ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ

Ο Πρόεδρος της ΕΔΕΚ Μαρίνος Σιζόπουλος

 

ΔΗΛΩΣΗ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΑΜΥΝΑΣ

και ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΕΔΕΚ, Μ. ΣΙΖΟΠΟΥΛΟΥ

Στον 1.5 χρόνο που προεδρεύω της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Άμυνας, τόσο τα μέλη της Επιτροπής ανεξάρτητα από κομματική προέλευση όσο και εγώ προσωπικά καταβάλαμε κάθε δυνατή προσπάθεια:

  • Για να διατηρηθεί το καλύτερο δυνατό κλίμα συνεργασίας με το ΥΠΑΜ
  • Τα θέματα άμυνας να παραμείνουν μακριά από δημόσιες συζητήσεις ή/και αντιπαραθέσεις
  • Να στηριχθούν τα προγράμματα αναβάθμισης της επιχειρησιακής ικανότητας της Ε.Φ., καθώς και
  • Της επίλυσης των προβλημάτων που αφορούσαν είτε τα μόνιμα στελέχη είτε τους στρατεύσιμους

Σε πολλές περιπτώσεις παρά τις διαφορετικές απόψεις κύρια των βουλευτών των αντιπολιτευόμενων κομμάτων, για την εξυπηρέτηση των παραπάνω αρχών υπήρξε υπαναχώρηση από θέσεις για να καταστεί δυνατή η επιθυμητή συναίνεση. Κλασσική περίπτωση η ψήφιση των κανονισμών για τις κρίσεις και τις προαγωγές των αξιωματικών.

Εδώ και δύο και πλέον μήνες τόσο εγώ όσο και άλλα μέλη της Επιτροπής δεχόμαστε από συγκεκριμένο κύκλο στελεχών της Ε.Φ. προσωπικές επιθέσεις, κατηγορούμενοι δια ψιθύρου ότι τάχατες δεν προωθούμε την ψήφιση των κανονισμών για τις κρίσεις και τις προαγωγές των Υπαξιωματικών, τη στιγμή που γνωρίζουν ότι οι κανονισμοί δεν είχαν κατατεθεί στη Βουλή με ευθύνη του ΥΠΑΜ. Αυτή η συμπεριφορά με υποχρέωσε στις 27.9.2017 να προβώ σε σχετική ανακοίνωση.

Μας λυπεί το γεγονός ότι η συνολική στάση του ΥΠΑΜ όχι μόνο δεν μας προστάτευσε από τις συκοφαντικές επιθέσεις, αλλά αντίθετα η σιωπή-του υποβοήθησε αυτή τη διαβολή.

Ως εκ τούτου είμαστε υποχρεωμένοι να αποκαταστήσουμε την αλήθεια με βάση στοιχεία και γεγονότα. Επί της ουσίας των γεγονότων

  • Εδώ και ενάμισι χρόνο η επιτροπή ζητά επίμονα από το ΥΠΑΜ να επανακαταθέσει τους κανονισμούς για τους Υπξ/κούς των οποίων η συζήτηση είχε αρχίσει και σχεδόν ολοκληρωθεί από την Επιτροπή με την προηγούμενη της σύνθεση και τους οποίους ο Υπουργός λίγο πριν την ψήφισή τους, τους απέσυρε για 2η φορά.
  • Παρά τις επανειλημμένες εκκλήσεις της Επιτροπής να κατατεθούν οι κανονισμοί μέχρι τον Απρίλη, στη συνέχεια μέχρι τον Ιούνιο και τέλος μέχρι αρχές Σεπτεμβρίου για να καταστεί δυνατή η ψήφιση πριν από το κλείσιμο της Βουλής για τις Προεδρικές εκλογές, οι κανονισμοί κατατέθηκαν στη Βουλή μόλις στις 10.11.17.
  • Την ίδια περίοδο κατατέθηκαν από το ΥΠΑΜ οι Κανονισμοί για τους ΕΠΥ, το νομοσχέδιο για τη μονιμοποίηση των 52 εθελοντριών Υπξκών, τα 2 νομοσχέδια για την τροποποίηση του Νόμου περί Στρατού ώστε να καταστεί δυνατή η τροποποίηση των κανονισμών και τέλος ο προϋπολογισμός του ταμείου Αμυντικής θωράκισης με φοβερή καθυστέρηση, αλλά και σημαντικές αποδεσμεύσεις κονδυλίων.
    Μια πρώτη μελέτη των κατατεθέντων κανονισμών για τους Υπξκούς και οι αλλαγές που επήλθαν από την επανεξέτασή-τους δεν δικαιολογούν το χρόνο που διατέθηκε τόσο από το ΥΠΑΜ, όσο και από τη Νομική Υπηρεσία, για τη χρονική καθυστέρηση επανακατάθεσης τους στη Βουλή.

Όταν οι δύο υπηρεσίες χρειάστηκαν μήνες για να προβούν σε αυτές τις τροποποιήσεις είναι το λιγότερο παράλογο να ζητείται από τη Βουλή να τους εγκρίνει σε μία συνεδρία, χωρίς συζήτηση και ενημέρωση, για να συγκαλυφθεί η αδικαιολόγητη και παρατεταμένη καθυστέρηση.

Ο Σύνδεσμος των Υπξκών ενώ γνωρίζει τα γεγονότα, γιατί αποφεύγει δημόσια να αναφερθεί στις ευθύνες του υπουργείου και προσπαθεί να τις μεταφέρει στην Επιτροπή Άμυνας; Ποια και ποιανών τα συμφέροντα εξυπηρετεί;

Οι συγκεκριμένες τροποποιήσεις στους κανονισμούς θα μπορούσαν να γίνουν κατά τη συζήτηση τον περασμένο Γενάρη και οι κανονισμοί να είχαν ψηφισθεί το αργότερο τον περασμένο Απρίλη. Παρόμοια τακτική ακολουθήθηκε και στην περίπτωση των κανονισμών για τους Αξ/κούς.

Είναι εύλογα τα ερωτήματα για τη στάση του ΥΠΑΜ:

  • Γιατί τόση καθυστέρηση;
  • Γιατί η κατάθεση έγινε σε χρόνο που δεν αφήνει περιθώρια ουσιαστικής συζήτησης;
  • Ποιους θέλει να ευνοήσει και ποιους ενδεχομένως να αδικήσει;
  • Ποιες σκοπιμότητες εξυπηρετεί αυτή η στάση;
  • Γιατί σιωπά στις συκοφαντικές κατηγορίες σε βάρος βουλευτών μελών της Επιτροπής;
  • Γιατί δεν αναλαμβάνει δημόσια την ευθύνη που του αναλογεί;Το περιεχόμενο των κανονισμών ανεξάρτητα με τη θέση του Συνδέσμου Υπξκών έχει προκαλέσει αντιδράσεις σε μεγάλη μερίδα Υπξκών για τις οποίες καθημερινά γινόμαστε δέκτες. Η στάση του ΥΠΑΜ δυστυχώς δίχασε το σώμα των Υπξκών.

Η ευθύνη της Επιτροπής είναι μεγάλη κάτω από αυτές τις συνθήκες. Απαιτείται χρόνος για μελέτη και διόρθωση τυχόν αδικιών που θα προκύψουν.

Η Επιτροπή θα κινηθεί στο πλαίσιο της συνταγματικής νομιμότητας και των κανονισμών της Βουλής. Δεν πρόκειται να λειτουργήσει ανεύθυνα και υπό το βάρος εκβιασμών, ούτε και θα εκχωρήσει το συνταγματικό-της δικαίωμα η έγκριση νομοσχεδίων ή/και κανονισμών να είναι αποτέλεσμα μελέτης, ενημέρωσης και υπεύθυνης τοποθέτησης.

Παρ’ όλα αυτά θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια με το ΥΠΑΜ για τη συντομότερη δυνατή συζήτηση και έγκριση των Κανονισμών, δεδομένου και των υπόλοιπων σοβαρών νομοθετημάτων που εκκρεμούν.

Θέλω να σημειώσω ότι με στεναχωρεί ιδιαίτερα που υπήρξε μία κατά την άποψή μου σκόπιμη και προεκλογικού χαρακτήρα ανακοίνωση από πλευράς Δημοκρατικού Συναγερμού όσον αφορά το συγκεκριμένο ζήτημα.

Και αυτό επειδή ο ΔΗΣΥ με τους βουλευτές- μέλη της Επιτροπής Άμυνας, γνωρίζει ποια είναι η πραγματικότητα και θα έπρεπε να ήταν ιδιαίτερα προσεκτικός. Την ίδια στιγμή είναι και το κυβερνητικό κόμμα. Γιατί δεν άσκησε τις συγκεκριμένες εκκλήσεις και τη συγκεκριμένη πίεση προς το Υπουργείο ώστε να κατατεθούν έγκαιρα οι κανονισμοί;

Την ίδια στιγμή, και αυτό το λέω με κάθε παρρησία, είμαστε ίσως η μόνη κοινοβουλευτική επιτροπή που η ημερήσια διάταξη των συζητήσεων δεν καθορίζεται από τον Προέδρο της επιτροπής, όπως ακριβώς προβλέπουν οι κανονισμοί, αλλά με συζήτηση μεταξύ των μελών της επιτροπής για καθορισμό από κοινού. Και είναι η μόνη κοινοβουλευτική επιτροπή που έχει αυτή την τακτική.

Όμως τι έχουν να πουν οι του ΔΗΣΥ όταν για ένα ζήτημα αρκετά σοβαρό, Πρόεδρος επιτροπής που προέρχεται από τον Δημοκρατικό Συναγερμό, παρά τη συστηματική έκκληση των υπολοίπων μελών της Επιτροπής για να τεθεί προς συζήτηση το θέμα που αφορά την αναγνώριση του δικαιώματος αορίστου χρόνου σε εκπαιδευτικούς, αρνείται πεισματικά και συστηματικά να το εγγράψει ως θέμα συζήτησης;

Γιατί αυτή η διαφορετική αντιμετώπιση;

Ποιους λόγους εξυπηρετεί;

Λυπάμαι να παρατηρήσω ότι μπορεί να υπάρχει προεκλογική περίοδος όμως σε καμία περίπτωση για τόσο σοβαρά ζητήματα που αφορούν την Ε.Φ, την παιδεία ή ακόμα και την υγεία, δεν μπορούν να επιβάλλονται οι προεκλογικές σκοπιμότητες αλλά η ορθή και η σωστή προσέγγιση των γεγονότων και οι σωστές λύσεις που πρέπει να δοθούν κατά τρόπο δημοκρατικό και δίκαιο.

Λευκωσία, 23 Νοεμβρίου 2017

You may also like