ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΤΟΥΡΚΙΑ

Ο Πρόεδρος της ΕΔΕΚ, Μ. Σιζόπουλος στην αίθουα τύπου της Βουλής των Αντιπροσώπων

Όσον αφορά την έκθεση του Γ.Γ. του Ο.Η.Ε μπορώ να πω ότι αυτή οδηγεί σε κάποια συμπεράσματα:

Το πρώτο συμπέρασμα είναι ότι επιχειρεί να κρατήσει ίσες αποστάσεις μεταξύ των δύο πλευρών ανεξάρτητα από τη θετική και αρνητική συνδρομή της κάθε μίας.

Το δεύτερο είναι ότι υπάρχουν συγκεκριμένες ασάφειες οι οποίες χρήζουν διευκρίνησης και ως εκ τούτου χρειάζεται μεγάλη προσοχή από τη δική μας πλευρά για το πώς ακριβώς θα ερμηνεύσουμε αυτά τα σημεία και τι κατεύθυνση πρέπει να δώσουμε για να αποφύγουμε αρνητικές εξελίξεις.

Και το τρίτο, υπάρχουν και ορισμένα στοιχεία τα οποία θεωρώ άκρως αρνητικά. Για παράδειγμα το στοιχείο που έχει σχέση με τα ενεργειακά προγράμματα. Δεν διευκρινίζει αν και κατά πόσο θα πρέπει να σταματήσουν οι προκλητικές ενέργειες από την πλευρά της Τουρκίας και να επιτρέψει στην Κυπριακή Δημοκρατία, ως κυρίαρχο κράτος, να συνεχίσει την άσκηση των κυριαρχικών της δικαιωμάτων όπως αναφέρουν οι σχετικές αποφάσεις του Ο.Η.Ε. ή αν η αναστολή θα περιλαμβάνει και την αναστολή της εφαρμογής του ενεργειακού προγράμματος της Κυπριακής Δημοκρατίας, το οποίο είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό στοιχείο.

Δεύτερον προσπαθεί να εισαγάγει κατά έμμεσο τρόπο τα θέματα των χρονοδιαγραμμάτων όσον αφορά ενδεχομένως το θέμα ολοκλήρωσης της διαδικασίας κάτι που είναι απαίτηση της τουρκικής πλευράς και το τρίτο καλεί σε πρόσθετες συγκλίσεις. Συγκλίσεις που θα τεθούν στη βάση ποιών προϋποθέσεων; Στη βάση των περαιτέρω υποχωρήσεων της δικής μας πλευράς ή στο πλαίσιο των υποχωρήσεων της τουρκικής πλευράς για να μπορέσουν οι θέσεις να εναρμονιστούν με σχετικές αποφάσεις και ψηφίσματα του Ο.Η.Ε;

Με βάση αυτά τα δεδομένα από την πλευρά της ΕΔΕΚ στις 23 του μήνα θα καταθέσουμε ολοκληρωμένες προτάσεις στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας για το πώς κατά την άποψή μας θα πρέπει να χειριστεί από εδώ και πέρα και τα ζητήματα της διαδικασίας αλλά και τα ζητήματα που άπτονται της ουσίας της λύσης του Κυπριακού προβλήματος.

Γραφείο Τύπου

Λευκωσία, 16 Οκτωβρίου 2018

Συνάντηση προέδρου ΕΔΕΚ Μ. Σιζόπουλου με Υπάτο Αρμοστή Στίβεν Λίλι

Ιδιαίτερα ανησυχητικές οι δηλώσεις του Βρετανού Ύπατου Αρμοστή, Στίβεν Λίλι, στην εφημερίδα Γενί Ντουζέν, σύμφωνα με τις οποίες αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο δημιουργίας και αναγνώρισης ενός χωριστού κράτους στο κατεχόμενο τμήμα της Κύπρου.

Για την ΕΔΕΚ θεωρείται δεδομένο πως μία παράνομη οντότητα, απότοκο εισβολής συνεχιζόμενης κατοχής και εθνοκάθαρσης δεν μπορεί να αποκτήσει νόμιμη υπόσταση εκτός εάν εμείς οι ίδιοι την αναγνωρίσουμε. Ευχόμαστε ότι ούτε από πλευράς Βρετανίας υπάρχει αυτή η πρόθεση.

Σε ότι αφορά τη δήλωση του κ. Λίλι για τις εξηγήσεις που πρέπει να δοθούν για τον τρόπο που θα λειτουργήσουν άλλα μοντέλα εκτός της ΔΔΟ, τον καλούμε να απαντήσει ο ίδιος για τη λειτουργικότητα που διέπει τη λύση ΔΔΟ.

Είναι προφανές ότι αυτή η μορφή λύσης όπως αποτυπώθηκε και στο βρετανικής έμπνευσης σχέδιο Ανάν, απορρίφθηκε από την πλειοψηφία του κυπριακού λαού γιατί ήταν ρατσιστικό, αντιδημοκρατικό και μη λειτουργικό.

Γραφείο Τύπου

Λευκωσία, 15 Οκτωβρίου 2018

ΤΣΑΒΟΥΣΟΓΛΟΥ
Με αφορμή το σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας «Ο Φιλελεύθερος» που θέλει τον Τούρκο ΥΠΕΞ να έχει δηλώσει προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας πως ο στόχος της Τουρκίας είναι η εσαεί παρουσία της στο νησί λόγω των στρατηγικών συμφερόντων που έχει στην περιοχή, επιβεβαιώνει τη θέση της ΕΔΕΚ γύρω από τους στόχους της Άγκυρας.

Όπως πολλές φορές δημόσια δήλωσε η ΕΔΕΚ, η Τουρκία μέσα από μία λύση Διζωνικής Δικοινοτικής Ομοσπονδίας στοχεύει στην άσκηση στρατιωτικού, πολιτικού και οικονομικού ελέγχου σε ολόκληρη την κυπριακή επικράτεια και όχι μόνο στο υπό «τουρκοκυπριακή διοίκηση» τμήμα. Αυτή η λύση θα της επιτρέπει να υπονομεύει την κρατική λειτουργία με απώτερο στόχο την προσάρτηση ολόκληρης της Κύπρου στην τουρκική επικράτεια. Το εναλλακτικό σενάριο σε περίπτωση αποτυχίας αυτού είναι η νομιμοποιημένη ανακήρυξη τουρκικού κράτους στην Κύπρο.

Οι όποιες ενέργειες για επανέναρξη ή βολιδοσκόπηση επανέναρξης των διαπραγματεύσεων στη βάση του πλαισίου Γκουτέρες θα οδηγήσουν σε υλοποίηση των πιο πάνω τουρκικών επεκτατικών στόχων.

Ως εκ τούτου καλούμε τον Πρόεδρο της Δημοκρατία να προχωρήσει στην κατάθεση αιτήματος για σύγκληση Διεθνούς Διάσκεψης για το Κυπριακό με κατά προτεραιότητα συζήτηση τη διεθνή πτυχή του ζητήματος που είναι και η ουσία του κυπριακού προβλήματος. Την ίδια στιγμή οι όποιες προτάσεις κατατίθενται θα πρέπει να οδηγούν σε ένα φυσιολογικό κράτος με πλήρη:

  • εφαρμογή των πολιτικών και ατομικών δικαιωμάτων όλων των πολιτών ανεξάρτητα από θρησκευτική και εθνοτική προέλευση,
  • εφαρμογή σε ολόκληρη την επικράτεια του Ευρωπαϊκού Κεκτημένου χωρίς παρεκκλίσεις και πρωτογενές δίκαιο.
  • κατάργηση οποιασδήποτε μορφής εγγυήσεων από τρίτες χώρες καθώς και παρουσίας ξένων στρατευμάτων.

Μόνο έτσι θα απαλλαγούμε από πειράματα που οδηγούν σε δυσλειτουργικά πολιτειακά μορφώματα, αποτρέποντας τη δημιουργία προϋποθέσεων που επιτρέπουν την ανεμπόδιστη υλοποίηση των επικίνδυνων τουρκικών στόχων.

Λευκωσία,  14 Οκτωβρίου 2018

 

ΕΔΕΚ ΓΡΟΘΙΑ

Η επαναλαμβανόμενη τουρκική προκλητικότητα που προβάλλεται μέσω των ανακοινώσεων και δηλώσεων του τουρκικού ΥΠΕΞ και του Ερντογάν επιβάλλουν Ελλάδα και Κύπρος να προχωρήσουν στη διαμόρφωση ενιαίας εθνικής πολιτικής η οποία θα επιτρέψει την αναβάθμιση του γεωστρατηγικού ρόλου των δύο χωρών.

Αυτό μπορεί να γίνει μέσα από την αξιοποίηση τριών βασικών πυλώνων:

  • Τον πολιτικό, με συγκεκριμένες δράσεις εντός Ε.Ε. για την παρεμπόδιση της οποιασδήποτε οικονομικής, εμπορικής και πολιτικής αναβάθμισης των ευρωτουρκικών σχέσεων και εντός ΟΗΕ αξιοποιώντας τα ψηφίσματα της Γενικής Συνέλευσης που μιλούν για την ανάγκη σύγκλησης Διεθνούς Διάσκεψης για το Κυπριακό με κατά προτεραιότητα συζήτηση τη διεθνή πτυχή του προβλήματος (αποχώρηση τουρκικών στρατευμάτων και εποίκων, κατάργηση εγγυήσεων κ.ά.). Αυτό θα επιτρέψει την επανατοποθέτηση του Κυπριακού στη σωστή του βάση ως ένα διεθνές πρόβλημα εισβολής, συνεχιζόμενης κατοχής και εθνοκάθαρσης και όχι ως ένα πρόβλημα δικοινοτικής διευθέτησης.
  • Τον ενεργειακό, με ολοκλήρωση του ενεργειακού προγράμματος, σωστή αξιοποίηση του φυσικού αερίου, περαιτέρω αναβάθμιση των τριμερών συνεργασιών με τις χώρες της περιοχής και με χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
  • Τον στρατιωτικό, με επανενεργοποίηση του δόγματος ενιαίου αμυντικού χώρου και περαιτέρω ενίσχυση των αμυντικών δυνατοτήτων τόσο της Κύπρου όσο και της Ελλάδας έναντι του τουρκικού επεκτατισμού.

 

Λευκωσία, 13 Οκτωβρίου 2018

REENA ROSE SIBAYAN

Χαιρετίζουμε την συνεχή και σταθερή στήριξη του γερουσιαστή Ρόμπερτ Μενέντεζ στον αγώνα του κυπριακού λαού για απαλλαγή από την κατοχή, αποχώρηση των κατοχικών στρατευμάτων και εξεύρεση δημοκρατικής και βιώσιμης λύσης.

Αφορμή για την ανακοίνωσή μας η τοποθέτηση του γερουσιαστή Μενέντεζ στην κατάθεση της υποψήφιας πρέσβειρας των ΗΠΑ στην Κύπρο, Τζούντιθ Γκέιλ Γκάρμπερ, στην επιτροπή Εξωτερικών Σχέσεων της Γερουσίας .

Γραφείο Τύπου

Λευκωσία, 6 Οκτωβρίου 2018

ΟΗΕ - Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών

Ανάμεσα στις προτάσεις που κατέθεσε χθες ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας προς τον Γενικό Γραμματέα, εμπεριέχονται θετικά στοιχεία όπως είναι η ανάγκη εμπλοκής και των πέντε Μονίμων Μελών του Συμβουλίου Ασφαλείας. Αυτό όμως θα πρέπει να γίνει συντεταγμένα στο πλαίσιο μίας διεθνούς διάσκεψης για το κυπριακό.

Στην ίδια κατεύθυνση, θετική είναι η αναφορά για την ανάγκη εφαρμογής των αρχών του Καταστατικού Χάρτη του ΟΗΕ και του Ευρωπαϊκού Κεκτημένου. Όμως, από τη στιγμή που το πλαίσιο Γκουτέρες προβάλλεται ως προτεραιότητα συζήτησης, οφείλουμε να επισημάνουμε τις σοβαρές αντιφάσεις που αυτό έχει με τις πιο αποφάσεις. Συγκεκριμένα:

  • Ενώ στα ψηφίσματα της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ (π.χ. 37/253) ζητείται η άμεση αποχώρηση όλων των δυνάμεων κατοχής από την Κυπριακή Δημοκρατία, στο πλαίσιο Γκουτέρες περιλαμβάνεται πρόνοια για παραμονή αριθμού κατοχικών στρατευμάτων για όσο χρόνο αποφασιστεί από τις εγγυήτριες δυνάμεις.
  • Ενώ ο εποικισμός είναι έγκλημα πολέμου και υπάρχουν αποφάσεις που ζητούν την αποχώρηση των εποίκων, το πλαίσιο Γκουτέρες νομιμοποιεί το σύνολο των εποίκων και τους δίνει ταυτόχρονα προτεραιότητα στην περιουσία.
  • Ενώ στα ψηφίσματα ζητείται η εισαγωγή μέτρων για επιστροφή όλων των προσφύγων στα σπίτια τους σε συνθήκες ασφαλείας, το πλαίσιο Γκουτέρες αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο επιστροφής μόνο μικρού αριθμού προσφύγων.

Συνεπώς η αποδοχή του πλαισίου Γκουτέρες ως βάση για περαιτέρω συζήτηση στην ουσία αποδυναμώνει την πολιτική διεκδίκηση για την εφαρμογή των ψηφισμάτων της Γενικής Συνέλευσης και του Ευρωπαϊκού Κεκτημένου στη μελλοντική λύση.

 

Λευκωσία, 29 Σεπτεμβρίου 2018

 

 

Με τη χθεσινή ομιλία του στα Ηνωμένα Έθνη, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας απώλεσε μία σημαντική ευκαιρία να αναδείξει την πραγματική υφή του κυπριακού προβλήματος, ως θέματος εισβολής, συνεχιζόμενης κατοχής και εθνοκάθαρσης και να στηλιτεύσει την προκλητική επεκτατική πολιτική της Τουρκίας, όπως αυτή εφαρμόζεται, καθώς επίσης και την ανάδειξη των μέχρι σήμερα αποτελεσμάτων αυτή της πολιτικής.

Την ίδια στιγμή, δεν αιτήθηκε την εφαρμογή παλαιότερης απόφασης της Γενικής Συνέλευσης για σύγκληση Διεθνούς Διάσκεψης για την Κύπρο για να συζητηθεί η διεθνής πτυχή του προβλήματος καθώς και η πλήρης αποχώρηση των κατοχικών στρατευμάτων.

Ταυτόχρονα, ως Κύπρος δεν δημιουργούμε διεθνώς συνθήκες αξιοπιστίας αφού αφενός επικαλούμαστε τα ψηφίσματα του ΟΗΕ, τις αποφάσεις του Συμβουλίου Ασφαλείας και τον καταστατικό χάρτη, αλλά την ίδια στιγμή αποδεχόμαστε να συζητάμε πρόνοιες οι οποίες ουσιαστικά βρίσκονται σε αντίθεση με τα πιο πάνω, όπως:

  1. Αντί για πλήρη αποχώρηση των τουρκικών στρατευμάτων, αποδεχόμαστε παραμονή αριθμού και χρονοδιαγράμματος το οποίο θα αποφασίσουν οι εγγυήτριες χώρες.
  2. Αντί για την επιστροφή όλων των προσφύγων σε συνθήκες ασφάλειας συζητάμε την κατά προτεραιότητα παραχώρηση του δικαιώματος ιδιοκτησίας όχι στους νόμιμους ιδιοκτήτες αλλά στους παράνομους σφετεριστές, τους έποικους.
  3. Αποδεχόμαστε την παραμονή του συνόλου των εποίκων αντί της αποχώρησής τους.
  4. Αντί για κατά προτεραιότητα παράδοση της πόλης της Αμμοχώστου στους νόμιμους κατοίκους της προτείνουμε αυτό να γίνει την πρώτη μέρα της λύσης.
  5. Αντί για τη σύσταση ενός κανονικού κράτους αποδεχόμαστε πρόνοιες που δεν υπάρχουν σε κανένα κανονικό κράτος όπως είναι οι ξεχωριστές πλειοψηφίες, τα βέτο, η εκ περιτροπής προεδρία, η θετική ψήφος στη μειοψηφία, ο γεωγραφικός διαχωρισμός του λαού, οι εγγυημένες πλειοψηφίες πληθυσμού και περιουσίας κ.ά.

Προτρέπουμε λοιπόν τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας στη συνάντηση που θα έχει σήμερα με τον Γενικό Γραμματέα να είναι πλέον διεκδικητικός όσον αφορά τη σύγκληση της Διεθνούς Διάσκεψης, την προτεραιότητα συζήτησης της διεθνούς πτυχής και την ανάγκη λύσης του κυπριακού που να διασφαλίζει τη λειτουργικότητα του κράτους αλλά και την πλήρη κατοχύρωση των πολιτικών και ανθρωπίνων δικαιωμάτων όλων των πολιτών, ανεξάρτητα από την εθνοτική και θρησκευτική προέλευση.

 

 

Γραφείο Τύπου

Λευκωσία, 28 Σεπτεμβρίου 2018

ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΣΗΜΑΙΑ

Για ακόμα μια φορά ο λεγόμενος «αντιπρόεδρος» και «ΥΠΕΞ» του ψευδοκράτους, Κουντρέτ Όζερσαϊ, προχωρεί σε προκλητικές και απαράδεκτες δηλώσεις μέσα από τη συνέντευξή του στην εφημερίδα «Καθημερινή».

Ανάμεσα σε άλλα ζητά αποχώρηση της ΟΥΝΦΙΚΥΠ και «διοίκηση της ουδέτερης ζώνης με ένα είδος μεταβατικού καθεστώτος διοίκησης».

Από την πλευρά της ΕΔΕΚ καλούμε την  κυβέρνηση να καταστήσει σαφές ότι η νεκρή ζώνη είναι πρωτίστως έδαφος της Κυπριακής Δημοκρατίας και δεν τίθεται θέμα συνδιαχείρισης με το κατοχικό καθεστώς.

Για αυτό επιβάλλεται η κυβέρνηση να προχωρήσει σε προληπτικά μέτρα και σε συγκεκριμένες ενέργειες ώστε σε περίπτωση κατά την οποία ενδεχομένως αποχωρήσει η ΟΥΝΦΙΚΥΠ από την Κύπρο (όπως προκλητικά φαίνεται να ζητά το κατοχικό καθεστώς για ευνόητους λόγους) να μην επιτραπεί η παραπέρα επέκταση του ψευδοκράτους με την προσθήκη και νέων εδαφών υπό την κατοχή της Τουρκίας.

Γραφείο Τύπου

Λευκωσία, 23 Σεπτεμβρίου 2018

ΕΥΡΩΠΗ ΤΟΥΡΚΙΑ

Μαρίας Παναγιώτου

Εκπρόσωπος Τύπου και μέλος Κ.Ε. του Κ.Σ. ΕΔΕΚ

Μια σειρά από ενέργειες της Τουρκίας, όλες απότοκο της οικονομικής κρίσης και των τεταμένων σχέσεών της με τις ΗΠΑ, την έχουν στρέψει προς την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ε.Ε.), στους ανέκαθεν συμμάχους της εντός αυτής αλλά και σε καινούργιους.

Οι επαφές με την Μέρκελ, η συμμετοχή σε συσκέψεις με υπουργούς εξωτερικών χωρών μελών της Ε.Ε. και η συνεδρία της Ομάδας Δράσης Μεταρρυθμίσεων υπό τον Τσαβούσογλου με σκοπό την αναζωογόνηση της ευρωπαϊκής πορείας της Τουρκίας και την έναρξη των μεταρρυθμίσεων για εκδημοκρατικοποίηση, είναι μόνο ορισμένες ενέργειες που επιβεβαιώνουν προς τα πού έχει πλέον στρέψει το βλέμμα η Τουρκία.

Εάν είναι ή όχι όλο αυτό ένα νέο Τανζιμάτ θα το δείξει η πάροδος του χρόνου και τα αποτελέσματα που θα έχει στο εσωτερικό και εξωτερικό της Τουρκίας. Αυτό όμως που πρέπει άμεσα να ενεργοποιηθεί με αφορμή όλα τα πιο πάνω είναι οι στοχευμένες και  κλιμακωτές ενέργειες από πλευράς κυπριακής κυβέρνησης.

Η στροφή της Τουρκίας προς την Ε.Ε. θα πρέπει να ενεργοποιήσει τους απαραίτητους μηχανισμούς αξιοποίησης των νέων δεδομένων. Αυτή είναι η καταλληλότερη στιγμή Κύπρος και Ελλάδα να διεκδικήσουν το ρόλο που τους αρμόζει εντός της Ε.Ε. με σωστές και ουσιαστικές παρεμβάσεις, ώστε να αποκτήσουν πρόσθετα διπλωματικά οφέλη και αναβαθμισμένο ρόλο.

Είναι αναμφίβολο πως η στροφή αυτή της Τουρκίας προς την Ε.Ε. έχει πρωτίστως οικονομικά αίτια. Με αυτό ως δεδομένο, Ελλάδα και Κύπρος μαζί θα πρέπει να σταθούν ανάχωμα και να αποτρέψουν οποιαδήποτε περαιτέρω αναβάθμιση των οικονομικών και πολιτικών σχέσεων μεταξύ της Τουρκίας και της Ε.Ε. Θα πρέπει να καταστεί σαφές προς την Τουρκία και τους εντός της Ε.Ε εραστές της πως η συζήτηση για τελωνειακή ή άλλους είδους εμπορική και οικονομική αναβάθμιση, θα μπορεί να γίνει μόνο εάν η Τουρκία:

  • υλοποιήσει τις κυπρογενείς της υποχρεώσεις που έλαβε ενώπιον της Ε.Ε. το 2005,
  • αποσύρει το απαράδεκτο έγγραφο του Ιουνίου του 2014 περί εκλιπούσας Κυπριακής Δημοκρατίας και
  • τερματίσει τις καθημερινές, πλέον, προκλήσεις της στον εναέριο χώρο, την ΑΟΖ και τα χωρικά ύδατα της Ελλάδας και της Κύπρου.

Επιπρόσθετα Ελλάδα και Κύπρος πρέπει να προχωρήσουν στην υιοθέτηση μίας πανεθνικής πολιτικής η οποία να στηρίζεται σε δύο πρόσθετους πυλώνες:

  1. Τον ενεργειακό με ολοκλήρωση του ενεργειακού προγράμματος, σωστή αξιοποίηση του φυσικού αερίου, περαιτέρω αναβάθμιση των τριμερών συνεργασιών με τις χώρες της περιοχής, και
  2. τον στρατιωτικό με αύξηση της στρατιωτικής παρουσίας της Ελλάδας στην Κύπρο, τόσο οπλικά όσο και αριθμητικά μέσω της επανενεργοποίησης του ενιαίου αμυντικού δόγματος.

Η realpolitik επιβάλλει σωστή ανάγνωση των πολιτικών δεδομένων αλλά και σωστή αντίδραση και αξιοποίηση των συγκυριών. Το ίδιο, βέβαια, επιβάλλει και η πάντα επίκαιρη ρήση του Βάσσου Λυσσαρίδη για αξιοποίηση των εμπλεκόμενων συμφερόντων. Εκτιμούμε ότι αυτή είναι η πλέον κατάλληλη στιγμή για συνεργασίες με εκείνους τους ευρωπαίους εταίρους τα συμφέροντα των οποίων ταυτίζονται με τα Κυπριακά για να μπορέσουμε να προωθήσουμε τα συμφέροντα της πατρίδας μας και να αναβαθμίσουμε γεωστρατηγικά την Κύπρο και την Ελλάδα.

Μαρία Παναγιώτου

Εκπρόσωπος Τύπου και μέλος Κ.Ε. του Κ.Σ. ΕΔΕΚ

ΕΥΡΩΠΗ ΤΟΥΡΚΙΑ

Με αφορμή τα όσα βλέπουν το φως της δημοσιότητας σχετικά με τη στροφή της Τουρκίας προς την Ε.Ε. και την οικονομική κρίση που ταλανίζει τη χώρα, επαναλαμβάνουμε την ανάγκη υιοθέτησης συγκεκριμένων κινήσεων και χειρισμών από πλευράς κυπριακής κυβέρνησης.

Όπως πολλές φορές τονίσαμε, αυτή είναι η καταλληλότερη στιγμή η Κύπρος και η Ελλάδα να διεκδικήσουν το ρόλο που τους αρμόζει εντός της Ε.Ε.

Ελλάδα και Κύπρος μαζί θα πρέπει να αξιοποιήσουν αυτή τη συγκυρία και με σωστές και ουσιαστικές παρεμβάσεις στην Ε.Ε. να αποτρέψουν οποιαδήποτε αναβάθμιση οικονομικών και πολιτικών σχέσεων Τουρκίας και Ε.Ε. εάν προηγουμένως η Τουρκία:

  • δεν προχωρήσει στην υλοποίηση των κυπρογενών υποχρεώσεων που έλαβε ενώπιον της Ε.Ε. το 2005,
  • δεν αποσύρει το απαράδεκτο έγγραφο του Ιουνίου του 2014 περί εκλιπούσας
  • και δεν τερματίσει την προκλητική της συμπεριφοράς έναντι της Ελλάδας και της Κύπρου.

Την ίδια στιγμή Ελλάδα και Κύπρος θα πρέπει να προχωρήσουν στην υιοθέτηση πανεθνικής πολιτικής η οποία να στηρίζεται σε τρείς πυλώνες:

  1. τον πολιτικό με κύρια δράση στην Ε.Ε και τα Ηνωμένα Έθνη,
  2. τον ενεργειακό με σωστή αξιοποίηση του φυσικού αερίου, και των συνεργασιών με τις χώρες της περιοχής, και
  3. τον στρατιωτικό με αύξηση της στρατιωτικής παρουσίας της Ελλάδας στην Κύπρο, τόσο οπλικά όσο και αριθμητικά.

 

Λευκωσία, 30 Αυγούστου 2018