ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΕΔΕΚ

ΕΚΘΕΣΗ ΟΔΥΣΣΕΑ

Η έκθεση του Γενικού Ελεγκτή περιλαμβάνει ζητήματα που άπτονται δύο σημαντικών θεμάτων:

  1. Της κακοδιαχείρησης που είναι οικονομικής φύσης.
  2. Θέματα επιστημονικής επάρκειας όσον αφορά τη λειτουργία του Γενικού Νοσοκομείου Λευκωσίας.

Λυπούμαστε να παρατηρήσουμε ότι δυστυχώς μέχρι σήμερα παρόλο που αυτά τα προβλήματα είναι χρόνια δεν υπήρξε κανένας σωστός προγραμματισμός για την διόρθωσή τους.

Τα πράγματα είναι ακόμα πιο ανησυχητικά γιατί ακόμα και μετά από την ψήφιση των νομοσχεδίων για την εφαρμογή του ΓεΣΥ και την αυτονόμηση των νοσοκομείων, δεν έχει εκπονηθεί καμία μελέτη για την αναδιοργάνωση του νοσοκομείου (όπως και των υπολοίπων δημοσίων νοσοκομείων) έτσι ώστε να υπάρχει ελπίδα βελτίωσης της κατάστασης που θα οδηγήσει σε μια σωστή αυτονόμηση των δημοσίων νοσηλευτηρίων για να καταστούν η ραχοκοκαλιά της εφαρμογής του ΓεΣΥ, που είναι και το μόνο που μπορεί να δώσει λύση στα σοβαρά προβλήματα υγείας που αντιμετωπίζουν οι πάσχοντες συνάνθρωποί μας και κυρίως αυτοί που προέρχονται από τις οικονομικά ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού που δεν έχουν τη δυνατότητα να εξασφαλίσουν υψηλής ποιότητας περίθαλψη με άλλο τρόπο.

Ολόκληρη η έκθεση του Γενικού Ελεγκτή εδώ:
http://bit.ly/2B7NLYW

Λευκωσία, 17 Ιανουαρίου 2018

ΤΕΛΙΚΗ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ

ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΕΔΡΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ

Ήρθε η στιγμή να αποκλείσουμε τα περαιτέρω δεινά, να φράξουμε το δρόμο στην εφαρμογή των τουρκικών σχεδίων, να απαλλαγούμε πλήρως από την κατοχή, τους εποίκους και τις προσβλητικές εγγυήσεις που οι προτάσεις και οι χειρισμοί του Νίκου Αναστασιάδη και του Σταύρου Μαλά μας επιβάλλουν.

Ήρθε η στιγμή να ενδυναμώσουμε το μέτωπο αντίστασης και να υιοθετήσουμε τη νέα στρατηγική που θα προβάλλει και θα αναδεικνύει την πραγματική υφή του κυπριακού προβλήματος ως ένα διεθνές ζήτημα παράνομης εισβολής και συνεχιζόμενης κατοχής.

Ήρθε η στιγμή να εγκαταλείψουμε τον ευσεβοποθισμό αναμένοντας κινήσεις καλής θέλησης από την κατοχική δύναμη Τουρκία.

Ήρθε η στιγμή να διασφαλίσουμε τη συνέχιση της Κυπριακή Δημοκρατίας μέσα από μία σωστή λύση.

Για εμάς οι επικείμενες εκλογές είναι δημοψήφισμα. Λέμε ΝΑΙ στην συνέχιση της Κυπριακής Δημοκρατίας. Λέμε ΌΧΙ στην ηττοπαθή πολιτική του Ν. Αναστασιάδη και του Σ. Μαλά που μετατρέπει την Κύπρο σε Τουρκικό προτεκτοράτο. Καλούμε όλους εσάς να δώσετε ψήφο εμπιστοσύνης στο Νικόλα Παπαδόπουλο για να εφαρμόσει τη Νέα Στρατηγική και να μας οδηγήσει σε μια σωστή, δημοκρατική, λειτουργική και βιώσιμη λύση για το Κυπριακό.

 

Λευκωσία, 17 Ιανουαρίου 2018

χριστοφιας αναστασιαδης

Η ΕΔΕΚ σε ανακοίνωση της στις 10/01/2018 παρέθεσε στοιχεία τα οποία τεκμηριώνουν ότι το πρώτο κούρεμα ήταν παράνομο, αφού σύμφωνα με οδηγία της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας απαγορευόταν η απομείωση καταθέσεων κάτω των 100,000 ευρώ.

Παρόλο που αυτό ήταν εν γνώσει των κυπριακών αρχών η Κυβέρνηση Αναστασιάδη προχώρησε και κατέθεσε αυτή την πρόταση. Η πρόταση είχε προσυμφωνηθεί από την κυβέρνηση Δημήτρη Χριστόφια, στοιχείο το οποίο καθιστά και τις δύο κυβερνήσεις συνυπεύθυνες για το τελικό αποτέλεσμα.

Σήμερα παραθέτουμε απόσπασμα από το προσχέδιο του μνημονίου συναντίληψης ανάμεσα στην κυβέρνηση Δημήτρη Χριστόφια και στον Ενιαίο Μηχανισμό Σταθερότητας (ESM) τον Νοέμβριο του 2012. Συγκεκριμένα, αναφέρεται:

” Ο στόχος για το έλλειμμα του 2013 μπορεί να αναθεωρηθεί για να ληφθεί υπόψη η ενδεχόμενη αποζημίωση των ζημιών των συνταξιοδοτικών ταμείων από καταθέσεις στη Λαϊκή Τράπεζα που δεν καλύπτονται από το σύστημα εγγύησης καταθέσεων” (“The 2013 deficit target may be revised to take into account the potential compensation of pension funds’ losses on deposits in Cyprus Popular Bank not covered by deposit guarantee scheme”, https://www.scribd.com/document/133362673/Draft-troika-memorandum-for-Cyprus )

Από το πιο πάνω αποδεικνύεται ότι η κυβέρνηση Χριστόφια:

  • γνώριζε για το κούρεμα της Λαϊκής
  • συμφώνησε σε αυτό γι’ αυτό και το νομοσχέδιο για το κούρεμα που ψηφίστηκε στις 22/03/2013 είχε ετοιμαστεί και σταλεί από τον Υπουργό Οικονομικών κ. Βάσο Σιαρλή στην Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα για γνωμάτευση στις 13/01/2013.

Υπενθυμίζουμε ότι με βάση το προσχέδιο της Ευρωπαϊκής Οδηγίας τα ταμεία Προνοίας των Υπαλλήλων θα έπρεπε να είχαν εξαιρεθεί από το κούρεμα. Αυτό είναι κάτι που ούτε η κυβέρνηση Χριστόφια αλλά ούτε η κυβέρνηση Αναστασιάδη διεκδίκησαν.

Υπουργός της τότε κυβέρνησης ήταν ο κ Σταύρος Μαλάς, υποψήφιος σήμερα για την προεδρία της Δημοκρατίας ο οποίος ουσιαστικά συναίνεσε σε αυτήν την πρόταση καθιστώντας τον εαυτό του συνυπεύθυνο όπως είναι και ο κ. Αναστασιάδης. Μέχρι στιγμής δημόσια δεν έχει δικαιολογήσει αυτή τη στάση όπως και για άλλες επιζήμιες αποφάσεις για τον κύπριο φορολογούμενο πολίτη και την κυπριακή οικονομία τις οποίες έλαβε η κυβέρνηση Χριστόφια από τον Ιούλιο του 2011 μέχρι και τον Ιανουάριο του 2013.

 

Λευκωσία, 16 Ιανουαρίου 2018

CYPRUS

Χαιρετίζουμε την τριμερή συνεργασία Κύπρου – Ελλάδας –Ιορδανίας καθώς είναι μία θετική ενέργεια η οποία εάν χρησιμοποιηθεί σωστά και άμεσα θα ενισχύσει τα συμφέροντα της Κύπρου.

Οι εξελίξεις αυτές σε συνδυασμό με τις πληροφορίες που δημοσιεύει σήμερα η εφημερίδα «Πολίτης» σχετικά με την προκαταρτική απόφαση του μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη» να χρηματοδοτήσει υποδομές εισαγωγής και επαναεριοποίησης φυσικού αερίου στον Σταθμό στο Βασιλικό καθώς και την τελική μελέτη για τον αγωγό East Med, επιβεβαιώνουν τη σημασία του εν λόγω αγωγού. Εκτιμούμε πως ο αγωγός East Med θα αναβαθμίσει σε μεγάλο βαθμό τον γεωστρατηγικό ρόλο της Ελλάδας και της Κύπρου σε σχέση με τις ενεργειακές ανάγκες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Την ίδια στιγμή καταδεικνύεται το ατόπημα των ηγεσιών ΔΗΣΥ και ΑΚΕΛ και των υποψηφίων που υποστηρίζουν, Ν. Αναστασιάδης και Σ. Μαλάς, που υποστήριζαν την μεταφορά του Φυσικού Αερίου από την Ανατολική Μεσόγειο προς την Ευρώπη με αγωγό μέσω Τουρκίας, λόγω των κινδύνων που ελλοχεύουν από μια τέτοια εξέλιξη η οποία προϋποθέτει τη συνεργασία με την κατοχική δύναμη, την Τουρκία.

Τονίζουμε πως οι τριμερείς και άλλες συνεργασίες πρέπει να αξιοποιηθούν άμεσα για να προστατευθούν τα κυριαρχικά δικαιώματα της Κυπριακής Δημοκρατίας για την αξιοποίηση και εκμετάλλευσή του Φυσικού Αερίου ή των ενεργειακών πόρων που βρίσκονται εντός της ΑΟΖ της Κύπρου και για την ενίσχυση της κρατικής της οντότητας.

Παρόλα αυτά όλες αυτές οι κατά τα άλλα θετικές ενέργειες και συνεργασίες κινδυνεύουν να καταρρεύσουν ως χάρτινος πύργος από τις πρόνοιες και τα όσα ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας έχει αποδεχθεί ως λύση του κυπριακού με την στήριξη των ηγεσιών ΔΗΣΥ και ΑΚΕΛ και του Σ. Μαλά. Πρόκειται για πρόνοιες που αν γίνουν αποδεκτές στην ουσία θα καταστήσουν την Τουρκία καθοριστικό παράγοντα στη λήψη αποφάσεων και στη διαμόρφωση αυτών των πολιτικών.

 

Λευκωσία, 16 Ιανουαρίου 2018

Άντρος Κυπριανού - Αβέρωφ Νεοφύτου

O κ. Αναστασιάδης τρείς μέρες μετά και ακόμη δεν έχει προβεί σε σχολιασμό της δήλωσης του Γερούν Ντάισελμπλουμ. Αυτό επιβεβαιώνει τα όσα με τεκμηριώσαμε στοιχεία ως ΕΔΕΚ αναδείξαμε σε ανακοίνωσή μας στις 10 Ιανουαρίου 2018. Ότι δηλαδή το κούρεμα καταθέσεων που έγινε τον Μάρτιο του 2013 στην Κύπρο ήταν γνωστό και συμφωνημένο τόσο από την κυβέρνηση Δημήτρη Χριστόφια όσο και από την κυβέρνηση Νίκου Αναστασιάδη.

Η κυβέρνηση Αναστασιάδη επέλεξε να φέρει στη Βουλή μια πρόταση για οριζόντιο κούρεμα στις 19/03/2013 επί του συνόλου των καταθέσεων στο τραπεζικό σύστημα της Κύπρου, συμπεριλαμβανομένων και των καταθέσεων κάτω των 100,000 ευρώ, προκειμένου να μπορέσει να δικαιολογήσει το κούρεμα των δυο μεγάλων κυπριακών τραπεζών που είχε ήδη συμφωνηθεί ενώ:

α) γνώριζε τη θέση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας με επιστολή προς του Υπουργείο Οικονομικλων την 1/02/2013 για άρνηση σε περίπτωση κουρέματος των εγγυημένων καταθέσεων κάτω των 100,000 ευρώ, θέση που στην ουσία υιοθετούσε το προσχέδιο της Ευρωπαϊκής Οδηγίας που είχε κυκλοφορήσει από τις 06/06/2012 και εξαιρούσε στην περίπτωση διάσωσης με ίδια μέσα τις εγγυημένες καταθέσεις καθώς και τα Ταμεία Προνοίας.

β) στις 16/03/2013 έγινε τηλεδιάσκεψη των Υπουργών Οικονομικών των χωρών της Ευρωζώνης με την οποία ανακλήθηκε η πρόταση που είχε συμφωνηθεί στο EuroGroup μετά από την εισήγηση των Κυπριακών αρχών στις 15/03/2013 για οριζόντιο κούρεμα επί του συνόλου των καταθέσεων και καλούσαν τις Κυπριακές αρχές να καταθέσουν εναλλακτικές προτάσεις με τις οποίες θα συγκεντρωνόταν το ίδιο ποσό (δήλωση Draghi https://www.youtube.com/watch?v=S7sRGcDn8kk )

γ) στις 18/03/2013 εκδόθηκε ανακοίνωση του Προέδρου του EuroGroup που ξεκαθάριζε ότι είναι της άποψης ότι καταθέσεις κάτω των 100,000 θα πρέπει να διασφαλιστούν και θα ανέμενε από την Κυβέρνηση Αναστασιάδη εναλλακτικές προτάσεις (που ως γνωστό δεν κατατέθηκαν ποτέ), http:/www.consillium.europa.eu/media/24035/136246.pdf .

δ) με το ίδιο περιεχόμενο, ανακοίνωση εκδόθηκε επίσης και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 20/03/2013.

Σήμερα επιχειρείται συγκάλυψη τόσο από την ηγεσία του ΑΚΕΛ στην ηγεσία του ΔΗΣΥ και αντίστροφα για το θέμα του κουρέματος με σκοπό να αποκρύψουν τις ευθύνες που τους βαραίνουν καθώς η κυβέρνηση του Δημήτρη Χριστόφια ήταν αυτή που ετοίμασε το νομοσχέδιο “περί Εξυγίανσης Πιστωτικών Ιδρυμάτων” σε σχέση με το κούρεμα που ψηφίστηκε στις 22/03/2013 από τον Ιανουάριο του 2013 και το απέστειλε στην Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα για γνωμάτευση.

Την επιστολή αυτή την κατέθεσε ο ίδιος ο Υπουργός Οικονομικών της κυβέρνησης Αναστασιάδη στην Επιτροπή Ελέγχου της Βουλής στις 24/02/2015 όταν οι ηγεσίες ΑΚΕΛ και ΔΗΣΥ επέρριπταν ευθύνες ο ένας στον άλλο σε σχέση με το κούρεμα.

Τώρα ενόψει εκλογών, για να αποπροσανατολίσουν από τις δικές τους ευθύνες, ομογνωμούν και επιρρίπτουν και οι δυο τις ευθύνες στον Νικόλα Παπαδόπουλο.

 

Λευκωσία, 15 Ιανουαρίου 2018

Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Ακκιντζί

Ο κατοχικός ηγέτης, Μ. Ακιντζί, τον οποίον οι ηγεσίες ΔΗΣΥ και ΑΚΕΛ και οι υποψήφιοι που υποστηρίζουν, Ν. Αναστασιάδης και Σ. Μαλάς, χαρακτήριζαν ως πεφωτισμένο και διαλλακτικό ηγέτη και ως πολιτικό πρόσωπο με το οποίο μοιράζονταν κοινά οράματα, αναφέρθηκε δημόσια στον Ραούφ Ντενκτάς και τον αποκάλεσε «λυτρωτή του Τουρκοκυπριακού λαού».

Για ακόμα μια φορά οι δημόσιες αναφορές του κατοχικού ηγέτη επιβεβαιώνουν ότι:

  • Είναι εντεταλμένος τοποτηρητής της Τουρκίας στην Κύπρο ο οποίος υιοθετεί πλήρως τις διαχρονικές θέσεις και τους χειρισμούς της.
  • Διά μέσου του η Τουρκία προωθεί την εγκαθίδρυση στην Κύπρο ενός συνομοσπονδιακού πολιτειακού μορφώματος με πλήρη επικυριαρχία της Τουρκίας σε ολόκληρη την κυπριακή επικράτεια. Εάν δεν το πετύχει αυτό να δημιουργήσει τις συνθήκες και προϋποθέσεις για την προώθηση του εναλλακτικού σχεδίου της Τουρκίας για τη νόμιμη ανακήρυξη τουρκικού κράτους στην Κύπρο.

Λυπούμαστε να παρατηρήσουμε ότι η στάση του κ. Ακιντζί υποβοηθείται με την τακτική και τις υποχωρήσεις του Προέδρου της Δημοκρατίας, των συνεργατών του, των ηγεσιών ΔΗΣΥ και ΑΚΕΛ και του Σ. Μαλά, οι οποίοι όχι μόνο στηρίζουν μία ηττοπαθή πολιτική συνεχών υποχωρήσεων αλλά ταυτόχρονα επιθυμούν να συνεχίσουν αυτή την πολιτική, εάν και εφόσον εκλεγούν.

Πάντως είναι γεγονός πως μέχρι στιγμής όλοι αυτοί που στην ελληνοκυπριακή πλευρά δήλωναν με κάθε ευκαιρία πως μοιράζονταν τα ίδια οράματα με τον κ. Ακιντζί, εξωραΐζοντας πολιτικά τον εκπρόσωπο της κατοχής, το τελευταίο χρονικό διάστημα ούτε αυτοκριτική κάνουν ούτε καταδικάζουν αυτήν τους τη στάση. Αντίθετα, περί άλλων τυρβάζουν.

 

Λευκωσία, 15 Ιανουαρίου 2018

Αναστασιάδης για Φωτεινή

Οι χθεσινές δηλώσεις του Νίκου Αναστασιάδη είναι άκρως προσβλητικές.

Χωρίς κανέναν ηθικό φραγμό άφησε αιχμές εναντίον της κ. Φωτεινής Παπαδοπούλου και της οικογένειας Λεβέντη που αποδεδειγμένα έχουν ξεχωρίσει για την φιλανθρωπική τους δράση και αποτελούν φωτεινό φάρο ανιδιοτελούς προσφοράς στον πολιτισμό και στις επιστήμες του τόπου.

Ζητάμε από τον Νίκο Αναστασιάδη να δείξει σεβασμό, τόσο απέναντι στους εθνικούς μας ευεργέτες όσο και απέναντι στον κάθε Κύπριο τον οποίο καθημερινά προσπαθεί να παραπλανήσει με μοναδικό στόχο την επανεκλογή του.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα και η χθεσινή του δήλωση για το ότι τήρησε την υπόσχεσή του στις διαπραγματεύσεις και κινήθηκε μέσα στα όρια της αξιοπρέπειας. Με αφορμή αυτή του την δήλωση τον καλούμε να μας απαντήσει στα πιο κάτω:

  • η εκ περιτροπής προεδρία με έποικο Πρόεδρο, είναι στα όρια της εθνικής αξιοπρέπειας;
  • η μονιμοποίηση εποίκων, αριθμού μεγαλύτερου από αυτό των Τουρκοκυπρίων, είναι στα όρια της εθνικής αξιοπρέπειας;
  • η παραχώρηση των 4 ελευθεριών στους Τούρκους υπηκόους ακόμα και πριν από την ένταξη της Τουρκίας στην Ε.Ε. είναι στα όρια της εθνικής αξιοπρέπειας;
  • ο γεωγραφικός διαχωρισμός του λαού είναι στα όρια της εθνικής αξιοπρέπειας;
  • η κατάταξη των πολιτών σε 4 διαφορετικές κατηγορίες με διαφορετικά πολιτικά και ανθρώπινα δικαιώματα, είναι στα όρια της εθνικής αξιοπρέπειας;
  • η παραχώρηση του πρώτου λόγου κατά προτεραιότητα όσον αφορά την απόκτηση περιουσίας στους παράνομους έποικους σφετεριστές των περιουσιών μας, είναι στα όρια της εθνικής αξιοπρέπειας;

Είναι σαφές πως δεν πρόκειται για τήρηση της υπόσχεσής του ούτε και τήρηση της εθνικής μας αξιοπρέπειας. Πρόκειται για αποδοχή λύσης τουρκικών προδιαγραφών με ότι αυτό συνεπάγεται για την πατρίδα μας και την επιβίωση του κυπριακού ελληνισμού του οποίου τίθεται σε άμεσο κίνδυνο η φυσική και εθνική του επιβίωση.

Η τήρηση της εθνικής μας αξιοπρέπειας μόνο μέσω της αλλαγής και της Νέας Στρατηγικής που συνδιαμόρφωσαν οι δυνάμεις που στηρίζουν την υποψηφιότητα του Νικόλα Παπαδόπουλου μπορεί να επιτευχθεί και αυτό γιατί βάζει το κυπριακό στη σωστή του βάση ως πρόβλημα παράνομης εισβολής και συνεχιζόμενης κατοχής.

 

Λευκωσία, 15 Ιανουαρίου 2018

ενωτικό δημοψήφισμα

Εάν η άσκηση του δικαιώματος αυτοδιάθεσης αποτελεί την μεγαλύτερη επαναστατική πράξη των λαών (Β.Ι. Λένιν), τότε το Ενωτικό Δημοψήφισμα του 1950 υπήρξε για τους Κύπριους η υπέρτατη πράξη διεκδίκησης του αναφαίρετου δικαιώματος της αυτοδιάθεσης και η αφετηρία για τη μεγαλύτερη και σπουδαιότερη επαναστατική πράξη του σύγχρονου κυπριακού λαού.

Τιμάμε την επέτειο του Ενωτικού Δημοψηφίσματος όπως τιμάμε κάθε ιστορική στιγμή του τόπου μας που συνδέεται με τους αγώνες για διεκδίκηση των δικαιωμάτων μας για αυτοδιάθεση και ελευθερία. Αυτό εξάλλου επιβάλλει η δημοκρατία και ο σεβασμός έναντι στην εθνική αξιοπρέπεια και την ιστορική αυτογνωσία.

Θυμίζουμε πως με το «νόμο Ακιντζί» οι ηγεσίες ΔΗΣΥ και ΑΚΕΛ προσπάθησαν να φιμώσουν την αναφορά στην ιστορική μνήμη και επέτρεψαν στην Τουρκία να έχει ρόλο και λόγο στα εσωτερικά θέματα της Ελληνοκυπριακής κοινότητας. Αγνόησαν επιδεικτικά πως από το 1965 υπήρξε εντολή από την Ελληνική Κοινοτική Συνέλευση προς την Βουλή, να ασκεί τα εκπαιδευτικά ζητήματα της ελληνικής κοινότητας κατά τρόπο ρητό με βάση το Δίκαιο της Ανάγκης που αποτελεί στην ουσία συνταγματική ρύθμιση.

Ως ΕΔΕΚ δηλώνουμε πως θα αντιταχθούμε σε κάθε προσπάθεια κατάργησης της ταυτότητά μας, διαγραφής της ιστορία μας και αναίρεσης πάγιων καθιερωμένων και δημοκρατικών αρχών όπως επιθυμεί η Τουρκία και όσοι διευκολύνουν την επιβολή των στόχων της. Δηλώνουμε πίστη στον αγώνα μας για δίκαιη, δημοκρατική και βιώσιμη λύση και κατοχύρωση των ανθρωπίνων και πολιτικών δικαιωμάτων όλων των πολιτών.

 

Λευκωσία, 15 Ιανουαρίου 2018

received_10212224675827029

Από τη συνέντευξη του προέδρου του Οργανισμού Κρατικών Υπηρεσιών Υγείας (ΟΚΥπΥ) Σερ Ντέιβιντ Νίκολσον στην εφημερίδα «Φιλελεύθερος», επιβεβαιώνονται δύο στοιχεία:

1. Οι πειραματισμοί στους οποίους για ακόμα μια φορά προβαίνει το Υπουργείο Υγείας για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα όπου στην ουσία διορίζει επικεφαλής του πιο σημαντικού θεσμού για την αυτονόμηση των νοσοκομείων ένα πρόσωπο που είναι ξένο με την κυπριακή πραγματικότητα, που δεν γνωρίζει σε βάθος τα προβλήματα υγείας. Διερωτόμαστε πώς θα μπορεί να κατευθύνει την όλη διαδικασία ώστε να δοθούν λύσεις.
2. Απέφυγε σκόπιμα ο κ Νίκολσον να αναφερθεί στα δημοσιεύματα που τον φέρουν να οικειοποιείται με μη νόμιμο τρόπο οικονομικούς πόρους και διερωτόμαστε αν αυτό ήταν εν γνώσει του Υπουργείο Υγείας ή αν είχε προβεί σε οποιαδήποτε διερεύνηση του επαγγελματικού παρελθόντος τόσο του Προέδρου όσο και των υπολοίπων μελών του Οργανισμού.
Από όλα αυτά είναι προφανές ότι ο στόχος αυτή της κυβέρνησης δεν είναι η αναβάθμιση και η ενίσχυση του δημοσίου τομέα (κρατικά νοσοκομεία) για την προσφορά ενός υψηλού επιπέδου ΓεΣΥ για τους πολίτες, αλλά ο πειραματισμός και ενδεχομένως η απαξίωση του συστήματος με ότι αυτό θα επιφέρει ως συνέπειες στην υγεία των πολιτών.

 

Λευκωσία, 14 Ιανουαρίου 2018

νταισεμπλουμ

Πολύ αργά θυμήθηκε να εκφράσει την μετάνοιά του ο απερχόμενος Πρόεδρος του Eurogroup Γερούν Ντάισελμπλουμ ο οποίος συνέβαλε στην καταστροφή της κυπριακής οικονομίας προκαλώντας τεράστιες επιπτώσεις στους πολίτες.

Η ειλικρίνειά του, έστω και την υστάτη, του ουσιαστικά διαψεύδει τους ισχυρισμούς του Προέδρου της Δημοκρατίας ο οποίος συστηματικά επιχείρησε να αποποιηθεί των ευθυνών του παραπληροφορώντας και παραπλανώντας το λαό.

Πιο συγκεκριμένα, μέσα από τη δήλωση του Γερούν Ντάισελμπλουμ προκύπτει ότι:

  1. Αυτό το οποίο προτάθηκε ήταν bail in δηλαδή κούρεμα και όχι επιβολή τέλους όπως ισχυρίζεται ο Νίκος Αναστασιάδης.
  2. Ο λόγος που δεν κατάφερε ο Γερούν Ντάισελμπλουμ να πείσει την κοινή γνώμη για το το κούρεμα κάτω των 100 χιλιάδων ευρώ οφείλεται στο ότι υπάρχει ευρωπαϊκή νομοθεσία που προστατεύει ρητώς τις καταθέσεις κάτω των 100 χιλιάδων.

Θυμίζουμε πως στο υπόμνημα που εξέδωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 20 Μαρτίου 2013 αναφέρεται πως σε επικοινωνία που είχε η Επιτροπή με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας του πρότεινε να αποφύγει το κούρεμα κάτω των 100 χιλιάδων και τον καλούσε να συζητήσει μαζί τους ένα εναλλακτικό σενάριο το οποίο να εξασφαλίζει το συγκεκριμένο ποσό. Σύμφωνα πάντα με το υπόμνημα, οι κυπριακές αρχές αρνήθηκαν να συζητήσουν ένα τέτοιο εναλλακτικό σενάριο.

Είναι προφανές πως στην ουσία ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας επέμενε στο κούρεμα για τους δικούς του λόγους.

 

Λευκωσία, 13 Ιανουαρίου 2018