ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΤΟΥΡΚΙΑ

Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Ακκιντζί

Για ακόμα μια φορά οι δηλώσεις του κατοχικού ηγέτη επιβεβαιώνουν ότι ο βασικός στόχος και πρόθεση του ιδίου όσο και της Τουρκίας είναι η εγκαθίδρυση στην Κύπρο ενός συνομοσπονδιακού πολιτειακού μορφώματος με πλήρη επικυριαρχία της Τουρκίας σε ολόκληρη την κυπριακή επικράτεια. Αυτό φάνηκε και στις πρόσφατες συνομιλίες οι οποίες δεν κατέληξαν, με υπευθυνότητα της Τουρκίας, η οποία ήθελε να διασφαλίσει κατά απόλυτο τρόπο την επικυριαρχία της.

  • Δυστυχώς ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας αποδέχθει διχοτόμηση 50-50 της κυριαρχίας.
  • Αριθμητική εξίσωση σε μια σειρά θεσμικών οργάνων λειτουργίας του κράτους όπως γερουσία, ανώτατο δικαστήριο, επιτροπή δημόσιας υπηρεσίας και άλλα.
  • Όπου δεν υπάρχει αριθμητική εξίσωση ουσιαστικά παραχωρείται βέτο στους Τουρκοκύπριους.
  • Στον μηχανισμό επίλυσης των αδιεξόδων πέρα από την αριθμητική εξίσωση του 50-50 με τη μέθοδο της κλήρωσης οι Τουρκοκύπριοι ενδεχομένως να μετατραπούν σε πλειοψηφία.

Αυτά όλα είναι χαρακτηριστικά συνομοσπονδίας δηλαδή 2 κρατών.

Αυτό που πρέπει να γίνει κατανοητό σε ένα κανονικό, φυσιολογικό, δημοκρατικό κράτος, είναι η κατοχύρωση της πολιτικής ισότητας σε επίπεδο ανθρωπίνων και πολιτικών δικαιωμάτων στους κατοίκους του κράτους.

Είναι λοιπόν προφανές ότι ο κ. Ακιντζί επιχειρεί να δημιουργήσει τις συνθήκες και προϋποθέσεις για την προώθηση του εναλλακτικού σχεδίου της Τουρκίας για την νόμιμη ανακήρυξη Τουρκικού κράτους στην Κύπρο.

Λυπούμαστε να παρατηρήσουμε ότι αυτό υποβοηθείται με την τακτική και τις υποχωρήσεις του Προέδρου της Δημοκρατίας και των συνεργατών του και όσων στηρίζουν αυτή τη γραμμή.

Λευκωσία, 15 Σεπτεμβρίου 2017

ΑΓΝΟΟΥΜΕΝΟΙ ΕΙΣΒΟΛΗ

Στις 14 Αυγούστου συμπληρώνονται 43 χρόνια από την έναρξη της δεύτερης φάσης της τουρκικής εισβολής στην Κύπρο. Μια νέα τουρκική προέλαση, εν μέσω εκεχειρίας που είχε κηρύξει ο ΟΗΕ με τη σύμφωνο γνώμη της Τουρκίας, η οποία είχε ως αποτέλεσμα την ολοκλήρωση του τουρκικού εγκλήματος με την κατάληψη της Αμμοχώστου, της Μόρφου και της Καρπασίας.

43 ολόκληρα χρόνια μετά, η παρανομία συνεχίζεται και η Τουρκία επιλέγει να αγνοεί επιδεικτικά τα ψηφίσματα του ΟΗΕ που προνοούν επιστροφή της Αμμοχώστου στους νόμιμους κατοίκους της, κατά προτεραιότητα, ανεξάρτητα από την πορεία και την εξέλιξη των συνομιλιών. Αυτή τη θέση δυστυχώς ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας και η κυβέρνηση την έχουν εγκαταλείψει και ενέταξαν την επιστροφή της Αμμοχώστου ως μέρος της λύσης.

Τις μέρες αυτές η σκέψη μας είναι στα κατεχόμενα εδάφη μας. Συμπάσχουμε μαζί με τους πρόσφυγες, τους εγκλωβισμένους και τους συγγενείς των αγνοουμένων μας που συνεχίζουν να βιώνουν τα αποτελέσματα του τουρκικού εγκλήματος. Τιμούμε τους ηρωικούς νεκρούς που αντιστάθηκαν στις ορδές του Αττίλα και ζητούμε άμεση απόδοση δικαιοσύνης.

Καλούμε τον κυπριακό λαό να αγωνιστεί για δικαίωση και να αντισταθεί μη αποδεχόμενος τα δεδομένα που δημιούργησε η εισβολή. Η πολιτική ηγεσία θα πρέπει με όπλο τα ψηφίσματα του ΟΗΕ να απαιτήσει εφαρμογή τους. Η επιστροφή των κατεχόμενων εδαφών στους νόμιμους κατοίκους τους είναι μη διαπραγματεύσιμη και θα πρέπει η αρχή να γίνει από την πόλη της Αμμοχώστου.

Μόνο με αυτό τον τρόπο η Τουρκία θα δείξει την θέλησή της για λύση και τον σεβασμό της στα ψηφίσματά του ΟΗΕ, έναν οργανισμό τον οποίο επικαλείται μόνο όποτε και όταν την συμφέρει.

Η ΕΔΕΚ θα συνεχίσει να αγωνίζεται για τα αυτονόητα που διέπουν κάθε σύγχρονο – ελεύθερο κράτος: τις δημοκρατικές αξίες, την ισότητα και τη δικαιοσύνη, απορρίπτοντας κάθε άδικη ρατσιστική λύση η οποία θα νομιμοποιεί την αδικία και θα θέτει υπό αμφισβήτηση την κυριαρχία της Κυπριακής Δημοκρατίας.

Λευκωσία, 13 Αυγούστου 2017

Η εκπρόσωπος τύπου της ΕΔΕΚ Μαρία Παναγιώτου

Άρθρο Μαρίας Παναγιώτου
Εκπρόσωπος Τύπου ΕΔΕΚ, Μέλος Κ.Ε. ΕΔΕΚ

Το πλαίσιο Γκουτέρες έχει χαρακτηριστεί από κυβερνητικής πλευράς και από τις ηγεσίες ΔΗΣΥ και ΑΚΕΛ ως θετικό και πως οι επικείμενες διαπραγματεύσεις πρέπει να στηρίζονται σε αυτό.

Κατά γενική ομολογία το εν λόγω πλαίσιο αποτελείται από τέσσερα κεφάλαια τα οποία έχουν απροκάλυπτα αρνητικές επιπτώσεις για την ελληνοκυπριακή πλευρά (εκ περιτροπής προεδρία, τέσσερις βασικές ελευθερίες σε Τούρκους πολίτες κ.ά.) και δύο θετικές, εάν δει κανείς το ποτήρι μισογεμάτο. Το θέμα της ασφάλειας αποτελεί το ένα εκ των δύο θετικών στοιχείων.

Ειδικότερα, στις 5 Ιουλίου 2017, ο Γενικός Γραμματέας (Γ.Γ.) σημείωσε τα εξής: «Πιστεύω ότι πρέπει να αρχίσουμε να αναγνωρίζουμε ότι χρειαζόμαστε ένα νέο καθεστώς ασφάλειας και όχι συνέχιση [του υφιστάμενου]. Χρειάζεται να τερματίσουμε το Δικαίωμα Επέμβασης και της Συνθήκη Εγγυήσεων. Χρειάζεται να αντικατασταθούν με ένα νέο σύστημα διαβεβαιώσεων ώστε όλοι οι Κύπριοι να νοιώθουν ασφάλεια. Ένας νέας μηχανισμός εφαρμογής ο οποίος θα εμπλέκει και κάτι εκτός Κύπρου. Οι Εγγυήτριες δεν μπορούν να παρακολουθούν την εφαρμογή των υποχρεώσεών τους».

Τα θετικά στοιχεία που προκύπτουν από το εν λόγω πλαίσιο είναι η συνειδητοποίηση της ανάγκης για κατάργηση του υφιστάμενου συστήματος εγγυήσεως της συνταγματικής νομιμότητας. Εδώ πρέπει να ξεκαθαριστεί και να τονιστεί πως το υφιστάμενο σύστημα δεν προνοεί μονομερή επεμβατικά δικαιώματα όπως λανθασμένα προβάλλεται τόσο από την Τουρκία όσο και από ορισμένους ελληνοκύπριους πολιτικούς οι οποίοι για δικούς τους λόγους υιοθετούν την τουρκική θέση.

Ο Γ.Γ. του ΟΗΕ ορθώς αναγνωρίζει ότι το υπάρχον καθεστώς ασφαλείας (αυτό του 1960) είναι απαρχαιωμένο, αποτυχημένο και δεν μπορεί να συνεχιστεί. Εξάλλου, το γεγονός και μόνο ότι η μια εκ των εγγυητριών δυνάμεων κατέχει παράνομα και για 43 ολόκληρα χρόνια το 37% του κράτους του οποίου την ασφάλεια είχε εγγυηθεί, αποδεικνύει του λόγου το αληθές.

Τα αρνητικά στοιχεία των απόψεων που καταθέτει ο Γ.Γ. για την ασφάλεια προκύπτουν από την ασάφεια μέρους της πρότασης που καταθέτει. Συγκεκριμένα, ο Γ.Γ. αναφέρεται σε ένα νέο σύστημα ασφάλειας στο οποίο αφενός δεν θα συμμετέχουν οι εγγυήτριες δυνάμεις (αυτό είναι ένα θετικό στοιχείο), αφετέρου όμως, τονίζει την ανάγκη αντικατάστασης του υφιστάμενου.

Καταρχήν γιατί αντικατάσταση και όχι κατάργηση του συστήματος ασφάλειας. Η Κυπριακή Δημοκρατία, μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στον 21ο αιώνα δεν χρειάζεται σύστημα εγγύησης ή ασφάλειας για την εφαρμογή του συντάγματος και τη δημοκρατική του λειτουργία.

Ποιό μπορεί να είναι αυτό το σύστημα στο οποίο όλοι οι Κύπριοι θα νιώθουν ασφάλεια; Γνωρίζουμε τόσο από τις δημόσιες δηλώσεις όσο και από τα όσα διέρρευσαν για το τι ακριβώς κατέθεσε στο Κραν Μοντάνα η τουρκική πλευρά. Ξέρουμε πως επιμένει σε παρουσία τουρκικών στρατευμάτων και τουρκικών εγγυήσεων. Ποιά είναι η μέση οδός που θα ικανοποιεί λοιπόν το σύνολο των Κυπρίων; Ολίγον τουρκικές εγγυήσεις και παραμονή αριθμού τουρκικών στρατευμάτων;

Κατά την άποψή μας θα θεωρείτο διπλωματική επιτυχία και θετική εξέλιξη εάν ο Γ.Γ. αναφερόταν σε κατάργηση του συστήματος εγγυήσεων και έμενε μέχρι εκεί. Και αυτό γιατί είναι διαφορετική η εγγύηση της εφαρμογής της συμφωνίας, η οποία είναι επιβεβλημένη από τον ΟΗΕ και την Ε.Ε., και διαφορετική η εγγύηση της συνταγματικής ασφάλειας.

Το γεγονός ότι η Κύπρος είναι μέλος της Ε.Ε., η εφαρμογή του ευρωπαϊκού κεκτημένου χωρίς παρεκκλίσεις σε όλη την επικράτεια του νησιού, αποτελούν την καλύτερη εγγύηση για τη συνταγματική νομιμότητα. Αυτό αυταπόδεικτα καταργεί την ανάγκη εγγυήσεων σε ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό κράτος.

Η αναφορά σε νέο σύστημα εγγυήσεων έρχεται σε αντίθεση με τα πιο πάνω και προϋποθέτει παρεκκλίσεις από το ευρωπαϊκό κεκτημένο. Όσοι λοιπόν επικαλούνται μια ευρωπαϊκή λύση θα πρέπει να είναι ξεκάθαροι και να εμμένουν σε αυτήν, χωρίς ουρές και παραθυράκια που θα αυτό-αναιρούν τα λεγόμενά τους. Πρόνοιες που θα επιτρέπουν στην Τουρκία να επεμβαίνει στα εσωτερικά της Κυπριακής Δημοκρατίας, απλά δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές από τους Ελληνοκύπριους.

Η ασφάλεια σε συνάρτηση με τη λειτουργικότητα του κράτους είναι ίσως οι δύο πλέον σημαντικές πτυχές του Κυπριακού. Η Κυπριακή Δημοκρατία ως το «αδύνατο» μέρος αυτών των συζητήσεων, θ πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτική, τόσο στις προτάσεις που υποβάλλει όσο και στις προτάσεις που αποδέχεται αλλά και στη διαδικασία που ακολουθείται. Και αυτό επειδή τα μέχρι σήμερα δεδομένα επιβεβαιώνουν ότι η διαδικασία είναι εξίσου σημαντική με την ουσία του προβλήματος.

Ο ΥΠΕΞ της Ελλάδας Νίκος Κοτζιάς κάνει δηλώσεις

Χαιρετίζουμε το ότι ο Έλληνας ΥΠΕΞ στη συνέντευξή του στον Φιλελεύθερο τοποθετεί το θέμα στην πραγματική του διάσταση τόσο όσον αφορά τη διαδικασία και την αποτυχία της διάσκεψης όσο και την ουσία του ζητήματος.

Με αφορμή τη συνέντευξη επαναλαμβάνουμε τη θέση που καταθέσαμε και στο τελευταίο Εθνικό Συμβούλιο:

Αυτή τη στιγμή, αν όντων επιθυμούμε να γίνει διάρρηξη του αδιεξόδου με κάμψη της Τουρκικής προκλητικής αδιαλλαξίας, Ελλάδα και Κύπρος πρέπει συντονισμένα να προχωρήσουμε στη διαμόρφωση μιας ενιαίας πολιτικής η οποία να στοχεύει στην αναβάθμιση του γεωστρατηγικού ρόλου Ελλάδας- Κύπρου στο χώρο της Ανατολικής Μεσογείου, ως αντιστάθμισμα του αντίστοιχου Τουρκικού.

Αυτή η γραμμή θα πρέπει να εδράζεται σε 3 επίπεδα:
1. Πολιτικό επίπεδο με συγκεκριμένες δράσεις στα Ηνωμένα Έθνη, ΕΕ και με διεθνή βήματα.
2. Στο ενεργειακό με αξιοποίηση τις συνεργασίες με τις χώρες της περιοχής και προώθηση της διαδικασίας οριοθέτησης της ΑΟΖ μεταξύ των 2 χωρών.
3 Με την ενίσχυση και την αναβάθμιση της στρατιωτικής ισχύος.

Λευκωσία, 23 Ιουλίου 2017

Ο ΥΠΕΞ της Τουρκίας Μελβούτ Τσαβούσογλου και ο Πρόεδρος του Ψευδοκράτους Μουσταφά Ακκιντζί

Τα σημερινά δημοσιεύματα για τα τέσσερα βήματα που αποφασίστηκαν ανάμεσα στον κατοχικό ηγέτη, κ. Ακιντζί και τον Τούρκο ΥΠΕΞ, επιβεβαιώνουν τις προθέσεις της Τουρκίας και του κατοχικού καθεστώτος.

Υπενθυμίζουμε τη συμφωνία του 1979 για άμεση επιστροφή της πόλης της Αμμοχώστου στους νόμιμους κατοίκους ανεξάρτητα από την πορεία των διαπραγματεύσεων, κάτι που δεν το έχουν πράξει, καθώς επίσης και σχετικά ψηφίσματα των Ηνωμένων Εθνών.

Στην περίπτωση που οι δηλώσεις αυτές ενεργοποιηθούν τότε η Κυπριακή Κυβέρνηση πρέπει να λάβει άμεσα μέτρα:

1. Να μην προχωρήσει στο άνοιγμα νέων οδοφραγμάτων και κυρίως σε εκείνο της Δερύνειας.
2. Να καταγγείλει διεθνώς την Τουρκία για την παραβίαση της συμφωνίας της 3ης Βιέννης
3. Να λάβει πρόσθετα μέτρα που έχουν σχέση με ΕΕ .

Λευκωσία, 22 Ιουλίου 2017

Αντικατοχική Εκδήλωση ΕΔΕΚ Λάρνακας

Η ΕΔΕΚ σε συνεργασία με τις επαρχιακές επιτροπές και τις τοπικές οργανώσεις του κόμματος, διοργανώνει τις πιο κάτω αντικατοχικές εκδηλώσεις και καλεί όλους εσάς να παρευρεθείτε για να καταδικάσουμε το προδοτικό πραξικόπημα και την τουρκική Εισβολή του 1974, για να στείλουμε ξανά το αίτημά μας για απελευθέρωση και για μια δίκαιη, δημοκρατική και βιώσιμη λύση:

  • Σάββατο 15 Ιουλίου στις 10.15π.μ. στο Μνημείο του πρωτομάρτυρα της Δημοκρατίας, Κόκου Φωτίου, στη Λάρνακα. Στην εκδήλωση θα μιλήσει η Αναπληρωτής Πρόεδρος της ΕΔΕΚ, Μαρία Βασιλειάδου.
  • Τετάρτη 18 Ιουλίου στις 8.00μ.μ. στην πλατεία Γεροσκήπου. Την εκδήλωση θα χαιρετίσει ο Σύνδεσμος Αντιστασιακών Γεροσκήπου και ο Νικόλας Παπαδόπουλος, υποψήφιος Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας. Θα ακολουθήσει ομιλία από τον Πρόεδρο της ΕΔΕΚ, Μαρίνο Σιζόπουλο.
  • Τετάρτη 19 Ιουλίου και ώρα 8:00μ.μ . στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Αμμοχώστου στην Δερύνεια. Την εκδήλωση θα χαιρετίσουν ο Λευτέρης Ανδρέου, Ά Αντιπρόεδρος της ΕΔΕΚ, ο Μαρίνος Σιζόπουλος, Πρόεδρος της ΕΔΕΚ και ο Νικόλας Παπαδόπουλος, Υποψήφιος Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας. Η εκδήλωση θα ολοκληρωθεί με καλλιτεχνικό πρόγραμμα.
  • Στις 20 Ιουλίου στις 7.30μ.μ. τα κόμματα ΔΗΚΟ, ΕΔΕΚ και Αλληλεγγύη συνδιοργανώνουν αντικατοχική εκδήλωση στο Άγαλμα της Ελευθερίας. Στην εκδήλωση θα μιλήσει ο Νικόλα Παπαδόπουλος, Υποψήφιος Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας.

nikolas-eleni-marinos

ΠΡΟΤΑΣΗ

 

ΤΟΥ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ,

ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΣΟΣΙΑΛΔΗΜΟΚΡΑΤΩΝ ΕΔΕΚ

ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ

 

 ΕΠΙ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΓΓΥΗΣΕΩΝ

 

Η μέχρι σήμερα εμπειρία από τη συνολική συμπεριφορά της Τουρκίας καταδεικνύει ότι είναι κράτος το οποίο είναι αναξιόπιστο. Δεν έχει τηρήσει διεθνείς δεσμεύσεις και υποχρεώσεις που έχει αναλάβει. Αμφισβητεί τη Διεθνή Συνθήκη της Λωζάνης και δεν έχει ακόμα εφαρμόσει τη Συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Ένωση όσον αφορά τις πρόνοιες που αφορούν την Κυπριακή Δημοκρατία.

 

Παρά το γεγονός ότι τα τρία κόμματα διαφωνούμε με την Πενταμερή Διάσκεψη για τους λόγους που πολλές φορές δημόσια αναφέραμε, λόγω της κρισιμότητας στη διαδικασία των συνομιλιών καταθέτουμε τις ακόλουθες προτάσεις με στόχο την ενίσχυση της διαπραγματευτικής μας θέσης και την αποφυγή κινδύνων που μπορεί να προκύψουν στο ζωτικής σημασίας για την Κύπρο κεφάλαιο της ασφάλειας και των εγγυήσεων.

 

1.      Πλήρης και μόνιμη κατάργηση οποιουδήποτε επεμβατικού ή εγγυητικού δικαιώματος τρίτης χώρας που θα αφορά είτε το σύνολο είτε τμήμα της Κυπριακής επικράτειας.

 

2.      Τα επεμβατικά και εγγυητικά δικαιώματα πρέπει να καταργηθούν πριν από την παραπομπή της όποιας Συμφωνίας Λύσης σε δημοψήφισμα. Το ίδιο πρέπει να ισχύσει και με τη Συνθήκη Συμμαχίας του 1960.

 

3.      Πλήρης αποχώρηση του συνόλου των ξένων στρατιωτικών δυνάμεων από το νησί πριν από την έναρξη εφαρμογής της λύσης.

 

4.      Κατά την εφαρμογή της λύσης, στο έδαφος της Κυπριακής Δημοκρατίας πρέπει να βρίσκονται μόνο οι κοινές Κυπριακές Ένοπλες Δυνάμεις, οι οποίες θα συνεπικουρούνται στο έργο τους από μια κατά το μέγιστο ισάριθμη δύναμη επιτήρησης/επιβολής της Συμφωνίας υπό την αιγίδα του ΟΗΕ ή εναλλακτικά του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, χωρίς τη συμμετοχή στρατιωτικών δυνάμεων από τις τέως Εγγυήτριες Δυνάμεις.

 

5.      Η εφαρμογή της Συμφωνίας σε ότι αφορά την πλήρη αποχώρηση των ξένων στρατευμάτων προϋποθέτει τη σύσταση Κοινής Στρατιωτικής Επιτροπής (ΚΣΕΠ) από την Ελλάδα, την Τουρκία και την Κυπριακή Δημοκρατία, της οποίας θα προεδρεύει ο ΟΑΣΕ (Οργανισμός για την Ασφάλεια και τη Συνεργασία στην Ευρώπη) και στην οποία θα συμμετάσχουν ανώτεροι αξιωματικοί από την UNFICYP, την EU Military Committee του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, την Τουρκία, την Ελλάδα και την Εθνική Φρουρά.

 

6.      Έργο της ΚΣΕΠ θα είναι η διαπίστωση και καταγραφή (εντός εύλογου χρονικού διαστήματος) του συνόλου του ενεργού στρατιωτικού προσωπικού, των εφέδρων, καθώς και του αριθμού και των τύπων του οπλισμού που διαθέτουν οι Ελληνικές δυνάμεις, η Εθνική Φρουρά, καθώς και οι Τουρκικές και Τ/Κ στρατιωτικές δυνάμεις. Ο κατάλογος των ανωτέρω στρατιωτικών δυνάμεων, θα παραδοθεί από την ΚΣΕΠ στα τρία άμεσα ενδιαφερόμενα μέρη και θα διαβιβασθεί στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο και το Συμβούλιο Ασφαλείας του Ο.Η.Ε., προκειμένου η Τουρκία, η Ελλάδα και η Κυπριακή Δημοκρατία να μπορούν να διαπραγματευθούν επί αντικειμενικών και αντικειμενικά επαληθεύσιμων δεδομένων το χρονοδιάγραμμα απόσυρσης των δυνάμεων και του οπλισμού τους.

 

7.      Το χρονοδιάγραμμα αποχώρησης των ξένων στρατευμάτων και του οπλισμού τους όπως και η διαδικασία επαλήθευσης της αποχώρησης, θα πρέπει να έχουν συμφωνηθεί πριν τη διεξαγωγή του δημοψηφίσματος και να αποτελέσουν ειδικό παράρτημα της Συμφωνίας Λύσης. Σε περίπτωση που αυτό δεν καταστεί δυνατόν, δεν θα διεξαχθεί το δημοψήφισμα.

 

8.      Μετά την υπογραφή της συμφωνίας το έργο της ΚΣΕΠ θα είναι η παρακολούθηση, ο έλεγχος και η επαλήθευση της πλήρους αποχώρησης των ξένων στρατιωτικών δυνάμεων και του οπλισμού τους σύμφωνα με το καθορισμένο χρονοδιάγραμμα.

 

9.      Το συμφωνημένο χρονοδιάγραμμα αποχώρησης πρέπει να προνοεί την έναρξη αποχώρησης των ξένων στρατευμάτων πριν από το δημοψήφισμα. Η δε διαδικασία αποχώρησης πρέπει να ολοκληρωθεί πριν από την ημέρα εφαρμογής της λύσης.

 

10.  Στο Σχέδιο Λύσης θα πρέπει να καταγράφεται σαφώς ότι στο διάστημα που θα μεσολαβεί μεταξύ του δημοψηφίσματος και της εφαρμογής της λύσης, κατά το οποίο θα πρέπει να υλοποιηθεί η αποχώρηση των στρατευμάτων, θα εξακολουθήσει να βρίσκεται σε ισχύ το σημερινό καθεστώς. Για αυτό ακριβώς το λόγο, στο πρώτο άρθρο της Συμφωνίας Λύσης πρέπει να καταγράφεται με σαφήνεια ότι η Κυπριακή Δημοκρατία θα συνεχίσει ως έχει. Το περιεχόμενο της Συμφωνίας που θα παραχωρεί εξουσίες στους Τ/Κ δεν θα εφαρμοστεί έως ότου η Τουρκία τηρήσει τις κατωτέρω υποχρεώσεις της σε σχέση με την ασφάλεια (ο κατάλογος δεν είναι εξαντλητικός):

 

α. Tην ολοκλήρωση της απόσυρσης των στρατιωτικών της δυνάμεων και του οπλισμού της από την Κύπρο.

β. Tην αναγνώριση της Κυπριακής Δημοκρατίας όπως υποχρεούται να κάνει με βάση τις υποχρεώσεις της έναντι της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

γ. Tην υπογραφή και κύρωση από την Τουρκική Εθνοσυνέλευση της συμφωνίας οριοθέτησης ΑΟΖ μεταξύ Τουρκίας και Κυπριακής Δημοκρατίας η οποία θα έχει εγκριθεί ως παράρτημα της Συμφωνίας Λύσης.

 

11.  Ψηφίσματα υποστήριξης για την εφαρμογή της Συμφωνίας Λύσης από  το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, το Ευρωκοινοβούλιο ή το Συμβούλιο Ασφαλείας του Ο.Η.Ε. μπορούν να λειτουργήσουν ενισχυτικά, δεν μπορούν όμως να υποκαταστήσουν ούτε τη Συμφωνία,  ούτε  τη συνέχιση της Κυπριακής Δημοκρατίας.

 

12.  Η εγγύηση για την εφαρμογή της Συμφωνίας πρέπει να βρίσκεται εντός της ίδιας της Συμφωνίας ως ειδικό παράρτημα που θα εγκριθεί στο δημοψήφισμα. Εάν μετά την παρέλευση εύλογα σύντομου χρονικού διαστήματος οι υποχρεώσεις της Τουρκίας δεν θα έχουν εκπληρωθεί κατά τρόπο που να ικανοποιεί την Κυπριακή Δημοκρατία, το Σχέδιο Λύσης δεν θα εφαρμοσθεί.

 

yildirim

Η στάση της Τουρκίας δεν θα κριθεί από φραστικές και λεκτικές διακηρύξεις αλλά από την πραγματική  στάση και βούληση που θα επιδείξει στις συνομιλίες. Η μέχρι στιγμής εμπειρία επιβεβαιώνει τεράστια απόσταση ανάμεσα στα λόγια και στα έργα της κατοχικής δύναμης.

Δεν θα μπούμε στη λογική της ερμηνείας. Η εμπλοκή σε αχρείαστες συζητήσεις ερμηνείας των όσων δήλωσε ο Τούρκος πρωθυπουργός στην Αθήνα πετυχαίνουν μόνο τον αποπροσανατολισμό μας από την κρίσιμη φάση που βρίσκεται το κυπριακό και από τις ευθύνες που έχει η Τουρκία.

Λευκωσία, 20 Ιουνίου 2017

ΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ

Η δήλωση του ΥΠΕΞ είναι σαφέστατη. Η θέση του Προέδρου της Δημοκρατίας ποια είναι;

Σε σχέση με την επικείμενη Διάσκεψη ο ΥΠΕΞ Ι.Κασουλίδης, δήλωσε χθες (βλ. εφημ. «Ο Φιλελεύθερος») ότι «αν είναι να πάμε εκεί και οι Τούρκοι να επιμένουν σε εγγυήσεις και στρατεύματα και επεμβατικά δικαιώματα ενώ εμείς να λέμε αυτό που προπαγανδίζουν (μηδέν-μηδέν) τότε δεν κάνουμε τίποτα».

Στην ουσία ο ΥΠΕΞ υποδηλώνει ότι η δική μας πλευρά πηγαίνει στις συνομιλίες έτοιμη να δεχθεί ενδεχομένως κατάληξη που να μην προβλέπει κατάργηση των εγγυήσεων και αποχώρηση του συνόλου των στρατευμάτων πριν την εφαρμογή της λύσης.

Η δήλωση του ΥΠΕΞ είναι σαφέστατη. Η θέση του Προέδρου της Δημοκρατίας ποια είναι;

Λευκωσία, 17 Ιουνίου 2017

ΧΑΜΕΝΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΔΗΜ ΕΣΤΙΑ

Προσκαλείστε στην παρουσίαση του βιβλίου του πρώην Υπουργού Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξης, Δώρου Θεοδώρου, «Κυπριακό «Χαμένες» και χαμένες ευκαιρίες».
Η παρουσίαση θα γίνει αύριο Τρίτη, 13 Ιουνίου, στις 19:45 στη Δημοσιογραφική Εστία.

Την εκδήλωση θα χαιρετίσουν οι Γιαννάκης Μάτσης, Πρώην Πρόεδρος ΔΗΣΥ, Νικόλας Παπαδόπουλος, Υποψήφιος Πρόεδρος Κυπριακής Δημοκρατίας.

Σχετικά με το βιβλίο θα αναφερθούν οι Χρήστος Ιακώβου, Διευθυντής ΚΥ.ΚΕΜ και Χρήστος Κληρίδης, Δικηγόρος, Πρώην Βουλευτής.

Την εκδήλωση θα συντονίζει η Σκεύη Σταύρου, Διευθύντρια Σύνταξης Εφ. «Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ».

ow.ly/NAVH30cvZgb

 

 

Λευκωσία, 12 Ιουνίου, 2017