ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΤΟΥΡΚΙΑ

ΕΔΕΚ

Πριν από 34 χρόνια, η Τουρκία, δίνοντας συνέχεια στο έγκλημα εισβολής και κατοχής του 1974, προχώρησε στην ανακήρυξη του ψευδοκράτους με προφανή στόχο τη σταδιακή νομιμοποίηση των τετελεσμένων του 1974.

Για μια ακόμη χρονιά καταδικάζουμε την παράνομη ανακήρυξη του ψευδοκράτους και την εδώ και χρόνια προσπάθεια της Τουρκίας να ελέγξει την Κύπρο μέσω μίας συνομοσπονδιακής λύσης.

Με την ανακήρυξη η Τουρκία έθεσε σε παράλληλη πορεία και την δεύτερη της επιλογή, τη δημιουργία προϋποθέσεων για την ανακήρυξη τουρκικού κράτους στην Κύπρο σε περίπτωση αποτυχίας της πρώτης της επιλογής, που είναι μια τουρκικών προδιαγραφών λύση που να της επιτρέπει να ελέγχει ολόκληρη την κυπριακή επικράτεια, πολιτικά και στρατιωτικά, μετατρέποντας ουσιαστικά την Κύπρο σε ένα τουρκικό προτεκτοράτο.

Δυστυχώς η απουσία ολοκληρωμένης στρατηγικής από αυτούς που κατά καιρούς διαχειρίστηκαν το κυπριακό, το ότι δεν αξιοποιήθηκαν τα σχετικά ψηφίσματα των Ηνωμένων Εθνών αλλά αντίθετα με λανθασμένες επιλογές, ανοχή και ανεκτικότητα, σταδιακά δημιουργήθηκαν προϋποθέσεις αναβάθμισης του ψευδοκράτους και εξίσωσής του με τη νόμιμη Κυπριακή κυβέρνηση και δημοκρατία. Δυστυχώς ένα από αυτά τα παραδείγματα ήταν και η Πενταμερής Διάσκεψη που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Ιανουάριο στη Γενεύη και τον Ιούνιο-Ιούλιο στο Κραν Μοντανά.

Η ΕΔΕΚ θα συνεχίσει να καταδικάζει κάθε ενέργεια αναβάθμισης του ψευδοκράτους και θα παραμείνει πιστή στον αγώνα για δίκαιη, δημοκρατική και βιώσιμη λύση του κυπριακού.

Λευκωσία, 15 Νοεμβρίου 2017

ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ

Τα όσα δημοσιεύονται σχετικά με τις ενέργειες του ψευδοκράτους για παραχώρηση Ελληνοκυπριακών περιουσιών και υπηκοοτήτων σε εποίκους, καθώς και οι προκλητικές ενέργειες από πλευράς Τουρκίας και κατοχικού καθεστώτος για δημιουργία άμεσων ή έμμεσων προϋποθέσεων κρατικής οντότητας στα κατεχόμενα και οι οποίες κλιμακώθηκαν μετά την κατάρρευση των συνομιλιών στο Κραν Μοντανά, βρίσκουν την κυβέρνηση να τα παρακολουθεί αμήχανα. Μέχρι στιγμής δεν έχει προβεί σε καμία πρακτική ενέργεια πέρα από φραστικές διαμαρτυρίες.

Θυμίζουμε ακόμη πως ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας είχε δεσμευτεί να ζητήσει τη σύγκληση του Εθνικού Συμβουλίου μετά την επισημοποίηση της έκθεσης του Γενικού Γραμματέα και μέχρι σήμερα ουδέν έπραξε.

Υπενθυμίζουμε ακόμη πως από τις 7 Αυγούστου στείλαμε επιστολή προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας για συνάντηση με σκοπό να ανταλλάξουμε απόψεις για τις προκλητικές ενέργειες της Τουρκίας και του ψευδοκράτους, και επίσης ουδέν έπραξε.

Φαίνεται η προεκλογική περίοδος απορροφά πολλή ενέργεια και χρόνο από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας με αποτέλεσμα να μην έχει χρόνο να εγκύψει επί των πραγματικών προβλημάτων που σχετίζονται με το Κυπριακό πρόβλημα.

Ercan-Airport-North-Cyprus-1-North-Cyprus-International-North-Cyprus-Estate-Agents

Ο Ευρωβουλευτής Δημήτρης Παπαδάκης (ΕΔΕΚ,S&D) με αφορμή την έκθεση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφαλείας της Αεροπορίας (EASA) του 2015 σχετικά με το μεγάλο κίνδυνο σύγκρουσης αεροπλάνων στον εναέριο χώρο της Λευκωσίας, απέστειλε γραπτή ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Συγκεκριμένα ο κ. Παπαδάκης τονίζει ότι  οι μόνοι αρμόδιοι στο να εκδίδουν οδηγίες πτήσης σε αεροσκάφη που διέρχονται από το FIR Λευκωσίας είναι οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στο διεθνώς αναγνωρισμένο κέντρο ελέγχου, παρ’όλα αυτά, οι ελεγκτές στο μη αναγνωρισμένο αεροδρόμιο Ercan στα κατεχόμενα δίνουν ταυτόχρονα οδηγίες στα αεροσκάφη που πετούν στο βόρειο τμήμα του FIR Λευκωσίας.

Επίσης, αναφέρει ότι στο νησί λειτουργούν δύο κέντρα ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας: ένα στις ελεύθερες περιοχές και ένα στα κατεχόμενα με αποτέλεσμα να δημιουργείται τεράστια σύγχυση στους πιλότους, γεγονός που υποβαθμίζει τα όρια της ασφάλειας δίνοντας συγκεχυμένες πληροφορίες για την απόσταση ανάμεσα σε δύο αεροσκάφη.

Ο Ευρωβουλευτής σημειώνει το μεγάλο κίνδυνο που υπάρχει  από το γεγονός ότι η Τουρκία δεν ειδοποιεί τις Κυπριακές αρχές για πτήσεις με αεροπλάνα, καθώς δεν αναγνωρίζει την κρατική υπόσταση του νησιού.

Τέλος, ο κ. Παπαδάκης ρωτάει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ποια μέτρα ασφαλείας προτίθεται να λάβει έτσι ώστε να αποτραπούν ενέργειες που θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή των επιβατών.

poujgfd

Με αφορμή τα όσα διαδραματίστηκαν χθες και τα οποία οδήγησαν στη μη αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας προς τους εγκλωβισμένους, σημειώνουμε πως με τη στάση που ακολούθησε η κυβέρνηση ουσιαστικά υπαναχώρησε, αποτρέποντας να φανεί εμπράκτως η προκλητική συμπεριφορά του κατοχικού καθεστώτος. Η Κυβέρνηση όφειλε να ασκήσει πιέσεις ώστε να φορτωθεί η ανθρωπιστική βοήθεια για να εκτεθεί διεθνώς το κατοχικό καθεστώς.

Η ενέργεια του κατοχικού καθεστώτος είναι προφανές πως στοχεύει στο να πιστοποιήσει ότι είναι κρατική αρχή προωθώντας την εναλλακτική λύση της δημιουργίας ανεξάρτητου Τουρκικού κράτους στην Κύπρο, κάτι που επιβεβαιώνεται και από τις πρόσφατες δημόσιες δηλώσεις του λεγόμενου «Υπουργού Εξωτερικών».

Η κυβέρνηση οφείλει να λάβει μέτρα για να αποτρέψει αυτό το ενδεχόμενο το οποίο δυστυχώς με την πολιτική που ακολουθείται από τις κυπριακές κυβερνήσεις των τελευταίων δέκα χρόνων, ενισχύονται οι προϋποθέσεις αναγνώρισης  ή αναβάθμισης του κατοχικού καθεστώτος.

Αυτό το οποίο έπρεπε να έχουν ως βασική ευθύνη τα ΗΕ είναι η εφαρμογή των ψηφισμάτων του ΟΗΕ. Με τη συναίνεση όμως της δικής μας πλευράς τα ΗΕ διαδραματίζουν διαμεσολαβητικό ρόλο ανάμεσα στις προκλητικές θέσεις του κατοχικού καθεστώτος και της Τουρκίας και τις υπαναχωρήσεις της δικής μας πλευράς.

Ο Πρόεδρος της ΕΔΕΚ Μαρίνος Σιζόπουλος

Οι πράξεις και ενέργειες του Ερντογάν να βοηθήσουν κάποιους να αντιληφθούν πως δεν μπορεί να περάσει μέσω Τουρκίας ο αγωγός ΦΑ

Ο Τούρκος πρόεδρος χθες ανάμεσα σε άλλα απείλησε το Ιράκ σημειώνοντας:

«θα κλείσουμε και τις κάνουλες του πετρελαίου για να δούμε τότε η Διοίκηση του Βορείου Ιράκ πού θα πουλάει το πετρέλαιό της».

Οι πράξεις και οι ενέργειες του Ερντογάν ελπίζουμε να βοηθούν κάποιους να αντιληφθούν πως η όποια όδευση αγωγού Φυσικού Αερίου προς την ΕΕ μέσω Τουρκίας θα καταστήσει την Τουρκία τον αποκλειστικό ρυθμιστή της ροής του αερίου προς τη Δυτική Ευρώπη με ότι αυτό συνεπάγεται.

Εάν υπάρχουν πολιτικά κόμματα ή και πολιτικοί που εξακολουθούν να έχουν αυτή τη θέση καλά θα είναι να προβληματιστούν και να κάνουν δεύτερες σκέψεις.

Λευκωσία, 26 Σεπτεμβρίου 2017

Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Ακκιντζί

Για ακόμα μια φορά οι δηλώσεις του κατοχικού ηγέτη επιβεβαιώνουν ότι ο βασικός στόχος και πρόθεση του ιδίου όσο και της Τουρκίας είναι η εγκαθίδρυση στην Κύπρο ενός συνομοσπονδιακού πολιτειακού μορφώματος με πλήρη επικυριαρχία της Τουρκίας σε ολόκληρη την κυπριακή επικράτεια. Αυτό φάνηκε και στις πρόσφατες συνομιλίες οι οποίες δεν κατέληξαν, με υπευθυνότητα της Τουρκίας, η οποία ήθελε να διασφαλίσει κατά απόλυτο τρόπο την επικυριαρχία της.

  • Δυστυχώς ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας αποδέχθει διχοτόμηση 50-50 της κυριαρχίας.
  • Αριθμητική εξίσωση σε μια σειρά θεσμικών οργάνων λειτουργίας του κράτους όπως γερουσία, ανώτατο δικαστήριο, επιτροπή δημόσιας υπηρεσίας και άλλα.
  • Όπου δεν υπάρχει αριθμητική εξίσωση ουσιαστικά παραχωρείται βέτο στους Τουρκοκύπριους.
  • Στον μηχανισμό επίλυσης των αδιεξόδων πέρα από την αριθμητική εξίσωση του 50-50 με τη μέθοδο της κλήρωσης οι Τουρκοκύπριοι ενδεχομένως να μετατραπούν σε πλειοψηφία.

Αυτά όλα είναι χαρακτηριστικά συνομοσπονδίας δηλαδή 2 κρατών.

Αυτό που πρέπει να γίνει κατανοητό σε ένα κανονικό, φυσιολογικό, δημοκρατικό κράτος, είναι η κατοχύρωση της πολιτικής ισότητας σε επίπεδο ανθρωπίνων και πολιτικών δικαιωμάτων στους κατοίκους του κράτους.

Είναι λοιπόν προφανές ότι ο κ. Ακιντζί επιχειρεί να δημιουργήσει τις συνθήκες και προϋποθέσεις για την προώθηση του εναλλακτικού σχεδίου της Τουρκίας για την νόμιμη ανακήρυξη Τουρκικού κράτους στην Κύπρο.

Λυπούμαστε να παρατηρήσουμε ότι αυτό υποβοηθείται με την τακτική και τις υποχωρήσεις του Προέδρου της Δημοκρατίας και των συνεργατών του και όσων στηρίζουν αυτή τη γραμμή.

Λευκωσία, 15 Σεπτεμβρίου 2017

ΑΓΝΟΟΥΜΕΝΟΙ ΕΙΣΒΟΛΗ

Στις 14 Αυγούστου συμπληρώνονται 43 χρόνια από την έναρξη της δεύτερης φάσης της τουρκικής εισβολής στην Κύπρο. Μια νέα τουρκική προέλαση, εν μέσω εκεχειρίας που είχε κηρύξει ο ΟΗΕ με τη σύμφωνο γνώμη της Τουρκίας, η οποία είχε ως αποτέλεσμα την ολοκλήρωση του τουρκικού εγκλήματος με την κατάληψη της Αμμοχώστου, της Μόρφου και της Καρπασίας.

43 ολόκληρα χρόνια μετά, η παρανομία συνεχίζεται και η Τουρκία επιλέγει να αγνοεί επιδεικτικά τα ψηφίσματα του ΟΗΕ που προνοούν επιστροφή της Αμμοχώστου στους νόμιμους κατοίκους της, κατά προτεραιότητα, ανεξάρτητα από την πορεία και την εξέλιξη των συνομιλιών. Αυτή τη θέση δυστυχώς ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας και η κυβέρνηση την έχουν εγκαταλείψει και ενέταξαν την επιστροφή της Αμμοχώστου ως μέρος της λύσης.

Τις μέρες αυτές η σκέψη μας είναι στα κατεχόμενα εδάφη μας. Συμπάσχουμε μαζί με τους πρόσφυγες, τους εγκλωβισμένους και τους συγγενείς των αγνοουμένων μας που συνεχίζουν να βιώνουν τα αποτελέσματα του τουρκικού εγκλήματος. Τιμούμε τους ηρωικούς νεκρούς που αντιστάθηκαν στις ορδές του Αττίλα και ζητούμε άμεση απόδοση δικαιοσύνης.

Καλούμε τον κυπριακό λαό να αγωνιστεί για δικαίωση και να αντισταθεί μη αποδεχόμενος τα δεδομένα που δημιούργησε η εισβολή. Η πολιτική ηγεσία θα πρέπει με όπλο τα ψηφίσματα του ΟΗΕ να απαιτήσει εφαρμογή τους. Η επιστροφή των κατεχόμενων εδαφών στους νόμιμους κατοίκους τους είναι μη διαπραγματεύσιμη και θα πρέπει η αρχή να γίνει από την πόλη της Αμμοχώστου.

Μόνο με αυτό τον τρόπο η Τουρκία θα δείξει την θέλησή της για λύση και τον σεβασμό της στα ψηφίσματά του ΟΗΕ, έναν οργανισμό τον οποίο επικαλείται μόνο όποτε και όταν την συμφέρει.

Η ΕΔΕΚ θα συνεχίσει να αγωνίζεται για τα αυτονόητα που διέπουν κάθε σύγχρονο – ελεύθερο κράτος: τις δημοκρατικές αξίες, την ισότητα και τη δικαιοσύνη, απορρίπτοντας κάθε άδικη ρατσιστική λύση η οποία θα νομιμοποιεί την αδικία και θα θέτει υπό αμφισβήτηση την κυριαρχία της Κυπριακής Δημοκρατίας.

Λευκωσία, 13 Αυγούστου 2017

Η εκπρόσωπος τύπου της ΕΔΕΚ Μαρία Παναγιώτου

Άρθρο Μαρίας Παναγιώτου
Εκπρόσωπος Τύπου ΕΔΕΚ, Μέλος Κ.Ε. ΕΔΕΚ

Το πλαίσιο Γκουτέρες έχει χαρακτηριστεί από κυβερνητικής πλευράς και από τις ηγεσίες ΔΗΣΥ και ΑΚΕΛ ως θετικό και πως οι επικείμενες διαπραγματεύσεις πρέπει να στηρίζονται σε αυτό.

Κατά γενική ομολογία το εν λόγω πλαίσιο αποτελείται από τέσσερα κεφάλαια τα οποία έχουν απροκάλυπτα αρνητικές επιπτώσεις για την ελληνοκυπριακή πλευρά (εκ περιτροπής προεδρία, τέσσερις βασικές ελευθερίες σε Τούρκους πολίτες κ.ά.) και δύο θετικές, εάν δει κανείς το ποτήρι μισογεμάτο. Το θέμα της ασφάλειας αποτελεί το ένα εκ των δύο θετικών στοιχείων.

Ειδικότερα, στις 5 Ιουλίου 2017, ο Γενικός Γραμματέας (Γ.Γ.) σημείωσε τα εξής: «Πιστεύω ότι πρέπει να αρχίσουμε να αναγνωρίζουμε ότι χρειαζόμαστε ένα νέο καθεστώς ασφάλειας και όχι συνέχιση [του υφιστάμενου]. Χρειάζεται να τερματίσουμε το Δικαίωμα Επέμβασης και της Συνθήκη Εγγυήσεων. Χρειάζεται να αντικατασταθούν με ένα νέο σύστημα διαβεβαιώσεων ώστε όλοι οι Κύπριοι να νοιώθουν ασφάλεια. Ένας νέας μηχανισμός εφαρμογής ο οποίος θα εμπλέκει και κάτι εκτός Κύπρου. Οι Εγγυήτριες δεν μπορούν να παρακολουθούν την εφαρμογή των υποχρεώσεών τους».

Τα θετικά στοιχεία που προκύπτουν από το εν λόγω πλαίσιο είναι η συνειδητοποίηση της ανάγκης για κατάργηση του υφιστάμενου συστήματος εγγυήσεως της συνταγματικής νομιμότητας. Εδώ πρέπει να ξεκαθαριστεί και να τονιστεί πως το υφιστάμενο σύστημα δεν προνοεί μονομερή επεμβατικά δικαιώματα όπως λανθασμένα προβάλλεται τόσο από την Τουρκία όσο και από ορισμένους ελληνοκύπριους πολιτικούς οι οποίοι για δικούς τους λόγους υιοθετούν την τουρκική θέση.

Ο Γ.Γ. του ΟΗΕ ορθώς αναγνωρίζει ότι το υπάρχον καθεστώς ασφαλείας (αυτό του 1960) είναι απαρχαιωμένο, αποτυχημένο και δεν μπορεί να συνεχιστεί. Εξάλλου, το γεγονός και μόνο ότι η μια εκ των εγγυητριών δυνάμεων κατέχει παράνομα και για 43 ολόκληρα χρόνια το 37% του κράτους του οποίου την ασφάλεια είχε εγγυηθεί, αποδεικνύει του λόγου το αληθές.

Τα αρνητικά στοιχεία των απόψεων που καταθέτει ο Γ.Γ. για την ασφάλεια προκύπτουν από την ασάφεια μέρους της πρότασης που καταθέτει. Συγκεκριμένα, ο Γ.Γ. αναφέρεται σε ένα νέο σύστημα ασφάλειας στο οποίο αφενός δεν θα συμμετέχουν οι εγγυήτριες δυνάμεις (αυτό είναι ένα θετικό στοιχείο), αφετέρου όμως, τονίζει την ανάγκη αντικατάστασης του υφιστάμενου.

Καταρχήν γιατί αντικατάσταση και όχι κατάργηση του συστήματος ασφάλειας. Η Κυπριακή Δημοκρατία, μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στον 21ο αιώνα δεν χρειάζεται σύστημα εγγύησης ή ασφάλειας για την εφαρμογή του συντάγματος και τη δημοκρατική του λειτουργία.

Ποιό μπορεί να είναι αυτό το σύστημα στο οποίο όλοι οι Κύπριοι θα νιώθουν ασφάλεια; Γνωρίζουμε τόσο από τις δημόσιες δηλώσεις όσο και από τα όσα διέρρευσαν για το τι ακριβώς κατέθεσε στο Κραν Μοντάνα η τουρκική πλευρά. Ξέρουμε πως επιμένει σε παρουσία τουρκικών στρατευμάτων και τουρκικών εγγυήσεων. Ποιά είναι η μέση οδός που θα ικανοποιεί λοιπόν το σύνολο των Κυπρίων; Ολίγον τουρκικές εγγυήσεις και παραμονή αριθμού τουρκικών στρατευμάτων;

Κατά την άποψή μας θα θεωρείτο διπλωματική επιτυχία και θετική εξέλιξη εάν ο Γ.Γ. αναφερόταν σε κατάργηση του συστήματος εγγυήσεων και έμενε μέχρι εκεί. Και αυτό γιατί είναι διαφορετική η εγγύηση της εφαρμογής της συμφωνίας, η οποία είναι επιβεβλημένη από τον ΟΗΕ και την Ε.Ε., και διαφορετική η εγγύηση της συνταγματικής ασφάλειας.

Το γεγονός ότι η Κύπρος είναι μέλος της Ε.Ε., η εφαρμογή του ευρωπαϊκού κεκτημένου χωρίς παρεκκλίσεις σε όλη την επικράτεια του νησιού, αποτελούν την καλύτερη εγγύηση για τη συνταγματική νομιμότητα. Αυτό αυταπόδεικτα καταργεί την ανάγκη εγγυήσεων σε ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό κράτος.

Η αναφορά σε νέο σύστημα εγγυήσεων έρχεται σε αντίθεση με τα πιο πάνω και προϋποθέτει παρεκκλίσεις από το ευρωπαϊκό κεκτημένο. Όσοι λοιπόν επικαλούνται μια ευρωπαϊκή λύση θα πρέπει να είναι ξεκάθαροι και να εμμένουν σε αυτήν, χωρίς ουρές και παραθυράκια που θα αυτό-αναιρούν τα λεγόμενά τους. Πρόνοιες που θα επιτρέπουν στην Τουρκία να επεμβαίνει στα εσωτερικά της Κυπριακής Δημοκρατίας, απλά δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές από τους Ελληνοκύπριους.

Η ασφάλεια σε συνάρτηση με τη λειτουργικότητα του κράτους είναι ίσως οι δύο πλέον σημαντικές πτυχές του Κυπριακού. Η Κυπριακή Δημοκρατία ως το «αδύνατο» μέρος αυτών των συζητήσεων, θ πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτική, τόσο στις προτάσεις που υποβάλλει όσο και στις προτάσεις που αποδέχεται αλλά και στη διαδικασία που ακολουθείται. Και αυτό επειδή τα μέχρι σήμερα δεδομένα επιβεβαιώνουν ότι η διαδικασία είναι εξίσου σημαντική με την ουσία του προβλήματος.

Ο ΥΠΕΞ της Ελλάδας Νίκος Κοτζιάς κάνει δηλώσεις

Χαιρετίζουμε το ότι ο Έλληνας ΥΠΕΞ στη συνέντευξή του στον Φιλελεύθερο τοποθετεί το θέμα στην πραγματική του διάσταση τόσο όσον αφορά τη διαδικασία και την αποτυχία της διάσκεψης όσο και την ουσία του ζητήματος.

Με αφορμή τη συνέντευξη επαναλαμβάνουμε τη θέση που καταθέσαμε και στο τελευταίο Εθνικό Συμβούλιο:

Αυτή τη στιγμή, αν όντων επιθυμούμε να γίνει διάρρηξη του αδιεξόδου με κάμψη της Τουρκικής προκλητικής αδιαλλαξίας, Ελλάδα και Κύπρος πρέπει συντονισμένα να προχωρήσουμε στη διαμόρφωση μιας ενιαίας πολιτικής η οποία να στοχεύει στην αναβάθμιση του γεωστρατηγικού ρόλου Ελλάδας- Κύπρου στο χώρο της Ανατολικής Μεσογείου, ως αντιστάθμισμα του αντίστοιχου Τουρκικού.

Αυτή η γραμμή θα πρέπει να εδράζεται σε 3 επίπεδα:
1. Πολιτικό επίπεδο με συγκεκριμένες δράσεις στα Ηνωμένα Έθνη, ΕΕ και με διεθνή βήματα.
2. Στο ενεργειακό με αξιοποίηση τις συνεργασίες με τις χώρες της περιοχής και προώθηση της διαδικασίας οριοθέτησης της ΑΟΖ μεταξύ των 2 χωρών.
3 Με την ενίσχυση και την αναβάθμιση της στρατιωτικής ισχύος.

Λευκωσία, 23 Ιουλίου 2017

Ο ΥΠΕΞ της Τουρκίας Μελβούτ Τσαβούσογλου και ο Πρόεδρος του Ψευδοκράτους Μουσταφά Ακκιντζί

Τα σημερινά δημοσιεύματα για τα τέσσερα βήματα που αποφασίστηκαν ανάμεσα στον κατοχικό ηγέτη, κ. Ακιντζί και τον Τούρκο ΥΠΕΞ, επιβεβαιώνουν τις προθέσεις της Τουρκίας και του κατοχικού καθεστώτος.

Υπενθυμίζουμε τη συμφωνία του 1979 για άμεση επιστροφή της πόλης της Αμμοχώστου στους νόμιμους κατοίκους ανεξάρτητα από την πορεία των διαπραγματεύσεων, κάτι που δεν το έχουν πράξει, καθώς επίσης και σχετικά ψηφίσματα των Ηνωμένων Εθνών.

Στην περίπτωση που οι δηλώσεις αυτές ενεργοποιηθούν τότε η Κυπριακή Κυβέρνηση πρέπει να λάβει άμεσα μέτρα:

1. Να μην προχωρήσει στο άνοιγμα νέων οδοφραγμάτων και κυρίως σε εκείνο της Δερύνειας.
2. Να καταγγείλει διεθνώς την Τουρκία για την παραβίαση της συμφωνίας της 3ης Βιέννης
3. Να λάβει πρόσθετα μέτρα που έχουν σχέση με ΕΕ .

Λευκωσία, 22 Ιουλίου 2017