ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΗΛΩΣΗ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΕΔΕΚ, Μ. ΣΙΖΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥΣ ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ

Ο Πρόεδρος της ΕΔΕΚ Μαρίνος Σιζόπουλος

Θέλω όμως να ευχαριστήσω τις υπηρεσίες της βουλής και ιδιαίτερα την Γραμματέα της Επιτροπής, την κ. Λένια Μυριάνθους για τις πολύωρες και κοπιαστικές συνεδριάσεις αλλά και για την εργασία την οποία κατέβαλε για να μπορέσει να ολοκληρωθεί αυτή η προσπάθεια μέχρι και την τελευταία στιγμή.

Θα ήθελα επίσης να ευχαριστήσω την ομάδα του ΥΠΑΜ η οποία συνέβαλε σε αυτή την προσπάθεια άοκνα και συστηματικά και βοήθησε να περιοριστούν όσο το δυνατόν τα λάθη τα οποία υπήρχαν και, ενδεχομένως να υπάρχουν, στους κανονισμούς που ψηφίζουμε. Τέλος, ευχαριστώ τους συναδέλφους γιατί δεν ήταν εύκολη η διαχείριση αυτής της υπόθεσης. Το ιστορικό για τη ψήφιση των κανονισμών το περιέγραψε με κάθε λεπτομέρεια και αντικειμενικότητα ο συνάδερφος Κώστας Κώστα και δεν έχω να προσθέσω κάτι σε αυτό. Όμως θέλω να εκφράσω για ακόμα μια φορά τη λύπη μου. Ενώ όλα τα μέλη της Επιτροπής Άμυνας επέδειξαν όλο αυτό το διάστημα μία εξαιρετική συνέπεια και συνεργασία ανεξάρτητα από την κομματική τους προέλευση ώστε να υπάρχει μία αγαστή συνεργασία με το ΥΠΑΜ για τα θέματα άμυνας, αυτή η συνεργασία δυστυχώς κινδύνευσε να αντιταχθεί στον αέρα από τη διαδικασία που ακολουθήθηκε το τελευταίο χρονικό διάστημα. Κυρίως λόγω της αφόρητης άσκηση πίεσης σε επίπεδο εκβιασμού προς τα μέλη της Επιτροπής για την ολοκλήρωση της προσπάθειας της ψήφισης των κανονισμών.

Δεν είναι δυνατό, από τις 20 Οκτωβρίου μέχρι τις 10 Δεκεμβρίου να κατατίθενται 6 σημαντικά νομοσχέδια τα οποία χρειάζονταν πολύωρες μελέτες στην Επιτροπή για έγκριση, δεδομένου ότι η Βουλή θα έκλεινε στις 8 Δεκεμβρίου. Και την ίδια στιγμή πριν από τη ψήφιση των συγκεκριμένων κανονισμών θα έπρεπε να προηγηθεί η αλλαγή των συγκεκριμένων νομοθεσιών που να επιτρέπει στη Βουλή να προχωρήσει στην αλλαγή των συγκεκριμένων κανονισμών. Αυτά δεν λήφθηκαν καθόλου υπόψη.

Δυστυχώς είμαι υποχρεωμένος να αναφερθώ και σε ορισμένα απαράδεκτα συμβάντα και κυρίως στη σκόπιμη προσπάθεια διαβολής και επίρριψης ευθυνών προς μέλη της Επιτροπής και μάλιστα σε χρόνο κατά τον οποίο δεν είχαν κατατεθεί οι συγκεκριμένοι κανονισμοί.

Δεν είναι δυνατόν συγκεκριμένοι κύκλοι και κυρίως από πλευράς της Εθνικής Φρουράς, κυρίως των Υπαξιωματικών, από τον περασμένο Σεπτέμβριο να κατηγορούν και να στηλιτεύουν μέλη της Επιτροπής Άμυνας ότι αρνούνται να συζητήσουν τους κανονισμούς όταν οι κανονισμοί κατατέθηκαν στην βουλή στης 10 Νοεμβρίου.

Αυτό με υποχρέωσε στις 27 Σεπτεμβρίου 2017 να κάνω δημόσια τοποθέτηση και να ξεκαθαρίσω τα ζητήματα. Παρόλα αυτά ακόμα και μέχρι σήμερα αυτή η διαβολή εξακολουθεί να υπάρχει. Ποιες είναι οι σκοπιμότητες που κρύβονται; Νομίζω ο καθένας είναι εύκολο να τις αντιληφθεί.

Όμως θέλω να στείλω ένα μήνυμα. Τουλάχιστον σε ότι με αφορά προσωπικά εγώ δεν πρόκειται να υποκύψω σε καμία μορφή εκβιασμού από οπουδήποτε και αν προέρχεται. Αυτό να το γνωρίζουν πολύ καλά αυτοί οι οποίοι εξακολουθούν να λειτουργούν σε αυτό το επίπεδο.

Η δικαιολογία από πλευράς του Υπουργείου ότι έπρεπε να γίνει τώρα η κατάθεση για να μπορέσουν να γίνουν οι προαγωγές. Λυπάμαι να παρατηρήσω ότι στερείται βάσης. Το Υπουργείο κατέθεσε έναν συμπληρωματικό προϋπολογισμό και την ίδια στιγμή ζήτησε να καλυφθούν οι 6 κενές θέσεις των υπαξιωματικών με έγγραφο στις 20 Νοεμβρίου 2017 για να μπορέσουν να γίνουν οι προαγωγές. Την ίδια στιγμή όμως υπάρχει η απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου του 2007 η οποία καθορίζει το οργανόγραμμα των Υπαξιωματικών. Υπάρχουν 171 θέσεις Υπαξιωματικών και αυτή τη στιγμή οι καλυμμένες θέσεις είναι μόνο 125. Θα μπορούσε εάν ήθελε το Υπουργείο να προχωρούσε με βάση τον παλιό κανονισμό σε προαγωγές μέχρι και 230 ατόμων και θα μπορούσα αυτά να φτάσουν μέχρι και τα 460. Αρά δεν είναι ούτε 6 ούτε 15 οι προαγωγές. Υπήρχε η δυνατότητα για μέχρι 460 προαγωγές. Και διερωτώμαι γιατί δεν έγιναν αυτές οι προαγωγές; Ποιοι ήταν οι λόγοι που επέβαλλαν στο Υπουργείο και στην κυβέρνηση να μην προχωρήσει σε αυτές τις προαγωγές και να παραμείνουν καθηλωμένοι οι υπαξιωματικοί;

Την ίδια στιγμή λυπάμαι να παρατηρήσω πως ούτε από τον Σύνδεσμο των Υπαξιωματικών δεν άκουσα οποιαδήποτε τοποθέτηση πάνω σε αυτό το ζήτημα. Και δεν άκουσα καμία τοποθέτηση όσον αφορά την επίρριψη ευθυνών. Όταν από την πλευρά της Επιτροπής τέθηκε το ζήτημα το ότι πρέπει να μελετήσουμε, πρέπει να διαβάσουμε αυτούς τους κανονισμούς, η απάντηση ήταν πως «δεν συντρέχει κανένας λόγος από τη στιγμή που συμφωνήθηκαν από το Σύνδεσμο Υπαξιωματικών και το Υπουργείο».

Διερωτώμαι, ο ρόλος της Βουλής είναι απλά επικυρώνει χωρίς να μελετά, χωρίς να διαβάζει, χωρίς να έχει γνώση και στη συνέχεια τα όποια αρνητικά προβλήματα προκύψουν θα φταίνε οι βουλευτές που ψηφίζουν χωρίς να διαβάζουν; Πόσες φορές έχουμε ακούσει αυτές τις επικρίσεις; Δηλαδή κάθε φορά που η Βουλή θέλει αν είναι σωστή στη βάση των κοινοβουλευτικών θεσμίων αλλά και σε εκπλήρωση του ρόλου της να βρίσκεται στο στόχαστρο επειδή ακριβώς ζητά να μελετά πριν ψηφίσει κάτι; Και πολύ ορθώς ζητούσαμε να μελετήσουμε τους κανονισμούς διότι διαπιστώθηκαν πολύ σοβαρά λάθη. Δεν αποδίδω σκοπιμότητες στα λάθη. Αλλά δεν μπορεί σήμερα να φτάνουν στην Βουλή κανονισμοί που να επιβραβεύονται οι πραξικοπηματίες. Αυτοί που στρέφονται εναντίον του δημοκρατικού πολιτεύματος. Δεν μπορούν αυτή τη στιγμή να επιβραβεύονται άτομα τα οποία καταδικάζονται για εμπορία και καλλιέργεια ναρκωτικών ουσιών και όχι μόνο. Εάν λοιπόν αυτά περνούσαν στους κανονισμούς ποια θα ήταν η θέση αυτής της Βουλής;

Και ρωτώ τον Σύνδεσμο Υπαξιωματικών. Όταν τα διαβάσατε όλα αυτά τα διαπιστώσατε; Ποια ήταν η τοποθέτηση σας; Ζητήσατε να αφαιρεθούν; Και αν δεν αφαιρέθηκαν ποια ήταν η θέση σας στη συνέχεια; Δεν άκουσα καμία επίκριση για αυτά τα ζητήματα.

Αντίστοιχα μπορώ να πω δυστυχώς ότι μεταφέρονταν σε εμάς λανθασμένες πληροφορίες σε μια προσπάθεια παραπληροφόρησης για εξυπηρέτηση δεν γνωρίζω ποιων συμφερόντων.

Την ίδια στιγμή υπήρχαν φωτογραφικές διατάξεις. Υπήρχαν σοβαρές αδικίες στους κανονισμούς που έπρεπε να διορθωθούν. Καταβάλαμε κάθε δυνατή προσπάθεια. Δεν μπορώ να γνωρίζω εάν τα διορθώσαμε όλα. Προσπαθήσαμε όσο μπορούσαμε. Από εκεί και πέρα είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε σε πρόσθετες διορθώσεις γιατί ακριβώς έχει μεγάλη σημασία όχι μόνο για να υιοθετήσουμε και να στηρίξουμε την επιχειρησιακή ικανότητα της Εθνικής Φρουράς αλλά και για να μπορέσει να λειτουργήσει θα πρέπει να υπάρχει αποκατάσταση της αξιοκρατίας.

Και ο καθείς εφ’ ω ετάχθη. Δεν μπορούμε όλοι να είμαστε στο ίδιο επίπεδο. Η ισότητα δεν είναι ισοπέδωση. Η ισότητα είναι ο καθένας να τοποθετείται εκεί που του αξίζει και εκεί που πρέπει. Και αυτό πρέπει αν το συνειδητοποιήσουμε εάν θέλουμε αυτή η πολιτεία κάποια στιγμή να πάει μπροστά και να βελτιωθεί.

Από την πλευρά του Υπουργείου με τον συμπληρωματικό προϋπολογισμό κατατέθηκαν συγκεκριμένες κλίμακες και θέσεις που αφορούν τους Ανθυπασπιστές. Και κυρίως προβλέπεται ότι στο νέο οργανόγραμμα θα υπάρχουν 21 θέσεις Ανθυπασπιστών Α, 105 Ανθυπασπιστών Β και 85 Ανθυπασπιστών Γ με διαφορετική μισθολογική κλίμακα. Προσωπικά είχα διαφορετική άποψη. Δεν θεωρώ ότι είναι σκόπιμο οι Υπαξιωματικοί να κατανέμονται σε Α, Β, Γ . Δεν είμαστε δημοτικό σχολείο για να βάζουμε βαθμούς Α, Β, Γ. Εδώ είναι στρατός, είναι Εθνική Φρουρά. Αυτό το οποίο πρότεινα είναι ο βαθμός του Ανθυπασπιστή να μπορεί να μπορεί να παραμείνει ένας και την ίδια στιγμή όμως η αρχαιότητα θα καθόριζε ποιος είναι ανώτερος και ποιος κατώτατος και στη βάση ακριβώς συγκεκριμένων χρονοδιαγραμμάτων να υπάρχουν οι μισθολογικές αναπροσαρμογές στη βάση αυτού που εισηγείται το Υπουργείο. Της κλίμακας Α9, Α10, Α11. Αυτό απορρίφθηκε και από το Υπουργείο Οικονομικών διότι θα έχει επιπρόσθετα οικονομικά βάρη στο κράτος.

Να είσαστε σίγουροι αγαπητοί συνάδερφοι ότι θα υπάρχει εμπλοκή στις προαγωγές. Γιατί όταν υπάρχουν 21 θέσεις Ανθυπασπιστών έχει οποιονδήποτε που πιστεύει ότι θα αφυπηρετούν περισσότεροι από 3, από 4 από 7 από 10 τον χρόνο; Άρα στη συνέχεια οι Β πώς θα γίνονται Α; Οι Γ πως θα γίνονται Β; Οι Αρχιλόχειες πώς θα γίνονται Ανθυπασπιστές; Θα μπλοκαριστεί η διαδικασία. Ο μόνος τρόπος για να μην μπλοκαριστεί η διαδικασία ήταν η εισήγηση να παραμείνει ένας ο βαθμός και να υπάρχουν οι μισθολογικές αναπροσαρμογές κάτι το οποίο δεν έγινε αποδεκτό.

Θα μπορούσα να αναφερθώ σε πάρα πολλά θέματα. Όπως επίσης και στο γεγονός εάν και εφόσον η Επιτροπή άκουγε την πρόταση του Υπουργείου να ξεκινήσουμε να συζητούμε πρώτα τους κανονισμούς των ΕΠΥ και στη συνέχεια των Υπαξιωματικών. Αν το κάναμε αυτό σήμερα δεν θα είχαμε κανονισμούς για συζήτηση. Θα ψηφίζονταν οι κανονισμοί των ΕΠΥ αλλά όπως διαπιστώσαμε υπήρχαν αντινομίες. Υπήρχαν αντιφάσεις ανάμεσα στα δύο νομοσχέδια που το ένα θα ακύρωνε το άλλο και δεν θα μπορούσαν να λειτουργήσουν γι’ αυτό και η Επιτροπή παρόλη την ευθύνη, παρόλες τις πιέσεις, λειτούργησε σωστά επιμένοντας ότι έπρεπε πρώτα να συζητηθούν και να εγκριθούν οι κανονισμοί των υπαξιωματικών για να μπορούν στη βάση αυτών των κανονισμών να καθοριστούν στη συνέχεια και οι κανονισμοί των ΕΠΥ.

Κλείνοντας θα ήθελαν για ακόμα μια φορά να ευχαριστήσω όσους συνέβαλαν σε αυτή την προσπάθεια. Εύχομαι και ελπίζω ότι θα αποτελέσει ένα πρώτο σωστό βήμα για να μπορέσει αν προχωρήσει η διαδικασία. Η Επιτροπή δηλώνει έτοιμη οποιανδήποτε στιγμή για ό,τι κακώς υπάρχει ενδεχομένως στους κανονισμούς, όχι μόνο σε αυτούς αλλά και στους κανονισμούς των Υπαξιωματικών οι οποίοι θα χρειαστούν ενδεχομένως κάποια διόρθωση.

Όμως θέλω να διευκρινίσω ότι από την πλευρά τη δική μας θα αλλάξουμε τους κανονισμούς για τους Ανθυπασπιστές. Θα πάμε στους Ανθυπασπιστές μόνο με τις μισθολογικές αναπροσαρμογές όπως είπα προηγουμένως για να μπορούν όλοι να ανεβαίνουν τις κλίμακες χωρίς να υπάρχουν περιορισμοί ή οποιονδήποτε εμπόδιο. Ήδη ο υποψήφιος Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας, Νίκολας Παπαδόπουλος, έχει αποδεχθεί την εισήγηση όταν εάν και εφόσον εκλεγεί ένα από τα πρώτα του καθήκοντα είναι να επανέλθουν οι καθορισμοί, να καταργηθούν οι βαθμοί των Ανθυπασπιστών Α, Β, Γ, να υπάρχει ένας βαθμός και να υπάρχει η μισθολογική ανέλιξη στη βάση των χρόνων υπηρεσίας του κάθε ενός.

You may also like