ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΚΥΠΡΙΑΚΟ

Ο ΠτΔ Νίκος Αναστασιάδης στο Κραν Μοντανά

Η οργή του Προέδρου της Δημοκρατίας έναντι του εκπροσώπου του Γενικού Γραμματέα στην Κύπρο, κ. Άιντα, μπορεί να δικαιολογηθεί μόνο στο πλαίσιο της προεκλογικής τακτικής του Προέδρου της Δημοκρατίας, δεδομένου ότι θα έπρεπε να γνωρίζει ήδη τη στάση και συμπεριφορά του κ. Άιντα λόγω:

  • της μεροληπτικής στάσης που τήρησε κατ’ επανάληψη τα τελευταία δύο χρόνιά
  • των συνεχών προειδοποιήσεων που του είχαμε απευθύνει για τη στάση και συμπεριφορά του.

Μεγάλη είναι και η ευθύνη του Προέδρου της Δημοκρατίας για το ότι ενώ έπρεπε να γνωρίζει τη στάση και συμπεριφορά του κ. Άιντα, απεδέχθη:

  • μετά το δείπνο της 4ης Ιουνίου στη Νέα Υόρκη να ετοιμάσει το «κοινό έγγραφο» το οποίο στην ουσία κανείς δεν αποδέχθηκε, καθώς επίσης και
  • να αποτυπώσει σε έγγραφο στο Κραν Μοντάνα τα ερωτήματα – πλαίσιο τα οποία έθεσε κατά τη διάρκεια του πρώτου δείπνου ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ.

Η ευθύνη του κ. Αναστασιάδη εστιάζεται και στο ότι δεν έλαβε κανένα μέτρο και επέτρεψε στον κ. Άιντα να οδηγήσει την πλευρά μας σε μία πενταμερή διάσκεψή τόσο στη Γενεύη όσο και στο Κραν Μοντάνα, χωρίς να υπάρξει επαρκής προετοιμασία και χωρίς να εγγυάται ότι θα υπάρχει στοιχειώδης προϋπόθεση επιτυχίας.

Με αυτή την ευκαιρία όμως, θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ότι τον Μάρτιο του 2016 το προεδρικό περιβάλλον λοιδορούσε τον Πρόεδρο της ΕΔΕΚ και αμφισβητούσε την ειλικρίνειά του για την ενημέρωση που προέβη στο κοινό σε σχέση με το τι είχε αποδεχθεί ως συγκλίσεις και συμφωνία στο πλαίσιο των συνομιλιών ο Πρόεδρος Αναστασιάδης.

Θυμίζουμε πως ο Πρόεδρος της ΕΔΕΚ υποχρεώθηκε να αναγνώσει μέρος και όχι να δώσει στη δημοσιότητα τα πρακτικά του Εθνικού Συμβουλίου, για να προασπίσει την υπόληψη και την πολιτική του αξιοπιστία, την οποία το προεδρικό αμφισβητούσε.

Τον Μάρτιο του 2017 υπήρξε οργή κα σωρεία αδικαιολόγητων αντιδράσεων από την πλευρά του Προέδρου της Δημοκρατίας και του προεδρικού. Τώρα εν της παπαθκιάς τα ξύλα;

 

Λευκωσία, 25 Ιουλίου 2017

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Νίκος Αναστασιάδης μαζί με τον Έστερ Μπαρθ Άιντα

Η μεροληπτική στάση του κ. Άιντα υπέρ των τουρκικών θέσεων είχε παρατηρηθεί και επιβεβαιωθεί τόσο κατά την πενταμερή διάσκεψη της Γενεύης όσο και κατά την πενταμερή του Κραν Μοντάνα.

Είναι επίσης επιβεβαιωμένο πως για την αποτυχία της διάσκεψης έχει σημαντικό μερίδιο ευθύνης ο κ. Άιντα αφού δεν προχώρησε σε καλή προετοιμασία και διαχείριση.

Σημειώνουμε πως για τη μεροληπτική συμπεριφορά του κ. Άιντα αλλά και τα επαναλαμβανόμενα ψεύδη που ξεστομίζει (χαρακτηριστικό παράδειγμα η συνέντευξη στον Πολίτη, 23/7/2017), μεγάλο μερίδιο ευθύνης έχει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας που ανέχεται τις απαράδεκτες ενέργειές του, δίνοντας μάλιστα και την έγκρισή του στην ανάληψη από μέρος του κ. Άιντα επικίνδυνων πρωτοβουλιών, όπως ήταν το περιβόητο «κοινό έγγραφο».

Όπως πολλές φορές διατυπώσαμε, ο κ. Άιντα δεν θεωρείται αξιόπιστος εκπρόσωπος του ΟΗΕ. Ευχόμαστε και ελπίζουμε πως κατά τη σημερινή συνάντηση του Προέδρου της Δημοκρατίας με τον κ. Άιντα, θα ζητηθεί η αντικατάστασή του, καθώς επίσης και η αλλαγή του ρόλου του ΟΗΕ που θα πρέπει να προσαρμοστεί στην προώθηση και εφαρμογή των ψηφισμάτων αλλά και του καταστατικού χάρτη του ΟΗΕ.

Λευκωσία, 24 Ιουλίου 2017

Ο ΥΠΕΞ της Ελλάδας Νίκος Κοτζιάς κάνει δηλώσεις

Χαιρετίζουμε το ότι ο Έλληνας ΥΠΕΞ στη συνέντευξή του στον Φιλελεύθερο τοποθετεί το θέμα στην πραγματική του διάσταση τόσο όσον αφορά τη διαδικασία και την αποτυχία της διάσκεψης όσο και την ουσία του ζητήματος.

Με αφορμή τη συνέντευξη επαναλαμβάνουμε τη θέση που καταθέσαμε και στο τελευταίο Εθνικό Συμβούλιο:

Αυτή τη στιγμή, αν όντων επιθυμούμε να γίνει διάρρηξη του αδιεξόδου με κάμψη της Τουρκικής προκλητικής αδιαλλαξίας, Ελλάδα και Κύπρος πρέπει συντονισμένα να προχωρήσουμε στη διαμόρφωση μιας ενιαίας πολιτικής η οποία να στοχεύει στην αναβάθμιση του γεωστρατηγικού ρόλου Ελλάδας- Κύπρου στο χώρο της Ανατολικής Μεσογείου, ως αντιστάθμισμα του αντίστοιχου Τουρκικού.

Αυτή η γραμμή θα πρέπει να εδράζεται σε 3 επίπεδα:
1. Πολιτικό επίπεδο με συγκεκριμένες δράσεις στα Ηνωμένα Έθνη, ΕΕ και με διεθνή βήματα.
2. Στο ενεργειακό με αξιοποίηση τις συνεργασίες με τις χώρες της περιοχής και προώθηση της διαδικασίας οριοθέτησης της ΑΟΖ μεταξύ των 2 χωρών.
3 Με την ενίσχυση και την αναβάθμιση της στρατιωτικής ισχύος.

Λευκωσία, 23 Ιουλίου 2017

Εστερ Μπαρθ Αιντα

Παρατηρήθηκε στη Γενεύη και επιβεβαιώθηκε στο Κραν Μοντάνα πως ο ρόλος του κ. Άιντα ήταν μεροληπτικός υπέρ των Τουρκικών θέσεων. Για την αποτυχία της διάσκεψης οι ευθύνες του είναι πάρα πολύ μεγάλες γιατί ακριβώς δεν υπήρξε καλή προετοιμασία αλλά ούτε και καλός τρόπος διαχείρισης.

Δεν θεωρούμε ότι ο κ. Αίντα μπορεί να αποτελέσει έναν αξιόπιστο εκπρόσωπο του ΟΗΕ. Στο πλαίσιο ακριβώς της αλλαγής μεθοδολογίας και τακτικής θα πρέπει να ζητηθεί η αντικατάστασή του κ. Άιντα καθώς επίσης και η αλλαγή του ρόλου του ΟΗΕ που θα πρέπει να προσαρμοστεί στην προώθηση και εφαρμογή των ψηφισμάτων αλλά και του καταστατικού χάρτη του ΟΗΕ.

Σημειώνουμε πως για τη συμπεριφορά του κ. Άιντα μεγάλο μερίδιο ευθύνης έχει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας που ανεχόταν τη μεροληπτική του στάση και τα επαναλαμβανόμενα ψέματά του. Απόδειξη για αυτό η αναφορά του Έλληνα ΥΠΕΞ στο ότι «επιτρέψαμε [στον Άιντα] να λέει για μεγάλο χρονικό διάστημα πολλαπλά ψέματα» (βλ. Φιλελεύθερος, 23/7/2017).

Λευκωσία, 23 Ιουλίου 2017

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Νίκος Αναστασιάδης

Στις 19 Ιουνίου και στις 12 Ιουλίου ο Υπουργός Εξωτερικών της κυβέρνησης Αναστασιάδη δήλωσε πως το «μηδέν στρατός και μηδέν εγγυήσεις» είναι σλόγκαν και προπαγάνδα της Τουρκίας.

Στις 18 Ιουλίου ο Πρόεδρος Αναστασιάδης δήλωσε στο Πολιτικό γραφείο του ΔΗΣΥ «ότι είναι έτοιμος για διαπραγμάτευση νοουμένου ότι θα γίνουν αποδεχτές θέσεις-κλειδιά τις οποίες υιοθέτησε ο ΓΓ των Ηνωμένων Εθνών. Όπως: Η δημιουργία ενός φυσιολογικού κράτους, μηδέν εγγυήσεις, μηδέν στρατός, μηδέν επεμβατικά δικαιώματα» (βλ. Φιλελεύθερος, 19/7/2017).

Στις 21 Ιουλίου ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος δήλωσε πως «Δεν είναι η θέση μας μηδέν εγγυήσεις – μηδέν στρατεύματα» (βλ. Αλήθεια, 22/7/2017).

Στο κυβερνητικό στρατόπεδο επικρατεί αλαλούμ ως προς τις θέσεις τους. Είναι δεδομένο πως οι θέσεις τις κυβέρνησης για τη διεθνή πτυχή του Κυπριακού δεν είναι ξεκάθαρες. Αυτό προκαλεί πρόσθετες ανησυχίες από τη στιγμή που η Τουρκία έχει ξεκάθαρες και σταθερές θέσεις.

Λευκωσία, 22 Ιουλίου 2017

Ο ΥΠΕΞ της Τουρκίας Μελβούτ Τσαβούσογλου και ο Πρόεδρος του Ψευδοκράτους Μουσταφά Ακκιντζί

Τα σημερινά δημοσιεύματα για τα τέσσερα βήματα που αποφασίστηκαν ανάμεσα στον κατοχικό ηγέτη, κ. Ακιντζί και τον Τούρκο ΥΠΕΞ, επιβεβαιώνουν τις προθέσεις της Τουρκίας και του κατοχικού καθεστώτος.

Υπενθυμίζουμε τη συμφωνία του 1979 για άμεση επιστροφή της πόλης της Αμμοχώστου στους νόμιμους κατοίκους ανεξάρτητα από την πορεία των διαπραγματεύσεων, κάτι που δεν το έχουν πράξει, καθώς επίσης και σχετικά ψηφίσματα των Ηνωμένων Εθνών.

Στην περίπτωση που οι δηλώσεις αυτές ενεργοποιηθούν τότε η Κυπριακή Κυβέρνηση πρέπει να λάβει άμεσα μέτρα:

1. Να μην προχωρήσει στο άνοιγμα νέων οδοφραγμάτων και κυρίως σε εκείνο της Δερύνειας.
2. Να καταγγείλει διεθνώς την Τουρκία για την παραβίαση της συμφωνίας της 3ης Βιέννης
3. Να λάβει πρόσθετα μέτρα που έχουν σχέση με ΕΕ .

Λευκωσία, 22 Ιουλίου 2017

Ο ΠτΔ Νίκος Αναστασιάδης κάνει δηλώσεις στο Κραν Μονταμά

Απόλυτα κατανοητός ο λόγος για τον οποίο ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας επιχειρεί να δικαιολογήσει την λανθασμένη τακτική που ακολούθησε στις συνομιλίες και την κρίσιμη κατάσταση στην οποία έθεσε την Κυπριακή Δημοκρατία, προσπαθώντας σκόπιμα να αποσιωπήσει πραγματικότητες όπως:

  1. Τους λόγους που αποδέχθηκε πενταμερή διάσκεψη και εξαφάνισε την Κυπριακή Δημοκρατία.
  2. Το ότι δεν τοποθετείται στο εάν συνεχίζει να μοιράζεται τα ίδια οράματα με τον κατοχικό ηγέτη, κ. Ακιντζί.
  3. Το κατά πόσο εξακολουθεί να πιστεύει ότι η Τουρκία έχει καλή θέληση για την επίλυση κυπριακού όπως διατεινόταν μέχρι πρόσφατα.

Ήδη με τα όσα έχει αποδεχθεί, έχει καταστήσει, σε περίπτωση λύσης, την Κύπρο τουρκικό προτεκτοράτο, αφού στην πρότασή του πρότεινε:

  1. Παραμονή τουρκικών στρατευμάτων και μετά τη λύση
  2. Εκ περιτροπής προεδρία
  3. Νομιμοποίηση αριθμού εποίκων μεγαλύτερου από τον αριθμό των Τουρκοκυπρίων
  4. Αριθμητική εξίσωση σε πλείστα θεσμικά όργανα του κράτους
  5. Θετική ψήφο των Τουρκοκυπρίων σε θεσμικά όργανα του κράτους εκεί και όπου δεν υπάρχει αριθμητική εξίσωση

Πιθανή μετατροπή των Ελληνοκυπρίων σε μειοψηφία στους μηχανισμούς επίλυσης αδιεξόδων.

Στην ουσία, στην προσπάθειά του να κατοχυρώσει δήθεν την πολιτική ισότητα των Τουρκοκυπρίων, δημιούργησε πολιτική ανισότητα για τους Ελληνοκύπριους και από πλειοψηφία έχει αποδεχθεί να μετατραπούν σε μειοψηφία.

Τέλος, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας πρέπει να απαντήσει και σε ένα ακόμη ερώτημα σχετικό με τις προτάσεις υποχώρησης που κατέθεσε στο Κραν Μοντάνα τις οποίες ισχυρίζεται ότι απέσυρε: εάν οποιοδήποτε Οργανισμός, όπως ο ΟΗΕ, ή η τουρκική πλευρά καταθέσουν αυτές τις προτάσεις στο τραπέζι των συνομιλιών, θα τις αποδεχθεί ή θα τις απορρίψει;

Λευκωσία, 21 Ιουλίου 2017

Επίτιμος Πρόεδρος και Ιδρυτής ΕΔΕΚ Βάσος Λυσσαρίδης

Ένοχοι και συνένοχοι αθώοι και συναθώοι, υπεύθυνοι και συνυπεύθυνοι, αγωνιστές και τότε απόντες, συναγωνιστές ζώντες και τεθνεότες μαρτυρούμε τις οδυνηρές συνέπειες της προδοσίας.

Έστω και έτσι πρέπει να βρισκόμαστε σε συμπαράταξη για να αποκλείσουμε περαιτέρω δεινά και να απαλλαγούμε από την κατοχή, τους εποίκους και προσβλητικές εγγυήσεις με συμμετέχοντες τους ένοχους, τους καταχτητές.

Επιβάλλεται ένα μέτωπο αντίστασης και μια νέα πανεθνική στρατηγική που θα προβάλλει ανάγλυφη την υφή του Κυπριακού προβλήματος. Επιβάλλεται η ανάλυση των Τουρκικών στόχων και η εγκατάλειψη της ευσεβοποθικής αναμονής κινήσεων καλής θέλησης από την Τουρκία.

Ποιοι οι Τουρκικοί στόχοι, οι οποίοι άλλωστε με ωμότητα προβάλλονται.

Διχοτόμηση του Αιγαίου, Κυπροποίηση της Θράκης και Αλεξανδρετοποίηση της Κύπρου.

Αλλαγή του σκηνικού μπορεί να επέλθει με αξιοποίηση των εμπλεκομένων συμφερόντων στην νευραλγική μας περιοχή και με τη δημιουργία συνθηκών ώστε η εμμονή της Τουρκίας στους στόχους της να έχει αρνητικές επιπτώσεις στα ευρύτερα της συμφέροντα.

Ενδιάμεσος στόχος είναι η δημιουργία ενός ελεγχόμενου, πολυκηδεμονευόμενου μεταποικιοκρατικού μορφώματος. Οι δυνάμεις της αντίστασης πρέπει να βρεθούν επί κεφαλής στον αγώνα για νέα ελπιδοφόρα πορεία.

Σ΄αυτή την ιστορική φάση πιστοί στην ρήτρα ότι ούτε ο θάνατος δεν είναι δικαιολογητικό απουσίας, δηλώνουμε παρόντες.

Όσοι πιστοί. —————-

ΟΗΕ - Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών

Ο ρόλος του ΟΗΕ είναι:

στη βάση του καταστατικού χάρτη και των ψηφισμάτων του Οργανισμού να κρίνει κάθε φορά αν οι προτάσεις που κατατίθενται είναι εντός ή εκτός αυτού του πλαισίου. Όσες προτάσεις βρίσκονται εκτός του πλαισίου πρέπει να αποσύρονται.
Ως εκ τούτου, ο ρόλος του ΟΗΕ δεν είναι διαιτητικός ούτε πρέπει να δρα ως γεφυροποιός των όποιων προτάσεων κατατίθενται.

 

Λευκωσία, 20 Ιουλίου 2017

Εισβολή της Τουρκίας στην Κύπρο Ιούλιος 1974
43 χρόνια μετά το έγκλημα του 1974 οφείλουμε στο πλαίσιο της αποκατάστασης της ιστορικής αλήθειας να αποκαλύψουμε το πλέγμα της συνομωσίας. Oχι για σκοπούς ανάξεσης του διχασμού, αλλά επειδή ο λαός μας πρέπει να γνωρίζει ποιοι και γιατί τον πρόδωσαν, ποιοι και πόσοι τον υπερασπίσθηκαν.
43 χρόνια μετά οφείλουμε να επαναλάβουμε πως ήδη από τη δεκαετία του 1960 η Τουρκία προσπαθεί να επιβάλει τους στόχους της οι οποίοι δεν είναι η λύση του κυπριακού ούτε η διασφάλιση προνομίων στους Τουρκοκύπριους, αλλά η ολική κατάληψη της πατρίδας μας. Τελικός στόχος της Τουρκίας η ενδιάμεση λύση, η διζωνική ομοσπονδία με γεωγραφικό διαχωρισμό και η αλλοίωση της δημογραφικής αναλογίας με τον εποικισμό. Αυτό το οποίο δεν κατόρθωσαν στρατιωτικά να επιτύχουν το 1974, οι ίδιοι κύκλοι επιχείρησαν να το εφαρμόσουν  πολιτικά  το 2004  με το γνωστό σχέδιο Ανάν, το οποίο ο λαός μας απέρριψε.

Τα αποτελέσματα της εγκληματικής συνομωσίας του 1974 εξακολουθούν να είναι οδυνηρά και ορατά: η παράνομη κατοχή του 36,2% της πατρίδας μας από την Τουρκία, ο ξεριζωμός χιλιάδων συμπατριωτών μας, οι εν ψυχρώ δολοφονίες, το εθνικό ξεκαθάρισμα, οι αγνοούμενοι, ο σφετερισμός των περιουσιών και των πλουτοπαραγωγικών πόρων του τόπου μας, η λεηλασία της χιλιόχρονης πολιτιστικής μας κληρονομιάς, η σημαία της κατοχής στον Πενταδάκτυλό μας.

Σε αυτές τις δύσκολες στιγμές η σκέψη μας στρέφεται σε αυτούς που όρθωσαν το ανάστημά τους και αντιστάθηκαν στον ξένο εισβολέα διασώζοντας την αξιοπρέπεια του λαού μας. Η θυσία των ηρώων μας είναι η παρακαταθήκη του αγώνα μας και η θύμηση για το χρέος που έχουμε για συνεχή αγώνα μέχρι την απελευθέρωση.

Με αφορμή αυτή τη θλιβερή επέτειο η ΕΔΕΚ τονίζει ότι παραμένει προσηλωμένη στον εθνικό στόχο της απελευθέρωσης και απευθύνει ξανά μήνυμα αγώνα και ενότητας. Αγώνα στο όνομα των χιλιάδων επώνυμων και ανώνυμων ηρώων της κυπριακής ελευθερίας για δημοκρατική, δίκαιη και λειτουργική  λύση που να διασφαλίζει στις μελλοντικές γενιές ασφάλεια. Αγώνα για μια Κυπριακή Δημοκρατία στην οποία όλοι οι νόμιμοι κάτοικοι να απολαμβάνουν τα ίδια δικαιώματα, χωρίς διακρίσεις και εθνοτικούς ή θρησκευτικούς διαχωρισμούς, χωρίς παρεκκλίσεις από το Ευρωπαϊκό Κεκτημένο. Αγώνα για να αποκλεισθεί διαπαντός το ενδεχόμενο τρίτες χώρες και κύρια η κατοχική Τουρκία να ασκούν άμεσα ή έμμεσα κηδεμονία στη λειτουργία του κράτους. Αγώνα για μια λύση που να δημιουργεί τις προϋποθέσεις για ασφάλεια και πρόοδο του κυπριακού λαού.

Για να το πετύχουμε αυτό επιβάλλεται να σταματήσουν οι συνεχείς υποχωρήσεις οι οποίες δεν οδηγούν σε δίκαιη, δημοκρατική και λειτουργική λύση αλλά υπονομεύουν την υπόσταση της Κυπριακής Δημοκρατίας, υποβαθμίζουν ή διαγράφουν την κατοχή και νεκρανασταίνουν σχέδια λύσης που απέρριψε ο κυπριακός λαός. Χρειάζεται μια ολοκληρωμένη εθνική στρατηγική στη βάση των πραγματικών δεδομένων και των εξελίξεων στην ευρύτερη περιοχή και στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Μια νέα στρατηγική που θα ισχυροποιεί την υπόσταση της Κυπριακής Δημοκρατίας.


Λευκωσία, 20 Ιουλίου 2017