ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Δήλωση Αναπλ. Προέδρου Κ.Σ. ΕΔΕΚ για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Η 3η Δεκεμβρίου έχει καθιερωθεί ως η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία με στόχο την κινητοποίηση υπέρ των δικαιωμάτων αξιοπρέπειας και ευημερίας των ατόμων με αναπηρία και καλύτερη, ορθότερη και αποτελεσματικότερη ένταξη των ατόμων με αναπηρία σε κάθε πτυχή της κοινωνικοοικονομικής και πολιτιστικής ζωής.

Με βάση τους πιο πάνω στόχους το Κ.Σ. ΕΔΕΚ έχει καταθέσει μία σειρά από προτάσεις που στοχεύουν στην προστασία των δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρίες και στην ευαισθητοποίηση της κοινωνίας γύρω από αυτό το θέμα. Άλλωστε στις ημερίδες που καθιέρωσε κάθε Δεκέμβριο το Κ.Σ ΕΔΕΚ προτεραιότητα δίδεται στα ζητήματα της ισότητας και της ένταξης των ατόμων με αναπηρία σε όλες τις πτυχές της κοινωνίας.

Με αφορμή και τον πρόσφατο τραγικό θάνατο ατόμου με αναπηρίες από διερχόμενο όχημα επειδή η διέλευσή του από το  πεζοδρόμιο ήταν αδύνατη λόγω παράνομα σταθμευμένου οχήματος, το Κ.Σ. ΕΔΕΚ επανακατέθεσε την πρόταση της κ. Ρούλας Μαυρονικόλα, τέως βουλευτή της ΕΔΕΚ, που κατατέθηκε το 2015 και η οποία προνοεί:

  • Να καταστεί αδίκημα η στάθμευση ή εγκατάλειψη σε οδούς, πεζοδρόμια και χώρους στάθμευσης οχημάτων για άτομα με αναπηρία τα οποία εμποδίζουν τη διέλευση πεζών και ατόμων σε τροχοκάθισμα
  • Θεσπίζεται η υποχρέωση της τοπικής αρχής, εντός των ορίων της οποίας βρίσκεται το παράνομα σταθμευμένο όχημα να μετακινεί, να απομακρύνει και να φυλάγει αυτό μέχρι την παραλαβή του από τον ιδιοκτήτη του έναντι της καταβολής από αυτόν των εξόδων μετακίνησης και φύλαξής του.

Πέραν των πιο πάνω από πλευράς Κ.Σ. ΕΔΕΚ έχουμε ξεκάθαρες θέσεις και εισηγήσεις αναφορικά και με την εκπαίδευση των παιδιών με οποιαδήποτε μορφή αναπηρίας:

  • Εξατομικευμένη προσέγγιση. Κάθε περιστατικό πρέπει να αντιμετωπίζεται εξατομικευμένα, χρησιμοποιώντας εξατομικευμένες εκπαιδευτικές  μεθόδους και εργαλεία. Ως εκ τούτου η επιλογή των Συνοδών πρέπει να γίνεται εξατομικευμένα, βάσει των αναγκών του κάθε παιδιού και να καλύπτει και τα άτομα με ειδικές ανάγκες. Οι Συνοδοί πρέπει να έχουν ακαδημαϊκή κατάρτιση σε συναφή θέματα και να εργοδοτούνται και κατά τα θερινά και ολοήμερα σχολεία.
  • Η σχολική εκπαίδευση δεν πρέπει να είναι γνωσιοκεντρική αλλά να στοχεύει στην ανάπτυξη των ταλέντων των μαθητών αυτών και γενικά στην ενίσχυση των δεξιοτήτων τους, και κύρια των κοινωνικών δεξιοτήτων τους. Μέσα από τη διαρκή συνεργασία και επικοινωνία οικογένειας, σχολείου και επαγγελματιών υγείας να υιοθετούνται πρακτικές που ενισχύουν τη μάθηση, τα ταλέντα, την κοινωνικοποίηση και την αυτοπεποίθηση του μαθητή.
  • Άρση οποιωνδήποτε πρακτικών ή θεσμικών εμποδίων στο σχολικό περιβάλλον και στην εκπαίδευση γενικότερα, τα οποία ενισχύουν ή δεν περιορίζουν τις διακρίσεις σε βάρος των μαθητών με κινητικές, νοητικές ή άλλες ιδιαιτερότητες.
  • Συνεχής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στα θέματα αυτά.

 

Γραφείο Τύπου

Λευκωσία, 3 Δεκεμβρίου 2019

 

You may also like