ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Δημοσιογραφική διάσκεψη Προέδρου ΕΔΕΚ Μαρίνου Σιζόπουλου και τέως Υπουργού Δικαιοσύνης και Βουλευτή ΕΔΕΚ, Δώρου Θεοδώρου για τον Συνεργατισμό.

 

Δείτε τη δήλωση εδώ:

Πραγματοποιήθηκε σήμερα στα Γραφεία του Κ.Σ.ΕΔΕΚ δημοσιογραφική διάσκεψη από τον Πρόεδρο της ΕΔΕΚ Μαρίνο Σιζόπουλο και τον τέως Υπουργό Δικαιοσύνης και Βουλευτή της ΕΔΕΚ, Δώρο Θεοδώρου, με θέμα: Συνεργατισμός, αίτια κατάρρευσης, πόρισμα Ερευνητικής Επιτροπής.

Ο Πρόεδρος της ΕΔΕΚ, Μαρίνος Σιζόπουλος δήλωσε:

«Καταρχήν να σας ευχαριστήσουμε για την παρουσία σας. Μαζί με τον συναγωνιστή Δώρο Θεοδώρου, θα έχουμε την ευκαιρία να καταθέσουμε κάποια συγκεκριμένα στοιχεία και ντοκουμέντα που αφορούν τα θέματα του Συνεργατισμού έτσι ώστε για να καταδειχθεί αφενός μεν η ευθύνη την οποία έχουν κάποιοι αλλά και την ίδια στιγμή να καταδειχθεί και το γεγονός ότι εδώ και πενταετίες η ΕΔΕΚ αγωνιζόταν για την διαφάνεια και την χρηστή διοίκηση του συνεργατισμού αλλά όλες τις οι προσπάθειες προσέκρουαν σε σκοπιμότητες οι οποίες ουσιαστικά είχαν συγκεκριμένους λόγους. Και να πούμε ακριβώς ότι η λειτουργία και ο τρόπος διαχείρισης του Συνεργατισμού πριν από το 2013 αλλά και μετά το 2013 όταν κρατικοποιήθηκε δεν ήταν απλά προβληματική και προβληματικός αλλά ήταν σε πολλές περιπτώσεις προκλητικός ο τρόπος λειτουργίας. Να υπενθυμίσουμε τις κομματικές παρεμβάσεις συγκεκριμένων κομμάτων οι οποίες ήταν εμφανέστατες τόσο όσον αφορά την πρόσληψη προσωπικού στη βάση κομματικών κριτηρίων και όχι αξιοκρατικών, στην παραχώρηση με ευνοϊκούς όρους δανείων σε ημέτερα πρόσωπα, καθώς επίσης και σε επιλεκτικές μειώσεις των δανείων ή ακόμα και διαγραφής δανείων.

Τα οικονομικά σκάνδαλα σε συγκεκριμένες πιστωτικές εταιρίες νομίζω ήταν συχνό φαινόμενο, να υπενθυμίσω το μεγάλο σκάνδαλο της συνεργατικής πιστωτικής εταιρίας της Αγίας Φύλας. Το οποίο ακόμα βρίσκεται σε εξέλιξη όσων αφορά την εκδίκασή του και τα υπόλοιπα. Ήταν λοιπόν προφανές ότι το φαγοπότι ήταν αρκετά μεγάλο πριν από το 2013 όχι ότι σταμάτησε μετά το 2013. Όταν λοιπόν το 2013 τέθηκε ζήτημα κρατικοποίησης του συνεργατισμού λόγω των τεραστίων προβλημάτων που αντιμετώπιζε, να υπενθυμίσω από την πλευρά του υποφαινόμενου είχε υποβληθεί μια συγκεκριμένη πρόταση το 1,5 δισεκατομμύριο να το παραχωρήσει  το κράτος στον συνεργατισμό για να τον στηρίξει αλλά την ίδια στιγμή να αγοράσει 3 με 3,5δισεκατομμύρια μη εξυπηρετούμενα δάνεια των πολιτών τα οποία να τα παραχωρήσει στον ΟΓΑ, ο οποίος να τα διαχειριστεί στη βάση κοινωνικών κριτηρίων και με κοινωνική ευαισθησία έτσι ώστε να προστατευτούν κυρίως οι ιδιοκτήτες πρώτης κατοικίας και όχι μόνο από εκποίηση περιουσιών και την ίδια στιγμή να υπάρξει μία ενίσχυση του εποπτικού ελέγχου που θα έπρεπε να ασκηθεί στο συνεργατισμό για να αποφύγουμε τα φαινόμενα του παρελθόντος, της ευνοιοκρατίας, της κομματοκρατίας, και της ευνοϊκής μεταχείρισης συγκεκριμένων ατόμων.

Επίσης θα πρέπει να υπενθυμίσω ότι ο λόγος για τον οποίο αναγκάστηκε το κράτος να ιδιωτικοποιήσει τον συνεργατισμό τον περασμένο χρόνο ήταν ο μεγάλος αριθμός των μη εξυπηρετούμενων δανείων. Εάν λοιπόν το 2013 το κράτος απορροφούσε 3 με 3,5δισεκαττομύρια μη εξυπηρετούμενα δάνεια από τον συνεργατισμό, ο συνεργατισμός σήμερα θα ήταν βιώσιμος, θα ήταν στον τραπεζικό τομέα της Κύπρου, και θα μπορούσε να συνεχίσει να ασκεί εποικοδομητικά τον ρόλο του αλλά πάντοτε με την προϋπόθεση της βελτίωσης της διαχείρισης και της ενίσχυσης του εποπτικού του ρόλου. Ευθύνες υπάρχουν σε πάρα πολλά επίπεδα, υπάρχουν ευθύνες σε αυτούς οι οποίοι είχαν κυρίως τον εποπτικό ρόλο και οι οποίοι ενδεχομένως δεν τον άσκησαν με τον τρόπο που ενδεχομένως όφειλαν να τον ασκήσουν. Ευθύνες υπάρχουν σε αυτούς που είχαν την ευθύνη της διαχείρισης και πριν το 2013 και μετά το 2013 και έχει σημασία να αναγνωρίσουμε και σε ποια κόμματα ανήκαν αυτοί, γιατί όλοι έχουν ονόματα άρα και ταυτότητα κομματική, καθώς επίσης και ευθύνες ενδεχομένως ποινικές και πειθαρχικές όπως το πόρισμα της ερευνητικής επιτροπής.

Η θέση της ΕΔΕΚ είναι σαφέστατη όσον αφορά τις πολιτικές ευθύνες αυτές οφείλουν να τις αναλάβουν αυτοί που είχαν την πολιτική ευθύνη διαχείρισης του Συνεργατισμού και αν αυτοί δεν θέλουν να αναλάβουν τις πολιτικές ευθύνες, τότε οι πολιτικές ευθύνες αποδίδονται από τους πολίτες από τον λαό στη βάση της ψήφου που σε κάποια στιγμή θα εκφράσουν. Οι πειθαρχικές ευθύνες αντιλαμβάνεστε ότι με την απουσία του Συνεργατισμού δεν μπορούν να αποδοθούν πειθαρχικές ευθύνες, άρα παραμένουν οι ποινικές ευθύνες, οι οποίες θα πρέπει τα εντεταλμένα και  συντεταγμένα όργανα της πολιτείας με εξουσιοδότηση που θα πρέπει αν έχουν από την Κυβέρνηση να προχωρήσουν και να ετοιμάσουν τους σχετικούς φακέλους και να παραπέμψουν στη δικαιοσύνη αυτούς που έχουν κατά την άποψη τους ποινική ευθύνη για εκδίκαση. Θα είναι μεγάλη πρόκληση εάν ακόμα ένα τεράστιο σκάνδαλο όπως αυτό του Συνεργατισμού αποσιωπηθεί και συγκαλυφθεί όπως ήταν η περίπτωση του σκανδάλου του χρηματιστηρίου, των κυπριακών αερογραμμών, των φαρμακευτικών υπηρεσιών, του ακτινοθεραπευτικού του νοσοκομείου Λεμεσού, και της οικονομικής κρίσης που έπληξε τον τόπο μας κατά το 2013, ξοδέψαμε μέχρι στιγμής εκατομμύρια αλλά ακόμα δεν έχουμε δει στην ουσία την πλήρη εξιχνίαση και την όδευση αυτών που είχαν πολιτικές ευθύνες ως τώρα. Για τα όσα προηγήθηκαν του 2013 και τις θέσεις τις οποίες οι ΕΔΕΚ είχε διατυπώσει για την προστασία του Συνεργατισμού ο πλέον αρμόδιος και υπεύθυνος να το πράξει είναι ο συναγωνιστής Δώρος Θεοδώρου, ο οποίος τότε ως βουλευτής είχε ακριβώς την ευθύνη να καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις αλλά και αν μεταφέρει και τις εμπειρίες του για το πως αυτές οι προτάσεις αντιμετωπίστηκαν από την πλειοψηφία των κοινοβουλευτικών κομμάτων αλλά και των βουλευτών».

Ο τέως Υπουργός Δικαιοσύνης και Βουλευτής της ΕΔΕΚ, Δώρος Θεοδώρου, δήλωσε ότι:

«Ευχαριστώ Μαρίνο, ευχαριστώ και εσάς κύριοι για την ανταπόκριση θα προσπαθήσω να είμαι πάρα πολύ σύντομος. Πρώτον, σας έχουμε δώσει κείμενα για την περίοδο πριν το 2013 είναι η έκθεση της  επιτροπής σε ότι αφορά της καταθέσεις και τα θέματα τα οποία υποστήριξα. Η οποία ομιλία αφ’ εαυτής για τι έκαμε η ΕΔΕΚ ούτως ώστε  να διορθωθεί όσον τον δυνατόν η κατάσταση στον Συνεργατισμό. Και δεύτερον το πόρισμα και μάλιστα το κομμάτι του πορίσματος το οποίο αποδεικνύει την ευθύνη των πολιτικών κομμάτων και το οποίο στοχοποιεί κάποιους και το οποίο είναι απολύτως ξεκάθαρο, διαβάζω: «Θέλουμε να είμαστε αντικειμενικοί και να μην περιλαμβάνουμε συλλήβδην την πιο πάνω κριτική μας στο σύνολο των κομμάτων φαίνεται ότι αυτές οι πρακτικές ήταν ευκολότερο να ασκούνται σε τοπικά επίπεδα από τα μεγαλύτερα πολιτικά κόμματα με δεδομένο ότι η επιλογή των επιτροπειών των ΣΠΙ διεξαγόταν με το πλειοψηφικό σύστημα, ήταν επόμενο κατά γενικό κανόνα μόνο αυτά θα μπορούσαν να εκλέγουν την πλειοψηφία των μελών μιας επιτροπείας ανάλογα με την κομματική τους δύναμη σε μια δεδομένη τοπική κοινωνία.  Αυτά για να ξεκαθαρίσουμε την ομίχλη που υπάρχει, ο ένας ρίχνει ευθύνες σε εκεινών που τον βολεύει, άλλοι προσπαθούν να ρίξουν σε όλους ευθύνες λέγοντας ότι όλα τα κόμματα είναι υπεύθυνα. Αυτά δεν ισχύουν, ισχύει ότι λέει η επιτροπή. Να σας παρακαλέσω δείτε αυτά τα πράγματα για να μην χάσουμε χρόνο διότι είναι πολύ ξεκάθαρα στα κείμενα στα οποία σας έχω δώσει και θέλω να προχωρήσω και λίγο παρακάτω.

Είπε ο κ. Σιζόπουλος για την ευθύνη των δύο μεγάλων κομμάτων, εγώ θα το πω πιο πολιτικά. Είναι η ευθύνη του πολιτικού συστήματος, του οποίου πυλώνες είναι το ΑΚΕΛ και ο ΔΗΣΥ για δεκαετίες τώρα για να μην πω από γεννήσεως της Κυπριακής Δημοκρατίας. Αυτοί είναι οι πυλώνες του συστήματος, αυτοί κανονίζουν και ορίζουν τους όρους του πολιτικού γίγνεσθαι και του πολιτικού παιχνιδιού από ενός σημείου και μετά είναι γνωστό πως όχι μόνο στο εθνικό ζήτημα αλλά και σε πολλά άλλα συνεργάζονται.

Δεν θα πω πάρα πολλά σε αυτόν τομέα, αλλά θα αναφερθώ και ονόματα, όπως ανέφερα σε μια εκπομπή στο Σίγμα, η οποία δεν απαντήθηκε από αυτούς που ανέφερα. Λέγετε ότι μεγάλες ευθύνες ποινικές έχει ο Νικόλας Χατζηγιάννης, ο κολλητός του Υπουργού. Ποιος διόρισε τον κύριο Χατζηγιάννη; Διαβάσετε τα πρακτικά; Τον κύριο Χατζηγιάννη των διόρισε η συνομοσπονδία, η συνεργατική συνομοσπονδία. Συγκεκριμένα ο κύριος Ανδρέας Μουσκάλης με βούλα και με υπογραφή. Ο κ. Αντρεας Μουσκάλλης  ο Πρόεδρος της με βούλα και υπογραφή. Τι σχέση είχε ο κ. Αντρέας Μουσκάλλης, και το ΑΚΕΛ;  Ο κ. Μουσκάλλης δεν ήταν απλώς ένας κύριος ήταν και βουλευτής του ΑΚΕΛ αλλά και μέλος Κ.Ε. του ΑΚΕΛ. Αυτό να το θυμόμαστε όταν καταλογίσουμε ευθύνες. Δεύτερο. Γίνεται λόγος για τα κόκκινα δάνεια όχι για τα κόκκινα τους αλλά για αυτά τα οποία έχουν διαγραφεί. Έχω πληροφορηθεί και το έχω δηλώσει επανειλημμένα και δημοσίως ότι της επιτροπής η οποία έχει αναλάβει αυτή την ευθύνη εκ μέρους του συνεργατισμού ηγείτο ο κ. Αντρέας Βύρας. Και το επαναλαμβάνω. Νυν δήμαρχος Λάρνακας και μέλος Κ.Ε. του ΑΚΕΛ. Και τουλάχιστο για την τελευταία φουρνιά έδωσα έναν κατάλογο 150 153 ονομάτων με πολλά εκατομμύρια. Πάρα πολλά εκατομμύρια. 160 170 δεν θυμάμαι ακριβώς. Μπορεί να υπολογίσει κανείς ότι αυτή η συμμετοχή και του κ. Βύρα σήμαινε ότι να βολέψουμε τώρα όσους μπορούμε και δικούς μας; Έτσι έκαναν. Δηλαδή χάρισαν τα χρέη σε δικούς τους οι μεν σε δικούς τους οι δε και εμείς πληρώνουμε. Αυτή είναι η κατάσταση. Να θυμίσουμε ότι ο κ. Κίκης Καζαμίας δεν μιλώ ειδικά για τον άνθρωπο για εκπρόσωπο του ΑΚΕΛ τη δεκαετία του ’90 ζήτησε με πρόταση να αφαιρεθούν τα μεγάλα πιστωτικά συνεργατικά ιδρύματα από τον έλεγχο ανεξάρτητης υπηρεσίας συνεργατισμού. Γιατί; Για να διορίζουν ελεγκτικούς οίκους της δικής τους επιλογής. Δηλαδή τελείως σκοτάδι. Να μην ξέρει κανένας τι γίνεται και το πέτυχαν τελικά αυτό το πράμα σε κάποια φάση. Να πω ακόμα για τις διασυνδέσεις οι οποίες υπήρξαν και για το πως οδηγηθήκαμε εδώ που οδηγηθήκαμε; Όταν κρατικοποιήθηκε ο Συνεργατισμός και όταν επίσης επενδυθήκαν και περισσότερα κεφάλαια αγοράς από την ξένη την τράπεζα την ελληνική πληροφορηθήκαμε έκπληκτη ότι η κ. Ειρένα Γεωργιάδου είναι Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου. Καλή η κοπέλα δεν λέω δεν έχω να πω κάτι αλλά πως ξαφνικά βλάστησε από το πουθενά; Κυριολεκτικά από το πουθενά. Και το χειρότερο ότι την κρίσιμη περίοδο που τα συνεργατικά ιδρύματα απορροφούντο από την τράπεζα την ελληνική η κ. Ειρένα Γεωργιάδου ήταν υπεύθυνη για αυτή την διαδικασία. Και οι μετοχές του κ. Αβέρωφ. Πως βρέθηκαν τόσες μετοχές στο χέρι του κ. Αβέρωφ απ’ τη στιγμή που εξελισσόταν αυτή η διαδικασία; Τι θέλω να πω κύριοι; Θέλω να πω ότι το πρόβλημα είναι εξόχως πολιτικό. Τούτος ο τόπος δεινοπάθησε και με χρηματιστήρια και με Δρομολαξιές και με Focus, με διάλυση του τραπεζικού συστήματος, με πάρα πολλά πράματα. Και περνούν αβρόχοις ποσίν οι υπεύθυνοι. Γιατί; Γιατί το θέμα είναι πολιτικό. Δεν είναι ούτε νομικό θέμα ούτε ποινικό θέμα είναι πολιτικό. Από τη στιγμή που οι πολιτικές ευθύνες όπως πολύ σωστά είπε ο Πρόεδρος δεν αναλαμβάνονται από αυτούς που πρέπει το λόγο έχει ο λαός. Κανένας άλλος. Δεν είναι τα δικαστήρια που απονέμουν πολιτικές ευθύνες. Μόνο ο λαός. Και αν ο λαός δεν πάρει απόφαση ότι θα θέσει τέρμα σε αυτή την απαράδεκτη κατάσταση η οποία οδήγησε σε τεράστια προβλήματα αυτόν τον τόπο η οποία πτώχευσε τον φτωχό τον έκαμε φτωχότερο κατάργησε την μεσαία τάξη τελικά και έκανε το κεφάλαιο να είναι το πιο ευτυχισμένο κεφάλαιο παγκοσμίως  εδώ στην Κύπρο. Αυτά τα πράματα ο λαός πρέπει να τα κοιτάξει και ο λαός πρέπει να αποφασίσει τι θα γίνει με αυτό το πολιτικό σύστημα. Αυτό είναι το μήνυμα που θέλουμε να στείλουμε.

Υπάρχει εδώ ολόκληρη σειρά  από ενέργειες εκ μέρους μας. Για την αλλαγή του εκλογικού συστήματος για τις εκλογές στον συνεργατισμό. Ξεκίνησε η προσπάθεια αυτή το 1985 με μία προσπάθεια τροποποίησης του περί συνεργατισμού νόμου λόγω του σκανδάλου τότε με τον συνεργατισμό του κ. Αζίνα κλπ κλπ. Εκεί κατετέθησαν οι θέσεις της ΕΔΕΚ και είναι εξαιρετικής σημασίας οι θέσεις που κατέθεσε ο Ρένος ο Πρέντζας ο οποίος ήταν τότε Γενικός Γραμματέας της ΔΕΟΚ αναφέρονται ονομαστικά εδώ και χαρακτηρίζονται ως προφητικές από την επιτροπή για πρώτο το θέμα της αναλογικής και δεύτερο για τη μεταφορά των υπερεξουσιών του διοικητή στα δημοτικά συμβούλια. Είναι εδώ που δημιουργείται το τεράστιο πρόβλημα. Δηλαδή καταργήσαμε τον ένα Αζίνα και κάμαμε 1000 Αζίνες στην Κύπρο. Να κάμνουν ότι θέλουν. Κυριολεκτικά να κάμνουν ότι θέλουν. Χωρίς έλεγχο. Απολύτως κανένα έλεγχο. Αυτό είναι το πρώτο. Το δεύτερο είναι το ’97 υποβάλαμε πρόταση νόμου για εισαγωγή της απλής αναλογικής σε κατάργηση του πλειοψηφικού συστήματος. Τρία χρόνια συζητείτο. Στην επιτροπή απορρίφθηκε με πλειοψηφία μεγάλη όμως όταν πήγαμε στην ολομέλεια μετά πάροδο τριών ετών ένα κόμμα πείστηκε και θα το αναφέρω εις πίστη του γιατί εμείς δεν κυνηγούμε κόμματα εδώ πέρα. Ο δημοκρατικός συναγερμός. Ο δημοκρατικός συναγερμός άλλαξε θέση και δήλωσε ότι δεχόμεθα αυτή την πρόταση νόμου γιατί είναι όντως δημοκρατική γιατί υπάρχει τεράστιο πρόβλημα μονοκομματισμού μέσα στις επιτροπείες. Δεν πέρασε. Ισοψήφησε παρά το ότι μας υποστήριξε  ο συναγερμός και η ΕΔΗ. Ισοψήφησε και δεν μπορεί να περάσει. Επαναληφθεί αυτή η προσπάθεια το 2003 κάτι τέτοιο περίπου από τον τότε βουλευτή μας Γιώργο Βαρνάβα. Είχε την ίδια τύχη. Θέλω να πω ότι αυτό το κόμμα για το οποίο κάποιοι λένε ότι ευθύνεται όχι μόνο δεν ευθύνεται έκαμε ότι μπορούσε ότι εξαρτάται από χέρι του για να μην φτάσουν τα πράματα εδώ που έφτασαν. Είναι τόσο μεγάλη η απώλεια του Συνεργατισμού κυρίες και κύριοι τόσο μεγάλη που δεν ξέρω πως αυτός ο λαός να την υποκαταστήσει να την αντικαταστήσει. Νομίζω δεν αντικαθίσταται. Ότι και να συμβεί είναι μια οριστική απώλεια. Και είναι μια απώλεια μιας κατάκτησης του ίδιου του λαού».

Σε ερώτηση δημοσιογράφου:

«Εσείς ουσιαστικά αγνοείται τον αρνητική χροιά που δίνει στο πόρισμα της η Επιτροπή, στο ρόλο των κομμάτων; Και δεύτερον, η πρόταση η δική σας, ναι δημοκρατικά είναι εύλογη, αλλά από την άλλη το ζήτημα εδώ αφορούσε διαχείριση δανείων, δηλαδή έπρεπε τα κριτήρια να ήταν αποκλειστικά οικονομικά και απλώς εσείς παρουσιάσατε μια πρόταση που λέτε αντί πλειοψηφικό σύστημα απλή αναλογική και να συμμετέχουμε και εμείς στη διαχείριση την κομματική.»

Ο τέως Υπουργός Δικαιοσύνης και Βουλευτής της ΕΔΕΚ, Δώρος Θεοδώρου απάντησε:

«Εμείς ξεκινήσαμε από το γεγονός με ένα πλειοψηφικό σύστημα. Αποκλείεται εντελώς αυτό που ονομάζεται πολιτικός έλεγχος, πολιτικός δημοκρατικός έλεγχος. Όπως συμβαίνει στη Βουλή. Ελέγχει το ένα κόμμα το άλλο.  Ελέγχει το ένα κόμμα την κυβέρνηση και ούτω καθεξής και όπως συμβαίνει σε όλο τον κόσμο. Αυτός είναι ο δημοκρατικός πολιτικός έλεγχος. Όταν δεν υπάρχει αυτή η προϋπόθεση αντιλαμβάνεστε ότι μονοκομματικά συμβούλια μπορούν να κάμουν ότι θέλουν χωρίς να δίνουν λογαριασμό σε κανένα. Να μου πείτε μα εξαρτάται από την του μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου. Ασφαλώς. Άλλο η προσωπική διαφθορά και άλλο η πολιτική διαφθορά. Είναι έτερον εκάτερον και εμείς αυτή θέλουμε να κτυπήσουμε. Προσωπική διαφθορά υπήρχε και θα υπάρχει πάντοτε σε όλα τα κόμματα. Πολιτική διαφθορά είναι ανεπίτρεπτη. Δεν μπορεί να είσαι εκπρόσωπος του λαού και να είσαι πολιτικά διεφθαρμένος δηλαδή να βάζεις το συμφέρον του κόμματος σου πάνω από το συμφέρον του θεσμού που υπηρετείς ή του τόπου ολόκληρου.»

 

Σε ερώτηση δημοσιογράφου:

«Επειδή αναφερθήκατε στον κύριο Βύρα, εσείς ουσιαστικά υποστηρίζεται ότι αυτές οι συνεδριάσεις που γινόντουσαν για διαγραφές δανείων ήταν καθαρά διαγραφή δανείων ημετέρων;»

Ο τέως Υπουργός Δικαιοσύνης και Βουλευτής της ΕΔΕΚ, Δώρος Θεοδώρου απάντησε:

«Να τα δώσουν στη δημοσιότητα και να φανεί γιατί δεν τα δίνουν στη δημοσιότητα; Εγώ δεν έχω αμφιβολία προσωπικά αλλά δεν είναι αρκετό αυτό να τα δώσουν στη δημοσιότητα αυτό ζητούμε».

 

Ο Πρόεδρος της ΕΔΕΚ, Μαρίνος Σιζόπουλος, δήλωσε ότι:

«Και μια τελευταία τοποθέτηση από μένα (Πρόεδρος) επειδή ακριβώς ζητούμε να υπάρχει πλήρης δημοσιοποίηση των πολιτικών προσώπων των κομμάτων των κομματικών οργανώσεων ή οργανώσεων συνδεμένων με κόμματα τα οποία έτυχαν είτε διαγραφής δανείων είτε δραστικής μείωσης των δανείων είτε ευνοϊκής παραχώρησης δανείων χωρίς τις απαιτούμενες και τις αναγκαίες εγγυήσεις. Παρά το γεγονός ότι υπάρχουν τα προσωπικά δεδομένα εμείς ζητούμε από τα πολιτικά πρόσωπα να δώσουν την εξουσιοδότηση για να μπορέσει να προχωρήσει η συγκεκριμένη δημοσιοποίηση. Όσο αφορά την ΕΔΕΚ και εμένα προσωπικά θα ήθελα να σας δηλώσω υπεύθυνα ότι εγώ δεν έχω καμία επιλεκτική διαγραφή δανείου από πλευράς του συνεργατισμού ούτε έτυχα οποιασδήποτε ευνοϊκής δανειοδότησης από πλευράς του συνεργατισμού ή οποιασδήποτε άλλη τράπεζας. Το ίδιο συμβαίνει και με την ΕΔΕΚ. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο και δεν έχουμε οποιοδήποτε πρόβλημα ούτε τύχαμε οποιασδήποτε ευνοϊκής μεταχείρισης».

 

Γραφείο Τύπου,

Λευκωσία 14 Μαρτίου 2019

You may also like