ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΓΕΙΑ

Sir-David-Nicholson-009

Με αφορμή την αυριανή επέτειο της Ευρωπαϊκής Ημέρας Δικαιωμάτων των Ασθενών διοργανώνεται σήμερα σχετική εκδήλωση στο Προεδρικό Μέγαρο με ομιλητές, ανάμεσα σε άλλους, τον Sir David Nickolson. Θυμίζουμε πως ο τελευταίος είναι Πρόεδρος του Οργανισμού Κρατικών Υπηρεσιών Υγείας.

Ως ΕΔΕΚ, επανειλημμένα τονίσαμε ότι θεωρούμε το διορισμό του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού Κρατικών Υπηρεσιών Υγείας άκυρο καθώς υπήρξε πλήρης παραβίαση των προνοιών της νομοθεσίας, ιδιαίτερα ως προς την δήλωση  που όφειλαν να κάνουν κατά την ανάληψη των καθηκόντων τους για τις επιχειρήσεις στις οποίες συμμετέχουν ώστε να εξεταστεί εάν υπάρχει ή όχι σύγκρουση συμφερόντων.

Παρά το γεγονός ότι επιχειρήθηκε  τον περασμένο μήνα να δοθεί νομική κάλυψη μέσω της τροποποίησης της σχετικής νομοθεσίας, αυτή δεν κατέστη εφικτή λόγω της κατάθεσης σχετικής τροπολογίας που υπερψηφίστηκε από τα κοινοβουλευτικά κόμματα. Σήμερα, με επιστολή του  ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας ανέπεμψε τον σχετικό νόμο όπως αυτός διαμορφώθηκε από την Ολομέλεια.

Διερωτόμαστε, λοιπόν, πώς νομιμοποιείται ο κ. Nickolson να είναι εκ των ομιλητών της σημερινής εκδήλωσης όταν μάλιστα δεν έχει ξεκαθαρίσει το θέμα της νομιμότητας της παρουσίας του στο Διοικητικό Συμβούλιο ένεκα της σύγκρουσης συμφέροντος την οποία ο ίδιος, εκπρόθεσμα, δήλωσε πως έχει με την εταιρεία KPMG.

Σε κάθε περίπτωση, με αφορμή την αυριανή επέτειο της Ευρωπαϊκής Ημέρας Δικαιωμάτων των Ασθενών, από την πλευρά της ΕΔΕΚ δηλώνουμε πως θα καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε οι πάσχοντες συνάνθρωποί μας να έχουν άμεση και υψηλού επιπέδου ιατροφαρμακευτική περίθαλψη στον δημόσιο τομέα υγείας μέσα από τη σωστή εφαρμογή του ΓεΣΥ. Την ίδια στιγμή θα συνεχίσουμε τις προσπάθειες μας για να εξευρεθούν σωστές και αποτελεσματικές λύσεις ώστε να μειωθεί η ταλαιπωρία η οποία υφίστανται τόσο από τις λίστες αναμονής όσο και από την απουσία περιφερειακών ογκολογικών κέντρων που να καλύπτουν ολόκληρη την επικράτεια.

 

Λευκωσία, 17 Απριλίου 2018

 

ΕΥΧΕΣ ΕΔΕΚ ΓΙΑ ΠΑΣΧΑ 2018

Με την ευκαιρία της του Χριστού Ανάστασης, της κορυφαίας θρησκευτικής γιορτής της ορθοδοξίας, το Κ.Σ. ΕΔΕΚ απευθύνει θερμές ευχές προς όλο τον Κυπριακό Ελληνισμό.

Οι συμβολισμοί και οι παραλληλισμοί των παθών και της Ανάστασης του Κυρίου με τα πάθη και τους αγώνες του Ελληνισμού είναι ευδιάκριτοι λόγω των δοκιμασιών που εξακολουθεί να βιώνει ο λαός μας.

Είναι για αυτό που προσβλέπουμε στην αληθινή Ανάσταση που θα φέρει τη λύτρωση της Κύπρου μας από τα δεινά, τις δυσκολίες και τους εθνικούς κίνδυνους, αφού:

·         44 χρόνια μετά και ο Κυπριακός Ελληνισμός εξακολουθεί να δοκιμάζεται και να βιώνει την τουρκική κατοχή.

·         Σημαντικός αριθμός συμπατριωτών μας (γύρω στο 30%) ζει κάτω ή κοντά στο όριο της φτώχιας.

·         Αρκετοί συμπολίτες μας δεν έχουν πρόσβαση σε υψηλού επιπέδου ιατρική και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη αφού εκκρεμεί η σωστή εφαρμογή του ΓεΣΥ.

·         Μεγάλος αριθμός νέων ανέργων επιστημόνων καταφεύγει στο εξωτερικό για να βρει μια αξιοπρεπή εργοδότηση ανάλογη των προσόντων του.

Η ΕΔΕΚ, το Σοσιαλιστικό Πατριωτικό Κόμμα της πατρίδας μας, θα συνεχίσει να αγωνίζεται για την πραγματική Ανάσταση του τόπου μας και προσβλέπει στην κορυφαία γιορτή της ορθοδοξίας ως πηγή έμπνευσης και ελπίδας για ελευθερία, δημοκρατία και δικαιοσύνη.

 

Λευκωσία, 6 Απριλίου 2018

FB_IMG_1522487563008

Κάποιοι πολύ όψιμα θυμήθηκαν την υγεία των πολιτών και την εφαρμογή του Γενικού Σχεδίου Υγείας (ΓεΣΥ). Όμως στα χρόνια που κυβερνούσαν ή και συγκυβερνούσαν, είχαν θέσει το ΓεΣΥ στο χρονοντούλαπο και δεν έκαναν καμία ενέργεια προς την κατεύθυνση της υλοποίησής. Την ίδια στιγμή, σοβαρά σκάνδαλα του τομέα της υγείας παρασιωπήθηκαν, παρά τις έρευνες που έγιναν.

Η ΕΔΕΚ έχει την πολιτική πατρότητα τόσο της εφαρμογής του ΓεΣΥ όσο και της σωστής αυτονόμησης των νοσοκομείων σε διοικητικό, επιστημονικό και οικονομικό επίπεδο. Η διαφορά της από άλλες πολιτικές δυνάμεις έγκειται στο ότι αγωνίζεται η εφαρμογή του ΓεΣΥ να γίνει με τρόπο συντεταγμένο  και αποδοτικό προς όφελος του λαού και κυρίως προς όφελος εκείνων των ομάδων του πληθυσμού που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να εξασφαλίσουν υψηλού επιπέδου ιατρική περίθαλψη με άλλους τρόπους.

Πολύ φοβόμαστε ότι αυτό το όψιμο ενδιαφέρον που επιδεικνύουν κάποιοι είναι για να αποσείσουν τις τεράστιες ευθύνες που έχουν για την καθυστέρηση της εφαρμογής του ΓεΣΥ. Ανησυχούμε πως με αυτή την στάση θα οδηγήσουν το ΓεΣΥ να έχει την ίδια μοίρα με τις Κυπριακές Αερογραμμές, την Eurocypria, την Λαϊκή Τράπεζα και τον Συνεργατισμό. Η ΕΔΕΚ δεν θα καταστεί συνένοχος σε αυτήν την λανθασμένη πορεία που με πρόσχημα δήθεν την γρήγορη εφαρμογή του ΓεΣΥ θα οδηγήσει τον δημόσιο τομέα της υγείας σε κατάρρευση και ιδιωτικοποίηση με ότι αυτό συνεπάγεται.

Η όλη στάση και συμπεριφορά κάποιων «μυρίζει» πάρε-δώσε παρασκηνίου.

 

Λευκωσία, 31 Μαρτίου 2018

edek green

Ο τέως Υπουργός Υγειάς γνωρίζει πολύ καλά πως με προσωπικό πολιτικό κόστος του προσέφερα απεριόριστη στήριξη όταν ανέλαβε το Υπουργείο Υγείας. Λυπάμαι να παρατηρήσω ότι στη συνέχεια η συμπεριφορά του κινήθηκε προς μία εντελώς διαφορετική κατεύθυνση.

Να υπενθυμίσω τα υπονοούμενα που για μήνες άφηνε περί Ιούδα, που όμως ποτέ δεν τολμούσε δημόσια να τοποθετηθεί και να αναφέρει ποιο είναι το όνομα. Όταν σε κάποια φάση υποχρεώθηκε, γιατί στριμώχτηκε σε ραδιοφωνική εκπομπή, αποκάλυψε κάποιον. Χθες υπογράμμισε ότι «πρέπει να προσέχετε τον Σιζόπουλο και σας προειδοποίησα».

Γιατί φυγομαχούσε τόσο καιρό και δεν αποκάλυπτε; Γιατί είμαι επικίνδυνος για το Γενικό Σχέδιο Υγείας ή για την εφαρμογή του Γενικού Σχεδίου Υγείας;

Και την ίδια στιγμή με δήλωσή του παραπέμπει ότι η σύγκρουση συμφερόντων που έχω εγώ προσωπικά είναι μεγαλύτερη από τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου του συγκριμένου οργανισμού. Όμως την ίδια στιγμή θα ήταν σκόπιμο ο κ. Παμπορίδης να πει ποια ήταν η δική του σχέση και ποια ήταν τα δικά του συμφέροντα που ενδεχομένως να συγκρούονταν με τον τομέα τον οποίο κλήθηκε να διαχειριστεί στον τομέα της υγείας.

Εάν ο κ. Παμπορίδης είχε το σθένος και το θάρρος της υποστήριξης των θέσεων του γιατί δεν υπέγραψε τις τροπολογίες όταν ήταν ακόμα υπουργός και να προσέλθει ο ίδιος στην Επιτροπή Υγείας να τις υποστηρίξει; Προτίμησε να τις υπογράψει την τελευταία ημέρα παρμένης του στο υπουργείο. Στις 28 Φεβρουαρίου.

Αντιλαμβανόμαστε και κατανοούμε τις σκοπιμότητές που εξυπηρετεί η στάση και η συμπεριφορά του.

Όμως όταν η ΕΔΕΚ και ο Σιζόπουλος μιλούσαν για αυτονόμηση των νοσοκομείων και για Γενικό Σχέδιο Υγείας, ο κ. Παμπορίδης δεν γνώριζε καν τι είναι η αυτονόμηση και το Γενικό Σχέδιο Υγείας.

Γι’ αυτό και την πατρότητα της σωστής εφαρμογής του Γενικού Σχεδίου Υγείας δεν την εκχωρούμε σε κανέναν. Θα αγωνιστούμε για την εφαρμογή του Γενικού Σχεδίου Υγείας και όχι για την διάλυση του Γενικού Σχέδιου Υγείας όπως κάποιοι επιδιώκουν για να εξυπηρετήσουν αλλότρια συμφέροντα.

Την ίδια στιγμή ο νέος Υπουργός με ανάρτησή του στο διαδίκτυο αναφέρει ότι από τη στιγμή που έχουν υποβληθεί, εκπρόθεσμα φυσικά, οι δηλώσεις σύγκρουσης συμφερόντων των μελών του διοικητικού συμβουλίου, περιμένει να απολογηθώ. Να απολογηθώ σε τι; Στο ότι ουσιαστικά επιβεβαιώνομαι; Η απολογία θα έπρεπε να ήταν από την πλευρά του Υπουργείου που για δύο ολόκληρες βδομάδες δεν ευαισθητοποιήθηκε να καταθέσει τις συγκεκριμένες δηλώσεις όπως όφειλε και όπως ανέλαβε την ευθύνη στη συνεδρία της Επιτροπής Υγείας της Βουλής. Από εκεί και πέρα όμως θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε οριστικά και αμετάκλητα ορισμένα ζητήματα.

Το πρώτο ζήτημα αφορά τον διορισμό του συγκεκριμένου διοικητικού συμβουλίου το οποίο έγινε στις 15 Δεκεμβρίου 2017 για να λάβει τις ευθύνες του την 1/1/2018. Και φυσικά τον πρωταγωνιστικό ρόλο τον είχε ο κ. Παμπορίδης.

Όμως η νομοθεσία που ψηφίστηκε από τη Βουλή είναι συγκεκριμένη και στο άρθρο 8 παράγραφο 2 προβλέπει ότι για σκοπούς διασφάλισης των διατάξεων του εδαφίου 1, ο Πρόεδρος, ο αντιπρόεδρος και τα μέλη του συμβουλίου, κατά την ανάληψη των καθηκόντων τους και μέχρι τη λήξη της θητείας τους προβαίνουν σε δήλωση προς το Υπουργικό Συμβούλιο του συμφέροντός τους σε επιχειρήσεις που διατηρούν ώστε το Υπουργικό Συμβούλιο να κρίνει το βαθμό συνάφειάς τους με τις δραστηριότητες. Άρα όφειλαν με την ανάληψη των καθηκόντων τους, ουσιαστικά όφειλαν πριν από τον διορισμό τους, να είχαν υποβάλει τις συγκεκριμένες δηλώσεις και να γνώριζε το Υπουργείο, για να αποφανθεί το Υπουργικό Συμβούλιο εάν και κατά πόσο υπήρχε οποιαδήποτε σύγκρουση συμφερόντων. Πότε όμως υπέβαλαν τις δηλώσεις τους;

Από ότι έλεγξα από τις δηλώσεις που υπέβαλαν χθες, εκπρόθεσμα, στη Βουλή, οι δηλώσεις αυτές υπογράφηκαν από τα μέλη από τις 8 μέχρι τις 20 Φεβρουαρίου. Δηλαδή ενάμιση μήνα μετά την ανάληψη των καθηκόντων και ενώ ήδη το διοικητικό συμβούλιο άρχισε τη λειτουργία του και είχε συνεδριάσεις.

Επίσης στο άρθρο 8 παράγραφος 1 τονίζεται συγκεκριμένα ότι δεν διορίζεται άτομο που να έχει οποιοδήποτε άλλο άμεσο ή έμμεσο ή συγκρουόμενο συμφέρον σε επιχειρήσεις συναφείς με τις δραστηριότητες του οργανισμού. Και χθες από ότι προέκυψε από τη συζήτηση, όλες οι επιχειρήσεις έχουν συνάφεια με τον τομέα της υγείας.

Γιατί ακριβώς όταν ζητήσαμε από τον Υπουργό να μας πει πώς υλοποιήθηκε το άρθρο 6 παράγραφος 2 και υπόπαράγραφος γ της νομοθεσίας που αναφέρει ότι πρέπει να διοριστούν 2 πρόσωπα που προέρχονται από τη διοίκηση υπηρεσιών υγείας με εμπειρία πέραν των 5 ετών σε διευθυντικές θέσεις σε οργανισμούς παροχής υπηρεσιών υγείας αντίστοιχου μεγέθους με τον οργανισμό, δηλαδή ο δημόσιος τομέας και ο ιδιωτικός τομέας μιλούμε ουσιαστικά για νοσηλευτήρια για να μπορούν να προσφέρουν υπηρεσίες υγείας. Όταν λοιπόν ρωτήσαμε ποια από αυτά τα μέλη πληρούν αυτές τις προϋποθέσεις, ο κ. Υπουργός μας υπέδειξε 2 πρόσωπα και μας είπε ότι ο ένας έχει σχέση γιατί ακριβώς είναι μέλος διοικητικού συμβουλίου ασφαλιστικής εταιρείας, άρα οι ασφαλιστικές εταιρείες εμπλέκονται στον τομέα της υγείας και ο άλλος είναι ιδιοκτήτης εταιρείας safety food.

Τι σχέση έχουν αυτά επαφίεται στην κρίση του καθενός να μπορεί να κρίνει.

Και επειδή λοιπόν όλα ενδεχομένως έχουν τη σχέση τους θα ήθελα ακριβώς να υπενθυμίσω ότι όπως αποκάλυψε χθες ο Υπουργός Υγείας η εταιρεία KPMG ανέλαβε τη διεκπεραίωση μελέτης προς όφελος του Υπουργείου που αφορά ακριβώς τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού των κρατικών νοσηλευτηρίων ενόψει αυτονόμησης. Δηλαδή είχε την ευθύνη της ετοιμασίας αυτής της συγκεκριμένης μελέτης. Αυτή την μελέτη, τον περασμένο Οκτώβριο, στις 11 Οκτωβρίου, ανέλαβε να την παρουσιάσει στους ενδιαφερόμενους και σε ανοικτή συζήτηση, ο κύριος David Nickolson ως Ανώτερος Σύμβουλος της KPMG.

Και τίθεται το ερώτημα: Από τη στιγμή που η συγκεκριμένη εταιρεία έχει αναλάβει την ευθύνη της μελέτης για την αυτονόμηση των νοσοκομείων και της αξιολόγησης του ανθρώπινου δυναμικού, νομιμοποιείται το συγκεκριμένο άτομο το οποίο αποτελεί Ανώτατος Σύμβουλος  της KPMG, την ίδια στιγμή να είναι και ο Πρόεδρος του Οργανισμού που θα προχωρήσει στην αυτονόμηση των νοσοκομείων; Το ερώτημα αυτό δεν θα το απαντήσω εγώ, άλλοι πρέπει να το απαντήσουν άλλοι.

Την ίδια στιγμή όμως θέσαμε ακόμα ένα ζήτημα. Εάν και κατά πόσο μελετήθηκε το βιογραφικό των προσώπων τα οποία έχουν διοριστεί. Εδώ υπάρχει συγκεκριμένη πρόνοια στη νομοθεσία που λέει ότι « μέλη του Συμβουλίου διορίζονται πρόσωπα ανώτατου ηθικού και επαγγελματικού επιπέδου, εγνωσμένου κύρους και εντιμότητας»,  και δεν αποτελεί προϋπόθεση εκπλήρωσης αυτών των προϋποθέσεων ότι κάποιος έχει γίνει Σερ όπως μας είπαν χθες. Και έχω στη διάθεση σας σωρεία δημοσιευμάτων αγγλικών εφημερίδων αλλά  όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να απευθυνθεί και σε πρακτικά  συζητήσεων που έγιναν στο βρετανικό κοινοβούλιο για το οποίο  ο συγκεκριμένος πρόεδρος έχει κατηγορηθεί για κατάχρηση της θέσης του , και στην ουσία για οικονομική αξιοποίηση της θέσης του προς ίδιον ενδεχομένως όφελος.

Και διερωτόμαστε ο Υπουργός Υγείας  όταν πρότεινε στο Υπουργικό Συμβούλιο τα συγκεκριμένα άτομα για να διοριστούν μελέτησε το βιογραφικό τους, μελέτησε αυτά τα δεδομένα; Αντιλαμβάνομαι πως όχι, άλλοι ήταν οι σκοποί, άλλες ήταν οι προϋποθέσεις και ενδεχομένως οι σκοπιμότητες.

Είναι γι’ αυτό το λόγο που εμείς θεωρούμε ότι υπάρχει μια πλήρης παραβίαση της νομοθεσίας όσον αφορά τον τρόπο διορισμού  του συγκεκριμένου συμβουλίου. εμείς θεωρούμε ότι το Συμβούλιο αυτό είναι άκυρο, δεν είναι νόμιμο και ως εκ τούτου δε νομιμοποιούνται οι πράξεις και οι ενέργειες του. Αυτός πιθανόν είναι και ο λόγος που εκ των υστερών έφεραν τις τροπολογίες για να αλλάξει η νομοθεσία και να μπορέσουν ακριβώς να νομιμοποιηθούν.

Και από τη στιγμή που συνεχίζει ο συγκεκριμένος οργανισμός να εκτελεί τα καθήκοντα  του  πώς οι παρεμβάσεις του κ. Σιζόπουλου για  σκοπούς διαφάνειας και χρηστής διοίκησης αναστέλλουν την εφαρμογή του ΓΕΣΥ;

 

 

Λευκωσία, 23 Μαρτίου 2018

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

 

Έγνοια μας το μεγαλεπήβολο σχέδιο της εφαρμογής του ΓεΣΥ να κινηθεί προς την ορθή κατεύθυνση και κυρίως προς την κατεύθυνση  της εξυπηρέτησης των συμφερόντων των πολιτών

Μετά τη σημερινή συνεδρία της Επιτροπής Υγείας, ο Πρόεδρος της ΕΔΕΚ, Μ. Σιζόπουλος δήλωσε:

«Πρέπει να εκφράσω τη απογοήτευσή μου από τα όσα άκουσα προηγουμένως από τον κ. Υπουργό και την προσπάθεια που καταβάλλεται να στραφεί προς μία άλλη κατεύθυνση ο κοινοβουλευτικός έλεγχος ο οποίος γίνεται αυτή τη στιγμή για να διακριβωθεί εάν και κατά πόσο οι πρόνοιες της νομοθεσίας που ψήφισε η Βουλή τον περασμένο χρόνο, στην προκειμένη περίπτωση του διορισμού του διοικητικού συμβουλίου για την αυτονόμηση των νοσοκομείων, έχουν τηρηθεί.

Το διοικητικό συμβούλιο (δ.σ.) από ότι γνωρίζετε ήδη εργάζεται, συνεδριάζει, λειτουργεί και σχεδιάζει. Ως εκ τούτου πού βλέπετε να υπάρχει καθυστέρηση και να γίνεται οποιαδήποτε προσπάθεια κωλυσιεργίας για τη μη εφαρμογή του ΓΕΣΥ;

Εάν έχει δημιουργηθεί κάποιο πρόβλημα έχει δημιουργηθεί διότι ακριβώς το Υπουργείο έρχεται αναδρομικά και ζητά την τροποποίηση της νομοθεσίας για να καλύψει ουσιαστικά παρατυπίες οι οποίες ενδεχομένως έχουν γίνει αναφορικά με τη διαδικασία του διορισμού.

Και επίσης από το γεγονός ότι ενδεχομένως, και το είπα και την περασμένη φορά, έστω και αν κάποια μέσα ενημέρωσης σκόπιμα προσπάθησαν να το παραποιήσουν, να υπάρχει σύγκρουση συμφερόντων.

Έχουμε κάθε δικαίωμα ως Βουλή να διερευνήσουμε τη συγκεκριμένη πτυχή και μπορώ να πω με τις απαντήσεις που πήραμε σήμερα, το ενδεχόμενο της σύγκρουσης συμφερόντων να ενισχύεται ακόμα περισσότερο. Και πρέπει επίσης να δηλώσουμε ότι το Υπουργείο Υγείας αρνήθηκε εδώ και 15 μέρες να καταθέσει στη Βουλή τις δηλώσεις σύγκρουσης συμφερόντων που υπέγραφαν τα συγκεκριμένα μέλη του δ.σ., εάν τις υπέγραψαν. Γιατί εδώ υπάρχουν πληροφορίες ότι δεν υπέβαλαν όλοι τις συγκεκριμένες δηλώσεις.

Και ρωτούμε. Γιατί το υπουργείο αρνήθηκε και σκόπιμα απέφυγε να καταθέσει τις συγκεκριμένες δηλώσεις; Τι θέλει να κρύψει; Ποιους θέλει να καλύψει; Και η τροπολογία που επιχειρείται να γίνει στη νομοθεσία δεν είναι για να ενισχύσει ακόμα περισσότερο τη διαφάνεια, τον έλεγχο και ενδεχομένως τη χρηστή διοίκηση και λειτουργία του συγκεκριμένου συμβουλίου. Αλλά κινούνται οι τροπολογίες προς την αντίθετη κατεύθυνση.

Από την πλευρά της ΕΔΕΚ δεν θα αποδεχθούμε το όψιμο ενδιαφέρον κάποιων για το ΓΕΣΥ όταν γνωρίζετε πως η ΕΔΕΚ αγωνίζεται για την εφαρμογή ΓΕΣΥ από το 1969. Και ότι εάν φτάσαμε εδώ που φτάσαμε ήταν μετά από παρεμβάσεις της ΕΔΕΚ. Τόσο για να ψηφιστεί το 2001 ο νόμος πλαίσιο για την εφαρμογή του ΓΕΣΥ όσο και για να γίνει η σύσκεψη στο προεδρικό τον Ιούνιο του 2016 με τον Προέδρο της Δημοκρατίας για να μπορέσει να δρομολογηθεί η διαδικασία αλλαγής της νομοθεσίας, της προώθησης αυτών ακριβώς των ζητημάτων.

Όταν η ΕΔΕΚ μιλούσε εδώ και δεκαετίες για την αυτονόμηση των νοσοκομείων αυτοί που σήμερα κόπτονται για την αυτονόμηση των νοσοκομείων δεν ήξεραν τι είναι αυτονόμηση των νοσοκομείων και πώς θα λειτουργήσει.

Το ενδιαφέρον μας είναι τέτοιο που θα θέλαμε αυτό το μεγαλεπήβολο σχέδιο της εφαρμογής του ΓΕΣΥ να κινηθεί προς την ορθή κατεύθυνση και κυρίως προς την κατεύθυνση  της εξυπηρέτησης των συμφερόντων των πολιτών και κυρίως αυτών των πολιτών που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να εξασφαλίσουν υψηλού επιπέδου περίθαλψη με άλλους τρόπους. Αυτός είναι ο στόχος μας, αυτή είναι η έγνοια μας.

Και επειδή δυστυχώς τα παραδείγματα στην κυπριακή κοινωνία και στην Κυπριακή Δημοκρατία είναι πάρα πολλά, να μιλήσουμε για τα θέματα των Κυπριακών Αερογραμμών, για τα θέματα τώρα του Συνεργατισμού, της προσπάθειας ουσιαστικά ιδιωτικοποίησης μέσα από δήθεν διαδικασίες δημόσιου ελέγχου ζωτικού τομέα που αφορούν την ποιότητα ζωής και το βιοτικό επίπεδο του λαού μας, έχουμε κάθε λόγο να είμαστε πολύ πιο προσεκτικοί για να προλάβουμε ακριβώς λάθη.

Πολύ φοβάμαι να παρατηρήσω ότι σε αυτή την περίπτωση κρύβονται σκοπιμότητες. και πολύ φοβάμαι ότι η όλη διαδικασία όπως έγινε και τον Οκτώβριο του 2014 είναι να οδηγήσουμε τελικά τον δημόσιο τομέα υγείας στην ιδιωτικοποίηση. Και εκεί ακριβώς και οι ασθενείς και οι γιατροί θα αντιληφθούν το τεράστιο κόστος που θα επωμιστούν από μια τέτοια εξέλιξη».

Σε ερώτηση δημοσιογράφου για τη σπουδαιότητα των δηλώσεων σύγκρουσης συμφερόντων, ο κ. Σιζόπουλος απάντησε:

«Είναι πολύ σημαντικό. Είναι ένα από τα καίρια σημεία στα οποία θα κρίνουμε εάν η νομοθεσία εφαρμόστηκε σωστά η όχι. Από τη στιγμή που η κυβέρνηση και το Υπουργείο φέρνουν συγκεκριμένες τροπολογίες που άπτονται αυτών των συγκεκριμένων θεμάτων οφείλουμε να διερευνήσουμε με κάθε λεπτομέρεια το τι προηγήθηκε. Και η κατάθεση των δηλώσεων σύγκρουσης συμφερόντων είναι σημαντικότατες για τη μελέτη και την τελική τοποθέτηση των κομμάτων πάνω στις τροπολογίες που έχει υποβάλει το Υπουργείο».

Σε ερώτηση δημοσιογράφου για το ποιος είναι ο σκοπός των τροπολογιών απάντησε:

«Η μια τροπολογία είναι ακριβώς για να αλλάξει τα προσόντα αυτών που θα διορίζονται στο συμβούλιο. Εκεί που λέει ότι πρέπει να διορίζονται δύο επαγγελματίες υγείας τώρα λέει «κατά προτίμηση δύο επαγγελματίες υγείας». Εκεί που λέει για παράδειγμα ότι θα πρέπει να διορίζονται δυο άτομα τα οποία να προέρχονται από το χώρο της διοίκησης οργανισμών συναφών με τον τομέα της υγείας για χρονικό διάστημα πέραν των πέντε χρόνων, αυτό αφαιρείται. Άρα να είναι, ουσιαστικά, άτομα τα οποία να έχουν εμπειρία σε διοίκηση επιχειρήσεων, οποιωνδήποτε επιχειρήσεων ενδεχομένως. Και το δεύτερο σημείο ότι γίνεται πολύ πιο ελαστικό το ζήτημα της δήλωσης, με την έννοια ότι θα πρέπει να καταθέσει απλά μια δήλωση ότι δεν έχει σύγκρουση συμφερόντων με ενδεχομένως συναφείς υπηρεσίες που έχουν σχέση με τον τομέα της υγείας.

Υπάρχουν ενδείξεις και γι’ αυτό ζητούμε, για να μπορούμε από την πλευρά μας να αποφανθούμε, αν αυτές οι ενδείξεις γίνονται αποδείξεις ή αν αυτές οι ενδείξεις είναι ανυπόστατες. Όταν το Υπουργείο αρνείται να μας δώσει τα στοιχεία πρέπει να σας πω ότι στην ουσία διαπράττει ποινικό αδίκημα. Και στη γραπτή απάντηση των ερωτημάτων που θέσαμε, το Υπουργείο ουσιαστικά αποσιωπά το συγκεκριμένο ζήτημα και ούτε καν αναφέρεται στην αναγκαιότητα που έθεσαν οι βουλευτές για το ότι πρέπει να κατατεθούν οι συγκεκριμένες δηλώσεις. Στη νομοθεσία υπάρχει πρόνοια όταν η επιτροπή της Βουλής ζητά την κατάθεση συγκεκριμένων στοιχείων τα αρμόδια τμήματα οφείλουν να καταθέσουν αυτά τα στοιχεία. Από τη στιγμή που αρνούνται να τα καταθέσουν αυτό αποτελεί ποινικό αδίκημα. Αυτό που ζητούμε είναι το αυτονόητο. Το ερώτημα είναι γιατί το Υπουργείο αποσιωπά το γεγονός και απέφυγε εδώ και 2 βδομάδες να καταθέσει τα συγκεκριμένα στοιχεία όπως υποσχέθηκε να πράξει».

Σε ερώτηση δημοσιογράφου σχετικά με το αν υπάρχει θέμα για τον πρόεδρο του δ.σ. απάντησε:

«Ο καθένας μας θα κριθεί από το αποτέλεσμα των επίλογων και των πράξεων του. Ειδικά για την περίπτωση του Προέδρου του δ.σ., ο αγγλικός τύπος έχει πληθώρα άρθρων για διάφορες παρατυπίες στις οποίες είχε προβεί κατά τη διάρκεια που υπηρετούσε στο εθνικό σύστημα υγείας της Μεγάλης Βρετανίας. Εμείς δεν μπορούμε αυτά να τα επιβεβαιώσουμε. Αυτά όφειλε το Υπουργείο πριν πάρει την απόφαση του διορισμού να τα μελετήσει και να τα επιβεβαιώσει ή όχι. Μέχρι στιγμής φαίνεται ότι δεν έχουν διαψευστεί. Και λυπάμαι να παρατηρήσω ότι ο τίτλος του Σερ δεν απαλλάσσει κανέναν από ενδεχόμενες παρατυπίες. Ουδείς πέραν του νόμου».

 

 

Λευκωσία, 22 Μαρτίου 2018

Ο Πρόεδρος της ΕΔΕΚ Μαρίνος Σιζόπουλος

Οι σκόπιμες επιθέσεις σε βάρος της ΕΔΕΚ δεν πρόκειται να την σταματήσουν από την άσκηση του πολιτικού και κοινοβουλευτικού της ρόλου

Κάποιοι δεν μπορούν να κρύψουν την ενόχλησή τους για την άσκηση κοινοβουλευτικού ελέγχου για θέματα διαφάνειας και χρηστής διοίκησης, ειδικά όταν αυτός προέρχεται από την ΕΔΕΚ.

Όμως επιμελώς αποφεύγουν να απαντήσουν σε δικαιολογημένα ερωτήματα:

1. Γιατί το Υπουργείο Υγείας ζήτησε τις συγκεκριμένες τροπολογίες του νόμου εάν ο διορισμός του Δ. Σ. του Οργανισμού ήταν νομότυπος;

2. Από πότε τροποποιείται νομοθεσία εκ των υστέρων για να νομιμοποιήσει διορισμό που δεν ανταποκρίθηκε στις πρόνοιες του σχετικού νόμου;

3. Το Υπουργείο Υγείας πριν από το διορισμό εξέτασε τα δημοσιεύματα του βρετανικού τύπου που αναφέρονται στον πρόεδρο του Δ. Σ. ;

Οι σκόπιμες επιθέσεις σε βάρος της ΕΔΕΚ δεν πρόκειται να την σταματήσουν από την άσκηση του πολιτικού και κοινοβουλευτικού της ρόλου ειδικά όταν αυτές προέρχονται από αυτούς που συστηματικά διαψεύδονται και, είναι ποιά γνωστό, ότι προωθούν σε πολλαπλά επίπεδα, αλλότρια συμφέροντα.

 

Λευκωσία, 17 Μαρτίου 2018

 

Ο Πρόεδρος της ΕΔΕΚ Μαρίνος Σιζόπουλος

Οι σκόπιμες επιθέσεις σε βάρος της ΕΔΕΚ δεν πρόκειται να την σταματήσουν από την άσκηση του πολιτικού και κοινοβουλευτικού της ρόλου

Κάποιοι δεν μπορούν να κρύψουν την ενόχλησή τους για την άσκηση κοινοβουλευτικού ελέγχου για θέματα διαφάνειας και χρηστής διοίκησης, ειδικά όταν αυτός προέρχεται από την ΕΔΕΚ.

Όμως επιμελώς αποφεύγουν να απαντήσουν σε δικαιολογημένα ερωτήματα:

1. Γιατί το Υπουργείο Υγείας ζήτησε τις συγκεκριμένες τροπολογίες του νόμου εάν ο διορισμός του Δ. Σ. του Οργανισμού ήταν νομότυπος;

2. Από πότε τροποποιείται νομοθεσία εκ των υστέρων για να νομιμοποιήσει διορισμό που δεν ανταποκρίθηκε στις πρόνοιες του σχετικού νόμου;

3. Το Υπουργείο Υγείας πριν από το διορισμό εξέτασε τα δημοσιεύματα του βρετανικού τύπου που αναφέρονται στον πρόεδρο του Δ. Σ.;

Οι σκόπιμες επιθέσεις σε βάρος της ΕΔΕΚ δεν πρόκειται να την σταματήσουν από την άσκηση του πολιτικού και κοινοβουλευτικού της ρόλου ειδικά όταν αυτές προέρχονται από αυτούς που συστηματικά διαψεύδονται και, είναι ποιά γνωστό, ότι προωθούν σε πολλαπλά επίπεδα, αλλότρια συμφέροντα.

Λευκωσία, 17 Μαρτίου 2018

 

Ο Πρόεδρος της ΕΔΕΚ Μαρίνος Σιζόπουλος
 
Για τη συζήτηση σχετικά με το ενδεχόμενο σύγκρουσης συμφερόντων των μελών του δ.σ του Οργανισμού Κρατικών Υπηρεσιών Υγείας
 
Στις 8 Μαρτίου μετά από ερώτηση που δέχθηκα για το εάν υπάρχει σύγκρουση συμφερόντων μεταξύ των μελών του δ.σ. του Οργανισμού Κρατικών Υπηρεσιών Υγείας, δήλωσα:
 
«Βεβαίως, οι πληροφορίες που έχουμε είναι ότι υπάρχει σύγκρουση συμφερόντων και ενώ τα μέλη αυτά όφειλαν με την ανάληψη των καθηκόντων τους, να υποβάλουν σχετική δήλωση αναφορικά με αυτό, φαίνεται ότι ή δεν την έχουν υποβάλει ή ενδεχομένως να έχουν αποκρυβεί συγκεκριμένα στοιχεία. Και γι’ αυτό ακριβώς από την πλευρά της ΕΔΕΚ έχω ζητήσει ότι θα πρέπει άμεσα να κατατεθούν στη Βουλή οι σχετικές δηλώσεις των συγκεκριμένων μελών για να μπορεί πια να γίνει συγκεκριμένος έλεγχος και διαπίστωση εάν υπάρχει ή όχι σύγκρουση συμφερόντων».
 
Συνεπώς, πριν την εξαγωγή των οποιοδήποτε συμπερασμάτων, αυθαίρετων η όχι, κάποιοι θα έπρεπε να αναμένουν να γίνει πρώτα στη Βουλή η συζήτηση του θέματος των δηλώσεων για το ενδεχόμενο σύγκρουσης συμφερόντων και στη συνέχεια να τοποθετηθούν.
 
Με αυτή την ευκαιρία εκτιμούμε ότι ο προϋπολογισμός του συγκεκριμένου Οργανισμού θα πρέπει να εγκριθεί αφού προηγηθεί η συζήτηση και η ενδεχόμενη τροποποίηση του νόμου.
 
 
Λευκωσία, 16 Μαρτίου 2018

Ο Πρόεδρος της ΕΔΕΚ Μαρίνος Σιζόπουλος

Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών της Επιτροπής Υγείας, ο Πρόεδρος της ΕΔΕΚ, Μαρίνος Σιζόπουλος, δήλωσε:

«Μετά λύπης διαπιστώνουμε ότι με στόχο κατά την άποψή μας να δικαιολογηθούν και να νομιμοποιηθούν αυθαιρεσίες που έγιναν σχετικά με τον διορισμό τους και συγκεκριμένα γιατί δεν τηρήθηκαν βασικές πρόνοιες της νομοθεσίας όσον αφορά τα πρόσωπα τα οποία έχουν επιλεγεί για να τοποθετηθούν στο Διοικητικό Συμβούλιο που θα διαχειριστούν ένα τόσο σοβαρό ζήτημα, όπως είναι η αυτονόμηση των νοσοκομείων, και κατ’ επέκταση η βασική προϋπόθεση για τη σωστή εφαρμογή του ΓΕΣΥ.»

Μάλιστα φαίνεται ότι τα μέλη τα οποία διορίστηκαν, με ελάχιστες εξαιρέσεις, δεν έχουν καταθέσει ούτε και τη σχετική δήλωση όσον αφορά το ενδεχόμενο σύγκρουσης συμφερόντων όπως προνοεί η νομοθεσία. Και για αυτό ακριβώς τον λόγο, εκ των υστέρων, το κράτος έρχεται να νομιμοποιήσει μέσα από αυτή τη διαδικασία τον παράνομο διορισμό αυτών των ατόμων με τη μη τήρηση των προνοιών της νομοθεσίας, και πολύ περισσότερο να απαλλάξει ενδεχομένως μέλη τα οποία να έχουν σύγκρουση συμφερόντων, όσον αφορά τον συγκεκριμένο διορισμό.

Σε ερώτηση δημοσιογράφου για το εάν θεωρεί πως υπάρχει σύγκρουση συμφερόντων, απάντησε:

«Βεβαίως, οι πληροφορίες που έχουμε είναι ότι υπάρχει σύγκρουση συμφερόντων και ενώ τα μέλη αυτά όφειλαν με την ανάληψη των καθηκόντων τους, να υποβάλουν σχετική δήλωση αναφορικά με αυτό, φαίνεται ότι ή δεν την έχουν υποβάλει ή ενδεχομένως να έχουν αποκρυβεί συγκεκριμένα στοιχεία. Και γι’ αυτό ακριβώς από την πλευρά της ΕΔΕΚ έχω ζητήσει ότι θα πρέπει άμεσα να κατατεθούν στη βουλή οι σχετικές δηλώσεις των συγκεκριμένων μελών για να μπορεί πια να γίνει συγκεκριμένος έλεγχος και διαπίστωση εάν υπάρχει ή όχι σύγκρουση συμφερόντων».

Μετά από ερώτηση δημοσιογράφου για το τι ζητεί η τροπολογία που κατατέθηκε, απάντησε:

«Η τροπολογία στην ουσία ζητά δύο πράγματα:

  1. Διαφοροποιεί τη σύνθεση του Συμβουλίου όσον αφορά για παράδειγμα τους δύο επαγγελματίες υγείας οι οποίοι πρέπει να είναι διορισμένοι ότι θα είναι κατά προτίμηση δύο, άρα αφήνει στη διακριτική ευχέρεια το κράτος να μην είναι κατ’ ανάγκη δύο, γιατί φαίνεται ότι δεν έχουν διοριστεί δύο επαγγελματίες από το χώρο της υγείας.
  2. Με την πρόνοια που κατατίθεται με την τροπολογία δίνει τη δυνατότητα διαφυγής από το θέμα σύγκρουσης συμφερόντων εάν κάποιος το αποκρύψει ή δεν έχει καταθέσει τη συγκεκριμένη βεβαίωση. Και τα δυο στοιχεία για εμάς είναι πολύ σοβαρά”.

Λευκωσία, 8 Μαρτίου 2018

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΠΑΝΙΩΝ ΠΑΘΗΣΕΩΝ

Με αφορμή την Παγκόσμια Μέρα Σπάνιων Παθήσεων σημειώνουμε πως από την πλευρά της ΕΔΕΚ θα καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε οι πάσχοντες συνάνθρωποί μας να έχουν άμεση και αποτελεσματική αντιμετώπιση και την ίδια στιγμή να εξευρεθούν αποτελεσματικές λύσεις για να μειωθεί η ταλαιπωρία η οποία υφίστανται τόσο από τις λίστες αναμονής όσο και από την απουσία περιφερειακών ογκολογικών κέντρων που να καλύπτουν ολόκληρη την επικράτεια.

Ως λύση στη χρόνια ταλαιπωρία τους θα μπορούσε να είναι η σωστή εφαρμογή του ΓεΣΥ. Για να μπορέσει όμως να γίνει αυτό θα πρέπει να προηγηθεί η αυτονόμηση των δημοσίων νοσηλευτηρίων με τρόπο ώστε να διασφαλιστεί η διοικητική, η επιστημονική και η οικονομική επάρκεια και ανεξαρτησία τους.

Απαραίτητη προϋπόθεση για να γίνει αυτό είναι η αναδιοργάνωση των νοσοκομείων, η επίλυση των σοβαρών προβλημάτων τα οποία αντιμετωπίζουν και η πραγματοποίηση μίας ολοκληρωμένης μελέτης για τις ανάγκες του δημόσιου τομέα τόσο σε αριθμό κλινικών όσο και σε αριθμό ιατρικού και παραϊατρικού προσωπικού και εξοπλισμού.

Δυστυχώς αυτό που έχουμε διαπιστώσει είναι ότι τίποτα από τα πιο πάνω δεν έχει τροχοδρομηθεί. Οι όποιες ενέργειες της κυβέρνησης έχουν γίνει μέχρι σήμερα για την εφαρμογή του ΓεΣΥ περιορίζονται στην επικοινωνιακή προβολή του και όχι στην ουσιαστική και σωστή εφαρμογή του.

Λευκωσία, 28 Φεβρουαρίου 2018