ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Η φρικτή εμπειρία συμμετοχής στο πρόγραμμα Erasmus+

Έτσι αρχίζει η εισαγωγική γνωριμία με το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus + δημιουργώντας στον αναγνώστη και στον κάθε ενδιαφερόμενο για συμμετοχή και χρηματοδότηση της όποιας προσπάθειας του, μέσα στις προδιαγραφές του προγράμματος, μια ευεξία και μια επιθυμία να δηλώσει συμμετοχή σε κάποια από τις δράσεις που προσφέρονται.

Τα προγράμματα αυτά τα διαχειρίζονται τοπικοί φορείς μέσα στα πλαίσια των ευρωπαϊκών κανόνων λειτουργίας των προσφερομένων επιλογών. Στην Κύπρο , υπεύθυνος φορέας είναι το ίδρυμα Διαχείρισης Ευρωπαικών Προγραμμάτων – ΙΔΕΠ.

Ως εδώ, όλα καλά. Ο αγώνας να καταφέρει ο υποψήφιος για συμμετοχή στο Erasmus + να επιβιώσει του πλαισίου απαιτήσεων αρχίζει αμέσως και χωρίς καθυστέρηση. Πρώτο βήμα είναι η συμπλήρωση ενός απίθανου κατεβατού ερωτήσεων, οι πλείστες των οποίων είναι επαναληπτικές ως προς την ουσία του περιεχομένου των απαντήσεων. Εκτός αυτού, ο ερωτώμενος θα πρέπει να ενδιατρίψει σε σειρά στόχων, όπως αυτοί έχουν τεθεί από την ΕΕ , να γνωρίζει τις λέξεις κλειδιά και να είναι σε θέση να απαντήσει με συγκεκριμένο τρόπο τις ερωτήσεις ώστε οι βαθμολογητές να τον εγκρίνουν για συμμετοχή.

Αν δηλαδή, πεις τα ίδια πράγματα, με δικά σου λόγια, είσαι a priori, καταδικασμένος να αποκλειστείς. Μετά, θα πρέπει να κάνεις μια πολύ πολύπλοκη διαδικασία για να εγγραφείς στο σύστημα, να αποκτήσεις αριθμό και κωδικούς πρόσβασης. Να αποφασίσεις αν θα αιτηθείς για ένα η δύο χρόνια και τι σημαίνει αυτό και να επιμετρήσεις τα χιλιόμετρα σε αναλογία με την οικονομική επιχορήγηση ανά χιλιόμετρο!! Αν δεν είσαι καλός στη στατιστική και στα μαθηματικά, την έβαψες. Και καλά ως εδώ.

Μετά θα πρέπει να έχεις την επιφοίτηση του Αγ. Πνεύματος για να καταφέρεις να βρεις τον δρόμο διαδικτυακά για να ανακαλύψεις τη φόρμα αίτησης και να την συμπληρώσεις. Ποιος θα πάει, ποιο είναι το σχολείο, ποιοι είναι οι όροι που χρησιμοποιούνται από τους γνώστες λειτουργούς των προγραμμάτων αυτών. Αν έχεις κάποιο επαΐοντα, που έχει την καλή θέληση να σε βοηθήσει, καλώς. Καλή του ώρα και όποιου λειτουργού που δουλεύει στο ΙΔΕΠ, προσφερθεί, πέραν των καθηκόντων του, να σε βοηθήσει. Αλλά δεν τελειώνει εδώ. Ο μεγάλος Γολγοθάς αρχίζει μετά την έγκριση.

Δεν γνωρίζεις πότε θα καταβληθεί το ποσόν της πρώτης δόσης, αλλά εσύ θα πρέπει να κάνεις όλες τις διευθετήσεις και τις πληρωμές που χρειάζεται να γίνουν για να εξασφαλίσεις την μετάβαση και τη διαμονή σου. Αφού πας στον προορισμό σου, επιμορφωθείς και γυρίσεις, θα πρέπει να στείλεις σειρά ενημερώσεων, συμπληρωμένων στο διαδίκτυο. Στη περίπτωση μου το σύστημα είχε «πέσει» δύο φορές στη διαδικασία αναφοράς. Εννοείται ότι και σε αυτή τη φάση, οι ερωτήσεις είναι επαναληπτικού τύπου, με δεδομένη μορφή αναμενόμενων απαντήσεων. Δεν τελειώνουν όμως έτσι …. απλά τα πράγματα. Αφού περάσει καιρός- μπορεί και ένας χρόνος- ξανακαλείσαι να απαντήσεις ερωτηματολόγια –παρομοίου τύπου όπως τα προαναφερθέντα, να κατεβάσεις έγγραφα και να υπογράψεις διαδικτυακά.

Αν δεν είσαι ιντερνετικά «τζίνιους» , την έβαψες. Γιατί αν δεν ανταποκριθείς, τότε υπάρχει ο κίνδυνος, να σου ζητήσουν τα λεφτά της επιχορήγησης πίσω! Τι; Νομίσατε ότι τελειώσατε; Όχι βέβαια. Ακολουθεί επιστολή που σου ζητά να παρουσιάσεις τα έγγραφα σε πρωτότυπη μορφή- αυτά που ήδη υπέβαλες συν ακόμα και άλλα κανένα δυό-.

Και εκεί που λες «ουφ τελειώσαμε επιτέλους με αυτό τον εφιάλτη, νάσου και μια τελευταία επιστολή που σου ζητά να επιστρέψεις 25 ευρώ…. Γιατί κατά «τας αρχάς» του ERASMUS + το οφειλόμενο δόθηκε παραπάνω από αυτό που δικαιούσαι.

Και μιλούν στην Ευρώπη για αντιρατσισμό. Και πως μπορείς να ονομάσεις μια προσπάθεια που γίνεται για στήριξη , ανάπτυξη και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών , αν από αυτή εξαιρείς, μέσα από τις πολύπλοκες διαδικασίες σου και τη μη φιλική προσέγγιση που εφαρμόζεις, όλους όσοι δεν μπορούν να διαχειριστούν το διαδίκτυο σε επαγγελματικό επίπεδο; Ζητούμε από το ΙΔΕΠ να προχωρήσει άμεσα σε διαφανείς διαδικασίες ενημέρωσης των ιθυνόντων για τα τεκταινόμενα και να διεκδικήσει με αξιώσεις και επιχειρήματα, την απλοποίηση των διαδικασιών. Για κάλυψη δε των ενδιαφερομένων για συμμετοχή, που δεν διαθέτουν προσόντα χρήσης του διαδικτύου, το ΙΔΕΠ, οφείλει να προσφέρει υπηρεσίες για στήριξη και καθοδήγηση, ώστε να μην γίνονται αποκλεισμοί.

Η υφιστάμενη κατάσταση θα πρέπει ΑΜΕΣΑ να αλλάξει προς το καλύτερο. Για να μην βρίσκονται εκπαιδευτικοί-όπως εμένα- που να λένε ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ ERASMUS+.

You may also like