ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Την πατρότητα της σωστής εφαρμογής του ΓεΣΥ δεν την εκχωρούμε σε κανέναν

edek green

Ο τέως Υπουργός Υγειάς γνωρίζει πολύ καλά πως με προσωπικό πολιτικό κόστος του προσέφερα απεριόριστη στήριξη όταν ανέλαβε το Υπουργείο Υγείας. Λυπάμαι να παρατηρήσω ότι στη συνέχεια η συμπεριφορά του κινήθηκε προς μία εντελώς διαφορετική κατεύθυνση.

Να υπενθυμίσω τα υπονοούμενα που για μήνες άφηνε περί Ιούδα, που όμως ποτέ δεν τολμούσε δημόσια να τοποθετηθεί και να αναφέρει ποιο είναι το όνομα. Όταν σε κάποια φάση υποχρεώθηκε, γιατί στριμώχτηκε σε ραδιοφωνική εκπομπή, αποκάλυψε κάποιον. Χθες υπογράμμισε ότι «πρέπει να προσέχετε τον Σιζόπουλο και σας προειδοποίησα».

Γιατί φυγομαχούσε τόσο καιρό και δεν αποκάλυπτε; Γιατί είμαι επικίνδυνος για το Γενικό Σχέδιο Υγείας ή για την εφαρμογή του Γενικού Σχεδίου Υγείας;

Και την ίδια στιγμή με δήλωσή του παραπέμπει ότι η σύγκρουση συμφερόντων που έχω εγώ προσωπικά είναι μεγαλύτερη από τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου του συγκριμένου οργανισμού. Όμως την ίδια στιγμή θα ήταν σκόπιμο ο κ. Παμπορίδης να πει ποια ήταν η δική του σχέση και ποια ήταν τα δικά του συμφέροντα που ενδεχομένως να συγκρούονταν με τον τομέα τον οποίο κλήθηκε να διαχειριστεί στον τομέα της υγείας.

Εάν ο κ. Παμπορίδης είχε το σθένος και το θάρρος της υποστήριξης των θέσεων του γιατί δεν υπέγραψε τις τροπολογίες όταν ήταν ακόμα υπουργός και να προσέλθει ο ίδιος στην Επιτροπή Υγείας να τις υποστηρίξει; Προτίμησε να τις υπογράψει την τελευταία ημέρα παρμένης του στο υπουργείο. Στις 28 Φεβρουαρίου.

Αντιλαμβανόμαστε και κατανοούμε τις σκοπιμότητές που εξυπηρετεί η στάση και η συμπεριφορά του.

Όμως όταν η ΕΔΕΚ και ο Σιζόπουλος μιλούσαν για αυτονόμηση των νοσοκομείων και για Γενικό Σχέδιο Υγείας, ο κ. Παμπορίδης δεν γνώριζε καν τι είναι η αυτονόμηση και το Γενικό Σχέδιο Υγείας.

Γι’ αυτό και την πατρότητα της σωστής εφαρμογής του Γενικού Σχεδίου Υγείας δεν την εκχωρούμε σε κανέναν. Θα αγωνιστούμε για την εφαρμογή του Γενικού Σχεδίου Υγείας και όχι για την διάλυση του Γενικού Σχέδιου Υγείας όπως κάποιοι επιδιώκουν για να εξυπηρετήσουν αλλότρια συμφέροντα.

Την ίδια στιγμή ο νέος Υπουργός με ανάρτησή του στο διαδίκτυο αναφέρει ότι από τη στιγμή που έχουν υποβληθεί, εκπρόθεσμα φυσικά, οι δηλώσεις σύγκρουσης συμφερόντων των μελών του διοικητικού συμβουλίου, περιμένει να απολογηθώ. Να απολογηθώ σε τι; Στο ότι ουσιαστικά επιβεβαιώνομαι; Η απολογία θα έπρεπε να ήταν από την πλευρά του Υπουργείου που για δύο ολόκληρες βδομάδες δεν ευαισθητοποιήθηκε να καταθέσει τις συγκεκριμένες δηλώσεις όπως όφειλε και όπως ανέλαβε την ευθύνη στη συνεδρία της Επιτροπής Υγείας της Βουλής. Από εκεί και πέρα όμως θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε οριστικά και αμετάκλητα ορισμένα ζητήματα.

Το πρώτο ζήτημα αφορά τον διορισμό του συγκεκριμένου διοικητικού συμβουλίου το οποίο έγινε στις 15 Δεκεμβρίου 2017 για να λάβει τις ευθύνες του την 1/1/2018. Και φυσικά τον πρωταγωνιστικό ρόλο τον είχε ο κ. Παμπορίδης.

Όμως η νομοθεσία που ψηφίστηκε από τη Βουλή είναι συγκεκριμένη και στο άρθρο 8 παράγραφο 2 προβλέπει ότι για σκοπούς διασφάλισης των διατάξεων του εδαφίου 1, ο Πρόεδρος, ο αντιπρόεδρος και τα μέλη του συμβουλίου, κατά την ανάληψη των καθηκόντων τους και μέχρι τη λήξη της θητείας τους προβαίνουν σε δήλωση προς το Υπουργικό Συμβούλιο του συμφέροντός τους σε επιχειρήσεις που διατηρούν ώστε το Υπουργικό Συμβούλιο να κρίνει το βαθμό συνάφειάς τους με τις δραστηριότητες. Άρα όφειλαν με την ανάληψη των καθηκόντων τους, ουσιαστικά όφειλαν πριν από τον διορισμό τους, να είχαν υποβάλει τις συγκεκριμένες δηλώσεις και να γνώριζε το Υπουργείο, για να αποφανθεί το Υπουργικό Συμβούλιο εάν και κατά πόσο υπήρχε οποιαδήποτε σύγκρουση συμφερόντων. Πότε όμως υπέβαλαν τις δηλώσεις τους;

Από ότι έλεγξα από τις δηλώσεις που υπέβαλαν χθες, εκπρόθεσμα, στη Βουλή, οι δηλώσεις αυτές υπογράφηκαν από τα μέλη από τις 8 μέχρι τις 20 Φεβρουαρίου. Δηλαδή ενάμιση μήνα μετά την ανάληψη των καθηκόντων και ενώ ήδη το διοικητικό συμβούλιο άρχισε τη λειτουργία του και είχε συνεδριάσεις.

Επίσης στο άρθρο 8 παράγραφος 1 τονίζεται συγκεκριμένα ότι δεν διορίζεται άτομο που να έχει οποιοδήποτε άλλο άμεσο ή έμμεσο ή συγκρουόμενο συμφέρον σε επιχειρήσεις συναφείς με τις δραστηριότητες του οργανισμού. Και χθες από ότι προέκυψε από τη συζήτηση, όλες οι επιχειρήσεις έχουν συνάφεια με τον τομέα της υγείας.

Γιατί ακριβώς όταν ζητήσαμε από τον Υπουργό να μας πει πώς υλοποιήθηκε το άρθρο 6 παράγραφος 2 και υπόπαράγραφος γ της νομοθεσίας που αναφέρει ότι πρέπει να διοριστούν 2 πρόσωπα που προέρχονται από τη διοίκηση υπηρεσιών υγείας με εμπειρία πέραν των 5 ετών σε διευθυντικές θέσεις σε οργανισμούς παροχής υπηρεσιών υγείας αντίστοιχου μεγέθους με τον οργανισμό, δηλαδή ο δημόσιος τομέας και ο ιδιωτικός τομέας μιλούμε ουσιαστικά για νοσηλευτήρια για να μπορούν να προσφέρουν υπηρεσίες υγείας. Όταν λοιπόν ρωτήσαμε ποια από αυτά τα μέλη πληρούν αυτές τις προϋποθέσεις, ο κ. Υπουργός μας υπέδειξε 2 πρόσωπα και μας είπε ότι ο ένας έχει σχέση γιατί ακριβώς είναι μέλος διοικητικού συμβουλίου ασφαλιστικής εταιρείας, άρα οι ασφαλιστικές εταιρείες εμπλέκονται στον τομέα της υγείας και ο άλλος είναι ιδιοκτήτης εταιρείας safety food.

Τι σχέση έχουν αυτά επαφίεται στην κρίση του καθενός να μπορεί να κρίνει.

Και επειδή λοιπόν όλα ενδεχομένως έχουν τη σχέση τους θα ήθελα ακριβώς να υπενθυμίσω ότι όπως αποκάλυψε χθες ο Υπουργός Υγείας η εταιρεία KPMG ανέλαβε τη διεκπεραίωση μελέτης προς όφελος του Υπουργείου που αφορά ακριβώς τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού των κρατικών νοσηλευτηρίων ενόψει αυτονόμησης. Δηλαδή είχε την ευθύνη της ετοιμασίας αυτής της συγκεκριμένης μελέτης. Αυτή την μελέτη, τον περασμένο Οκτώβριο, στις 11 Οκτωβρίου, ανέλαβε να την παρουσιάσει στους ενδιαφερόμενους και σε ανοικτή συζήτηση, ο κύριος David Nickolson ως Ανώτερος Σύμβουλος της KPMG.

Και τίθεται το ερώτημα: Από τη στιγμή που η συγκεκριμένη εταιρεία έχει αναλάβει την ευθύνη της μελέτης για την αυτονόμηση των νοσοκομείων και της αξιολόγησης του ανθρώπινου δυναμικού, νομιμοποιείται το συγκεκριμένο άτομο το οποίο αποτελεί Ανώτατος Σύμβουλος  της KPMG, την ίδια στιγμή να είναι και ο Πρόεδρος του Οργανισμού που θα προχωρήσει στην αυτονόμηση των νοσοκομείων; Το ερώτημα αυτό δεν θα το απαντήσω εγώ, άλλοι πρέπει να το απαντήσουν άλλοι.

Την ίδια στιγμή όμως θέσαμε ακόμα ένα ζήτημα. Εάν και κατά πόσο μελετήθηκε το βιογραφικό των προσώπων τα οποία έχουν διοριστεί. Εδώ υπάρχει συγκεκριμένη πρόνοια στη νομοθεσία που λέει ότι « μέλη του Συμβουλίου διορίζονται πρόσωπα ανώτατου ηθικού και επαγγελματικού επιπέδου, εγνωσμένου κύρους και εντιμότητας»,  και δεν αποτελεί προϋπόθεση εκπλήρωσης αυτών των προϋποθέσεων ότι κάποιος έχει γίνει Σερ όπως μας είπαν χθες. Και έχω στη διάθεση σας σωρεία δημοσιευμάτων αγγλικών εφημερίδων αλλά  όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να απευθυνθεί και σε πρακτικά  συζητήσεων που έγιναν στο βρετανικό κοινοβούλιο για το οποίο  ο συγκεκριμένος πρόεδρος έχει κατηγορηθεί για κατάχρηση της θέσης του , και στην ουσία για οικονομική αξιοποίηση της θέσης του προς ίδιον ενδεχομένως όφελος.

Και διερωτόμαστε ο Υπουργός Υγείας  όταν πρότεινε στο Υπουργικό Συμβούλιο τα συγκεκριμένα άτομα για να διοριστούν μελέτησε το βιογραφικό τους, μελέτησε αυτά τα δεδομένα; Αντιλαμβάνομαι πως όχι, άλλοι ήταν οι σκοποί, άλλες ήταν οι προϋποθέσεις και ενδεχομένως οι σκοπιμότητες.

Είναι γι’ αυτό το λόγο που εμείς θεωρούμε ότι υπάρχει μια πλήρης παραβίαση της νομοθεσίας όσον αφορά τον τρόπο διορισμού  του συγκεκριμένου συμβουλίου. εμείς θεωρούμε ότι το Συμβούλιο αυτό είναι άκυρο, δεν είναι νόμιμο και ως εκ τούτου δε νομιμοποιούνται οι πράξεις και οι ενέργειες του. Αυτός πιθανόν είναι και ο λόγος που εκ των υστερών έφεραν τις τροπολογίες για να αλλάξει η νομοθεσία και να μπορέσουν ακριβώς να νομιμοποιηθούν.

Και από τη στιγμή που συνεχίζει ο συγκεκριμένος οργανισμός να εκτελεί τα καθήκοντα  του  πώς οι παρεμβάσεις του κ. Σιζόπουλου για  σκοπούς διαφάνειας και χρηστής διοίκησης αναστέλλουν την εφαρμογή του ΓΕΣΥ;

 

 

Λευκωσία, 23 Μαρτίου 2018

You may also like