ΕΔΕΚ

SIZOPOULOS-EDEK-700x465

Ο Πρόεδρος της ΕΔΕΚ, Μ. Σιζόπουλος, ευχαριστεί όσους παρευρέθηκαν στην τελετή έναρξης του 13ου Παγκύπριου Τακτικού Συνεδρίου της ΕΔΕΚ και στην απονομή του Βραβείου Δώρου Λοΐζου.

Ευχαριστεί θερμά όλα τα στελέχη και τα μέλη του κόμματος που εργάστηκαν για την άψογη διοργάνωση της ψεσινής εκδήλωσης.

Ο Πρόεδρος του Κόμματος καλεί όλα τα μέλη του Κ.Σ. ΕΔΕΚ την Κυριακή 30 Απριλίου στις 10.00 το πρωί στην Αίθουσα Συνεδριάσεων της ΠΟΕΔ στη Λευκωσία, όπου θα λάβει χώρα το κύριο μέρος του Συνεδρίου.

Γραφείο Τύπου
Λευκωσία, 29 Απριλίου 2017

17439614_10208224364756909_938138645_n (1)

Εκλεκτοί προσκεκλημένοι,
Περήφανα μέλη και φίλοι της ΕΔΕΚ

Κληρονόμοι μιας βαριάς εθνικής και κοινωνικής παρακαταθήκης. Συνεχιστές μιας πορείας, δύσκολης αλλά συναρπαστικής,  εθνικά και ανθρώπινα αξιοπρεπούς, όπως την καθόρισε με σαφήνεια και εκπληκτική διορατικότητα ο ιδρυτής του κόμματος, ο εμπνευστής  και καθοδηγητής- μας ο Βάσος Λυσσαρίδης, και εμπέδωσαν με τη θυσία-τους επώνυμοι και ανώνυμοι συναγωνιστές-μας  με προεξάρχουσες μορφές αυτές του Δώρου Λοίζου, και του Κόκου Φωτίου.

Η σημερινή έναρξη του 13ου  Παγκύπριου Συνεδρίου πραγματοποιείται σε αυτό εδώ τον χώρο, όπου ο Βάσος Λυσσαρίδης στις 3 Μαίου 1969 πραγματοποίησε το ιδρυτικό Συνέδριο της ΕΔΕΚ. Η επιλογή έχει σημειολογική αλλά και ουσιαστική διάσταση, γιατί σήμερα όσο ποτέ άλλοτε οφείλουμε να αντλήσουμε δυνάμεις από το παρελθόν-μας να αναβαπτισθούμε στα νάμα και τους αγώνες μιας ηρωικής γενιάς που στιγμάτισε ανεξίτηλα την σύγχρονη ιστορία της πατρίδας-μας και καθόρισε με θυσίες μια πορεία ευθύνης και εθνικής αξιοπρέπειας.
Μια πορεία η οποία άρχισε κατά τρόπο συντεταγμένο με την ανακήρυξη της Κυπριακής Δημοκρατίας και είχε ως βασικό στόχο τη ματαίωση των ΤουρκοΝΑΤΟικών σχεδίων και την προστασία του νεοσύστατου Κυπριακού κράτους. Η πολιτική αντίσταση των πρώτων χρόνων μετατράπηκε σε ένοπλη κατά τη διάρκεια της τουρκοανταρσίας του 1963-64, με τους ηρωικούς κοκκινοσκούφηδες να υπερασπίζονται τον Πενταδάκτυλο και να τον διατηρούν ελεύθερο σχεδόν στο σύνολό-του.
Ακολούθησε η δημοκρατική αντίσταση 1967-1974 εναντίον της αντεθνικής πολιτικής της χούντας των Αθηνών, όπου είχε ως αποκορύφωμα την ίδρυση της παράνομης εγκληματικής οργάνωσης ΕΟΚΑ Β΄, το προδοτικό πραξικόπημα της 15ης Ιουλίου και την τουρκική εισβολή της 20ης 1974. Όταν οι γνωστοί ΝΑΤΟικοί κύκλοι αξιοποιούσαν τη στρατιωτική χούντα αλλά και γνωστούς πολιτικούς κύκλους των Αθηνών  για να  υπονομεύσουν  το μόνο θεμέλιο επιβίωσης του Κυπριακού Ελληνισμού, την κρατική-του υπόσταση, ο Βάσος Λυσσαρίδης και η ΕΔΕΚ βρέθηκαν και πάλι στην πρωτοπορία του αγώνα για υπεράσπιση της συνταγματικής νομιμότητας, μετατράπηκαν σε φύλακα άγγελο της προάσπισης της δημοκρατίας, της αξιοπρέπειας και της εθνικής επιβίωσης του λαού-μας, καταβάλλοντας βαρύ αλλά περήφανο τίμημα

Όλοι αυτοί που

  • είτε συνειδητά, είτε ασυνείδητα συνέδραμαν στην επιτυχία της συνομωσίας σε βάρος της πατρίδας-μας, τα αποτελέσματα της οποίας εξακολουθούμε να βιώνουμε και σήμερα επικίνδυνα όσο ποτέ
  • είτε εξίσωναν την τρομοκρατία με το νόμιμο καθήκον προάσπισης της δημοκρατικής και συνταγματικής νομιμότητας,
  • είτε παρέμειναν επιτήδειοι ουδέτεροι,

θα πρέπει να αισθάνονται ενοχή μπροστά στο μεγαλείο του θυσιαστηρίου των μαρτύρων της δημοκρατικής αντίστασης.
Τα περί βίας και αντιβίας καθώς και η προσπάθεια φίμωσης κάθε δημοκρατικής φωνής  εκείνη την περίοδο, αποτελούν μαύρη σελίδα στην πολιτική και κοινοβουλευτική ιστορία του τόπου-μας.
Ακόμα και μετά τη βάρβαρη Τουρκική εισβολή, η ΕΔΕΚ συνέχισε να βρίσκεται υπό δίωξη και τα στελέχη-της σε προγραφές εκτέλεσης. Το εκφραστικό-της όργανο η εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ» κυκλοφορούσε με λευκές σελίδες λόγω της λογοκρισίας που της είχε επιβληθεί. Τα άνομα σχέδια κάποιων δεν υλοποιήθηκαν στις 15 Αυγούστου του 1974 στη γνωστή συνεδρίαση του Γραφείου Τύπου και Πληροφοριών, όπου ο Βάσος Λυσσαρίδης με μια μνημειώδη ομιλία απέτρεψε την αποδοχή του σχεδίου Γκιουνές, υλοποιήθηκαν όμως στις 30 Αυγούστου με την δολοφονική απόπειρα σε βάρος-του και τη δολοφονία του Δώρου Λοίζου.

 

Εκτοτε σταθερή και αμετάκλητη είναι η πορεία-μας. Ανένδοτος και συνεχής ο αγώνας-μας. Ο τερματισμός της κατοχής, η απελευθέρωση της πατρίδας-μας  και η δημοκρατική λύση ήταν και παραμένουν ο πρωταρχικός-μας στόχος. Οι κρίσιμες στιγμές που διέρχεται η πατρίδα-μας,  επιτάσσουν και πάλι είτε μόνοι είτε με άλλους να εκπληρώσουμε το καθήκον-μας απέναντί-της, έναντι οποιουδήποτε τιμήματος, έναντι οποιασδήποτε θυσίας. Δεν έχουμε διαφυγή. Είμαστε υποχρεωμένοι να πετύχουμε και θα πετύχουμε. Πιστεύουμε στις δυνάμεις-μας, έχουμε αυτοπεποίθηση, τα προβλήματα δεν μας λυγίζουν, αντίθετα μας πεισμώνουν και είμαστε αποφασισμένοι να μη φανούμε κατώτεροι των περιστάσεων.
Σε στιγμές κρίσιμες για την πατρίδα η ιστορική και πολιτική αυτογνωσία αποτελούν βασικό στοιχείο επιβίωσης. Η θαρραλέα και υπεύθυνη διατύπωση θέσεων και η άσκηση κριτικής δεν αποσκοπούν στην αναμόχλευση παθών ή στη διάσπαση του εσωτερικού μετώπου όπως κάποιοι επιχειρούν να προβάλουν για να συγκαλύψουν τα λάθη και τις παραλείψεις-τους. Αποσκοπούν στον παραδειγματισμό για αποφυγή των ίδιων ή παρόμοιων λαθών και στη διαμόρφωση της καλύτερης δυνατής τακτικής.

Η λήθη θα πρέπει επιτέλους να αντικατασταθεί από την αλήθεια που όπως είπε και ο συναγωνιστής-μας ήρωας ποιητής Δώρος Λοΐζου, είναι πιο καυτή και από τη μήτρα του ήλιου. Η παραπληροφόρηση να αντικατασταθεί από την αντικειμενική και πλήρη ενημέρωση. Όταν το μέλλον και η ασφάλεια του λαού  διακυβεύονται η σιωπή και η συγκάλυψη είναι συνενοχή. Συνένοχοι στο έγκλημα δεν πρόκειται να γίνουμε.

 

Πέρασαν 43 χρόνια από τον Ιούλιο του 1974. Σειρά προσπαθειών για την επίλυση του προβλήματός-μας απέβησαν άκαρπες. Προσέκρουσαν στις προκλητικές τουρκικές απαιτήσεις. Οι συνεχείς υποχωρήσεις δεν συνέτισαν τον κατακτητή. Αντίθετα  έχουν εκθρέψει πρόσθετες παράλογες και προκλητικές απαιτήσεις.

Όμως

Ο χρόνος δεν επουλώνει τις πληγές όσο τα επακόλουθα της προδοσίας σημαδεύουν τη ζωή και τις σκέψεις-μας.

Η οργή δε τιθασεύεται όσο η κατοχική σημαία πληγώνει τον Πενταδάκτυλο και προκαλεί βάναυσα τα αισθήματα και την αξιοπρέπειά-μας.

Οι εφιάλτες δεν τερματίζονται όσο οι πατρογονικές εστίες βρίσκονται υπό κατοχή και η χιλιόχρονη Ελληνική πολιτισμική ιστορία βιάζεται.

Η απόφαση για αντίσταση δεν αναιρείται όσο το συρματόπλεγμα της κατοχής μοιράζει την πατρίδα-μας και πληγώνει την κρατική-μας κυριαρχία.

 

Τα καθήκοντα συνεχίζουν να εκκρεμούν όσο η θυσία των αγωνιστών της δημοκρατίας και της ελευθερίας παραμένει αδικαίωτη. Ο κατακτητής στη νέα παγκόσμια τάξη πραγμάτων επιχειρεί να μετατραπεί σε περιφερειάρχη με διεθνή εμβέλεια, να ενσωματώσει την Κύπρο ως τμήμα του ζωτικού-του χώρου, εισπράττοντας ταυτόχρονα εύσημα δυστυχώς και με δική-μας ανοχή, για δήθεν εποικοδομητική στάση και θετική βούληση επίλυσης του κυπριακού.

Και όλα αυτά τη στιγμή που η τουρκική επεκτατική πολιτική έχει καταστήσει σαφείς τους στόχους-της,
-για διάλυση της Κ.Δ.,
-επιβολή λύσης που θα αποτελέσει το προστάδιο για τελική ενσωμάτωση της Κύπρου στην τουρκική επικράτεια,
-αμφισβητεί τη διεθνή συνθήκη της Λωζάνης με στόχο τη διχοτόμηση του Αιγαίου και κυπροποίηση της Θράκης,
-ο Τούρκος πρόεδρος δηλώνει προκλητικά ότι η ασφάλεια της Τουρκίας αρχίζει από την Κύπρο, δεν περιορίζεται στο Αιγαίο και την Θράκη, επεκτείνεται στα Βαλκάνια.

Η σκόπιμη οικονομική κρίση και η κοινωνική εξαθλίωση μεγάλου μέρους του λαού, δεν πρέπει να μας αποπροσανατολίσει από το βασικό-μας στόχο. Πρώτο-μας μέλημα είναι η υπεράσπιση της πατρίδας-μας, η διατήρηση της Κ.Δ., και η δημοκρατική λύση του προβλήματός-μας. Χωρίς πατρίδα δεν υπάρχει οικονομία και δεν μπορεί να υπάρξει ευημερεία. Η κατάσταση η οποία επιβλήθηκε το 1974 με την Τουρκική εισβολή εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους. Κανένας δεν μπορεί να τους αγνοήσει. Κινδύνους για τους οποίους πολλές φορές τόσο στο παρελθόν όσο και πρόσφατα η ΕΔΕΚ προειδοποίησε.

Η προσπάθεια της Τουρκίας επικεντρώνεται στη νομιμοποίηση της κατοχής με τη λύση της Διζωνικής Δικοινοτικής Ομοσπονδίας. Ένα πολύπλοκο, δαιδαλώδες και μη λειτουργικό πολιτειακό σύστημα, το οποίο σε σύντομο χρονικό διάστημα θα οδηγήσει το κράτος σε κατάρρευση. Αυτό θα διευκολύνει την Τουρκία να προχωρήσει στην ανακήρυξη τουρκικού κράτους. Η ΔΔΟ στην πραγματικότητα είναι η χειρότερη μορφή διχοτόμησης. Η εφαρμογή-της στηρίζεται σε φυλετικό διαχωρισμό και αποτελεί μορφή ρατσιστικού καθεστώτος. Παραβιάζει μόνιμα πολιτικά και ανθρώπινα δικαιώματα. Η πολιτική ισότητα είναι επιβεβλημένη στο επίπεδο των πολιτών, όχι των συνιστώντων πολιτειών.
Δεν μπορεί η μειοψηφία να εξισώνεται με την πλειοψηφία και σε θεσμικά όργανα του κράτους όπως το Υπουργικό Συμβούλιο και τα νομοθετικά σώματα να μετατρέπεται σε πλειοψηφία με τη μέθοδο της κλήρωσης. Κανένα πολιτειακό σύστημα το οποίο στηρίχθηκε σε φυλετικό διαχωρισμό δεν επιβίωσε στο χρόνο.
Η ΔΔΟ στην ουσία διαλύει την Κυπριακή Δημοκρατία, δίνει τη δυνατότητα στην Τουρκία να ασκεί έλεγχο δια μέσω του Τ/Κυπριακού τμήματος σε ολόκληρη την επικράτεια και να προετοιμάσει το έδαφος για την πλήρη τουρκοποίηση της Κύπρου. Οι οπαδοί της λύσης της ΔΔΟ με περιεχόμενο όπως αυτό του σχεδίου Ανάν ή που καθορίζεται στις συνομιλίες, ας έχουν επίγνωση των συνεπειών που θα προκύψουν. Η εφαρμογή-της δεν θα εξασφαλίζει άλλη ευκαιρία στην Κύπρο και το λαό-της.

 

Πρέπει επιτέλους δημόσια να απαντηθούν τα ερωτήματα που έχουμε θέσει;
Στη διάρκεια του τελευταίου κύκλου συνομιλιών στα όσα μέχρι σήμερα η πλευρά-μας παραχώρησε, ποιά ανταλλάγματα έλαβε;
Πόσα και ποιά από τα κεφάλαια που η Τουρκία πρέπει να αποδώσει οφέλη συζητήθηκαν μέχρι σήμερα;
Αφού υπάρχει διαβεβαίωση ότι με τη λύση θα εφαρμοσθεί το ευρωπαικό κεκτημένο γιατί οι κύπριοι υπήκοοι θα ταξινομηθούν σε 4 διαφορετικές κατηγορίες με διαφορετικά ανθρώπινα και πολιτικά δικαιώματα η καθεμιά;
Σε ποιά χώρα της Ε.Ε. εφαρμόζεται αυτό το ρατσιστικό σύστημα;
Σε ποιά χώρα της Ε.Ε. τα συνταγματικά προβλήματα επιλύονται με την προσθήκη ξένων δικαστών στη σύνθεση του Ανωτάτου Δικαστηρίου;
Σε ποιά χώρα τα αδιέξοδα από την αδυναμία λήψης απόφασης στο Υπουργικό Συμβούλιο ή το Νομοθετικό Σώμα  επιλύονται από Επιτροπή που θα προκύπτει μετά από κλήρωση;
Σε ποια χώρα η μειοψηφία του 18% μετατρέπεται σε πλειοψηφία για να λαμβάνει αποφάσεις στα ανώτατα θεσμικά όργανα όπως είναι το Υπουργικό Συμβούλιο και η Γερουσία.
Σε ποια χώρα της Ε.Ε. η Γερουσία εκλέγεται στη βάση εθνοτικής προέλευσης και μάλιστα σε αναλογία 50/50
Η ΕΔΕΚ με βάση την ενημέρωση στο Ε.Σ. ξεκαθάρισε με υπευθυνότητα τη θέση-της. Οι μέχρι σήμερα συγκλίσεις οδηγούν σε μη λειτουργική και βιώσιμη λύση, νομιμοποιούν τη διχοτόμηση.

Κάλεσε τον ΠτΔ προτού καταλήξει σε τελική συμφωνία να απευθυνθεί με δημοψήφισμα στο λαό και να ζητήσει την άποψή-του για
την εκ περιτροπής Προεδρία
την παραμονή ή όχι αριθμού τουρκικών στρατευμάτων και μετά τη λύση
την αναθεώρηση ή την κατάργηση της συνθήκης εγγύησης και της συνθήκης συμμαχίας
την παραμονή εποίκων σε αριθμό μεγαλύτερο από ότι οι Τ/Κύπριοι

 

Η τακτική των μονομερών παραχωρήσεων και υποχωρήσεων με στόχο την επίτευξη λύσης ακολουθείται για 31 τόσα χρόνια χωρίς αποτέλεσμα.
Για πόσα ακόμα  θα συνεχίσουμε την ίδια τακτική;
Ποια είναι η προσδοκώμενη αλλαγή στάσης της Τουρκίας ώστε να ελπίζουμε ότι τελικά θα καρποφορήσει η προσπάθεια;
Γιατί δεν κάμφθηκε η τουρκική αδιαλλαξία;
Γιατί δεν εξασφαλίσθηκε έστω και μία παραχώρηση από την Τουρκία;

Αντίθετα η τουρκική πλευρά αξιοποιεί την τακτική της μη διεκδίκησης και της προσαρμογής στις απαιτήσεις-της για προωθεί την σταδιακή αναβάθμιση του ψευδοκράτους, να κεφαλαιοποιεί παράγωγο δίκαιο και πρόσθετο πολιτικό κεκτημένο.
Η διαχρονικά καθαρή, τεκμηριωμένη  και δικαιωμένη από τα γεγονότα θέση της ΕΔΕΚ δέχεται επικρίσεις, ότι τάχατες δεν είναι ρεαλιστική, είναι λυσοφοβική, προάγει τη διχοτόμηση και δεν συμβάλει στη συμβίωση με τους Τ/Κύπριους

Μη ρεαλιστική είναι η μέχρι σήμερα τακτική που ακολουθείται στις διαπραγματεύσεις. Απόδειξη η ομολογία του ίδιου του ΠτΔ στην τελευταία συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου
Διχοτομική, μορφή Απαρχάιτ και συνάμα αντίθετη με τη συμβίωση των Ε/Κυπρίων με τους Τ/Κυπρίους είναι η υπό συζήτηση λύση, όπως ακριβώς περιλαμβανόταν και στο σχέδιο Ανάν, όπου θα υπάρχει γεωγραφικός διαχωρισμός του λαού, εγγυημένη πλειοψηφία πληθυσμού και ιδιοκτησίας και μόνιμη παραβίαση πολιτικών και ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Η ΕΔΕΚ από την ίδρυσή-της αγωνίστηκε εναντίον των φυλετικών διακρίσεων και του Απαρχάιτ. Διεκδίκησε με σθένος για όλους τους λαούς την εφαρμογή του δικαιώματος «ένας άνθρωπος μία ψήφος». Αυτό το δικαίωμα θα αγωνισθούμε να κατοχυρωθεί και στο δικό-μας λαό. Γι΄ αυτό  απορρίψαμε το σχέδιο Ανάν, γι΄ αυτό απορρίπτουμε τις μέχρι σήμερα συγκλίσεις, γι’  αυτό όσο υπάρχει ΕΔΕΚ θα συνεχίσουμε να απορρίπτουμε τη διχοτόμηση και πολύ περισσότερο την άμεση ή έμμεση νομιμοποίηση της διχοτόμησης.

Η θέση-μας διαστρεβλώνεται σκόπιμα. Μας κατηγορούν κάποιοι ότι τάχατες δεν θέλουμε το διάλογο. Ουδέν αναληθέστερο. Ποτέ δεν αμφισβητήσαμε τη χρησιμότητα του διαλόγου. Αμφισβητήσαμε τον τρόπο διεξαγωγής και τη διαδικασία. Επικρίναμε το γεγονός ότι ένα διεθνές πρόβλημα εισβολής, κατοχής και εθνοκάθαρσης το μετατρέψαμε δυστυχώς σε δικοινοτικό, απαλλάσσοντας την Τουρκία από τις ευθύνες-της. Της επιτρέψαμε να δημαγωγεί και να παρουσιάζεται ότι τάχατες επιθυμεί λύση και μάλιστα το συντομότερο.

Ζητήσαμε εάν δεν προβληθεί κατά προτεραιότητα  η συζήτηση της διεθνούς πτυχής, τουλάχιστον να συμπορεύεται με το διακοινοτικό διάλογο που αφορά την εσωτερική πτυχή. Δεν υπήρξε ανταπόκριση.

Υποστηρίξαμε τη διασταυρούμενη συζήτηση κεφαλαίων, ποτέ δεν έγινε.
Το πάρε-δώσε μέχρι στιγμής είναι μόνο δώσε, το πάρε το αναμένουμε
Προτείναμε αξιοποίηση των διαπραγματευτικών-μας όπλων, μέχρι στιγμής τα έχουμε σε αφλογιστία.
Ζητήσαμε να έχει και η ΕΔΕΚ εκπρόσωπο στη διαπραγματευτική ομάδα. Μας το αρνήθηκαν
Είναι να διερωτάται κάποιος, με αυτή την τακτική πώς είναι δυνατόν να εξευρεθεί λύση και μάλιστα δημοκρατική και βιώσιμη;

Η μόνη βιώσιμη λύση είναι η δημοκρατική, ένας λαός, ένα κράτος ανεξάρτηυτα με την εσωτερική-του διάρθρωση, πλήρης κατοχύρωση των πολιτικών και ανθρωπίνων δικαιωμάτων όλων των πολιτών, ανεξάρτητα από εθνική ή θρησκευτική προέλευση, πλήρης κατοχύρωση του ευρωπαϊκού κεκτημένου σε ολόκληρη την επικράτεια χωρίς μόνιμες παρεκκλίσεις. Αποχώρηση των στρατευμάτων κατοχής και απομάκρυνση των Αμερικανοβρετανικών στρατιωτικών εγκαταστάσεων

Το μέγεθος της πατρίδας-μας σε συνάρτηση με τη στρατιωτική ισχύ της Τουρκίας καθορίζουν ένα αρνητικό ισοζύγιο. Γι αυτό επιβάλλεται η αξιοποίηση άλλων παραγόντων, όπως η γεωστρατηγική θέση, το Φ.Α., η Ε.Ε., τα εμπλεκόμενα συμφέροντα σε μια περιοχή με ιδιαίτερη αστάθεια, ώστε να ενισχυθεί η διαπραγματευτική-μας θέση και η προσπάθεια εξεύρεσης δημοκρατικής και βιώσιμης λύσης.

Η Κύπρος εντάχθηκε στην Ε.Ε. πληρώνοντας βαρύ οικονομικό και κοινωνικό τίμημα για να διασφαλίσει κατά κύριο λόγο την κρατική-της υπόσταση
Δυστυχώς οι δυνατότητες που προσφέρει η Ε.Ε. όχι μόνο δεν έχουν αξιοποιηθεί αποτελεσματικά προς  όφελος των συμφερόντων της πατρίδας-μας, αλλά η αδράνεια που παρατηρείται και η φοβία διεκδίκησης των αυτονόητων δημιουργεί αρνητικό περιβάλλον και εγκυμονεί κινδύνους.

Η Τουρκία χωρίς οποιονδήποτε πολιτικό ή οικονομικό κόστος δεν έχει εκπληρώσει τις υποχρεώσεις που ανέλαβε έναντι της Ε.Ε. με τη συμφωνία του 2005 και αφορούν την Κύπρο. Λογικός ο προβληματισμός. Όταν με συμβαλλόμενο μέρος την Ε.Ε. δεν υλοποιεί συμφωνία που υπέγραψε ποιος εγγυάται την τήρηση συμφωνίας που θα υπογράψει για το κυπριακό; Ποιος θα της επιβάλει την εφαρμογή-της και ποιος θα την υποχρεώσει εκ των υστέρων να αποσύρει τα στρατεύματά-της, εάν θα παραμείνουν και μετά τη λύση;
Δεν έχει επιστραφεί ως απαράδεκτο και μη υποβληθέν το τουρκικό έγγραφο του Ιουνίου του 2014 που αναφέρεται σε «εκλιπούσα Κ.Δ.» και βρίσκεται σε αντίθεση με την συμφωνία ένταξης της Κυπριακής Δημοκρατίας

Η προκλητική συμπεριφορά της Τουρκίας  στην ΑΟΖ της Κ.Δ. καθώς και ο συνεχιζόμενος εποικισμός δεν της έχει επιφέρει οποιεσδήποτε κυρώσεις
Ο εκπρόσωπος της κατοχής το τελευταίο διάστημα γίνεται δεκτός στις Βρυξέλες με πρωτόκολλο αρχηγού κράτους, αλλά καμία αντίδραση δεν εκδηλώνεται από την επίσημη κυπριακή κυβέρνηση

 

Ο εκπρόσωπος της κατοχής αποκαλείται στο Ευρωκοινοβούλιο «πρόεδρος», χωρίς επίσημη δικαιολόγηση του πολιτικού ατοπήματος. Κανένας επίσημος στην Κύπρο δεν διερωτήθηκε «πρόεδρος» ποιανού κράτους είναι ο εκπρόσωπος της κατοχής. Ήταν βέβαια η περίοδος που κάποιοι μοιραζόντουσαν «κοινά οράματα» με τον κο Ακκιντζιή και επένδυαν σε αυτόν τις προσδοκίες-τους για λύση. Σήμερα έπαψαν να τα επικαλούνται. Γιατί άραγε;

Η συνολική στάση της Ε.Ε. μας έχει απογοητεύσει και για το κυπριακό, αλλά και για τα θέματα της οικονομίας και του μνημονίου.
Επιπρόσθετα η ΕΔΕΚ με συγκεκριμένες προτάσεις προσπάθησε να προωθήσει στη διαδικασία των συνομιλιών την εμπλοκή όλων των χωρών μονίμων μελών του Σ.Α. του ΟΗΕ, και κύρια της Ρωσσίας η οποία σήμερα διαδραματίζει ένα σημαντικό ρόλο στις εξελίξεις στη Μ. Ανατολή. Η πρόταση-μας δεν έγινε αποδεκτή από τον ΠτΔ με αβάσιμες κατά την άποψή-μας δικαιολογίες.

 

Οι προτάσεις-μας περιλαμβάνουν:
1.        Την σύγκλειση Διεθνούς Διάσκεψης για το κυπριακό για να συζητηθεί η διεθνής πτυχή, αντί αυτού ο Πρόεδρος αποδέχθηκε την 5μερή της Γενεύης, η οποία επιεικώς έχει αποδειχθεί φιάσκο, όπως για να μην ξεχνούμε φιάσκο έχει αποδειχθεί και η ευφάνταστη πρόταση του Προέδρου για χιαστή επίσκεψη των διαπραγματευτών στην Αθήνα και την Άγκυρα. Και στις δύο περιπτώσεις η δικαιολογία ήταν η ίδια. Να έρθει δήθεν στο τραπέζι η Τουρκία, να καταθέσει προτάσεις για να διαπιστωθεί η «καλή-της θέληση». Τελικά η Τουρκία δεν κατέθεσε προτάσεις, η καλή-της θέληση δεν επιβεβαιώθηκε, αλλά μας έμεινε η 5μερής και οι συνέπειες των χιαστί επισκέψεων.
2.        Τη σύναψη συμφωνίας για παραχώρηση στρατιωτικών διευκολύνσεων στη Ρωσσία κατά το πρότυπο της αντίστοιχης με τη Γαλλία, και
3.        Την εμπλοκή Ρωσσικών εταιριών στη διαχείριση οικοπέδων Φ.Α. στην ΑΟΖ της Κύπρου
Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας εντάσσεται και η υπογραφή Πρωτοκόλλου Συνεργασίας της  ΕΔΕΚ με το Σοσιαλιστικό Κόμμα της Ρωσσίας «Δίκαιη Ρωσσία»
Και ενώ η πορεία επίλυσης του κυπριακού καθίσταται προβληματική με σοβαρούς κινδύνους να ελλοχεύουν, παρόμοια πορεία παρουσιάζει και η κυπριακή οικονομία. Αφού με μεγάλες πολιτικές ευθύνες τόσο της προηγούμενης όσο και της σημερινής κυβέρνησης οδηγηθήκαμε σε μια πρωτόγνωρη οικονομική και κοινωνική κρίση, σήμερα καλούμαστε να διαχειριστούμε τις συνέπειες.
Την 5ετία 2008 – 2013 η κυπριακή οικονομία απώλεσε περίπου 18 δις ευρώ και  το δημόσιο χρέος αυξήθηκε από 48.5% του ΑΕΠ σε 107%
Τον Μάρτιο του 2016 ανάμεσα στις πασχαλινές κροτίδες και τα προεκλογικά πυροτεχνήματα, η κυβέρνηση ανακοίνωσε την δήθεν έξοδο από το Μνημόνιο. Η έξοδος είναι δήθεν γιατί στην ουσία αυτό που έγινε είναι η ολοκλήρωση της υποταγής στους όρους του Μνημονίου με την πλήρη αποδοχής και υλοποίησή-τους, είτε ως νομοθεσίες,  είτε ως υπουργικές αποφάσεις. Εξαίρεση υλοποίησης αποτελούσαν οι δυο πρόνοιες του Μνημονίου που ήταν υπέρ του λαού.
Η εφαρμογή του ΓεΣΥ και η αποκατάσταση των κατόχων των Αξιογράφων.
Εξοδος από το Μνημόνιο σημαίνει:
Αποπληρωμή  του δανείου της Τρόικα
Μείωση του Δημόσιου χρέους
Αποκατάσταση της αξιοπιστίας του τραπεζικού τομέα
Τερματισμός των εκποιήσεων
Τερματισμός της πώλησης ενυπόθηκων δανείων από τις τράπεζες προς επενδυτικά ταμεία
Έναρξη επιστροφής ωφελημάτων  προς τους πολίτες με τη μείωση κύρια των φορολογιών
Εισροή επενδύσεων και πραγματοποίηση αναπτυξιακών έργων
Καταγραφή πραγματικής οικονομικής ανάπτυξης
Δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και ουσιαστική καταπολέμησης της  ανεργίας.
Βελτίωση των κατώτατων μισθών και συντάξεων, και κατ΄ επέκταση του βιοτικού επιπέδου του λαού
Όπως ο καθένας μπορεί να αντιληφθεί τίποτε από τα παραπάνω δεν έχει συμβεί. Γι΄αυτό και η κυβέρνηση δεν προχώρησε στην εξαγγελία μέτρων ανακούφισης των πολιτών από τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης και του Μνημονίου, ως ένδειξη έκφρασης ελάχιστης ευγνωμοσύνης για τις θυσίες και τη συμβολή-τους στην σταθεροποίηση της οικονομίας.
Η ΕΔΕΚ διαβεβαιώνει τους πολίτες ότι εντός της Βουλής θα στηρίξει νομοσχέδια και προτάσεις οι οποίες θα στηρίζουν οικονομικά και κοινωνικά ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού.
Με συμβολή της ΕΔΕΚ
ενισχύθηκε το πλαίσιο αφερεγγυότητας προς όφελος των πολιτών
μειώθηκε ο Φόρος Ακίνητης Περιουσίας το 2016 στο 25% και καταργείται από το 2017
άλλαξε ο τρόπος υπολογισμού του ΦΠΑ  για την α΄ κατοικία με σημαντική μείωση κύρια σε υποστατικά στις ορεινές και ημιορεινές περιοχές, καθώς και σε υποστατικά μεταξύ 250 και 350 τ.μ.
καθορίσθηκε ρύθμιση οφειλών προς το δημόσιο με μηνιαίες δόσεις, καθώς και απαλλαγή του ποσού από επιβαρύνσεις και επιτόκια.
διεκδικούμε με πρότασή-μας στη Βουλή τον καθορισμό ως τιμή του ενυπόθηκου ακινήτου αυτή που υπήρχε στο αρχικό συμβόλαιο και όχι την σκόπιμα υποτιμημένη που καθορίζεται σήμερα, καθώς και ρύθμιση του θέματος των εγγυητών.
Επιπρόσθετα θα διεκδικήσουμε

  1. Μείωση του ΦΠΑ στα είδη πρώτης ανάγκης
  2. Καθορισμό ανώτατου μισθού για τους κρατικούς αξιωματούχους. Το ποσό που θα εξοικονομηθεί να ενισχύει το ταμείο παραχώρησης βοηθημάτων
  3. Καθορισμός ανώτατης σύνταξης. Το ποσό που θα εξοικονομηθεί να δοθεί στους χαμηλοσυνταξιούχους
  4. Αποκατάσταση των εξαπατημένων κατόχων Αξιογράφων
  5. Αποκατάσταση των κουρεμένων Ταμείων Προνοίας των εργαζομένων
  6. Καταρτισμός προγράμματος για παραχώρηση στεγαστικών επιδομάτων σε νεαρά ζευγάρια,εκτοπισμένους και άπορες οικογένειες
  7. Άμεση έναρξη εφαρμογής του ΓεΣΥ στο πλαίσιο χρονοδιαγράμματος, αρχίζοντας από την πρωτοβάθμια περίθαλψη και με δυνατότητα στον ασθενή για ελεύθερη επιλογή γιατρού και νοσηλευτηρίου.
  8. Αλλαγή του τρόπου εργοδότησης των νέων από το πρόγραμμα της Αρχής Ανθρώπινου Δυναμικού, ώστε να συμβάλλει ουσιαστικά στην καταπολέμηση της ανεργίας.

Φίλες και φίλοι,
Συναγωνίστριες/στές
Σήμερα πορευόμαστε μέσα σε κλίμα απαξίωσης των θεσμών και της πολιτικής λόγω της διαπλοκής, της αδιαφάνειας, των ύποπτων χρηματοδοτήσεων και της σωρείας των σκανδάλων που ταλανίζουν την κοινωνία-μας, με μεγαλύτερο αυτό του τραπεζικού τομέα που τελικά οδήγησε στην κατάρρευσή-του και την οικονομία της πατρίδας-μας σε πρωτοφανή κρίση.
Η ΕΔΕΚ έγκαιρα από το Νοέμβριο του 2008 είχε προειδοποιήσει ότι ο τρόπος λειτουργίας του τραπεζικού τομέα εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την κυπριακή οικονομία. Δυστυχώς όμως μιλούσαμε σε ώτα μη ακουόντων, γιατί όπως αποδείχθηκε δεν λήφθηκε κανένα προστατευτικό μέτρο.
Μέσα σε αυτό το κλίμα της γενικής κατακραυγής κέντρα εξουσίας και παραεξουσίας προσπαθούν να καλλιεργήσουν την άποψη ότι όλοι είμαστε το ίδιο,
να παγιδεύσουν το λαό στη λογική της πελατειακής εξάρτησης να πνίξουν κάθε διαφορετική φωνή. Δεν είναι τυχαίο που η ΕΔΕΚ τα 2 τελευταία χρόνια αποκλείσθηκε από όλες τις Ρυθμιστικές Αρχές, ΗΜΟ, όργανα της πολιτείας (ΕΔΥ, ΕΕΥ)

Μέσα σε αυτές τις συνθήκες  αναλάβαμε την πρωτοβουλία για διερεύνηση της δυνατότητας εκλογικής συνεργασίας με κόμματα με τα οποία υπάρχουν πολιτικές συγκλίσεις στα μεγάλα θέματα που απασχολούν τους πολίτες και κύρια το κυπριακό, σε μια προσπάθεια ικανοποίησης του κοινού αισθήματος για συνένωση δυνάμεων.
Για να βοηθήσουμε την προσπάθεια και να επιβεβαιώσουμε την ειλικρίνεια των προθέσεών-μας, αποσύραμε εκ προοιμίου την υποψηφιότητά-μας καθώς και οποιοδήποτε προαπαιτούμενο. Προσήλθαμε στη συνάντηση της περασμένης Δευτέρας με στόχο να υλοποιήσουμε τη συνεργασία των 5 κομμάτων.
Τελικά η συμφωνία για να υποστηριχθεί ως κοινός υποψήφιος ο Πρόεδρος του ΔΗ.ΚΟ ο φίλος Νικόλας Παπαδόπουλος κλείδωσε με τους 3, πρόταση η οποία θα τεθεί ενώπιο του ανώτατου συλλογικού οργάνου του κόμματος του 13ου Τακτικού Συνεδρίου την Κυριακή για επικύρωση. Είμαστε αισιόδοξοι ότι θα συμπορευθεί και  4η πολιτική δύναμη. Θα εξαντλήσουμε όλα τα περιθώρια για να ολοκληρωθεί η συνεργασία και με τα 5 κόμματα, αλλά και με οργανώσεις και προσωπικότητες.
Θέλω για μια ακόμα φορά να σας διαβεβαιώσω ότι θα συνεχίσουμε την πορεία-μας αληθινοί, έντιμοι και καθαροί, για να μπορούμε να κοιτάζουμε τους πολίτες με βλέμμα καθαρό. Δεν είμαστε όλοι το ίδιο. Είμαστε και θα παραμείνουμε διαφορετικοί. Είμαστε και θα παραμείνουμε ειλικρινείς, σταθεροί υπερασπιστές των δικαίων του λαού-μας, ανεξάρτητα από το κόστος που θα κληθούμε να καταβάλουμε. Αυτό πράξαμε στο παρελθόν, αυτό θα πράξουμε και τώρα. Η στάση αυτή είναι κληροδότημα από τη θυσία των συναγωνιστών-μας  που έθεσαν το πατριωτικό-τους καθήκον πάνω από το προσωπικό συμφέρον. Είναι η βαριά παρακαταθήκη που μας αφήνει ο αειθαλής ιδρυτής της ΕΔΕΚ, το σύμβολο του αγώνα-μας για λευτεριά, δημοκρατία και σοσιαλισμό, ο εμπνευστής και καθοδηγητής-μας, ο Βάσος Λυσσαρίδης.
Οι πολιτικές-μας διαφορές με κόμματα και κομματικές ηγεσίες δεν μας στερεί το δικαίωμα να διερευνήσουμε τη δυνατότητα για συνεργασίες μικρές ή μεγάλες προς όφελος της πατρίδας-μας και του λαού-μας. Τις διαφορετικές πολιτικές-μας επιλογές δεν τις προσωποποιούμε και ούτε τις χρησιμοποιήσουμε διχαστικά προς το λαό.

Δεν είναι η ώρα να προτάξουμε τα όσα μας χωρίζουν
Είναι η ώρα να συμπορευθούμε για όσα μας ενώνουν

Για την υπεράσπιση της Κ.Δ.
Για την προώθηση δημοκρατικής και βιώσιμης λύσης στο κυπριακό
Για ενίσχυση της οικονομίας και την ανάπτυξη
Για τη δημιουργία συνθηκών εργασιακής ασφάλειας στη νέα γενιά
Για να ξαναβρούμε τη χαμένη-μας περηφάνια
Για τις μάχες που δώσαμε για αυτές που  δίνουμε και θα δώσουμε για τη λευτεριά της πατρίδας-μας αλλά και την προσωπική και εθνική-μας αξιοπρέπεια
Για το χαμόγελο που μας στέρησαν, για την ελπίδα που θα πρέπει να ανθίσει
Για όλα αυτά που μας ενώνουν

Ζήτω η ΕΔΕΚ

Ζήτω η Κύπρος

 

Γραφείο Τύπου
Λευκωσία, 28 Απριλίου 2017

1e92c603ad3eed269b2d90456cda3d3c_L-e1467648629357

Στη σημερινή Ολομέλεια της Βουλής ψηφίστηκε ένα πολύ σημαντικό εναρμονιστικό νομοσχέδιο που αφορά κυρίως τα θέματα πληροφόρησης των καταναλωτών για τα στεγαστικά δάνεια αλλά και τους τρόπους προστασίας των δανειοληπτών. Ενώ ήταν εν γνώσει της Κυβέρνησης από το 2014, το απέκρυψε από τη Βουλή κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου των εκποιήσεων το Σεπτέμβριο του 2014 με κύριο στόχο να περιοριστεί η προστασία των δανειοληπτών έναντι του τραπεζικού τομέα.
Δυστυχώς το νομοσχέδιο κατατέθηκε μόλις στις 10 Φεβρουαρίου 2017 και αφού εξέπνευσε και η δεύτερη προθεσμία που είχε δοθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για εναρμόνιση της Οδηγίας στην εγχώρια νομοθεσία.

Η ΕΔΕΚ κατά τη σημερινή ψηφοφορία κατέθεσε τέσσερις τροπολογίες με στόχο τη διασφάλιση των συμφερόντων των Κυπρίων δανειοληπτών εκ των οποίων υπερψηφίστηκαν οι δύο.

Οι δυο τροπολογίες που υπερψηφίστηκαν αφορούν την απαγόρευση της καταβολής προμήθειας από τα πιστωτικά ιδρύματα προς τους μεσίτες πιστώσεων που θα αδειοδοτηθούν για να παρέχουν πληροφορίες στους καταναλωτές για τα στεγαστικά δάνεια που παρέχουν τα διαφορά χρηματοοικονομικά ιδρύματα.

Ως ΕΔΕΚ θεωρούμε ότι αν ο μεσίτης πιστώσεων θα λαμβάνει και προμήθεια πέραν της αμοιβής του από το Πιστωτικό Ίδρυμα, αυτό θα λειτουργήσει εις βάρος της αμεροληψίας του και κατά συνέπεια εις βάρος του καταναλωτή.

Για αυτό με την τροπολογία μας απαγορεύσαμε την καταβολή προμήθειας προς τον μεσίτη πιστώσεων, ευχέρεια που μας έδινε ως κράτος μέλος η Οδηγία και το Υπουργείο Οικονομικών της Κυπριακής Δημοκρατίας δεν την άσκησε.

Με τη δεύτερη τροπολογία μας διαγράψαμε από το πεδίο εφαρμογής του νομοσχεδίου τα μη πιστωτικά ιδρύματα, των οποίων η λειτουργία τους θα επιτρεπόταν αν το νομοσχέδιο ψηφιζόταν ως έχει και μάλιστα με αρχικό κεφάλαιο λειτουργίας μόλις 500,000.
Ως ΕΔΕΚ θεωρούμε ότι την παρούσα στιγμή, με την οικονομική κρίση που ακόμη βιώνει ο τόπος μας, το να επιτραπεί η λειτουργία τέτοιων ιδρυμάτων εγκυμονεί πολλούς κινδύνους. Από τη στιγμή που άλλα κράτη μέλη απαγορεύουν τη λειτουργία μη πιστωτικών ιδρυμάτων, θεωρούμε ότι η λειτουργία τους θα πρέπει να συζητηθεί σε κατοπινό στάδιο και αφού ετοιμαστούν πρώτα οι κατάλληλοι μηχανισμοί εποπτείας τους.

Γραφείο Τύπου
Λευκωσία, 28 Απριλίου 2017

Πηγάδια-2

(Βασισμένο σε μια ιστορία από το βιβλίο του Χόρχε  Μπουκάι Ιστορίες για να σκεφτείς)

Υπήρχε κάποτε μια χώρα. Μια χώρα που δεν την κατοικούσαν άνθρωποι αλλά πηγάδια. Πηγάδια όλων των ειδών. Πηγάδια πλούσια, πηγάδια φτωχά, πηγάδια  δημόσια και  πηγάδια ιδιωτικά, πηγάδια εκπαιδευτικά, πηγάδια πολιτικά, πηγάδια ελληνόφωνα, πηγάδια τουρκόφωνα, πηγάδια βαθιά θρησκευόμενα και πηγάδια άθεα.

Ήταν όλα όμως πηγάδια ζωντανά, ή έτσι νόμιζαν,  που επικοινωνούσαν μεταξύ τους με τα στόμιά τους. Τα πηγάδια με τα μεγαλύτερα στόμια μιλούσαν περισσότερο και διέδιδαν τα νέα στο πι και φι. Τα πηγάδια με το μικρότερο στόμιο ονειρεύονταν μια μέρα να καταφέρουν και εκείνα να αποκτήσουν στόμιο μεγαλύτερο για να «περνά» όπως έλεγαν η άποψή τους.

Κάποια μέρα έφτασε στη χώρα των πηγαδιών μια μόδα από κάπου μακριά. Έπρεπε λέει για να αποκτήσουν αξία να επενδύσουν στο τι κατείχαν. Στο περιεχόμενό τους. Ξεκίνησε λοιπόν μια τρελή κούρσα. Το ένα πηγάδι συναγωνιζόταν το άλλο στο ποιο θα συσσώρευε περισσότερα αγαθά. Κάποια πηγάδια άρχισαν να επενδύουν σε νομίσματα χρυσά. Κάποια άλλα σε αξιόγραφα. Κάποια σε πίνακες σπουδαίους, κάποια σε υπέροχα γλυπτά και κάποια αραιά και που σε βιβλία παράξενα και σοφά.

Εννοείται πως πολύ σύντομα συνειδητοποίησαν πως με όλη αυτή τη συσσώρευση αγαθών τους τελείωνε ο χώρος. Άρχισαν λοιπόν να επεκτείνουν τη χωρητικότητά τους. Άρχισαν να πλαταίνουν για να χωρέσουν και άλλα πολλά από τα αγαθά που με μανία κυνηγούσαν .

Με την χωρίς μέτρο επέκταση άρχισαν να πλαταίνουν και να πλαταίνουν σε σημείο που κινδύνευαν να χάσουν τα όριά τους, να μπουν το ένα στα όρια του άλλου και να χάσουν την ταυτότητά τους.

Κάποια πηγάδια εννοείται πως όντας πιο επιθετικά από τα άλλα, με ήδη μπόλικο περιεχόμενο και επεκτατικές τάσεις, κατόρθωσαν με διάφορους τρόπους και μέσα, άλλους έντιμους και άλλους ανέντιμους,  να μπουν με επιθετικές διαθέσεις στα όρια των άλλων πηγαδιών και να  τα απορροφήσουν σιγά σιγά.
Εννοείται πως η ζωή στην χώρα των πηγαδιών (η οποία μπορεί να προσομοιάσει με άτομα, ζευγάρια, οικογένειες, ομάδες, κόμματα, χώρες, ή και το παγκόσμιο) πήγαινε από το κακό στο χειρότερο.

Διαφθορά, σκάνδαλα, ψέμα, υποκρισία, υπέρτατος εγωισμός, κατρακύλα. Κρίσεις σε όλα τα επίπεδα. Δεινά και άλλα δεινά.
Τη λύση, τη διέξοδο από το αδιέξοδο την βρήκε ένα περίεργο, μοναχικό πηγάδι. Ένα πηγάδι περιθωριακό. Που δεν άνηκε σε ομάδες, που κανένας δεν τον διόρισε ποτέ πουθενά, που δεν πήρε προαγωγή με μέσο, που δεν προσπάθησε να δικτυωθεί, που ήξερε το παιχνίδι αλλά αρνήθηκε να το παίξει. Είπε βλέπετε να σκεφτεί έξω από το κουτί, πέρα από τον συρμό. Το ανόητο! Βλέπετε νοούσε.

Και άκουσον, άκουσον… Για να αυξήσει το περιεχόμενό του άρχισε να σκάβει όχι σε πλάτος, αλλά σε βάθος. Φτάνει πια στόμιο και ευρεία επιφάνεια. Προς τα κάτω για να σκάψει έπρεπε να ξεφορτωθεί τα βαρίδια που κουβαλούσε. Τα νομίσματα, τα κοσμήματα, τα ακριβά ρούχα, τα υπερσύγχρονα κινητά, τα ακριβά αυτοκίνητα. Μόνο άδειο μπορούσε να σκάψει σε βάθος. Και έσκαβε… έσκαβε μέχρι που βρήκε το νερό. Και για πρώτη φορά ανακάλυψε τη μαγεία, την ουσία, το πραγματικά σημαντικό.

Και βρέθηκε ακόμη ένα περίεργο, μοναχικό πηγάδι. Και εκείνο περιθωριακό, αλλά σε καμία περίπτωση παρακμιακό. Και έκανε το ίδιο ακριβώς. Ξεφορτώθηκε τα ανούσια και κενό από σαβούρα, μπόρεσε και εκείνο να πάει βαθιά. Και βρήκε στο βάθος την αλήθεια, την ουσία, το νερό.
Και μετά άλλο ένα, και άλλο ένα, και άλλο ένα…

Δεν ήταν πολλά, αλλά ανακάλυψαν πως σκάβοντας βαθιά, μπορούσαν να επικοινωνούν, αφού μοιράζονταν το ίδιο, ναι το ίδιο,  υπόγειο νερό. Την ίδια πηγή ζωής. Και τότε κατάλαβαν…

«Δεν αργεί να καρπίσει τ' αστάχυ

δε χρειάζεται μακρύ καιρό
για να φουσκώσει της πίκρας το προζύμι,
δε χρειάζεται μακρύ καιρό
το κακό για να σηκώσει το κεφάλι,
κι ο άρρωστος νους που αδειάζει
δε χρειάζεται μακρύ καιρό
για να γεμίσει με την τρέλα,
νήσος τις έστι…»

(ΣΑΛΑΜΙΝΑ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΣ Γ. Σεφέρης)

ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΑΙ ΔΩΡΟΣ ΛΟΙΖΟΥ ΒΡΑΒΕΙΟ

Αύριο 28 Απριλίου στις 19.30 θα πραγματοποιηθεί στο Θέατρο Παλλάς στη Λευκωσία η τελετή έναρξης του 13ου Παγκύπριου Τακτικού Συνεδρίου του Κινήματος Σοσιαλδημοκρατών Ε∆ΕΚ.

Κατά τη διάρκεια της τελετής θα απονεμηθεί το Βραβείο Δώρου Λοΐζου για το 2016 στο Μουσικοσυνθέτη Μιχάλη Χριστοδουλίδη και θα παρουσιαστούν τραγούδια του από τον Κούλλη Θεοδώρου και την Παυλίνα Κωνσταντοπούλου.

Την Κυριακή 30 Απριλίου στις 10.00 το πρωί στην Αίθουσα Συνεδριάσεων της ΠΟΕΔ στη Λευκωσία, θα λάβει χώρα το κύριο μέρος του Συνεδρίου και η έγκριση της Έκθεσης Δράσης, της Οικονομικής Έκθεσης και της Πολιτικής Εισήγησης του Προέδρου της ΕΔΕΚ.

aigaio-toyrkia-ertogan

Για την ΕΔΕΚ η πιθανότητα η Τουρκία να καταστεί μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωση ήταν μηδαμινή έως ανύπαρκτη.

Αυτό που επιδιώκεται τόσο από την Τουρκία όσο και από άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (π.χ. Γερμανία)  είναι η υπογραφή μιας ειδικής σχέσης Ευρωπαϊκής Ένωσης και Τουρκίας.

Γι’ αυτό και από την αρχή τονίσαμε πως η Κυπριακή Κυβέρνηση θα έπρεπε να το είχε λάβει σοβαρά υπόψη και θα έπρεπε, στο βαθμό που αυτό είναι δυνατό, να ασκηθούν άμεσα ή έμμεσα πιέσεις στην Τουρκία.

Για παράδειγμα:

  • Να υλοποιήσει τις δεσμεύσεις που έλαβε έναντι της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τη συμφωνία του 2005 και αφορούν την Κυπριακή Δημοκρατία
  • Να αποσύρει το απαράδεκτο έγγραφο περί εκλιπούσας που κατέθεσε τον Ιούνιο του 2014 στην Ευρωπαϊκή Ένωση
  • Να παρεμποδιστεί με κάθε τρόπο η αναβάθμιση της τελωνειακής ένωσης Τουρκίας και Ευρωπαϊκής Ένωσης
  • Να αποκοπή η προενταξιακή οικονομική βοήθεια προς την Τουρκία

Υπάρχουν περιθώρια αξιοποίησης της δυνατότητας άσκησης πιέσεων προς την Τουρκία μέσω των πιο πάνω, ακόμα και τώρα.

Αυτό που πρέπει κάποιοι να κατανοήσουν είναι ότι δεν θα πρέπει να επιτρέψουμε το κυπριακό να καταστεί όμηρος της όποιας ενδεχόμενης αναβάθμισης των σχέσεων Τουρκίας και Ευρωπαϊκής Ένωσης.

SYNEDRIO HEADER

Ο Πρόεδρος, κ. Μαρίνος Σιζόπουλος και το Πολιτικό Γραφείο του Κινήματος έχουν την τιμή να σας προσκαλέσουν στην τελετή έναρξης του 13ου Παγκύπριου Τακτικού Συνεδρίου του Κινήματος Σοσιαλδημοκρατών Ε∆ΕΚ που θα πραγματοποιηθεί στο Θέατρο Παλλάς, στη Λευκωσία στις 28 Απριλίου 2017, ώρα 7.30μ.μ.

Κατά τη διάρκεια της τελετής θα απονεμηθεί το Βραβείο Δώρου Λοΐζου για το 2016 στο Μουσικοσυνθέτη Μιχάλη Χριστοδουλίδη.

Την Κυριακή 30 Απριλίου στις 10.00 το πρωί στην Αίθουσα Συνεδριάσεων της ΠΟΕΔ στη Λευκωσία, θα λάβει χώρα το κύριο μέρος του Συνεδρίου και η έγκριση της Έκθεσης Δράσης, της Οικονομικής Έκθεσης και της Πολιτικής Εισήγησης του Προέδρου της ΕΔΕΚ.

Γραφείο Τύπου
Λευκωσία, 26 Απριλίου 2017

SYNEDRIO HEADER

Κατά τη διάρκεια της δημοσιογραφικής διάσκεψης ο  Πρόεδρος του Κ.Σ. ΕΔΕΚ, Μαρίνος Σιζόπουλος ανέφερε τα πιο κάτω:

Η πορεία του κόμματος προς το 13ο Τακτικό Συνέδριο συνεχίζεται την Παρασκευή 28 Απριλίου στο Θέατρο ΠΑΛΛΑΣ στη Λευκωσία στις 7.30 το βράδυ με την θα πραγματοποίηση της επίσημης έναρξης με  ομιλία του Προέδρου του κόμματος
Κατά τη διάρκεια της τελετής μετά από σχετική απόφαση της αντίστοιχης Επιτροπής, θα απονεμηθεί το βραβείο ΔΩΡΟΥ ΛΟΙΖΟΥ για το 2016 στο Μουσικοσυνθέτη Μιχάλη Χριστοδουλίδη. Θα ακολουθήσει καλλιτεχνικό πρόγραμμα υπό τη διεύθυνση του τιμώμενου Μουσικοσυνθέτη.

Την Κυριακή 30 Απριλίου στις 10.30 το πρωί στην Αίθουσα Συνεδριάσεων της ΠΟΕΔ στη Λευκωσία, θα λάβει χώρα το κύριο μέρος του Συνεδρίου και η έγκριση της Έκθεσης Δράσης, της Οικονομικής Έκθεσης και της πολιτικής εισήγησης. Το Συνέδριο θα κληθεί να εγκρίνει και την υποψηφιότητα του κου Νικόλα Παπαδόπουλου ως κοινού υποψηφίου Πρόεδρου για τις προσεχείς Προεδρικές Εκλογές.

Τέλος, την Κυριακή 7 Μαΐου θα πραγματοποιηθεί η εκλογική διαδικασία για την ανάδειξη
-Προέδρου
-Αναπληρωτή Προέδρου
-Α΄ και Β΄ Αντιπροέδρου
-35 μελών της Κεντρικής Επιτροπής

Την εκλογική διαδικασία θα επιβλέψει και θα συντονίσει Κεντρική Εφορευτική Επιτροπή η οποία θα εκλεγεί από το Συνέδριο
Τα μέλη θα ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα σε εκλογικά κέντρα που θα λειτουργήσουν σε όλες τις Επαρχίες. Συγκεκριμένα για την
Επαρχία Λευκωσίας θα λειτουργήσουν τρία κέντρα στη Λευκωσία, στην Περιφέρεια Σολιάς Μαραθάσας, και τον Κάτω Πύργο
Επαρχία Πάφου δύο κέντρα στην Πάφο και την Πόλη της Χρυσοχούς

Στις υπόλοιπες επαρχίες θα λειτουργήσει ένα εκλογικό κέντρο στην καθεμιά. Τα μέλη της Επαρχιακής Οργάνωσης Κερύνειας και των κατεχόμενων περιοχών των επαρχιών Λευκωσίας και Αμμοχώστου θα ψηφίσουν στο χώρο διαμονής τους

 

Τέλος εκλογικά κέντρα θα λειτουργήσουν και στην Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Λονδίνο
Του Συνεδρίου προηγήθηκαν οι Επαρχιακές Συνδιασκέψεις στις οποίες εξελέγησαν οι νέες Επαρχιακές Επιτροπές 5ετούς θητείας καθώς και 50 μέλη της Κεντρικής Επιτροπής, ως εξής

  • Λευκωσία                          12 μέλη
  • Λεμεσός                             10
  • Πάφος                                 9
  • Λάρνακα                             7
  • Ελευθ. Αμμόχωστος         6
  • Κερύνεια                            6

Είναι η πρώτη φορά στα 48 χρόνια λειτουργίας της ΕΔΕΚ όπου οι διαδικασίες του Συνεδρίου πραγματοποιούνται με αυτό τον τρόπο. Τα τελευταία 2 χρόνια έχουν εισαχθεί σημαντικές καινοτόμες διαδικασίες στη λειτουργία του Κόμματος, όπως

  • Η λειτουργία συνολικά 11 εκλογικών κέντρων σε όλες τις επαρχίες και το εξωτερικό
  • Ο περιορισμός των θητειών τόσο στα κομματικά όσο και τα πολιτειακά αξιώματα
  • Το άνοιγμα των συνεδριάσεων όλων των συλλογικών οργάνων στα ΜΜΕ
  • Η διαφανής οικονομική διαχείριση και η τακτική ενημέρωση των συλλογικών οργάνων από την Οικονομική Επιτροπή
  • Το σφράγισμα του Μητρώου Μελών με την κήρυξη του Συνεδρίου και η παράδοσή-του στην Επιτροπή Διαπιστευτηρίων
  • Η κατάθεση των υποψηφιοτήτων για την ηγεσία του κόμματος 2.5 μήνες πριν από τις εκλογές και όχι 10 μέρες όπως ήταν παλαιότερα.

Κατά τη διάρκεια της δημοσιογραφικής διάσκεψης και μετά από ερώτηση δημοσιογράφου ο κ. Σιζόπουλος αναφέρθηκε και στα πρακτικά του Πολιτικού Γραφείου της ΕΔΕΚ:

Σύμφωνα με τα πρακτικά της συνεδρίασης του Πολιτικού Γραφείου ΕΔΕΚ στις 5/4/2017:

“Το Π.Γ. κατά πλειοψηφία ενέκρινε (διαφώνησε μόνο ο Δ. Διομήδους) την εισήγηση του Προέδρου που προνοεί:

α. Η ΕΔΕΚ να αναλάβει πρωτοβουλία κινήσεων στις προσπάθειες για συνεργασία προκειμένου να φέρει τα υπόλοιπα τέσσερα κόμματα του ενδιάμεσου χώρου σε κοινή συνάντηση ώστε να ετοιμαστεί κοινή πολιτική διακήρυξη βούλησης για συνεργασία.

β. Καθοριστικά βασικά κριτήρια για την επιλογή του υποψηφίου
Για την ΕΔΕΚ μετρήσιμα κριτήρια είναι:

  • Ο έντιμος πολιτικός βίος
  • Ο αξιότιμος δεσμευτικός πολιτικός λόγος και
  • Εκλεξιμότητα

γ. Εξουσιοδοτεί τον Πρόεδρο του Κινήματος όπως διεξάγει όλες τις απαραίτητες διεργασίες με τα υπόλοιπα κόμματα του ενδιάμεσου χώρου για συνεργασία με κοινό πρόγραμμα και κοινό υποψήφιο”.

Γραφείο Τύπου
Λευκωσία, 26 Απριλίου 2017

kostis-efstathiou-tha-eimai-ypopsifios-gia-ti-thesi-tou-anapliroti-proedrou-tis-edek

Θέματα που θίγησαν εκ μέρους του βουλευτή Λευκωσίας Κωστή Ευσταθίου στην κοινή συνάντηση εκπροσώπων των κοινοβουλευτικών επιτροπών Εξωτερικών και Ευρωπαϊκών Υποθέσεων, Οικονομικών και Προϋπολογισμού, Εργασίας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού και Υγείας με τους εκπροσώπους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Γενικής Διεύθυνσης Απασχόλησης, Κοινωνικών Υποθέσεων και Κοινωνικής Ένταξης, σήμερα 25/4 στη Βουλή των Αντιπροσώπων:
• Κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις του κουρέματος με μεγαλύτερο αποκορύφωμα τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια
•Τραπεζικός τομέας μεγαθύριο ως απότοκο του κουρέματος με έλεγχο της τάξεως του 65-70% της τραπεζικής αγοράς.
•Το νομικό οπλοστάσιο(νόμος περί εκποιήσεων) που κατέχουν οι τράπεζες καθιστά ανέφυκτη την επίλυση των συνεπακόλουθων προβλημάτων
•Οι τράπεζες της Κύπρου πόρρω απέχουν από άλλες τράπεζες της Ε.Ε όσον αφορά τη γιγάντια ισχύ τους
• Κύπρος ένα κράτος χωρίς αεροπλοΐα ,ναυσιπλοΐα, ακτοπλοΐα λόγω της κατάργησης του κρατικού μονοπωλείου(που έπρεπε να υπάρχει) στις υπερθαλάσσιες μεταφορές, γεγονός που καθιστά αδύνατη την επικοινωνία με την υπόλοιπη Ευρώπη

gennhmatas
Σαν σήμερα πριν από 23 χρόνια πέθανε ο Γιώργος Γεννηματάς, ιδρυτικό μέλος του Πανελλήνιου Σοσιαλιστικού Κινήματος (ΠΑΣΟΚ),

Ο πρόωρος θάνατός του είναι απώλεια για την Ελλάδα, τον Ελληνισμό και τη Σοσιαλιστική ιδέα.

Υπήρξε σταθερός υποστηρικτής των δίκαιων αιτημάτων του Κυπριακού λαού και με την συνολική του στάση και συμπεριφορά ανύψωσε το πολιτικό ήθος σε καιρούς δύσκολους.

Γραφείο Τύπου
Λευκωσία 25 Απριλίου 2017