ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο Πρόεδρος της ΕΔΕΚ Μαρίνος Σιζόπουλος σε συνάντηση με τον Επικεφαλής της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Κύπρο, Ι. Παπαδόπουλο, στο Σπίτι της Ευρώπης

Στη λύση του Κυπριακού η εφαρμογή του ευρωπαίου κεκτημένου χωρίς παρεκκλίσεις, είναι ένα πολύ σημαντικό στοιχείο το οποίο θα βοηθήσει στη δημοκρατική και βιώσιμη διευθέτηση του προβλήματος

Παρόλο που ήταν μια πρώτη, στην ουσία εθιμοτυπική, συνάντηση με το νέο εκπρόσωπο της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Κύπρο, τον κ. Παπαδόπουλο, εντούτοις είχαμε την ευκαιρία να ανταλλάξουμε κάποιες απόψεις για το πώς η Ε.Ε. θα μπορέσει να αναβαθμίσει ενδεχομένως το ρόλο και τη συμμετοχή της τόσο στα ζητήματα που αφορούν την επίλυση του κυπριακού, όσο και σε άλλα ζητήματα κοινού ενδιαφέροντος, κυρίως οικονομικά, εμπορικά και τα υπόλοιπα.

Από την πλευρά μου έχω μεταφέρει κυρίως τις θέσεις της ΕΔΕΚ για το πώς βλέπουμε η Ε.Ε. να διαδραματίζει έναν ουσιαστικό και αποφασιστικό ρόλο σε αυτά τα ζητήματα, τα οποία θεωρούμε ότι είναι πρωταρχικής σημασίας. Εξάλλου δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι η ΕΔΕΚ ήταν από τους πρωταγωνιστές, μαζί με το Σοσιαλιστικό Κίνημα της Ευρώπης, για την ένταξη της Κύπρου τόσο στην Ε.Ε. όσο και στην Ευρωζώνη.

Αφενός μεν για την Ε.Ε. για να υπάρξει μια περαιτέρω ενίσχυση της στρατηγικής υπόστασης της Κυπριακής Δημοκρατίας, αλλά και στην προοπτική της λύσης του Κυπριακού, η εφαρμογή του ευρωπαίου κεκτημένου χωρίς παρεκκλίσεις, είναι ένα πολύ σημαντικό στοιχείο το οποίο θα βοηθήσει στη δημοκρατική και βιώσιμη διευθέτηση του κυπριακού προβλήματος, αλλά και όσον αφορά τα θέματα της ένταξης στην Ευρωζώνη. Και αυτό γιατί η ενιαία οικονομία και κυρίως το κοινό νόμισμα θα αποτελεί ένα ισχυρό στοιχείο που θα βοηθήσει και αυτό στην επίλυση του κυπριακού.

Έχουμε συμφωνήσει ότι αυτές οι συναντήσεις θα συνεχιστούν σε τακτικά χρονικά διαστήματα κυρίως για ανταλλαγή πληροφοριών, ανταλλαγή ενημέρωσης και από την πλευρά της ΕΔΕΚ, της μεταφοράς θέσεων και απόψεων που έχουν ακριβώς σχέση τόσο με θέματα της Ε.Ε. όσο και με θέματα της Κύπρου.

 

 

Λευκωσία, 21 Μαΐου 2018

Γενικός Ελεγκτής, Οδυσσέας Μιχαηλίδης

Διαπιστώνουμε να υπάρχει σε διάφορους τομείς διασπάθιση δημοσίου χρήματος όσον αφορά συμβάσεις με εμπειρογνώμονες και μελέτες, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις διαπιστώνουμε να υπάρχει και παραβίαση των σχετικών διαδικασιών.

Καλούμε την εκτελεστική εξουσία να πάρει τα άκρως αναγκαία και απαραίτητα μέτρα για μια διαφανή και συνετή οικονομική διαχείριση.

 

Λευκωσία, 11 Μαΐου 2018

ΤΡΙΜΕΡΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΥΠΡΟΥ ΙΣΡΑΗΛ

Χαιρετίζουμε το διακηρυκτικό μέρος των χθεσινών συμφωνιών το οποίο καλύπτει κατά τρόπο σαφή και απόλυτο τις θέσεις που εδώ και καιρό προβάλλονται από την ΕΔΕΚ. Θέσεις που τόνιζαν την αναγκαιότητα προώθησης και ολοκλήρωσης του ενεργειακού σχηματισμού και την ίδια στιγμή της ενίσχυσης του γεωστρατηγικου ρόλου Ελλάδας και Κύπρου στο χώρο της Ανατολικής Μεσογείου μέσα από συμφωνίες που αφορούν το κομμάτι της εμπορευματοποίησης των ενεργειακών πόρων αλλά και της συνεργασίας σε αμυντικό επίπεδο.

Υπενθυμίζουμε πως όταν άλλοι (συμπεριλαμβανομένων δυστυχώς πολιτικών κομμάτων και πολιτικών ηγεσιών) υποστήριζαν τη ροή του Φυσικού Αερίου προς την Ευρώπη με αγωγό μέσω Τουρκίας, η ΕΔΕΚ ήταν αυτή που επέμενε στην κατασκευή του αγωγού EastMed.

Ελπίζουμε και ευχόμαστε ότι αυτό το ορθό διακηρυκτικό μέρος των συμφωνιών σύντομα θα λάβει σάρκα και οστά. Η ΕΔΕΚ, στο μέτρο των δυνατοτήτων της θα στηρίξει αποφασιστικά την υλοποίηση αυτών των συμφωνιών και θα ενισχύσει όποια ενέργεια γίνει από πλευράς κυβέρνησης προς αυτή την κατεύθυνση

Λευκωσία, 9 Μαΐου 2018

γεσυ βουλη

Κατά τη σημερινή συνεδρία της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού αυτοβούλως προσυπέγραψα πρόταση για πλήρη κατάργηση του ετήσιου τέλους των 350ευρώ το οποίο ισοπεδωτικά είχε επιβληθεί το 2012 ως μέτρο για αντιμετώπιση των ελλειμμάτων που υπήρχαν στον κρατικό προϋπολογισμό.

Την ίδια στιγμή επιθυμώ να διευκρινίσω πως τόσο εγώ όσο και η κοινοβουλευτική ομάδα της ΕΔΕΚ εμμένουμε στην πρόταση που καταθέσαμε στην Επιτροπή Οικονομικών σύμφωνα με την οποία το τέλος αυτό πρέπει να είναι κλιμακωτό, με στόχο οι μικρές εταιρείες να απαλλάσσονται πλήρως από την καταβολή του.

Λαμβανομένου υπόψη ότι κατά τη σημερινή συζήτηση διαφάνηκε πως  και το Υπουργείο Οικονομικών αντιλαμβάνεται ως ισοπεδωτικό και άδικο το εν λόγω τέλος και πως αυτό θα πρέπει είτε να καταργηθεί είτε να διαφοροποιηθεί, εκτιμούμε πως το Υπουργείο θα  προσεγγίσει θετικά την πιο πάνω πρόταση που ήδη καταθέσαμε στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Οικονομικών.

 

Λευκωσία, 8 Μαΐου 2018

 

ΕΝΥΠΟΘΗΚΑ ΜΕΔ

Με αφορμή τη χθεσινή συζήτηση στη Βουλή για το θέμα των μη εξυπηρετούμενων δανείων, επαναφέρουμε στη δημοσιότητα τις δύο προτάσεις που κατατέθηκαν από την ΕΔΕΚ και οι οποίες δρουν προς όφελος τόσο των δανειοληπτών όσο και των εγγυητών.

Συγκεκριμένα οι δύο προτάσεις αφορούν την αξία του ενυπόθηκου ακινήτου και τη ρύθμιση των θεμάτων των εγγυητών:

  • Σε ότι αφορά το θέμα της ενυπόθηκης αξίας του ακινήτου ως ΕΔΕΚ είχαμε προτείνει αυτή να είναι ίση με εκείνην την οποία αποδέχθηκαν οι τράπεζες στην αρχική συμφωνία κατά την οποία καθορίστηκε το ύψος του δανείου. Θεωρούμε αδιανόητο η αξία να μεταβάλλεται σε βάρος του δανειολήπτη όταν όλες οι υπόλοιπες πρόνοιες του εγγράφου που είναι υπέρ του χρηματοπιστωτικού ιδρύματος παραμένουν ως είχαν.
  • Σε ότι αφορά τους εγγυητές, η πρόταση της ΕΔΕΚ προνοούσε σε περίπτωση προσφυγής σε αυτούς, να υπάρχει ισόποση καταβολή του υπολοίπου του δανείου και όχι να επιβαρύνεται ο ένας  ή ενδεχομένως κάποιοι από τους εγγυητές. Σε περίπτωση θανάτου ή πτώχευσης ενός εκ των εγγυητών, το αντίστοιχο ποσό να απορροφάται από την τράπεζα.

Από την πλευρά της ΕΔΕΚ θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε υπέρ της προστασίας των πολιτών από την ασυδοσία των τραπεζών αλλά και υπέρ της μείωσης των μη εξυπηρετούμενων δανείων μέσω συγκεκριμένων και στοχευμένων προτάσεων που θα βοηθούν εμπράκτως όσους πραγματικά χρειάζονται στήριξη και αδυνατούν να πληρώσουν συνεπεία της οικονομικής κρίσης.

 

Λευκωσία, 8 Μαΐου 2018

ΤΡΙΜΕΡΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΥΠΡΟΥ ΙΣΡΑΗΛ

Με αφορμή την αυριανή τριμερή σύνοδο μεταξύ Κύπρου-Ελλάδας-Ισραήλ, τονίζουμε την ανάγκη διερεύνησης της δυνατότητας για περαιτέρω αναβάθμιση των συνεργασιών αυτών σε τομείς πέραν της εκμετάλλευσης του φυσικού αερίου, όπως είναι τα ζητήματα που έχουν σχέση με την εμπορευματοποίηση των ενεργειακών πόρων. Εκτιμούμε πως αυτό θα ενισχύσει από την πλευρά της εκμετάλλευσης τη δική μας πλευρά, ενώ ταυτόχρονα θα επιτρέψει και την επέκταση της συνεργασίας αυτής και σε άλλα γεωστρατηγικά πεδία.

Την ίδια στιγμή τονίζουμε πως πρέπει να προχωρήσει η μελέτη και η συζήτηση της περαιτέρω ενίσχυσης της προοπτικής για την κατασκευή του αγωγού EastMed με στόχο την προσφορά ενεργειακής επάρκειας στην Ε.Ε. Αυτό θα επιτρέψει την εξισορρόπηση των συμφερόντων που ορισμένες χώρες έχουν με την Τουρκία σε επίπεδο οικονομικών και εμπορικών σχέσεων.

Η σπουδαιότητα του αγωγού EastMed καταδεικνύει και το ατόπημα όσων υποστηρίζουν τη μεταφορά του φυσικού αερίου από την Ανατολική Μεσόγειο προς την Ευρώπη με αγωγό μέσω Τουρκίας, αφού μια τέτοια εξέλιξη προϋποθέτει τη συνεργασία με την κατοχική δύναμη. Για την ΕΔΕΚ είναι αδιανόητο η Τουρκία να αφεθεί να καταστεί κλειδοκράτορας εισροής του φυσικού μας πλούτου προς την Ευρώπη. Αντίθετα ο αγωγός EastMed αναβαθμίζει σε μεγάλο βαθμό το γεωστρατηγικό ρόλο Ελλάδας και Κύπρου σε σχέση με τις ενεργειακές ανάγκες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

 

Λευκωσία, 7 Μαΐου 2018

20180426_162101

Η ΕΔΕΚ θα στηρίξει τα δίκαια αιτήματα των Λαρνακέων για μετακίνηση των πετρελαιοδεξαμενών και ανάπτυξη του λιμανιού της πόλης

Μετά από τη συνάντηση του Προέδρου της ΕΔΕΚ, Μαρίνου Σιζόπουλου, με τον Δήμαρχο και το Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης ο κ. Σιζόπουλος δήλωσε:

«Θα ήθελα να ευχαριστήσω κατ’ αρχήν τον δήμαρχο και το Δημοτικό Συμβούλιο για αυτή τη συνάντηση η οποία ήταν πάρα πολύ εποικοδομητική. Θα ήθελα ακριβώς, για ακόμα μια φορά, να τους διαβεβαιώσω όπως επίσης και τους δημότες της Λάρνακας ότι από την πλευρά της ΕΔΕΚ θα στηρίξουμε τα δίκαια αιτήματα τα οποία προβάλλονται και αφορούν την όσο το δυνατόν γρηγορότερη, και στη βάση ενός συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος, ασφαλή μετακίνηση των εγκαταστάσεων φυσικού αερίου, υγραερίου και πετρελαιοειδών από την πόλη της Λάρνακας. Έτσι ώστε να αποκατασταθεί το θέμα ασφάλειας και υγείας των πολιτών αλλά και πολύ περισσότερο να δοθεί η δυνατότητα για μια ορθολογική ανάπτυξη της πόλης της Λάρνακας στο πλαίσιο ακριβώς της ομοιόμορφης περιφερειακής ανάπτυξης που πρέπει να παρουσιάσει η πατρίδα μας.

Την ίδια στιγμή χρονολογείται εδώ και πάρα πολλές πενταετίες το θέμα της ανάπτυξης του λιμανιού της Λάρνακας το οποίο θα προσδώσει μια νέα πνοή και κυρίως θα συμβάλει στην οικονομική ανάπτυξη ή εν μέρει στην μείωση της ανεργίας και στη δημιουργία ενός νέου και ελπιδοφόρου τομέα που αφορά πια τη βιομηχανική, την τουριστική αλλά και την οικονομική ανάπτυξη της πόλης.

Και τέλος ακόμα ένα ζήτημα το οποίο θεωρούμε πάρα πολύ σημαντικό, δεν μπορεί στο πλαίσιο του ελεύθερου ανταγωνισμού να τίθενται οποιεσδήποτε δεσμευτικές προϋποθέσεις αναφορικά με τη λειτουργία του λιμανιού της Λάρνακας όσον αφορά κυρίως τον εμπορικό τομέα.

Για αυτά τα ζητήματα η πόλη της Λάρνακας να είναι βέβαιη ότι θα προσφέρουμε απεριόριστη και σημαντική στήριξη».

Σε ερώτηση δημοσιογράφου για τις δηλώσεις του κ. Γιλντιρίμ για το ότι η Ε.Ε. έκανε μεγάλο λάθος να δεχτεί την Ελληνοκυπριακή πλευρά, όπως χαρακτηρίζει την Κυπριακή Δημοκρατία, στην Ευρωπαϊκή οικογένεια, ο κ. Σιζόπουλος απάντησε:

«Είναι λογικό η Τουρκία να επιχειρεί με κάθε τρόπο να υποβαθμίσει και κυρίως να καταλύσει την υπόσταση της Κυπριακής Δημοκρατίας. Γι’ αυτό και η ένταξη της Κύπρου στην Ε.Ε., ανεξάρτητα από τα όποια επί μέρους προβλήματα προκάλεσε κυρίως σε οικονομικό επίπεδο, είναι ένα στοιχείο ενίσχυσης της κρατικής οντότητας της Κυπριακής Δημοκρατίας την οποία οφείλουμε να τη διαφυλάξουμε ως κόρην οφθαλμού. Είναι λογικό η Τουρκία να είναι ενοχλημένη από αυτό το ενδεχόμενο. Αυτός είναι εξάλλου και ο λόγους που από το 2005 μέχρι σήμερα δεν έχει υλοποιήσει τις κυπρογενείς της δεσμεύσεις που ανέλαβε έναντι της Ε.Ε. Τώρα επαναφέρονται στο προσκήνιο αυτά τα ζητήματα. Με τρόπο μεθοδευμένο και αναβαθμισμένο, σε μια προσπάθεια, στο ενδεχόμενο έναρξης σύντομα της διαδικασίας για την επίλυση του Κυπριακού, προσπαθεί η Τουρκία και το κατοχικό καθεστώς να προσκομίσουν πρόσθετα πολιτικά οφέλη και δικαιώματα για να βελτιώσουν όσο περισσότερο μπορούν τη θέση τους σε αυτόν τον νέο κύκλο των διαπραγματεύσεων. Γι’ αυτό χρειάζεται προσοχή από πλευράς της Κυπριακής Κυβέρνησης, χρειάζεται μεθοδικότητα και κυρίως σθεναρή αντίσταση για την ματαίωση των τουρκικών σχεδιασμών».

Σε ερώτηση δημοσιογράφου για τις δηλώσεις του εκτελεστικού διευθυντή της ΕΝΙ χτες στο Προεδρικό Μέγαρο, ο κ. Σιζόπουλος απάντησε:

«Οι δηλώσεις αυτές είναι θετικές ως προς το θεωρητικό τους μέρος. Αυτό που προσδοκούμε είναι να γίνουν και πράξη. Γι’ αυτό ακριβώς πιστεύουμε και έχουμε πει κατ’ επανάληψη ότι θα πρέπει Ελλάδα και Κύπρος από κοινού να καθορίσουν μια ενιαία πολιτική για το πώς οι ενεργειακοί σχεδιασμοί προχωρούν προς υλοποίηση. Και κυρίως, όπως πολλές φορές έχουμε τονίσει, το πώς ενεργοποιείται το συντομότερο δυνατόν η κατασκευή  και λειτουργία του αγωγού της Ανατολικής Μεσογείου που μπορεί πια να μεταφέρει το φυσικό αέριο της περιοχής στην Ευρώπη. Αυτό θα είναι ακόμα ένα επιπλέον δείγμα σεβασμού της κρατικής μας υπόστασης αλλά πολύ περισσότερο ματαίωσης όποιων σχεδιασμών υπάρχουν για μετακίνηση ή μεταφορά του φυσικού αερίου από την Μεσόγειο στην Ευρώπη δια μέσου αγωγού που θα διέρχεται από την Τουρκία που θα είναι μια καταστροφική και ολέθρια για την Κυπριακή Δημοκρατία επιλογή».

 

                                                                                                                    Λευκωσία, 26 Απριλίου 2018

 

 

ΚΥΠΡΟΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑ

Οι δηλώσεις του Κλαούντιο Ντεσκλάζι, διευθύνοντος συμβούλου της ΕΝΙ, για το ότι δεν θα παραιτηθεί ο ιταλικός ενεργειακός κολοσσός από το τεμάχιο 3 και ότι παραμένει δεσμευμένος στην Κυπριακή ΑΟΖ, είναι δηλώσεις προς την ορθή κατεύθυνση.

Από την πλευρά της ΕΔΕΚ, καλούμε τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας να προβεί στις κατάλληλες ενέργειες για την αποτελεσματική αντιμετώπιση τόσο των τουρκικών προκλήσεων όσο και των τουρκικών σχεδιασμών ώστε με προσεκτικούς χειρισμούς να συνεχιστεί αδιάκοπα η υλοποίηση του ενεργειακού σχεδιασμού της Κυπριακής Δημοκρατίας.

 

Λευκωσία, 25 Απριλίου 2018

ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΚΤΙΡΙΟ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ

Γίνεται δεκτή η υποβολή αιτήσεων για πέντε κενές μόνιμες θέσεις Γραμματέα Κοινοβουλευτικών Επιτροπών, Βουλή των Αντιπροσώπων. (Η θέση είναι Πρώτου Διορισμού και Προαγωγής). Εγκεκριμένη Μισθοδοτική Κλίμακα: Α8: €17.946, 18.823, 19.700, 20.577, 21.454, 22.331, 23.208, 24.085, 24.962, 25.839, 26.716, 27.593, Α10: €25.112, 26.313, 27.514, 28.715, 29.916, 31.117, 32.318, 33.519, 34.720 και Α11: €29.684, 30.885, 32.086, 33.287, 34.488, 35.689, 36.890, 38.091, 39.292 (Συνδυασμένες Κλίμακες).

Στη μισθοδοσία προστίθενται οι οποιεσδήποτε γενικές αυξήσεις που έχουν εγκριθεί με νομοθεσία. Επιπλέον, καταβάλλεται τιμαριθμικό επίδομα, σύμφωνα με το ποσοστό που εγκρίνεται από την Κυβέρνηση από καιρό σε καιρό. Αιτήσεις υποβάλλονται μόνο ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας της Επιτροπής Δημόσιας Υπηρεσίας (www.psc.gov.cy) ή μέσω της Κυβερνητικής Διαδικτυακής Διόδου Ασφαλείας (Αριάδνη) (https://eservices.cyprus.gov.cy), όχι αργότερα από την Παρασκευή, 11 Μαΐου 2018 και ώρα 14:00.

2. Σύμφωνα με το ισχύον Σχέδιο Υπηρεσίας της θέσης, τα καθήκοντα και οι ευθύνες, καθώς και τα απαιτούμενα προσόντα, έχουν ως εξής:

2. 1. Καθήκοντα και ευθύνες: Με την επιφύλαξη των προνοιών του περί των Υπηρεσιών και του Προσωπικού της Βουλής των Αντιπροσώπων Νόμου του 1961, όπως αυτός έχει μεταγενέστερα τροποποιηθεί με τους περί Προϋπολογισμού Νόμους –

1. Ασκεί καθήκοντα Γραμματέα Κοινοβουλευτικών Επιτροπών και διεκπεραιώνει, σύμφωνα με τις οδηγίες του Διευθυντή της Υπηρεσίας Κοινοβουλευτικών Επιτροπών, όλες τις προπαρασκευαστικές εργασίες που αφορούν τη λειτουργία και υποστήριξη του έργου των Κοινοβουλευτικών Επιτροπών.

2. Παρακάθεται στις συνεδριάσεις των Κοινοβουλευτικών Επιτροπών και τηρεί συνοπτικά πρακτικά των συζητήσεων που διεξάγονται σ΄ αυτές.

3. Ελέγχει το κείμενο των νομοσχεδίων, προτάσεων νόμου, Κανονισμών ή εγγράφων που κατατίθενται στη Βουλή και υποβάλλει τις παρατηρήσεις του στο Διευθυντή της Υπηρεσίας Κοινοβουλευτικών Επιτροπών ή/και στις Κοινοβουλευτικές Επιτροπές.

4. Συντάσσει εκθέσεις, μνημόνια, επιστολές ή άλλα έγγραφα αναγκαία για τη διεξαγωγή των εργασιών των Κοινοβουλευτικών Επιτροπών και συλλέγει και επεξεργάζεται υλικό για ετοιμασία μελετών για θέματα που αφορούν τα καθήκοντά του.

5. Συντάσσει, σύμφωνα με τις οδηγίες του Διευθυντή της Υπηρεσίας Κοινοβουλευτικών Επιτροπών, προτάσεις νόμου και προβαίνει στον τελικό νομοτεχνικό έλεγχο και στη διαμόρφωση νομοσχεδίων, προτάσεων νόμου, Κανονισμών και εγγράφων που υποβάλλονται για συζήτηση στην ολομέλεια της Βουλής.

6. Εργάζεται και πέραν των συνήθων ωρών εργασίας, όταν το απαιτούν οι ανάγκες της Υπηρεσίας.

7. Εκτελεί οποιαδήποτε άλλα καθήκοντα του ανατεθούν.

2.2. Απαιτούμενα προσόντα:

1. (α) Πανεπιστημιακό δίπλωμα ή τίτλος στα Νομικά (περιλαμβανομένου του Barrister-at-Law) ή στις Οικονομικές Επιστήμες ή στη Δημόσια Διοίκηση.

(β) Μεταπτυχιακό δίπλωμα ή τίτλος σε οποιοδήποτε από τα πιο πάνω θέματα θεωρείται πρόσθετο προσόν.

2. Πολύ καλή γνώση της Ελληνικής και της Αγγλικής γλώσσας. Πολύ καλή γνώση της Γαλλικής γλώσσας αποτελεί πλεονέκτημα-

Σημειώσεις: (α) Eνόψει Απόφασης του Ανωτάτου Δικαστηρίου στην Αναθεωρητική Έφεση 60/2011, η κατοχή των γλωσσών στο απαιτούμενο επίπεδο θα πρέπει να τεκμηριώνεται από τους υποψηφίους είτε μέσω αποδεκτών τεκμηρίων είτε μέσω εξετάσεων μέχρι την ημερομηνία λήξης της υποβολής των αιτήσεων.

(β) Αναφορικά με τους υποψηφίους –

(i) των οποίων η μητρική γλώσσα δεν είναι η Ελληνική και δεν έχουν απολυτήριο Ελληνικού Σχολείου Μέσης Εκπαίδευσης, και

(ii) οι οποίοι, δυνάμει του ΄Αρθρου 2.3 του Συντάγματος, επέλεξαν να ανήκουν στην Ελληνική κοινότητα, απαιτείται μόνο καλή γνώση της Ελληνικής γλώσσας, νοουμένου ότι θα έχουν άριστη γνώση της Αγγλικής γλώσσας.

3. Πολυμερής μόρφωση και ευρεία γνώση των πολιτικών και οικονομικών πραγμάτων και ειδικότερα της κοινοβουλευτικής πρακτικής στην Κύπρο.

4. Ικανότητα σύνταξης με σαφήνεια και ταχύτητα εγγράφων, επιστολών, υπομνημάτων, μνημονίων, πρακτικών συνεδριάσεων, εκθέσεων κτλ.

5. Ισχυρή προσωπικότητα, πρωτοβουλία, αξιοπιστία, ακεραιότητα χαρακτήρα, εχεμύθεια, ευθυκρισία και προθυμία στην ανάληψη ευθυνών.

6. Προηγούμενη πείρα σε συναφή καθήκοντα αποτελεί πρόσθετο προσόν. Σημειώνεται ότι οι υποψήφιοι θα πρέπει να επιτύχουν σε ειδική γραπτή εξέταση που θα διεξαχθεί από την Ειδική Επιτροπή. Ειδικότερα, η πιο πάνω θέση, διέπεται από τις πρόνοιες του περί Αξιολόγησης Υποψηφίων για Διορισμό στη Δημόσια Υπηρεσία (Προσωρινές Διατάξεις) Νόμου του 2017 (Ν.110(Ι)/2017), σύμφωνα με τον οποίο οι υποψήφιοι υποβάλλονται σε γραπτή εξέταση, η οποία μπορεί να είναι κοινή με την εξέταση άλλων ομοειδών θέσεων που επίσης έχουν δημοσιευθεί ή ξεχωριστή εξέταση, όπως σχετικά ήθελε αποφασίσει η Ειδική Επιτροπή, σε συνεννόηση με τον οικείο Προϊστάμενο Τμήματος, στο οποίο ανήκει η υπό πλήρωση θέση.

Σημ.: Τα απαιτούμενα προσόντα της θέσης θα καθορίζονται κατά τη δημοσίευση της θέσης ανάλογα με τις ανάγκες της Υπηρεσίας. Σύμφωνα με τις παρούσες ανάγκες της Υπηρεσίας τα απαιτούμενα προσόντα για τις τρεις θέσεις είναι:

«Πανεπιστημιακό δίπλωμα ή τίτλος στα Νομικά (περιλαμβανομένου του Barrister-at-Law)» και ότι «Μεταπτυχιακό δίπλωμα ή τίτλο σε οποιοδήποτε από το πιο πάνω θέμα θα θεωρείται πρόσθετο προσόν». Για τις δύο θέσεις είναι: «Πανεπιστημιακό δίπλωμα ή τίτλος στις Οικονομικές Επιστήμες ή στη Δημόσια Διοίκηση» και ότι «Μεταπτυχιακό δίπλωμα ή τίτλο σε οποιοδήποτε από τα πιο πάνω θέματα θα θεωρείται πρόσθετο προσόν».

3. Οι αιτητές πρέπει να είναι πολίτες της Κυπριακής Δημοκρατίας ή πολίτες κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης: Νοείται ότι σύμφωνα με την επιφύλαξη του άρθρου 31 των περί Δημόσιας Υπηρεσίας Νόμων του 1990 έως (Αρ. 3) του 2017 “το Υπουργικό Συμβούλιο μπορεί να επιτρέψει σε ειδική περίπτωση, για εξυπηρέτηση του δημόσιου συμφέροντος, όπως πρόσωπο που δεν είναι πολίτης της Δημοκρατίας ή κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης υποβάλλει αίτηση για διορισμό σύμφωνα με τις διατάξεις των Νόμων αυτών και σε περίπτωση επιλογής του, αυτό μπορεί να διοριστεί –

(α) Με σύμβαση για ορισμένο χρονικό διάστημα . ή (β) πάνω σε μόνιμη βάση, αν το εν λόγω πρόσωπο είχε απασχοληθεί στη δημόσια υπηρεσία με σύμβαση για περίοδο όχι μικρότερη από τέσσερα χρόνια”.

4. Σύμφωνα με το άρθρο 31(β) των περί Δημόσιας Υπηρεσίας Νόμων του 1990 έως (Αρ. 3) του 2017 “Κανένας δε διορίζεται στη δημόσια υπηρεσία, εκτός αν συμπλήρωσε την ηλικία των δεκαεπτά χρόνων και, νοουμένου ότι πρόκειται για πολίτη της Δημοκρατίας, έχει εκπληρώσει τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις ή έχει απαλλαγεί νομίμως από αυτές”.

5. Αιτητές οι οποίοι καλύπτονται από τις πρόνοιες του Περί Πρόσληψης Ατόμων με Αναπηρίες στον Ευρύτερο Δημόσιο Τομέα (Ειδικές Διατάξεις) Νόμου του 2009 (Ν.146(Ι)/09), καλούνται όπως, το δηλώσουν στην ηλεκτρονική αίτηση.

6. Επισημαίνεται ότι αιτήσεις υποβάλλονται μόνο ηλεκτρονικά, όπως αναφέρεται στην παράγραφο (1) πιο πάνω, όχι αργότερα από την Παρασκευή, 11 Μαΐου 2018 και ώρα 14:00. Για να προχωρήσει με τη συμπλήρωση της ηλεκτρονικής αίτησης, ο αιτητής θα πρέπει να είναι εγγεγραμμένος χρήστης στην Αριάδνη. Η ταυτοποίηση των αιτητών σε Κέντρο Εξυπηρέτησης του Πολίτη ή άλλο εξουσιοδοτημένο κέντρο δεν είναι απαραίτητη. Ο αιτητής επιλέγει τη θέση για την οποία ενδιαφέρεται και συμπληρώνει τα πεδία της αίτησης. Για την επιτυχή υποβολή της αίτησης πρέπει να συμπληρωθούν όλα τα υποχρεωτικά πεδία. Σε μεταγενέστερο στάδιο είναι δυνατόν να ζητηθεί από τον αιτητή να υποβάλει αποδεικτικά στοιχεία αναφορικά με τα προσόντα ή/και την πείρα που έχει δηλώσει στην αίτησή του και, στην περίπτωση που έχει δηλώσει στην ηλεκτρονική αίτησή του αναπηρία, τα πρωτότυπα πιστοποιητικά των θεραπόντων ιατρών του στα οποία να περιγράφεται το είδος και η κατάσταση της αναπηρίας του. Άτομα που λόγω της αναπηρίας τους συναντούν δυσκολίες και δεν μπορούν άλλως πως να υποβάλουν ηλεκτρονικά αίτηση μπορούν, εάν το επιθυμούν, να απευθύνονται για βοήθεια στο τηλέφωνο 22602571.

7. Αιτήσεις από μέρους δημόσιων υπαλλήλων θα πρέπει να υποβληθούν μέσα στην προθεσμία που καθορίζεται στη δημοσίευση, με ενημέρωση των οικείων Προϊσταμένων των Τμημάτων στα οποία υπηρετούν. (Φ. 15.21.001.002.001.006.009)

EASTMED1400

Από την πλευρά της ΕΔΕΚ, εκφράζουμε έντονη διαφωνία, είτε πριν είτε μετά τη λύση του Κυπριακού, η μεταφορά φυσικού αερίου από το χώρο της Ανατολικής Μεσογείου προς την Ευρώπη, να γίνει διά μέσου της  Τουρκίας.

Η Τουρκία δεν είναι χώρα που μπορούμε να την εμπιστευτούμε και πολύ περισσότερο να την καταστήσουμε κλειδοκράτορα εισροής του φυσικού μας πλούτου προς την Ευρώπη.

Η ΕΔΕΚ παραμένει σταθερά προσανατολισμένη προς την κατεύθυνση της άμεσης κατασκευής του αγωγού  East Med για μεταφορά του φυσικού αερίου προς την Ευρώπη.

 

Λευκωσία, 24 Απριλίου 2018