ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Η ΕΔΕΚ στηρίζει τη δημιουργία Υφυπουργείου Πολιτισμού

Δήλωση Προέδρου Κ.Σ. ΕΔΕΚ, Μαρίνου Σιζόπουλου και Υπουργού Παιδείας, Πρόδρομου Προδρόμου, μετά από τη σημερινή τους συνάντηση

Πραγματοποιήθηκε σήμερα στα γραφεία της ΕΔΕΚ συνάντηση του Προέδρου και της ηγεσίας του κόμματος μαζί με τον Υπουργό Παιδείας. Μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης ο κ. Προδρόμου δήλωσε:

«Έχω ενημερώσει τον Πρόεδρο της ΕΔΕΚ κ. Μαρίνο Σιζόπουλο και τους συνεργάτες του σχετικά με την προετοιμασία που έχει γίνει για τη δημιουργία του Υφυπουργείου Πολιτισμού όπως έχει ήδη αποφασιστεί από το Υπουργικό Συμβούλιο. Θέλω να ευχαριστήσω τον κ. Σιζόπουλο για την συνάντηση. Εκτός από την ενημέρωση σχετικά με τον προσανατολισμό και το προσχέδιο που έχει γίνει για το νομοθετικό πλαίσιο, είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε τις κατευθύνσεις πολιτικής. Είναι πολύ σημαντικό ότι η ΕΔΕΚ δίνει μεγάλη σημασία στην λειτουργία του πολιτισμού, μέσα στην πολιτεία, μέσα στη ζωή μας και όπως και σε προηγούμενες μας συναντήσεις έχει υπογραμμίσει και η ΕΔΕΚ ότι θα είναι μια θετική εξέλιξη η δημιουργία μιας διακριτής δομής, που θα δώσει σημασία στην πολιτική για τον πολιτισμό. Αυτή είναι η κατεύθυνση μας.

Βεβαίως ο διάλογος θα συνεχιστεί, θα γίνει διάλογος και εκτός από τις πολιτικές δυνάμεις και με φορείς από τον χώρο του πολιτισμού. Σήμερα με ικανοποίηση άκουσα θετικές εισηγήσεις και απόψεις τις οποίες μπορεί να λάβουμε υπόψη στον σχεδιασμό, ούτος ώστε όταν θα φτάσουμε στην Βουλή να έχουμε μια νομοθετική πρόταση η οποία να μπορεί να τύχει της ευρύτερης  δυνατής αποδοχής.

Ευχαριστώ την ΕΔΕΚ, ευχαριστώ τον κ. Σιζόπουλο και βεβαίως θα συνεχίσουμε να είμαστε σε επικοινωνία και επαφή γι’ αυτό το ζήτημα».

Ακολούθως, ο κ. Σιζόπουλος δήλωσε:

«Από την πλευρά της ΕΔΕΚ θα ήθελα να ευχαριστήσω τον κ. Προδρόμου  γι’ αυτή την πρωτοβουλία που είχε να πραγματοποιηθεί αυτή η συνάντηση και να  ενημερωθούμε για τις προθέσεις της  κυβέρνησης, κυρίως του Υπουργείου, για τη σύσταση και λειτουργία  του Υφυπουργείου Πολιτισμού. Είναι κάτι που θεωρούμε πάρα πολύ σημαντικό  γιατί ο πολιτισμός είναι ένα  σημαντικό κομμάτι εθνικής και φυσικής επιβίωσης του κυπριακού ελληνισμού. Ως εκ τούτου μέσα σε αυτές τις δύσκολες εποχές που διανύουμε να τον αναβαθμίζουμε  και να τον στηρίξουμε αποφασιστικά για να επιτελέσει το έργο  και το ρόλο  που πρέπει να αναλάβει.

Με αυτή την ευκαιρία, από την πλευρά  της ΕΔΕΚ δηλώσαμε απερίφραστα ότι σαφώς  είμαστε θετικοί στη σύσταση και λειτουργία του Υφυπουργείου Τουρισμού  και την ίδια  στιγμή καταθέσαμε μια σειρά από προτάσεις στο πλαίσιο της εποικοδομητικής συνέργειας που θέλουμε να επιδείξουμε.

Ελπίζουμε ότι αυτές οι προτάσεις θα βοηθήσουν τον κ. Υπουργό  και τους συνεργάτες  του ώστε να διαμορφώσουν το καλύτερο και πληρέστερο δυνατό νομοσχέδιο για να μπορέσει να προχωρήσει απρόσκοπτα η λειτουργία και η σύσταση αυτού του οργανισμού».

Σε ερώτηση  δημοσιογράφου εάν συζητήθηκαν και άλλα θέματα στη συνάντηση ο κ. Προδρόμου απάντησε:

«Το κύριο αντικείμενο ήταν η ενημέρωση του κ. Σιζόπουλου και της ΕΔΕΚ για το σχεδιασμό  που βρίσκεται σε εξέλιξη για το Υφυπουργείο. Είχαμε την ευκαιρία ακροθιγώς, έστω, να συζητήσουμε και μια σειρά από άλλα θέματα  που βεβαίως απασχολούν την ΕΔΕΚ και ήταν χρήσιμο που μπόρεσα έστω και με αυτή την ευκαιρία να απαντήσω και σχετικά ερωτήματα».

Ακολούθως ο κ. Σιζόπουλος είπε:

«Με αυτή την ευκαιρία θα ήθελα να  εκφράσω ότι ευχαριστήσαμε τον κ. Προδρόμου και το Υπουργείο Παιδείας  για το ότι μετά από  πάρα πολλά χρόνια προσπάθειών ευοδώθηκε η  προσπάθεια μας για την ένταξη των ποιημάτων του ήρωα ποιητή Δώρου Λοΐζου στα μαθήματα και του γυμνασίου και λυκείου. Αυτό το θεωρούμε ως μία πολύ σημαντική εξέλιξη  γι’ αυτό εκφράσαμε τις ευχαριστίες μας για την ένταξη των ποιημάτων στο αναλυτικό πρόγραμμα της μέσης εκπαίδευσης».

Σε ερώτηση δημοσιογράφου για τα κλιματιστικά στα σχολεία ο κ. Προδρόμου απάντησε:

«Οφείλουμε να εξασφαλίσουμε ότι και στις αίθουσες διδασκαλίας θα υπάρχει κλιματισμός στα δημόσια σχολεία. Αυτό το οποίο συμβαίνει σε  ολόκληρη την κοινωνία, τα γραφεία τους χώρους εργασίας, αυτό που έχουμε στα πανεπιστήμια, στην  ιδιωτική εκπαίδευση, γιατί να μην υπάρχει στις αίθουσες διδασκαλίες, στα δημόσια σχολεία. Ήδη  υπάρχει κλιματισμός στα εργαστήρια των σχολείων, σε αίθουσες πολλαπλών χρήσεων, γραφεία διευθυντών, καθηγητικούς συλλόγους. Στους καθηγητικούς συλλόγους μπορεί να υπάρχουν και 50 και 60 και περισσότερα άτομα καμιά φορά, χωρίς μέχρι τώρα να τεθεί θέμα οποιουδήποτε κινδύνου. Έχουμε αποφασίσει και προωθήσει την πολιτική ότι θα εξασφαλίσουμε κλιματισμό στα δημόσια σχολεία. Δεν έχει κανείς προαποφασίσει  ποια θα είναι τεχνικά η μορφή και οι συσκευές και βέβαια είναι ήδη εδώ και σχεδόν ένα χρόνο  στο Υπουργείο Παιδείας μία πρόταση για δαπάνες περίπου 60 εκατομμυρίων για εναλλακτικές μορφές κλιματικής διαχείρισης των σχολείων. Και το ίδιο το Υπουργείο αναπτύσσει ευρωπαϊκό πρόγραμμα, πιλοτικά προς το παρόν, εκτός από τα φωτοβολταϊκά, που αντικαθιστούμε με την Αρχή Ηλεκτρισμού. Ένα άλλο πιλοτικό για μηδενική ενεργειακή κατανάλωση των σχολείων. Όλοι αυτοί οι σχεδιασμοί συντρέχουν αλλά σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να υπάρξει δικαιολογία για να στερήσουμε από τα δημόσια σχολεία , τους μαθητές και τις μαθήτριες και τους εκπαιδευτικούς μας το κατάλληλο περιβάλλον μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας. Αυτό πρέπει να είναι δεδομένο για όλους. Από εκεί και πέρα ο σχεδιασμός θα γίνει λαμβάνοντας υπόψη και τα επιστημονικά δεδομένα και τις όποιες συμβουλές. Θα πω ξανά ότι ήρθε η ώρα να τελειώσουν οι ατέρμονες συζητήσεις που γίνονται εδώ και χρόνια και να εξασφαλίσουμε κλιματισμό στις αίθουσες διδασκαλίας. Είναι υποχρέωση μας».

Ακολούθως ο κ. Σιζόπουλος είπε:

“Παρά το γεγονός ότι είναι ένα θέμα που δεν συζητήσαμε σε αυτή τη συνάντηση με τον κ. Προδρόμου, θα ήθελα να πω πως από την πλευρά της ΕΔΕΚ έχει τουλάχιστον 15 χρόνια  που ζητούμε αυτό το θέμα να ρυθμιστεί, και μάλιστα σε συνδυασμό με τη λειτουργία  φωτοβολταϊκών συστημάτων για ευνόητους λόγους σε όλα τα εκπαιδευτήρια που προσφέρονται προς αυτή την κατεύθυνση.

Το δεύτερο σημείο είναι ότι αυτή τη στιγμή προβάλλονται διάφορα θέματα που έχουν σχέση με την τεχνική εγκατάσταση αυτών των συστημάτων. Θα πρέπει να πούμε πως κυρίως την ευθύνη την έχουν  αυτοί που σχεδίασαν ή έχουν εγκρίνει την ανοικοδόμηση των συγκεκριμένων εκπαιδευτηρίων εάν και εφόσον δεν έλαβαν πρόνοια κατά τον σχεδιασμό για να μπορέσει να λειτουργήσει. Άρα το να θέτουμε ζητήματα εκ των υστέρων νομίζω πέρα του ότι είναι άκομψο, επιτρέψετε μου να πω ότι είναι και λανθασμένο. Άρα την ευθύνη, εάν και εφόσον δεν υπάρχουν οι τεχνικές προδιαγραφές για την εγκατάσταση των συστημάτων την έχουν αυτοί οι οποίοι είχαν  σχεδιάσει τα συγκεκριμένα εκπαιδευτήρια”.

Γραφείο Τύπου

Λευκωσία, 24 Σεπτεμβρίου 2020

You may also like