση όμως για να είναι δημοκρατική, λειτουργική και βιώσιμη πρέπει να κάνει σεβαστά όσα προνοεί το ευρωπαϊκό κεκτημένο, χωρίς μόνιμες παρεκκλίσεις και πρωτογενές δίκαιο.
Η στήριξη στον Νίκο Χριστοδουλίδη έγινε στη βάση συγκεκριμένων συγκλίσεων, στο Κυπριακό, όπως από κοινού ανακοινώσαμε τον περασμένο Ιούλιο και οι οποίες συνάδουν με τις παραπάνω αρχές. Οι 4 κύριες συγκλίσεις είναι ο βασικός άξονας της συνεργασίας:
Η κατάργηση των εγγυήσεων.
Η αποχώρηση των τουρκικών στρατευμάτων πριν από την εφαρμογή της λύσης που θα συμφωνηθεί.
Η εφαρμογή χωρίς μόνιμες παρεκκλίσεις του ευρωπαϊκού κεκτημένου σε ολόκληρη την επικράτεια.
Η εφαρμογή των τεσσάρων βασικών ελευθεριών της Ε.Ε. για όλους τους νόμιμους κατοίκους της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Στα θέματα εσωτερικής διακυβέρνησης όπως ήδη επιβεβαιώνεται από τις θέσεις που δημοσιοποιούνται , η σύγκλιση εάν δεν είναι απόλυτη, είναι σε πολύ μεγάλο βαθμό.
Τα στελέχη, τα μέλη και οι οπαδοί της ΕΔΕΚ πρέπει να αντιληφθούμε ότι οι προσεχείς Προεδρικές εκλογές, αποτελούν μια σημαντική ευκαιρία για αλλαγή. Δίνουν τη δυνατότητα για συμμετοχή στην επόμενη κυβέρνηση και στη συνδιαμόρφωση πολιτικής που να στηρίζεται σε δύο βασικούς πυλώνες. Να συνδράμουμε και να ενισχύσουμε την προσπάθεια για προστασία της κρατικής υπόστασης της πατρίδας μας και για υλοποίηση κοινωνικής πολιτικής προς όφελος των ευπαθών ομάδων του λαού μας.
Ενωμένοι προχωρούμε για την επίτευξη του βασικού μας στόχου, της εκλογής του υποψηφίου που στηρίζουμε στις προσεχείς προεδρικές εκλογές. Ο πατριωτικός και σοσιαλιστικός μας προσανατολισμός δεν πρέπει να είναι μόνο διακηρυκτικός, αλλά και ρεαλιστικά υλοποιήσιμος.
Γραφείο Τύπου
Λευκωσία, 23 Οκτωβρίου 2022