ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΚΥΠΡΙΑΚΟ

EDEK FOR WEBSITE

Με αφορμή τις εξελίξεις στο Κυπριακό η ΕΔΕΚ έστειλε επιστολή προς τα κοινοβουλευτικά κόμματα της Ελλάδος, ενημερώνοντάς τα για τους κινδύνους που εμπεριέχονται στο «κοινό» έγγραφο Άιντα, για τις παγίδες που ενδεχομένως να προκύψουν στην επικείμενη Γενεύη και για την κοινή πρόταση του ΔΗΚΟ, της ΕΔΕΚ, και της Αλληλεγγύης για την ασφάλεια και τις εγγυήσεις. Στο πλαίσιο των ενημερωτικών επαφών για τα πιο πάνω, ο Πρόεδρος της ΕΔΕΚ θα ενημερώσει αύριο και πρέσβεις ξένων χωρών.

Λευκωσία, 25 Ιουνίου 2017

 

κοτζιας αιντα

Με αφορμή και το 10σέλιδο έγγραφο του Έλληνα ΥΠΕΞ με τις ενστάσεις της ελληνικής κυβέρνησης στο περιεχόμενο του Εγγράφου Άιντα, επιβεβαιώνεται ότι ο κ. Άιντα λειτούργησε και πάλι με μεροληπτικό τρόπο υπέρ τούρκικων και βρετανικών θέσεων, επιβεβαιώνοντας τη στάση που είχε τηρήσει στις 12 Ιανουαρίου 2017 στη Γενεύη όταν παρουσίασε σχετικό έγγραφο-πολίτικο πλαίσιο για τη συζήτηση που φαίνεται ήταν σε γνώση της τουρκικής και βρετανικής αντιπροσωπίας και όχι της ελληνικής.

Αυτό θα έπρεπε να είχε καταστήσει τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και τους συνεργάτες του πολύ πιο προσεκτικούς και πολύ πιο σαφείς και συγκριμένους όταν αποδέχονταν την ετοιμασία του σχετικού «κοινού εγγράφου» από τον κ. Άιντα.

Το 10σέλιδο έγγραφο Κοτζιά αλλά και το ίδιο το περιεχόμενο του εγγράφου Άιντα επιβεβαιώνουν τις παγίδες τις οποίες κάποιοι ετοιμάζουν σε βάρος της Κυπριακής Δημοκρατίας.

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας οφείλει πριν από την έναρξη του νέου γύρου συνομιλιών στην Ελβετία να απαιτήσει το σεβασμό των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Κυπριακής Δημοκρατίας και κύρια την αποχώρηση του Barbaros από τα χωρικά ύδατα της Κυπριακής Δημοκρατίας και της ΑΟΖ ως προϋπόθεση για την έναρξη οποιονδήποτε συζητήσεων.

Από την πλευρά της ΕΔΕΚ επαναλαμβάνουμε για ακόμα μια φορά την ειλικρινή μας πρόθεση και στόχο να ενισχύσουμε και να θωρακίσουμε τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και τη διαπραγματευτική του θέση αρκεί ο ίδιος να αποφασίσει να υιοθετήσει σταθερές θέσεις και κυρίως διεκδικητική πολιτική, αξιοποιώντας τα διαπραγματευτικά όπλα που διαθέτει η Κυπριακή Δημοκρατία.

Λευκωσία, 24 Ιουνίου 2017

ΑΙΝΤΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ

Περιμένουμε από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και τους συνεργάτες του να μας ξεκαθαρίσουν εάν οι τροπολογίες που κατέθεσε χθες βράδυ η δική μας πλευρά για το έγγραφο Άιντα θα ενσωματωθούν ή όχι σε αυτό.

Το ζητούμενο είναι αν στο διάστημα που απομένει μέχρι τις 28 του μήνα η δική μας πλευρά είναι σε θέσει να διαμορφώσει το συγκεκριμένο έγγραφο με εισηγήσεις ώστε ακριβώς να βελτιωθεί το πλαίσιο των εισηγήσεων που ήδη καταγράφονται.

Εάν οι εισηγήσεις της δικής μας πλευράς δεν γίνουν αποδεκτές τι θα γίνει; Δεν θα πάμε στη Γενεύη και θα επωμιστούμε το κόστος ή θα πάμε και θα διαπραγματευτούμε μέσα σε ένα πλαίσιο που δεν μας βρίσκει σύμφωνους;

Φαίνεται πως για ακόμα μια φορά η δική μας πλευρά λειτούργησε με προχειρότητα.

Λευκωσία, 23 Ιουνίου 2017

event mackenzy

Τη Δευτέρα 26 Ιουνίου 2017 στις 7.30 μ.μ. στο Κτήμα Μακένζυ στη Λάρνακα, ο Νικόλας Παπαδόπουλος, υποψήφιος Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας, θα παρουσιάσει την κοινή πρόταση των κομμάτων ΔΗΚΟ, ΕΔΕΚ και Αλληλεγγύη για την ασφάλεια και τις εγγυήσεις και θα ενημερώσει για τις τρέχουσες εξελίξεις στο Κυπριακό.

Στην εκδήλωση θα απευθύνουν χαιρετισμό ο Μάρκος Κυπριανού, ο Μαρίνος Σιζόπουλος και η Ελένη Θεοχάρους.

 

Λευκωσία, 22 Ιουνίου 2017

PRESIDENT FOR WEBSITE

Σήμερα είχα την ευκαιρία να ενημερωθώ από τον διαπραγματευτή κ. Ανδρέα Μαυρογιάννη για το έγγραφο το οποίο ετοιμάστηκε από τον κ. Άιντα και αφορά τις συζητήσεις που πρέπει να λάβουν χώρα στην Ελβετία.

Χωρίς να υπεισέρχομαι στις λεπτομέρειες του εγγράφου, θα ανακοινώσω τις υποδείξεις που έχουμε κάνει ως ΕΔΕΚ στον κ. Μαυρογιάννη με στόχο να ενισχύσουμε, στο βαθμό που αυτό είναι δυνατό, τη διαπραγματευτική μας θέση, να αποφευχθούν λάθη και διατάξεις του εγγράφου που μπορεί να περιπλέξουν την κατάσταση και να οδηγήσουν την πλευρά μας σε μια δύσκολη θέση.

Θα υποδείξω κάποια από τα πολύ αρνητικά στοιχεία που υπάρχουν στο έγγραφο:

  1. Αυτό το έγγραφο ονομάζεται κοινό αλλά κοινό δεν είναι. Κοινό έγγραφο σημαίνει ότι θα έπρεπε να είχε συμφωνηθεί από όλα τα μέλη που λαμβάνουν μέρος σε αυτή τη διαδικασία. Το συγκεκριμένο έγγραφο έχει ετοιμαστεί από τον κ. Άιντα και αναμένονται, όπως ο καθένας αντιλαμβάνεται, οι απόψεις και της δικής μας πλευράς. Το ζητούμενο είναι αν στο διάστημα που απομένει μέχρι τις 28 του μήνα η δική μας πλευρά είναι σε θέσει να διαμορφώσει το συγκεκριμένο έγγραφο με εισηγήσεις ώστε ακριβώς να βελτιωθεί το πλαίσιο των εισηγήσεων. Εάν οι εισηγήσεις της δικής μας πλευράς δεν γίνουν αποδεκτές τότε τίθεται το ερώτημα τι πράττει. Το απορρίπτει; Συμμετέχει ή δεν συμμετέχει; Και αν οι εισηγήσεις δεν γίνουν αποδεκτές και λάβει μέρος στις συζητήσεις, ποιες είναι οι παγίδες που κρύβονται και τι προβλήματα μπορούν να προκύψουν; Αυτά είναι θέματα που πρέπει να απαντηθούν άμεσα από τον ΠτΔ και τους συνεργάτες του.
  2. Έντεχνα και ενώ η διάσκεψη συγκαλείται για να συζητήσει τα θέματα ασφάλειας και εγγυήσεων και αποχώρησης των τουρκικών στρατευμάτων και στην ουσία να συνεχίσει η διαδικασία που είχε ξεκινήσει στις 12 Ιανουαρίου στη Γενεύη και συνεχίστηκε στις 18 και 19 Ιανουαρίου στο Μοντ Πελεράν, αυτή τη στιγμή εισάγεται και το στοιχείο της συζήτησης θεμάτων που αφορούν την εσωτερική διακυβέρνηση με πρόσχημα δήθεν τη συνταγματική ασφάλεια. Ο καθένας μπορεί να αντιληφθεί τους τεράστιους κινδύνους που μπορεί να κρύβει αυτή η διαδικασία που ενδεχομένως αξιοποιηθεί από την Τουρκία για να οδηγήσει είτε σε πρόσθετες υποχωρήσεις τη δική μας πλευρά για να φτάσουμε πιο κοντά σε μια λύση τουρκικών προδιαγραφών, είτε αν η δική μας πλευρά τις απορρίψει τότε να έχει την ευθύνη ενδεχομένως του οποιουδήποτε ναυαγίου που θα διευκολύνει την Τουρκία να προχωρήσει σε περαιτέρω αναβάθμιση του κατοχικού καθεστώτος.
  3. Ακόμα και η αποχώρηση των Τουρκικών στρατευμάτων τίθεται υπό προϋποθέσεις και συζήτηση αν θα πρέπει να γίνει ή όχι. Για τη δική μας πλευρά θα έπρεπε να ήταν ξεκάθαρο. Με βάση και τα ψηφίσματα των ΗΕ η αποχώρηση των ξένων στρατευμάτων θα έπρεπε να ήταν δεδομένη. Άρα αυτό που πρέπει να συζητηθεί είναι το χρονοδιάγραμμα αποχώρησης των κατοχικών στρατευμάτων και η καταληκτική ημερομηνία. Είναι στη βάση αυτή που τα τρία κόμματα, το ΔΗΚΟ, η ΕΔΕΚ και η Αλληλεγγύη καταθέσαμε πριν από μερικές μέρες τη δική μας εισήγηση και άποψη.
  4. Και τέλος το πώς διορθώνονται αυτά τα προβλήματα προτού φτάσουμε στην Ελβετία. Έγιναν συγκεκριμένες εισηγήσεις, υποδείξαμε στον διαπραγματευτή κατά την άποψή μας τι πρέπει να γίνει. Υποδείξαμε στοιχεία που ενισχύουν τη διαπραγματευτική μας ικανότητα και επαφίεται στον ΠτΔ και τους συνεργάτες του να τα αξιοποιήσουν εάν και εφόσον θέλουν.Για ακόμα μια φορά θέλω κατηγορηματικά να ξεκαθαρίσω πως από την πλευρά της ΕΔΕΚ υπάρχει η πρόθεση να στηρίξουμε τη διαδικασία, να θωρακίσουμε τον ΠτΔ να ενισχύσουμε τη διαπραγματευτική του ικανότητα.Αρκεί όμως όλα να περιστρέφονται στην κατεύθυνση της συνέχισης της Κυπριακής Δημοκρατίας, της ενίσχυσης της κρατικής μας υπόστασης, της εξεύρεσης μιας δημοκρατικής λύσης στην οποία όλοι οι νόμιμοι κάτοικοι της Κύπρου να μπορούν να απολαμβάνουν των ιδίων δικαιωμάτων χωρίς την παρέμβαση, είτε με εγγυήσεις είτε με επεμβατικά δικαιώματα, τρίτων χωρών και πολύ περισσότερο χωρίς την παρουσία ξένων στρατευμάτων στην πατρίδα μας.

Λευκωσία, 22 Ιουνίου 2017

Η ανακοίνωση της ηγεσίας του ΑΚΕΛ εναντίον της Πρότασης του Νικόλα Παπαδόπουλου και των δυνάμεων της Αλλαγής, για την ασφάλεια και τις εγγυήσεις, επιβεβαιώνει για ακόμα μια φορά ότι η ηγεσία του ΑΚΕΛ, αλλά και η ηγεσία του ΔΗΣΥ, εδώ και εννέα χρόνια, διαπραγματεύονται μόνο με βάση το τι θα δεχόταν η Τουρκία.

Εμείς διαφωνούμε με αυτή τη φιλοσοφία και προτείνουμε μια νέα ρεαλιστική και συγκεκριμένη Πρόταση. Μια Πρόταση συμβατή με τη βούληση του κυπριακού ελληνισμού, τις διαχρονικές θέσεις της πλευράς μας, τις ομόφωνες αποφάσεις του Εθνικού Συμβουλίου, τα συμφέροντα της Κυπριακής Δημοκρατίας και τη δυνατότητά μας να αντιμετωπίσουμε τις τουρκικές μεθοδεύσεις.

6054115_orig

Με αφορμή την Παγκόσμιά Μέρα Προσφύγων καταδικάσουμε την εδώ και 43 χρόνια στέρηση του δικαιώματος επιστροφής των προσφύγων της Κύπρου αλλά και την επιχειρούμενη προσπάθεια, στο πλαίσιο της λύσης, να στερηθούν μόνιμα οι πρόσφυγές μας τα δικαιώματα  επί των περιουσίων τους.

Αυτή τη μέρα θυμόμαστε όλους τους ανθρώπους που αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τα σπίτια  τους λόγω πολέμου ή άλλων διωγμών και καταδικάζουμε τις  δυνάμεις που υποχρεώνουν τους συνανθρώπους μας στην προσφυγιά.

Καταδικάζουμε τις πολεμικές συγκρούσεις στην Μέσης Ανατολής που αποτελούν την αιτία συνεχούς ροής προσφύγων στην περιοχή. Με την ευκαιρία θυμίζουμε την υποχρέωση που έχουν αναλάβει και δεν έχουν ακόμη εκπληρώσει, χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης αναφορικά με την υποδοχή και εγκατάσταση στο έδαφός τους αριθμού προσφύγων.
Καυτηριάζουμε επίσης την απαράδεκτη θέση της Τουρκίας η οποία εκμεταλλευόμενη τον ανθρώπινο πόνο διοχετεύει τις ροές των προσφύγων προς την Ευρώπη εξυπηρετώντας τις δικές της σκοπιμότητες.

Η ΕΔΕΚ επιβεβαιώνει τη βούλησή της για συνέχιση του αγώνα αποκατάστασης του συνόλου των δικαιωμάτων όλων προσφύγων.

nikolas-eleni-marinos

ΠΡΟΤΑΣΗ

 

ΤΟΥ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ,

ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΣΟΣΙΑΛΔΗΜΟΚΡΑΤΩΝ ΕΔΕΚ

ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ

 

 ΕΠΙ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΓΓΥΗΣΕΩΝ

 

Η μέχρι σήμερα εμπειρία από τη συνολική συμπεριφορά της Τουρκίας καταδεικνύει ότι είναι κράτος το οποίο είναι αναξιόπιστο. Δεν έχει τηρήσει διεθνείς δεσμεύσεις και υποχρεώσεις που έχει αναλάβει. Αμφισβητεί τη Διεθνή Συνθήκη της Λωζάνης και δεν έχει ακόμα εφαρμόσει τη Συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Ένωση όσον αφορά τις πρόνοιες που αφορούν την Κυπριακή Δημοκρατία.

 

Παρά το γεγονός ότι τα τρία κόμματα διαφωνούμε με την Πενταμερή Διάσκεψη για τους λόγους που πολλές φορές δημόσια αναφέραμε, λόγω της κρισιμότητας στη διαδικασία των συνομιλιών καταθέτουμε τις ακόλουθες προτάσεις με στόχο την ενίσχυση της διαπραγματευτικής μας θέσης και την αποφυγή κινδύνων που μπορεί να προκύψουν στο ζωτικής σημασίας για την Κύπρο κεφάλαιο της ασφάλειας και των εγγυήσεων.

 

1.      Πλήρης και μόνιμη κατάργηση οποιουδήποτε επεμβατικού ή εγγυητικού δικαιώματος τρίτης χώρας που θα αφορά είτε το σύνολο είτε τμήμα της Κυπριακής επικράτειας.

 

2.      Τα επεμβατικά και εγγυητικά δικαιώματα πρέπει να καταργηθούν πριν από την παραπομπή της όποιας Συμφωνίας Λύσης σε δημοψήφισμα. Το ίδιο πρέπει να ισχύσει και με τη Συνθήκη Συμμαχίας του 1960.

 

3.      Πλήρης αποχώρηση του συνόλου των ξένων στρατιωτικών δυνάμεων από το νησί πριν από την έναρξη εφαρμογής της λύσης.

 

4.      Κατά την εφαρμογή της λύσης, στο έδαφος της Κυπριακής Δημοκρατίας πρέπει να βρίσκονται μόνο οι κοινές Κυπριακές Ένοπλες Δυνάμεις, οι οποίες θα συνεπικουρούνται στο έργο τους από μια κατά το μέγιστο ισάριθμη δύναμη επιτήρησης/επιβολής της Συμφωνίας υπό την αιγίδα του ΟΗΕ ή εναλλακτικά του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, χωρίς τη συμμετοχή στρατιωτικών δυνάμεων από τις τέως Εγγυήτριες Δυνάμεις.

 

5.      Η εφαρμογή της Συμφωνίας σε ότι αφορά την πλήρη αποχώρηση των ξένων στρατευμάτων προϋποθέτει τη σύσταση Κοινής Στρατιωτικής Επιτροπής (ΚΣΕΠ) από την Ελλάδα, την Τουρκία και την Κυπριακή Δημοκρατία, της οποίας θα προεδρεύει ο ΟΑΣΕ (Οργανισμός για την Ασφάλεια και τη Συνεργασία στην Ευρώπη) και στην οποία θα συμμετάσχουν ανώτεροι αξιωματικοί από την UNFICYP, την EU Military Committee του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, την Τουρκία, την Ελλάδα και την Εθνική Φρουρά.

 

6.      Έργο της ΚΣΕΠ θα είναι η διαπίστωση και καταγραφή (εντός εύλογου χρονικού διαστήματος) του συνόλου του ενεργού στρατιωτικού προσωπικού, των εφέδρων, καθώς και του αριθμού και των τύπων του οπλισμού που διαθέτουν οι Ελληνικές δυνάμεις, η Εθνική Φρουρά, καθώς και οι Τουρκικές και Τ/Κ στρατιωτικές δυνάμεις. Ο κατάλογος των ανωτέρω στρατιωτικών δυνάμεων, θα παραδοθεί από την ΚΣΕΠ στα τρία άμεσα ενδιαφερόμενα μέρη και θα διαβιβασθεί στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο και το Συμβούλιο Ασφαλείας του Ο.Η.Ε., προκειμένου η Τουρκία, η Ελλάδα και η Κυπριακή Δημοκρατία να μπορούν να διαπραγματευθούν επί αντικειμενικών και αντικειμενικά επαληθεύσιμων δεδομένων το χρονοδιάγραμμα απόσυρσης των δυνάμεων και του οπλισμού τους.

 

7.      Το χρονοδιάγραμμα αποχώρησης των ξένων στρατευμάτων και του οπλισμού τους όπως και η διαδικασία επαλήθευσης της αποχώρησης, θα πρέπει να έχουν συμφωνηθεί πριν τη διεξαγωγή του δημοψηφίσματος και να αποτελέσουν ειδικό παράρτημα της Συμφωνίας Λύσης. Σε περίπτωση που αυτό δεν καταστεί δυνατόν, δεν θα διεξαχθεί το δημοψήφισμα.

 

8.      Μετά την υπογραφή της συμφωνίας το έργο της ΚΣΕΠ θα είναι η παρακολούθηση, ο έλεγχος και η επαλήθευση της πλήρους αποχώρησης των ξένων στρατιωτικών δυνάμεων και του οπλισμού τους σύμφωνα με το καθορισμένο χρονοδιάγραμμα.

 

9.      Το συμφωνημένο χρονοδιάγραμμα αποχώρησης πρέπει να προνοεί την έναρξη αποχώρησης των ξένων στρατευμάτων πριν από το δημοψήφισμα. Η δε διαδικασία αποχώρησης πρέπει να ολοκληρωθεί πριν από την ημέρα εφαρμογής της λύσης.

 

10.  Στο Σχέδιο Λύσης θα πρέπει να καταγράφεται σαφώς ότι στο διάστημα που θα μεσολαβεί μεταξύ του δημοψηφίσματος και της εφαρμογής της λύσης, κατά το οποίο θα πρέπει να υλοποιηθεί η αποχώρηση των στρατευμάτων, θα εξακολουθήσει να βρίσκεται σε ισχύ το σημερινό καθεστώς. Για αυτό ακριβώς το λόγο, στο πρώτο άρθρο της Συμφωνίας Λύσης πρέπει να καταγράφεται με σαφήνεια ότι η Κυπριακή Δημοκρατία θα συνεχίσει ως έχει. Το περιεχόμενο της Συμφωνίας που θα παραχωρεί εξουσίες στους Τ/Κ δεν θα εφαρμοστεί έως ότου η Τουρκία τηρήσει τις κατωτέρω υποχρεώσεις της σε σχέση με την ασφάλεια (ο κατάλογος δεν είναι εξαντλητικός):

 

α. Tην ολοκλήρωση της απόσυρσης των στρατιωτικών της δυνάμεων και του οπλισμού της από την Κύπρο.

β. Tην αναγνώριση της Κυπριακής Δημοκρατίας όπως υποχρεούται να κάνει με βάση τις υποχρεώσεις της έναντι της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

γ. Tην υπογραφή και κύρωση από την Τουρκική Εθνοσυνέλευση της συμφωνίας οριοθέτησης ΑΟΖ μεταξύ Τουρκίας και Κυπριακής Δημοκρατίας η οποία θα έχει εγκριθεί ως παράρτημα της Συμφωνίας Λύσης.

 

11.  Ψηφίσματα υποστήριξης για την εφαρμογή της Συμφωνίας Λύσης από  το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, το Ευρωκοινοβούλιο ή το Συμβούλιο Ασφαλείας του Ο.Η.Ε. μπορούν να λειτουργήσουν ενισχυτικά, δεν μπορούν όμως να υποκαταστήσουν ούτε τη Συμφωνία,  ούτε  τη συνέχιση της Κυπριακής Δημοκρατίας.

 

12.  Η εγγύηση για την εφαρμογή της Συμφωνίας πρέπει να βρίσκεται εντός της ίδιας της Συμφωνίας ως ειδικό παράρτημα που θα εγκριθεί στο δημοψήφισμα. Εάν μετά την παρέλευση εύλογα σύντομου χρονικού διαστήματος οι υποχρεώσεις της Τουρκίας δεν θα έχουν εκπληρωθεί κατά τρόπο που να ικανοποιεί την Κυπριακή Δημοκρατία, το Σχέδιο Λύσης δεν θα εφαρμοσθεί.

 

yildirim

Η στάση της Τουρκίας δεν θα κριθεί από φραστικές και λεκτικές διακηρύξεις αλλά από την πραγματική  στάση και βούληση που θα επιδείξει στις συνομιλίες. Η μέχρι στιγμής εμπειρία επιβεβαιώνει τεράστια απόσταση ανάμεσα στα λόγια και στα έργα της κατοχικής δύναμης.

Δεν θα μπούμε στη λογική της ερμηνείας. Η εμπλοκή σε αχρείαστες συζητήσεις ερμηνείας των όσων δήλωσε ο Τούρκος πρωθυπουργός στην Αθήνα πετυχαίνουν μόνο τον αποπροσανατολισμό μας από την κρίσιμη φάση που βρίσκεται το κυπριακό και από τις ευθύνες που έχει η Τουρκία.

Λευκωσία, 20 Ιουνίου 2017

SIZO BLACK AND WHITE

Τις παραμονές μιας κρίσιμης διαδικασίας για το Κυπριακό όπου η διαπραγματευτική θέση του Προέδρου της Δημοκρατίας πρέπει να είναι ενισχυμένη, με λύπη διαπιστώνουμε ότι οι τελευταίες δηλώσεις του ΥΠΕΞ της Κυπριακής Δημοκρατίας αποδυναμώνουν αυτή τη θέση.

Οι εν λόγω δηλώσεις δίνουν αφενός το μήνυμα της υποχωρητικότητας και αφετέρου υπονομεύουν και τις ξεκάθαρες δηλώσεις του Έλληνα ΥΠΕΞ που σημείωσε ότι στο πλαίσιο της λύσης θα πρέπει να καταργηθούν η Συνθήκη Εγγύησης και τα επεμβατικά δικαιώματα τρίτων χωρών και η αποχώρηση τούρκικων στρατευμάτων να γίνει πριν την εφαρμογή της συμφωνίας.

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας οφείλει να ξεκαθαρίσει τις προθέσεις του και εάν ειλικρινά θέλει την ενότητα, οφείλει να έχει ξεκάθαρες θέσεις για να μπορούμε ως κόμμα να έχουμε εποικοδομητική συνδρομή στις προσπάθειες αυτές.