ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΗ ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ- της Μαρίας Βασιλειάδου

Σήμερα ο μαθητής θα πρέπει να αναπτύσσει, μέσα από το εκπαιδευτικό σύστημα συγκεκριμένες δεξιότητες για να είναι σε θέση να διαχειρίζεται τη γνώση που διαχέεται ελεύθερα και σε γοργούς ρυθμούς μέσα από τις ατραπούς μια ανεξέλεγκτης Τεχνολογικής ανάπτυξης.

Θέλουμε ένα μαθητή με κριτική σκέψη, με ικανότητες διάκρισης και επιλογής, με δεξιότητες δημιουργικής φαντασίας και εμπλοκής στα δρώμενα. Ένα μαθητή με θετική αυτοεικόνα, ικανό να αυτοαξιολογείται και να επενδύει στις ικανότητες και τις δυνατότητες του, θέτοντας στόχους και γνωρίζοντας πώς να τους πραγματοποιεί μέσα από συγκεκριμένες επιλογές σχεδιασμού και στρατηγικής .
Η στεγνή συσσώρευση γνώσης και η αναπαραγωγή της είναι πια διαδικασία άσχετη χρονοβόρα και αχρείαστη.

Ο πολίτης του μέλλοντος θα καλείται να λύει προβλήματα –με την θετική η την αρνητική ερμηνεία –βαδίζοντας μοναχικές πορείες και στηριζόμενος στις αποκτηθείσες δεξιότητες του και στις ατομικές ικανότητες του. Ταυτόχρονα θα αποτελεί δημιουργικό κύτταρο στην εξέλιξη της κοινωνίας και η δική του συνεισφορά θα στηρίζεται στο εν δυνάμει εσωτερικό του κίνητρο για την πραγμάτωση στόχων και οραμάτων.

Η κοινωνία βαδίζει με γρήγορους ρυθμούς, αναπλάθεται και διαμορφώνεται συνέχεια, στέλλει εναλλασσόμενα μηνύματα που πάλλονται σε διαφορετικές συχνότητες. Αυτός είναι ο κόσμος του Κύπριου νέου, γι’αυτόν τον κόσμο πρέπει να είναι έτοιμος ,για τον κόσμο του αύριο.

Το Κυπριακό Εκπαιδευτικό Σύστημα βρίσκεται σήμερα μπροστά σε αυτό το στοίχημα. Θα καταφέρει να δώσει τα εφόδια, να ετοιμάσει τον αυριανό Ευρωπαίο Κύπριο πολίτη ώστε να βαδίζει ισότιμα και με αξιοπρέπεια μαζί με τους υπόλοιπους νέους της Ευρώπης;

Η συνολική Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση είναι φυσικά πολυεπίπεδη. Αγγίζει όλες τις παραμέτρους είτε αυτές λέγονται Φιλοσοφία της Παιδείας, είτε Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, είτε δομή του συστήματος, είτε αναβάθμιση της Τεχνολογίας και των Αναλυτικών Προγραμμάτων. Εδώ οι ιθύνοντες καλούνται-όχι από άτομα η ομάδες, αλλά από τις ανάγκες των καιρών- να διαφοροποιήσουν τον χάρτη πλεύσης και να στοχεύσουν σε άλλους προσανατολισμούς έχοντας ως πυξίδα την σύμπλευση με τα τρέχοντα δεδομένα και τις σύγχρονες ανάγκες. Αυτό σημαίνει εκ βάθρων διαφοροποίηση των στεγανών ακόμα και σύγκρουση με τα κατεστημένα σκέψης και πρακτικής.
ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΜΕΤΡΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΑΛΟ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ.

Της Μαρίας Βασιλειάδου
Υποψήφια Βουλευτής Λευκωσίας Κ.Σ.ΕΔΕΚ